Blu-ray speler voor mijn Kuro - geen Oppo en geen Pio?

Gestart door 2009, november 29, 2011, 17:59:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2009

Goedenavond u allen tesamen  :nowink:

Ik spaar inmiddels Kuros (da's een plasma van Pioneer voor de hier ongetwijfeld afwezige leek  ;D), en heb onlangs nummertje 3 gekocht; een LX-5090H. Ding gaat naar de gastenkamer, en ik zoek er een passende BluRay-speler bij. Ik heb een hele muur vol met Standard Definition-DVDs, en welgeteld 2 BR-DVDs (omdat de gemiddelde BR-disk veel te duur is, en ik sowieso gieberend van 't lachen 't toilet op zoek als ik de zoveelste film van medio jaren '90  'nu in HD' zie in de bakken  :D) .

Ofwel: ik zoek dus een BR-speler die vooral heel erg goed is in upscalen van SD. Op een andere Kuro heb ik de LX-52 van Pioneer zitten, en die is dus heel erg goed in dat upscalen. Alleen die wordt dus niet meer gemaakt. En aangezien mij inmiddels duidelijk geworden is dat Pioneer ook min of meer gestopt is met zelf BR-spelers maken wordt het dus lastig. Want:
- Het ding is voor in de gastenkamer
- Daar staat geen audio, het is puur TV + BR/DVD-speler
- Pio heeft niks meer
- Pana, LG, Samsung, Philips, enzovoorts, is voor zover ik weet allemaal te goedkope rotzooi om zelfs maar in de buurt van te komen
- Oppo is me te duur voor het doel; de goedkoopste is 675 EUR, extra veel te duur dus om een DVD'tje te kijken

Tsja, wat nu, zat ik te denken. Is er iemand die me in deze chaos die ik er zo van maak toch nog een way out zou kunnen aanreiken in de vorm van een suggestie?

Of is het zo dat ik er op moet letten dat er een bepaald onderdeel in zit of zo (zoals die Qdeo by Marvell die ook in die Oppo's zitten)?

Mijn dank is groter, groter, grootst  :pompom:

Alvast bedankt & groetjes,
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Nooff

Als je een goede BD speler zoekt met een goede upscaler dan moet je zeker eens kijken naar de 809 van Onkyo met QDEO scaler, zeer goed apparaat!

2009

Citaat van: Nooff op november 29, 2011, 18:22:22
Als je een goede BD speler zoekt met een goede upscaler dan moet je zeker eens kijken naar de 809 van Onkyo met QDEO scaler, zeer goed apparaat!

Dank voor je antwoord; 850 EUR > 675 EUR  ;D
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

2009

Citaat van: Stadium III op november 29, 2011, 18:17:16
UD 5005 Marantz  ;D

jij ook bedankt; dat machientje kost EUR 600, dat is nog steeds te duur om SD-DVDs te kijken. Dit machien, net zoals die Onkyo, heeft allemaal toeters en bellen (bijv SACD) die ik niet nodig heb; ik moet alleen een machientje hebben met heel erg goede upscaling.
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

Nooff

Citaat van: 2009 op november 29, 2011, 18:31:43
Dank voor je antwoord; 850 EUR > 675 EUR  ;D

De speler kost je 495  ;)

http://hificorner.nl/beeld/dvd-spelers-blu-ray/bd-sp809.html Forumsponsor, misschien valt er nog over de prijs te praten.

2009

Citaat van: Nooff op november 29, 2011, 18:34:41
De speler kost je 495  ;)

http://hificorner.nl/beeld/dvd-spelers-blu-ray/bd-sp809.html Forumsponsor, misschien valt er nog over de prijs te praten.

:withstupid:

sorry, ik keek verkeerd, bedankt voor de correctie (ik zag de 809 A/V, niet de BR).
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

quattronl

2e hands Oppo83, vraagprijs 380,-, zie marktsectie.
Dan heb je een hele goeie DVD-speler  8)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW


2009

Citaat van: quattronl op november 29, 2011, 18:41:53
2e hands Oppo83, vraagprijs 380,-, zie marktsectie.
Dan heb je een hele goeie DVD-speler  8)

Bedankt. Vind ik 380 duur voor een 2e-hands Oppo? Ja, dat vind ik  ;D
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

2009

Citaat van: Roksan op november 30, 2011, 05:42:04
Waarom niet deze pioneer? http://www.areadvd.de/hardware/2011/pioneer_bdp_lx55.shtml

Is voor een mooie prijs te koop http://www.franklin.nl/pages/consument/video---hifi-bluray/artikelgroepartikel/artikelgroepartikeldetails/10531-bluray-pioneer-bdp-lx55.asp

Bedankt. Waarom die niet? Omdat ik inmiddels begrepen had dat Pio min of meer ook met de eigen productie van dvd-players gestopt is. En als ik Sharp wil, dan betaal ik wel 1/3 en koop iets waar Sharp op staat  ;D

(Ik weet niet of in die LX-55 Sharp zit, maar hoe verliefd ik ook ben op haar plasma's, ik geloof dat ik voor 't overige toch maar afscheid genomen heb van Pio).
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

XanaduNL

Jij zorgt wel erg goed voor je gasten. Vooral gezien een Samsung/Philips etc niet goed genoeg voor ze zijn.  :P

2009

Citaat van: XanaduNL op november 30, 2011, 13:25:32
Jij zorgt wel erg goed voor je gasten. Vooral gezien een Samsung/Philips etc niet goed genoeg voor ze zijn.  :P

Dank u  ;D

De vrouw zei ook al 'ga je die kamers verhuren of zo?' ( Mens, gaat koken :devil:).
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

haythijs

Misschien handig als je een budget stelt en aangeeft, om zo te dure adviezen te voorkomen. Want elk genoemd alternatief ( marantz bijv) vind je te duur.
Niet verkeerd bedoeld, maar dan kom je alsnog terecht in de categorie Panasonic, Philips Lg...Heb je overigens zelf ondervonden dat deze minder zijn dan je eigen Pioneer?
Het is voor je gasten...misschien zijn die met iets 'minder' tevreden dan je eigen standaard? Hoewl ik begrijp dat je het beste voor je gasten wilt ;)
Volgens mij zag ik onlangs ook nog wel een 2e hands Denon voorbij komen, mischien een optie binnen je budget? Of eventueel een mediaplayer?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

2009

Citaat van: haythijs op november 30, 2011, 13:41:46
Misschien handig als je een budget stelt en aangeeft, om zo te dure adviezen te voorkomen. Want elk genoemd alternatief ( marantz bijv) vind je te duur.
Niet verkeerd bedoeld, maar dan kom je alsnog terecht in de categorie Panasonic, Philips Lg...Heb je overigens zelf ondervonden dat deze minder zijn dan je eigen Pioneer?
Het is voor je gasten...misschien zijn die met iets 'minder' tevreden dan je eigen standaard? Hoewl ik begrijp dat je het beste voor je gasten wilt ;)
Volgens mij zag ik onlangs ook nog wel een 2e hands Denon voorbij komen, mischien een optie binnen je budget? Of eventueel een mediaplayer?

Ik vat het ook zeker niet verkeerd op  ;D

Weet je, het probleem is een beetje zoals ik beschreef, en daarmee zeker niet makkelijk: ik heb alleen de hele goede upscaling nodig, de rest niet (dus de SACD, de DVD-audio, de wireless, de youtube/netflix/3D, de diamanten aan-/uit-knop, de 193 verschillende soorten in- en uitgangen, de overdrive, de hybride modus, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts). Want: je kunt geen Aristona-DVD-spelertje van 19 EUR op een 1080 plasma van Pioneer hangen (heb ik uit ervaring dus echt ondervonden; 't ziet er niet uit).

Nu, ik heb een gezonde afkeer van alle 'matennaaiers'-merken: goedkope rommel, als er wat is mag je een 0900-nummer bellen waarbij ze er ook nog eens voor gezorgd hebben dat degene die er met zekerheid het minste van af weet de telefoon opneemt (ik probeer 't nu lollig te schrijven, maar ik heb nog eens bij een van die merken gewerkt en breek me de bek niet los  :crazy:).

Dus dan heb jij zeker gelijk, dan wordt 't moeilijk, om binnen die constraints iets te vinden (geen plastic rotzooi, geen toeters die ik niet nodig heb, en dan (relatief) zo goedkoop mogelijk). Dat is de reden dat ik ook hier postte, juist omdat 't moeilijk is.

Mijn lesson learned is: bij een TV is 't leven makkelijk, dat is gewoon een Kuro, klaar. Maar dan.
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

haythijs

Je noemt het 'gezonde' afkeer, of  is het is een vooroordeel zonder het zelf te ervaren hebben op basis van prestaties? 
Althans..ik lees toch ook goede revieuws/recensies over bijv pana, philips,LG. Ik heb een tijdje een Philips dvd speler gehad en deze was echt top. Ondanks dat ik ook een soort 'afkeer' had tegen dit merk.

Maar nogmaals de vraag om het ook voor anderen makkelijker te maken je te adviseren: wat is je budget?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

2009

Citaat van: haythijs op november 30, 2011, 14:00:36
Je noemt het 'gezonde' afkeer, of  is het is een vooroordeel zonder het zelf te ervaren hebben op basis van prestaties?  
Althans..ik lees toch ook goede revieuws/recensies over bijv pana, philips,LG. Ik heb een tijdje een Philips dvd speler gehad en deze was echt top. Ondanks dat ik ook een soort 'afkeer' had tegen dit merk.

Maar nogmaals de vraag om het ook voor anderen makkelijker te maken je te adviseren: wat is je budget?

Trust me, ik heb ervaring genoeg met de matennaaiersmerken; in de diepte, en in de breedte. Maar het was ook alleen maar als achtergrondinfo gegeven, niet om de discussie daarheen te sturen. De constraint blijft: geen goedkope rotzooimerken.

Het budget is nog steeds: zo weinig mogelijk, maar binnen de genoemde constraints. Ofwel: ik weet dat ik dan niet voor 50 EUR klaar ben, maar 400 EUR voor een 2e-hands oppo is teveel (doei garantie tot aan de voordeur), net zoals overigens 800 voor een nieuwe, want het is en blijft een DVD-speler voor hoofdzakelijk SD-DVDs op een 50"Kuro die alleen maar goed moet kunnen upscalen, en verder geen moderne wauwels.
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

CineSmurf

Je hebt maar twee blu rays?
Waarom niet een goede DVD speler, die kan upscalen? Daar zijn tweedehands goede exemplaren te koop en zelfs nieuw hier en daar nog te vinden (ik heb twee jaar terug een oppo DV981 bij correct gekocht voor minder dan 100 euro. Absolute top-scaler). De laatste series van Toshiba zijn ook geweldige scalers.
Als je echt gek wilt doen: De Toshiba XE1 HD-DVD speler is een topper en heel voordelig te vinden als je een beetje oplet. Kan je meteen heel goedkoop HD-DVD's kopen... (alleen geen films van na 2008...)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

2009

Citaat van: CineSmurf op november 30, 2011, 14:12:45
Je hebt maar twee blu rays?
Waarom niet een goede DVD speler, die kan upscalen? Daar zijn tweedehands goede exemplaren te koop en zelfs nieuw hier en daar nog te vinden (ik heb twee jaar terug een oppo DV981 bij correct gekocht voor minder dan 100 euro. Absolute top-scaler). De laatste series van Toshiba zijn ook geweldige scalers.
Als je echt gek wilt doen: De Toshiba XE1 HD-DVD speler is een topper en heel voordelig te vinden als je een beetje oplet. Kan je meteen heel goedkoop HD-DVD's kopen... (alleen geen films van na 2008...)

Een waarheid als een koe! ( ;D ;))

Komt gisteren de vrouw thuis met een stapeltje DVDs. Wij hebben namelijk nog een klein rijtje VHS-films staan (oef, wat voel ik me oud) waarvoor we nog steeds een DVD-vervanger moeten hebben. Gisteren had ze er weer een paar gevonden, waaronder 'The Green Mile'. Helaas was die alleen nog maar verkrijgbaar op Bluray. Je kunt er natuurlijk op gaan zitten wachten dat dat steeds meer gaat gebeuren in de toekomst. Dus alhoewel Bluray me eigenlijk niet boeit (behalve dan 'BBC Life', een van de 2 BR's die ik heb en die op BR werkelijk veel mooier is dan op gewone DVD) zien we gebeuren dat we gedwongen worden om toch af en toe een BR te kopen. En we zullen ook zien dat de gast die vervolgens wil gaan kijken op zijn eigen TV in de gastenkamer.
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

haythijs

Als jij  Panasonic onder de goedkopere rotzooimerken schaart bijv, dan strepen we die gelijk door. Voor een speler die maar enkele uurtjes per jaar aanstaat, zou ik er trouwens niet al te veel worries voor maken, maar das mijn mening. Ik heb vroeger bijv ook een soort afkeer tov Philips gehad, maar heb een tijdje met een dvd speler gedraaid die echt top was, en ook een aloude breedbeeldbuis die echt een super beeld weergaf. maar gezien je kennis en ervaring ( hoewel ik het ook hir en daar als vooroordeel lees gezien je tekst 'voor zover ik weet") , moeten we idd die opties doorstrepen.
Dan kom je toch in een ander segment, zoals Denon, Marantz, Onkyo bijv. Tja daar betaal je iets meer voor. Misschien handiger voor je keuze om tussen die 2 opties ( goedkopere rotzooi of duurdere 2e hands)bij voorbaat te kiezen, anders maak je eht jezelf alleen maar lastiger denk ik.
Ook ik zat te denken je dan een goede dvd speler te adviseren, zoals de MArantz dv7600 die hier 2e hands voor weinig te koop staat. Topspeler destijds, met zeer goede allroundeigenschappen. De speler doet wellicht teveel voor jouw eisen ( zoals sacd) maar de upsacling is wel prima! Maar ik las ook al dat dat afvalt.
Toch lastig , keuze maken tussen iets wat tegen je principes is of wellicht het meest raadzame is voor deze situatie ( budget, gebruik etc);)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

fugazi_2009

Citaat van: 2009 op november 29, 2011, 17:59:49
en ik sowieso gieberend van 't lachen 't toilet op zoek als ik de zoveelste film van medio jaren '90  'nu in HD' zie in de bakken  :D)

En vanwaar dat?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

2009

Citaat van: fugazi_2009 op november 30, 2011, 18:07:56
En vanwaar dat?

Dezelfde reden als dat mijn vrouw me op moest vangen toen ik 'The Godfather part I, nu op bluray' bij Freerecordshop zag liggen  :laugh: :laugh: :laugh:

;)
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

evilniek

Citaat van: 2009 op november 29, 2011, 17:59:49
- Pana, LG, Samsung, Philips, enzovoorts, is voor zover ik weet allemaal te goedkope rotzooi om zelfs maar in de buurt van te komen

Lekker kort door de bocht, wat mij betreft gewoon prima merken hoor. Tenzij de genoemde merken jou een hoop ellende hebben bezorgd in het verleden, anders is het echt onzin, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

JCL

Staat nog een mooie Denon 2500BT in de markt. Is niet duur (249 uit mijn hoofd) en top speler! Zit geen DAC of wat dan ook in, dus je betaald niet voor al die onzin meuk :D

evilniek

Citaat van: 2009 op november 30, 2011, 18:40:08
Dezelfde reden als dat mijn vrouw me op moest vangen toen ik 'The Godfather part I, nu op bluray' bij Freerecordshop zag liggen  :laugh: :laugh: :laugh:

;)

Is alleen geen film uit de jaren negentig hé, maargoed, het is mij wel duidelijk dat je weinig verstand van zaken hebt, de Blu-ray van The Godfather is misschien niet direct eye-candy maar zeker wel een stuk beter dan de DVD.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo