Welke aanbieding Xbox 360?

Gestart door Mausman, november 29, 2011, 09:11:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mausman

Hoi,

Ik wil binnenkort een Xbox360 aanschaffen met zo'n kinect sensor. Nu zie je her en der leuke aanbiedingen incl. de kinect + games of bijv. Saturn heeft nu een leuke aanbieding van een Xbox incl. 2 games, extra controller + nog een game naar keuze (keus uit 4 games) en als je dan los daarbij de kinect sensor koopt incl. 3 games dan ben je in principe maar € 55,-- meer kwijt dan zo'n alles in 1 pakket.

Ik twijfel dus of ik bijv. dus nu voor die aanbieding bij Saturn moet gaan, of nog even te wachten omdat ze misschien komende weken nog meer gaan stunten met aanbiedingen of dat de prijzen zowieso in januari gaan zakken.

Wat adviseren jullie?

alvast bedankt,
Maurice


Mausman

Niemand die een tip, mening of adviesje heeft hierover?

Aanbieding Saturn is tot maandag, maar twijfel nog steeds of ik hier voor moet gaan of toch te wachten.


XanaduNL

Op deze paketten zit sowieso niet heel veel marge, dus aanbiedingen zullen niet veel beter worden.
Als je er zeker weten 1 wilt, kan je net zo goed deze pakken. :)

Mausman

nou, had eindelijk afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en had besloten voor deze aanbieding van Saturn te gaan. Maar....helaas dus iets te lang gewacht....bleek binnen een paar dagen al uitverkocht  :unhappy:
Maar er stond nog 1 pakket met 250 gb.+ extra controller, 3 maanden xbox live gold en 2 games. Dus eigenlijk zelfde als de aanbieding alleen nu zonder nog een extra 3e game voor € 5,-- minder als de aanbieding. Probeerde nog een beetje te slijmen bij de verkoper of het toch niet mogelijk was om een 3e game er toch bij te kunnen krijgen omdat het het laatste pakket was, maar dat ging helaas niet. Maar hij was wel zo aardig om toch € 10,-- korting te geven. Ook heb ik los de kinect sensor erbij gekocht.
Dus helaas niet de aanbieding met 3e game, maar toch blij dat ik 'm heb.

EdwinB

Veel plezier met je nieuwe aankoop!  :)

CineSmurf

Ik zit ook naar een kinect te kijken. Nog 0 ervaring (heb nu alleen een wii). Welke kan je het beste hebben? Ik zie een met 4GB en een met 250GB. Is er enige logica om voor een van beide te gaan?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Multimediaknaller

Citaat van: CineSmurf op december 18, 2011, 14:07:20
Ik zit ook naar een kinect te kijken. Nog 0 ervaring (heb nu alleen een wii). Welke kan je het beste hebben? Ik zie een met 4GB en een met 250GB. Is er enige logica om voor een van beide te gaan?

Wat wil je er op kwijt, behalve games.

CineSmurf

Ik denk weinig. Ik heb een mac+airports voor muziek en een NAS met dunes voor film, dus media hoeft er niet meer bij. Ik begreep dat je er eventueel nog een usbstick bij kan stoppen, als het echt te weinig wordt?

Klopt het dan dat je de spelltjes die je koopt er ook op kan (moet?) zetten?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Multimediaknaller

Citaat van: CineSmurf op december 18, 2011, 16:13:50
Ik denk weinig. Ik heb een mac+airports voor muziek en een NAS met dunes voor film, dus media hoeft er niet meer bij. Ik begreep dat je er eventueel nog een usbstick bij kan stoppen, als het echt te weinig wordt?

Klopt het dan dat je de spelltjes die je koopt er ook op kan (moet?) zetten?

Dat weet ik niet, bij de PS3 wordt er wel een gedeelte van het spel op de HD gezet.

Weet je trouwens zeker dat je een XBOX360 aan wil schaffen, met alle nodige kinderziektes zoals oververhitting/lawaai/ krassen op DVD's

Je hebt met de PS3 een volwaardige Blu-Ray speler 7.1(HDMI) die ook met veel nieuwe codeçs overweg kan zoals DTS HD Master Audo

Online gamen op de PS3 is gratis, en voor de XBOX moet je er voor betalen.

Minpunt van de PS3 is wel dat er gamedpad's bij zitten die veel te klein zijn voor mensen met grote handen

EdwinB

Citaat van: CineSmurf op december 18, 2011, 16:13:50
Klopt het dan dat je de spelltjes die je koopt er ook op kan (moet?) zetten?

Je kan ze op de HD (harde schijf) zetten als je dat wilt maar het is op de Xbox 360 geen verplichting.

Het verschil tussen de 4GB en 250GB is het volume van de HD. Als je games wilt installeren op HD of (veel) games/uitbreidingen/etc gaat kopen via de Marketplace dan zou ik zeker de 250GB versie. Mocht je toch de 4GB versie nemen dan kun je deze later eventueel eenvoudig uitbreiden met een grotere HD.

Ter informatie, de "kinderziektes" waar Bierbraker het over heeft zijn al jaren geleden opgelost en komen bij de huidige consoles niet meer voor.

skank1

Ik zou toch wachten op de nieuwe kinect die volgend jaar komt, deze zou stukken beter zijn, maar dan wel weer duurder natuurlijk... maar ik zou geen huidige versie meer kopen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

CineSmurf

De 4GB  is inmiddels besteld. Goed om te weten dat je 'm kan upgraden. Ga inderdaad wel even op internet kijken hoe dat eventueel kan. Een hele fanatieke gamer ben ik toch niet (en ik heb al drie blu ray spelers, dus dat voordeel zie ik niet helemaal van een ps3  :) )

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CoSo

Citaat van: CineSmurf op december 18, 2011, 19:57:53
De 4GB  is inmiddels besteld. Goed om te weten dat je 'm kan upgraden. Ga inderdaad wel even op internet kijken hoe dat eventueel kan. Een hele fanatieke gamer ben ik toch niet (en ik heb al drie blu ray spelers, dus dat voordeel zie ik niet helemaal van een ps3  :) )


Grootste voordeel van PS is geen MS ;) :)

Multimediaknaller

#13
Citaat van: EdwinB op december 18, 2011, 18:55:48
Ter informatie, de "kinderziektes" waar Bierbraker het over heeft zijn al jaren geleden opgelost en komen bij de huidige consoles niet meer voor.


Ik denk dat jij in de war bent met de XBOX360 (FAT) maar ook met de 360(Slim) heeft men de nodige problemen gehad, en nog steeds  :crazy:

:google: er maar eens op.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=134052


CineSmurf

Nog één nono vraag aan de experts.  Ik krijg de indruk dat een xbox geen nieuwe geluidsformaten doet, dus aansluiten met component en een digitale kabel is voldoende?

Nog één dan: doen die oude hddvd modules het ook op de nieuwste xboxen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

EdwinB

#15
Citaat van: Bierbraker op december 18, 2011, 20:26:16
Ik denk dat jij in de war bent met de XBOX360 (FAT) maar ook met de 360(Slim) heeft men de nodige problemen gehad, en nog steeds  :crazy:

:google: er maar eens op.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=134052



De Xbox 360 "slim" heeft geen hoger uitval dan verwacht mag worden. Elk elektronisch apparaat heeft natuurlijk een bepaald % uitval, inclusief de Xbox 360, Wii en PS3.

EdwinB

Citaat van: CineSmurf op december 18, 2011, 21:14:25
Nog één nono vraag aan de experts.  Ik krijg de indruk dat een xbox geen nieuwe geluidsformaten doet, dus aansluiten met component en een digitale kabel is voldoende?

Dat klopt.

Citaat
Nog één dan: doen die oude hddvd modules het ook op de nieuwste xboxen?

Geen idee eerlijk gezegd, nooit iets mee gedaan.  :)

CineSmurf

Oké, dus ik kan net zo goed een componentkabel en digitale aansluiting gebruiken, dan. Dat scheelt weer een hdmi ingang op mijn receiver.  :devil:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

maxtrash

Citaat van: Mausman op november 29, 2011, 09:11:14
en als je dan los daarbij de kinect sensor koopt incl. 3 games dan ben je in principe maar € 55,-- meer kwijt dan zo'n alles in 1 pakket.

kost kinect los 55 of is dit het verschil tussen de paketten? Kan dit nergens vinden maar voor die prijs wil ik het wellicht ook wel eens proberen maar heb al een xbox 360

EdwinB

Citaat van: maxtrash op december 29, 2011, 12:01:50
kost kinect los 55 of is dit het verschil tussen de paketten? Kan dit nergens vinden maar voor die prijs wil ik het wellicht ook wel eens proberen maar heb al een xbox 360

Ik heb Kinect los voor 99 euro gezien (inclusief 3 games), maar wellicht zijn er betere aanbiedingen te krijgen.

Mausman

Citaat van: maxtrash op december 29, 2011, 12:01:50
kost kinect los 55 of is dit het verschil tussen de paketten? Kan dit nergens vinden maar voor die prijs wil ik het wellicht ook wel eens proberen maar heb al een xbox 360


Die 55 euro was het verschil in prijs tussen zo'n alles in 1 pakket en die aanbieding bij Saturn.

Alleen een kinect sensor (incl. 3 games) kost nu her en der 99 euro.

CineSmurf

Citaat van: CineSmurf op december 19, 2011, 17:02:55
Oké, dus ik kan net zo goed een componentkabel en digitale aansluiting gebruiken, dan. Dat scheelt weer een hdmi ingang op mijn receiver.  :devil:

Wat een waardeloze kabel had ik gekocht. Zijn alle componentkabels voor de Xbox zo slecht, of had ik gewoon een slecht exemplaar? Beeld was echt niet om aan te zien.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Martin_M

Citaat van: CineSmurf op december 29, 2011, 14:41:59
Wat een waardeloze kabel had ik gekocht. Zijn alle componentkabels voor de Xbox zo slecht, of had ik gewoon een slecht exemplaar? Beeld was echt niet om aan te zien.

Had je bij de instellingen de resolutie wel goed gezet of stond 'ie nog op PAL???
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

CineSmurf

Citaat van: Martin_M op december 29, 2011, 16:27:18
Had je bij de instellingen de resolutie wel goed gezet of stond 'ie nog op PAL???

Nee, inderdaad ingesteld op 1080p. Wellicht lag het aan de kabel. Zou je inderdaad min of meer dezelfde kwaliteit als met hdmi moeten kunnen halen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Rob Eric Blank

Citaat van: Bierbraker op december 18, 2011, 17:54:56Weet je trouwens zeker dat je een XBOX360 aan wil schaffen, met alle nodige kinderziektes zoals oververhitting/lawaai/ krassen op DVD's
Kinderziektes.....het ding is al jaren oud. Volgens mij 7 jaar.....die zijn er inmiddels wel uit. Heb nu 2 jaar een Xbox en ben meer dan tevreden en geen van die problemen, de eerste versie had dat inderdaad wel.