Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

tompj

Kan iemand iets zeggen over hoe de  dual concentrics van de klassieke Tannoy's zich verhouden tot Harbeth?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

garmtz

Citaat van: tompj op juli  8, 2013, 21:11:17
Kan iemand iets zeggen over hoe de  dual concentrics van de klassieke Tannoy's zich verhouden tot Harbeth?

Er zijn wel overeenkomsten... Homogeniteit, transparantie en muzikaliteit delen beide ontwerpen. De Tannoys zijn echter nog dynamischer/levendiger, maar kleuren wel meer - vooral de Prestige ontwerpen. Op welke serie Dual Concentrics doel je precies?

raindog

Die Kharmas worden er met betere foto's echt niet mooier op hoor... Dus waar hebben we het over ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

ChrisV

Ach, veel beter dan goeie foto's van een bagger set  8)

tompj

#2729
Citaat van: garmtz op juli  8, 2013, 21:13:52
Er zijn wel overeenkomsten... Homogeniteit, transparantie en muzikaliteit delen beide ontwerpen. De Tannoys zijn echter nog dynamischer/levendiger, maar kleuren wel meer - vooral de Prestige ontwerpen. Op welke serie Dual Concentrics doel je precies?
Ik doel op de Prestige reeks inderdaad. Lang geleden gehoord en toen vond ik ze erg mooi. 'Mijn' geluid wel in mijn herinnering. Ik zou ze graag nog eens horen met buizen. Avantgardes staan ook op die lijst trouwens.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Citaat van: tompj op juli  8, 2013, 21:19:09
Ik doel op de Prestige reeks inderdaad. Lang geleden gehoord en toen vond ik ze erg mooi. 'Mijn' geluid wel in mijn herinnering. Ik zou ze graag nog eens horen met buizen. Avantgardes staan ook op die lijst trouwens.

vriend van mij heeft de Tannoy Dual Concentric Gold units in zn speakers, ik vind het erg mooi! Wel enorme kasten (maatje koelkast) klinken idd wat garmt zegt wel heerlijk muziekaal, maar aan de warme kant, de soundstage en diepte in het geluidsbeeld is wel erg mooi!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Citaat van: tompj op juli  8, 2013, 21:11:17
Kan iemand iets zeggen over hoe de  dual concentrics van de klassieke Tannoy's zich verhouden tot Harbeth?

Ik ken lang niet alle modellen maar de Tannoy's uit de Prestige serie die ik ooit gehoord heb vond ik allemaal erg mooi. Mocht ik ooit kunnen/willen upgraden dan zou het zomaar Tannoy kunnen worden. 

De vorige eigenaar van mijn Leben CS600 speelde met Tannoy Kensington SE's. Dit klonk prachtig. Iets droger dan mijn Harbeths maar wel heel tastbaar en verfijnd. Kijk ook eens op  dit blog voor de verschillen/overeenkomsten tussen Harbeth en Tannoy. Deze mijnheer heeft twee sets, eentje met Harbeth SHL5 en de ander met Tannoy Westminster Royal SE  :wub:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

@Mitch: die zijn inderdaad heel fraai en nog wel betaalbaar (alhoewel... De units in de Gold beginnen schaarser te worden en het zijn de allermooiste Dual Concentrics volgens de kenners)!

@Raindog: We praten wel over verschillende prijsklassen he... ;)

Mitch--

Citaat van: garmtz op juli  8, 2013, 21:40:46
@Mitch: die zijn inderdaad heel fraai en nog wel betaalbaar (alhoewel... De units in de Gold beginnen schaarser te worden en het zijn de allermooiste Dual Concentrics volgens de kenners)!


ja klopt! inmiddels zijn de units nog wel te krijgen op ebay, toevallig eens naar gezocht, maar toch al gauw meer dan 3000 euro voor een goed gerestaureerde set!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Lodewijk

Op Audiomarkt.de staat de SHL5 regelmatig te koop, vaak maar een paar maanden oud. Nu ook weer 4 setjes geloof ik. In Nederland zie je ze gebruikt bijna nooit. Vreemd.

Mitch--

Citaat van: Lodewijk op juli  8, 2013, 21:43:35
Op Audiomarkt.de staat de SHL5 regelmatig te koop, vaak maar een paar maanden oud. Nu ook weer 4 setjes geloof ik. In Nederland zie je ze gebruikt bijna nooit. Vreemd.

knappe prijs ook! helemaal inc stands
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Lodewijk

Citaat van: Mitch-- op juli  8, 2013, 21:44:15
knappe prijs ook! helemaal inc stands

Dat vond ik ook al.

tompj

Citaat van: raindog op juli  8, 2013, 21:35:22
Kijk ook eens op  dit blog voor de verschillen/overeenkomsten tussen Harbeth en Tannoy. Deze mijnheer heeft twee sets, eentje met Harbeth SHL5 en de ander met Tannoy Westminster Royal SE  :wub:
Dat is wel zo'n beetje de droom. Naast een mooie set rondom Harbeth zo'n soort set in de herenkamer...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Citaat van: tompj op juli  8, 2013, 21:51:41
Dat is wel zo'n beetje de droom. Naast een mooie set rondom Harbeth zo'n soort set in de herenkamer...

ik zou al dik tevreden zijn met de harbeth set ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Citaat van: Mitch-- op juli  8, 2013, 21:52:14
ik zou al dik tevreden zijn met de harbeth set ;)
Met die Westminsters heb je qua looks toch het gevoel in een soort uitvaartcentrum te luisteren...

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juli  8, 2013, 22:00:33
Met die Westminsters heb je qua looks toch het gevoel in een soort uitvaartcentrum te luisteren...
Ach, als het dan hemels klinkt, compenseert dat weer mooi.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op juli  8, 2013, 22:05:59
Ach, als het dan hemels klinkt, compenseert dat weer mooi.

maar ze zijn evengoed wel serieus lelijk :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Echt monsterlijk zijn ze.
Past uitsluitend in de allerergste Britse interieurs.

raindog

Citaat van: AbZ op juli  8, 2013, 22:11:20
Echt monsterlijk zijn ze.
Past uitsluitend in de allerergste Britse interieurs.

Goede smaak wordt helaas niet door iedereen herkend. Ik vind ze prachtig en zou er ontzettend blij mee zijn. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Citaat van: raindog op juli  8, 2013, 22:51:34
Goede smaak wordt helaas niet door iedereen herkend. Ik vind ze prachtig en zou er ontzettend blij mee zijn. 

Ik vind ze ook heel gaaf om te zien... Maar ze zijn echt te groot... De kleinere Prestige modellen vind ik echter ook fraai om te zien. Heerlijk, die old-skool look!

AbZ

Citaat van: raindog op juli  8, 2013, 22:51:34
Goede smaak wordt helaas niet door iedereen herkend.
Nou daar zijn we het iig over eens  :smile:

Mr.M

Citaat van: raindog op juli  8, 2013, 21:14:35
Die Kharmas worden er met betere foto's echt niet mooier op hoor... Dus waar hebben we het over ;D
Hahaha
Kharma wor :pompom:den in harbeth topic nooit mooi :tongue2:
Als harbeth ooit een speaker maakt die een mooie uitstraling heeft zal ik de eerste zijn die eentje koopt.
**UNDER CONSTRUCTION**

Thanatos

Smaken verschillen.. maar vind dit toch ook heel erg mooi :



of nieuwe kleurtjes.. :


Mr.M

De nieuwe kleuren zijn inderdaad stukken mooier geworden. Alleen jammer dat het plaksel  is wat ze gebruiken(plakfineer) heb ze gezien en de randen blijven houtkleur omdat ze fineer niet kunnen mee laten buigen met de speaker fronten.
**UNDER CONSTRUCTION**

Dirk

Citaat van: maz op juli  8, 2013, 23:43:03
De nieuwe kleuren zijn inderdaad stukken mooier geworden. Alleen jammer dat het plaksel  is wat ze gebruiken(plakfineer) heb ze gezien en de randen blijven houtkleur omdat ze fineer niet kunnen mee laten buigen met de speaker fronten.
over welke randen heb je het dan?
op elke foto die ik van deze uitvoeringen zie (zo ook die hierboven) krijg ik nl. toch de indruk dat ze gelakt/gespoten zijn
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea