Blu-ray speler voor mijn Kuro - geen Oppo en geen Pio?

Gestart door 2009, november 29, 2011, 17:59:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2009

Citaat van: evilniek op november 30, 2011, 18:53:49
Lekker kort door de bocht, wat mij betreft gewoon prima merken hoor. Tenzij de genoemde merken jou een hoop ellende hebben bezorgd in het verleden, anders is het echt onzin, imho.

Citaat van: evilniek op november 30, 2011, 19:04:46
Is alleen geen film uit de jaren negentig hé, maargoed, het is mij wel duidelijk dat je weinig verstand van zaken hebt, de Blu-ray van The Godfather is misschien niet direct eye-candy maar zeker wel een stuk beter dan de DVD.

En da's nummer 2.
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

2009

Citaat van: JCL op november 30, 2011, 18:54:02
Staat nog een mooie Denon 2500BT in de markt. Is niet duur (249 uit mijn hoofd) en top speler! Zit geen DAC of wat dan ook in, dus je betaald niet voor al die onzin meuk :D

Thanks  ;D

Ik had 'm even opgezocht. WH-review goed (alleen wat magertjes, as always), alleen de users niet:

http://www.whathifi.com/Review/Denon-DVD-2500BT/user-reviews

Prijs geen probleem uiteraard, maar ja, geen garantie meer 'tuurlijk. Pieker, pieker.
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

Marco66

Citaat van: 2009 op november 30, 2011, 19:12:17
Thanks  ;D

Ik had 'm even opgezocht. WH-review goed (alleen wat magertjes, as always), alleen de users niet:

http://www.whathifi.com/Review/Denon-DVD-2500BT/user-reviews

Prijs geen probleem uiteraard, maar ja, geen garantie meer 'tuurlijk. Pieker, pieker.


Is al verkocht............ aan mij  ;D
Morgen ga ik hem ophalen.

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

haythijs

Citaat van: 2009 op november 30, 2011, 19:07:52
En da's nummer 2.

Leg eens uit.

Of interpeteer ik je nu verkeerd door je opmerkingen die  enigszins als flauw en zelfs tikje gekscherend overkomen? Het lijkt alsof je stelt dat HD films alleen uit het vrij recente tijdperk kunnen bestaan sinds er HD tv's  en blu ray worden verkocht?
Ik neem tenminste aan dat je ook beseft dat films destijds ook al op film werden geschoten, welke tig malen hogere resoluties hadden dan de huidge 1080p op een bluray. Dus als je vanaf de originele tapes de films gaat kopieren volgns de BR codecs en standaarden, krijg je gewoon een HD versie nietwaar. DAt dit wellicht niet de flitsende kleuren heeft die we nu met de huidige technieken ( HD camera's en tig pc processor kracht) en digitale poets en edittrucjes kunnen genereren, doet hier niets aan af en  wil NIET zeggen dat dit geen HD films zijn. Dat heeft niks met leeftijd an sich te maken, hooguit dat het er gedateerd uitziet ;)
Tenzij ik je opmerkingen verkeerd interpreteer.


Overigens als tip, is een 2e hands ps3 niks? Goedkoop wel te krijgen, kan erg veel ( je gast kan evt nog fotootjes, filmpjes bekijken vanaf usb of zijn mobiel ) speelt BR af en nog vrij leuke upscaler ook!  
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

2009

Citaat van: Nooff op november 29, 2011, 18:22:22
Als je een goede BD speler zoekt met een goede upscaler dan moet je zeker eens kijken naar de 809 van Onkyo met QDEO scaler, zeer goed apparaat!

Ik word goed chagerijnig van dat gezoek  :-[

Onze Duitse buren zijn kennelijk niet zo tevreden over de Onkyo, en dan dat met de grundlichkeit en zo  ;D

http://www.hifi-forum.de/viewthread-166-6658-5.html
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

evilniek

Panasonic heeft anders ook best respectabele up-scaling, maar als ik het goed begrijp moet TS daar niks van hebben. Ik snap het argument tegen de genoemde merken alleen niet zo, sterker nog, noem is wat tegen argumenten?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

haythijs

Hoe goed/handig/maatgevend een review van een site of blad ook kan zijn, is het misschien niet handig als je eens een audio/video zaak inloopt met het verzoek of je eens wat spelers mag testen voor een demo? Een beetje goede zaak met service, geeft je echt wel die mogelijkheid. Je kan evt zelf ook in de winkel dit testen, wellicht is het dan op een ander scherm dan je eigen Pio, maar bedenk dan dat jouw eigen Pio misschien wel beter is, dus als het op een minder scherm al goed weergegeven wordt, kan je eigen Pio er mischien nog wel meer van maken ook ;). Uiteraard geldt dit ook andersom , is het niks, dan is het op de Pio wellicht ook niet je smaak en dus valt het af. maar dan maak je al wel een keuze op basis van de waarnemingen die je nu zelf maakt, en niet op basis van review,advies of eigen kennis inzake verleden opgedane ervaringen, welke ook misschien inmiddels achterhaald kunnen zijn ;)

Andere tip: je kan natuurlijk ook een gloednieuwe ( of 2e hands) topspeler kopen zoals bijv als de Oppo voor beneden ( die kan echt jaren dan mee,zeker gezien de updates en ondersteuning die oppo vaak geeft via hun site) en je eigen Pio speler naar de gastenkamer.
Ja ik weet het, nog meer keuzes :P
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Er staan hier in de 2e hands sectie inmiddels ook een aantal Pioneer spelers te koop. Ik weet niet of het binnen je budget past, maar wellicht een optie om mede te overwegen.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare