Aankoopadviezen HT, budget €3000,-. / Voor nu even geluid.

Gestart door Bas Akkerman, augustus 14, 2011, 12:51:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m


J.A.F._Doorhof

Lees de thread nu pas, maar negeer aub de "onzin" over kingpin.
We leveren zelf al een paar jaar kingpin en alle andere merken zoals Stewart, os, screen design, beamax, projecta, Black diamond etc. Noem het maar en we leveren het (en scherp) en ik moet eerlijk zeggen dat een groot gedeelte van wat we verkopen kingpin spanschermen zijn in de gain 1.1-1.3 range en ik heb er nog geen problemen mee gezien zoals ongeschreven in deze thread, misschien hebben ze een verkeerde gehad ?

Ik ben zeer kritisch op schermen en onze eigen demoruimte bevat een Black diamond en kingpin spanscherm dus ik denk dat dit genoeg zegt over de kwaliteit ;)

Je kan enorm veel meer betalen, en die schermen hebben zonder twijfel hun voordelen waar ik hier niet op in ga, maar ik zou liever 1000-2000.00 meer aan een projector besteden dan aan een Stewart scherm tov een kinpin spanscherm. Dat is het verschil tussen een Epson tw3200 en een tw5500 met nog wat wisselgeld.

Nogmaals ik zeg niet dat de duurdere schermen niet beter zijn, ik zeg alleen wel dat het onzin is dat kingpin slecht is, de grootste verschillen hebben te maken met afwerking en bij de hang/trek schermen met bobbels en vouwen op termijn. Als je gaat voor een spanscherm zie ik echter weinig redenen om een goedkopere projector te kopen om een duurder scherm te kiezen.

Daarnaast hebben we sinds kort een tabtension scherm op de markt dat zeer betaalbaar is.
Eerlijkheid gebied me gewoon te zeggen dat we de laatste tijd amper meer de duurdere schermen verkopen (op de BD na, maar dat is echt een andere soort scherm).

Wil je een demo of advies voor projector/scherm mag je altijd mailen, je kan hier de kingpin gewoon in aktie zien en zien dat er geen gekke dingen mee zijn, denk dat de helft van het forum dit kan bevestigen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op september 26, 2011, 07:56:26
:music:
in dit geval geef ik je gelijk hoor ;) gewoon te druk geweest met mijn nieuwe werk. anyway, er komt vast nog wel iets moois langs.

en wat de schermen betreft, dat geloof ik wel hoor doornhof. een scherm is echter wel iets dat een tijdje hangt, dus liever in 1 keer goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Dat is waar, we zijn er ook voor om iets goeds te verkopen, er zijn zeer veel "prut" schermen op de markt, alleen voor het geld is kinpin dat niet, maar goed kinpin is ook wat duurder dan de andere schermen.

LET WEL, ik praat over de spanschermen.
De handmatige of electrische schermen moet je echt naar tabtensioned toe en daar hebben we ook een oplossing voor die goed is en minder kost dan een Stewart.

Ik reageerde meer op de opmerking dat er veel problemen met kinpin zouden zijn, dat is gewoon pertinent niet waar voor de nieuwe series (laatste jaar/anderhalf jaar). In het begin waren er wat schermdoeken die niet goed waren maar dat is allang opgelost.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Wat dat betreft schrijf ik ook niet zo snel merken af naar aanleiding van reacties van anderen. Sterker, merk juist dat ik een eigen gehoor/zicht heb en vaak anders denk over wat ik hoor/zie dan anderen. Dat is overigens geen waardeoordeel. Anyway, mag duidelijk zijn wat ik bedoel.  :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Gezien mijn budget is het misschien wat te hoog gegrepen, maar zou deze eindversterker een goede investering zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op september 29, 2011, 09:45:00
Gezien mijn budget is het misschien wat te hoog gegrepen, maar zou deze eindversterker een goede investering zijn?

Audio en investering.... :nowink:


AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op september 29, 2011, 09:45:00
Gezien mijn budget is het misschien wat te hoog gegrepen, maar zou deze eindversterker een goede investering zijn?
Voor welke speakers?  Het is bepaald niet goedkoop maar wel een mooie eindversterker.  Echter niet bijster krachtig met 100W@8Ohm dus je moet wel zeker weten dat je speakers niet meer reserve nodig hebben.

Citaat van: S@m op september 29, 2011, 10:00:31
Audio en investering.... :nowink:
Hij bedoelt afschrijving  :D

S@m


Bas Akkerman

Citaat van: S@m op september 29, 2011, 10:32:29
Bas die iets anders bedoelt dan hij schrijft... ???
Nee, ik schrijf altijd wel op wat ik bedoel, of het ook overkomt is een tweede. ;)

In de toekomst heb ik wel het idee om op electrostaten/magnetostaten over te gaan, dus dan is 80w/c toch wel te laag. Punt is dat de ene 80 watt niet de andere is (als het gaat om het uiteindelijke resultaat), vandaar mijn vraag of de Meridian genoeg "juice" heeft.Naar aanleiding van jullie reacties en die op het Internet geloof ik van niet.

Wat investering betreft, denk ik dat de versterker en het projectiescherm nog het langst mee gaan in HT, dus daar relatief meer aan uitgeven kan geen kwaad denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: S@m op september 29, 2011, 10:32:29
Bas die iets anders bedoelt dan hij schrijft... ???
LoL  :D

@Bas, heb je nu een (voorlopig) idee qua speakers voor HT?

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op september 29, 2011, 10:50:50
LoL  :D

@Bas, heb je nu een (voorlopig) idee qua speakers voor HT?

Ik vind het nog best lastig. Ene kant vind ik electrostaten dan wel magnetostaten erg mooi, puur praktisch gezien is het alleen niet erg handig. Wat kosten betreft vind ik het nog wat minder erg, kan voorlopig prima met 2.0 of 2.1. Aan de andere kant een JMLab-set zoals hier op het forum staat, is voor nu ook zeker een optie. Later kan ik dan altijd nog upgraden.

Twee heel verschillende systemen dus en ik vind het lastig over de voors en tegens te beslissen om eerlijk te zijn. Goede plaatsing en definitie vind ik bij HT wel het belangrijkste. Gelukkig is er dit forum... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Wat is het verschil tussen een Lexicon MC-1 en MC-4? De MC-1 dom genoeg gemist te hebben, staat er nu een MC-4 in de marktsectie. Nogmaals, ik heb geen haast, dus wat langer wachten tot een opnieuw aangeboden MC-1 wil ik gerust.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  3, 2011, 11:29:11
Wat is het verschil tussen een Lexicon MC-1 en MC-4?
Groot.  MC-4 is echt een andere generatie.  Specs kan je zelf vinden  :google:

Komt binnenkort nog een MC-4 op de markt, weet ik toevallig  :coffee:

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op oktober  3, 2011, 11:35:09
Groot.  MC-4 is echt een andere generatie.  Specs kan je zelf vinden  :google:

Komt binnenkort nog een MC-4 op de markt, weet ik toevallig  :coffee:
Wat specs betreft had ik ook wel een idee dat het heel anders was. Tegelijkertijd kom ik opmerkingen tegen dat er puur klankmatig geen heel groot verschil zit tussen beide versies. Heb wel begrepen dat Lexicon vrij neutraal is, dus de speakers moeten wat mij betreft ook weer niet te helder zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

MC-1 heeft normaal geen analoge 5.1 ingangen (alleen mogelijk als DIY modificatie) dacht ik.
MC-4 heeft twee stel 5.1 ingangen (dus geschikt voor Bluray, SACD, etc.) en is ook een paar jaartjes jonger.
Klank is imho juist wel soepel.  Niet edgy of zo, als je dat bedoelt met helder.

Bas Akkerman

Wat analoge ingangen betreft, blijft het voor mij een beetje vaag. Want alleen via de digitale input profiteer je van de processoreigenschappen van de Lexicon en via de analoge input doet de Oppo dat. Toch? En de Oppo vind ik daar niet heel erg goed in, dus vandaar ook de "keuze" voor een aparte processor. Dat dan de laatste geluidsformaten dan niet gedecodeerd worden, vind ik niet erg. Liever een oud, maar mooi geluid, dan de nieuwste formats die minder klinken (wat scheiding, ruimtelijkheid betreft).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Pre/pro heeft minstens twee functies.   Pro is natuurlijk mooi, maar pre maakt ook uit voor de klank.  Dat is niet wezenlijk anders dan bij stereo, dus ik snap niet dat je dat uitvlakt?  Op de Oppo valt echt niet veel aan te merken denk ik.  Meerdere merken met veel meer pretenties en bijbehorende prijzen hebben 'm gewoon direct gekloond.

Bas Akkerman

Uiteraard vlak ik dat niet uit, maar ik doelde nu echt even op het processen van de geluidsformaten. En daarvan denk ik dat de Lexicon het beter doet dan de Oppo. Mits je die digitaal aansluit, anders maak je alleen gebruik van de voorversterker in de Lexicon.
Kortom, mijn vraag is: wat is mooier, het laten decoderen van de geluidsformaten door de Oppo of de Lexicon? Als ik jou goed volg, gaat jouw voorkeur uit naar: de Oppo analoog aansluiten op de Lexicon, zodat de Oppo decodeert en de Lexicon voorversterkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  3, 2011, 13:00:47
Uiteraard vlak ik dat niet uit, maar ik doelde nu echt even op het processen van de geluidsformaten. En daarvan denk ik dat de Lexicon het beter doet dan de Oppo. Mits je die digitaal aansluit, anders maak je alleen gebruik van de voorversterker in de Lexicon.
Kortom, mijn vraag is: wat is mooier, het laten decoderen van de geluidsformaten door de Oppo of de Lexicon? Als ik jou goed volg, gaat jouw voorkeur uit naar: de Oppo analoog aansluiten op de Lexicon, zodat de Oppo decodeert en de Lexicon voorversterkt.
Mijn voorkeur gaat uit naar het hebben van beide mogelijkheden.  Wat eruit komt (welke optie op een bepaald moment de voorkeur verdient) hangt meer af van het bronmateriaal, dwz de opname (en je speakers, as always). 

Een processor kan mooie dingen doen, maar ik gok dat dit bij de nieuwe, betere Blurays vaak geen grote meerwaarde heeft.  Voor DVDs (en Bluray heruitgaven die alleen een opgeleukte DTS hebben) natuurlijk wel.

LOTS

Je kan ze op allebei de manieren aansluiten.
Zowel analoog als digitaal en dan aparte ingangen toewijzen. Kun je gewoon heen en weer switchen tussen DVD (Lex doet AD omzetting en room/bass management) en de HD audio formaten. Oppo doet dan DA conversie en eventueel processing.
Je kunt er zelfs nog Logic7 op loslaten! Extra AD/DA omzetting, maar wel met een heerlijke surroundbubble en room/bass management via de Lexicon.
LOTS: Lord Of The Strings

Bas Akkerman

Het zal vast mijn ouderwetse onkunde/onwetendheid zijn geweest, dat het kwartje nu valt.  :blush: :blush: Ik ben namelijk nog steeds gewend dat je iets maar op 1 manier kan aansluiten. Dus óf digitaal óf analoog. Maar analoog én digitaal aansluiten is inderdaad wel handig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LOTS

Sorry Bas,

mijn informatie is incorrect. De MC4 kan geen processing toepassen op de analoge ingangen. Op een MC12 kan dat dan weer wel.
LOTS: Lord Of The Strings

AbZ

Citaat van: LOTS op oktober  6, 2011, 09:40:22
Sorry Bas,

mijn informatie is incorrect. De MC4 kan geen processing toepassen op de analoge ingangen. Op een MC12 kan dat dan weer wel.
Dit is ook incorrect.  De MC-4 kan analoge stereo-ingangen (dus ook bv downmix) net als de digitale ingangen wel processen en er surround van maken.  Bij analoge multichannel ingangen hoeft dat niet zo hard meer, want dan stel je de crossover op de speler in en je hebt al surround signaal.


p.s. 
Citaat van: LOTS op oktober  3, 2011, 17:23:23
Je kan ze op allebei de manieren aansluiten.
Zowel analoog als digitaal en dan aparte ingangen toewijzen. Kun je gewoon heen en weer switchen
Dit is idd wat ik in reply #94 bedoelde.

LOTS

Ik heb zelf geen MC4 of er een gehad, maar ik las het op het Lexicon forum, dus ik dacht dan moet ik mezelf hier even corrigeren. Maar goed die lui kunnen er ook naast zitten.  ;)

Maakt ook niet zoveel uit. Een bypass is een bypass, waarom daarna nog eens digitaliseren?
Ik moet toegeven bij film doe ik het regelmatig. Vind ik lekkerder. Logic7. Bypass uit
Bij muziek eigenlijk nooit. Bypass aan.
Handig dat de keus er is.  :)
LOTS: Lord Of The Strings