Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tompj

#1875
Ontzettend gave set zeg! Krijg bijna weer zin in buizen... :wub:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

advr

Citaat van: tompj op januari 24, 2013, 16:31:42
Ontzettend gave set zeg! Krijg bijna weer zin in buizen... :wub:

Wat let je... :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Fred Mulder

Citaat van: raindog op januari 23, 2013, 22:40:32
Eigenlijk was ik erg tevreden over de Primaluna PL7 monoblokken. Aanvankelijk had ik die op mijn Rega Mira3 aangesloten die ik daarna geruild heb met een Rega Cursa3 voorversterker. Beetje rare combi maar het klonk erg lekker. Hooguit wat rauw in het hoog maar na de wissel van KT88 naar EL34 was die rauwheid bijna geheel weg. Omdat ik dacht dat de Cursa3 de beperkende factor was heb ik een paar weken geleden de Primaluna PLP3 voorversterker thuis uitgeprobeerd. Dat viel eigenlijk ietsje tegen. Het was maar een heel geringe verbetering tov de Rega, de investering eigenlijk niet waard. Ik was daar nu nog een beetje over aan het twijfelen. Leben had ik al vaker stiekem naar gekeken. Stiekem want een maatje te groot voor mijn portemonnee, daarom ben ik er ook nooit naar gaan luisteren. Nu kwam dit gebruikt exemplaar voorbij en die was voor mij betaalbaar dus ik heb de gok genomen, wetende dat ik hem zonder verlies kan doorverkopen mocht de match mij niet bevallen.

Maar na een uurtje wennen, aan de andere sound, ben ik absoluut verbijsterd over de sprong in muzikaliteit. Het is heel moeilijk om aan te geven waar het in zit maar het voelt tastbaarder, intiemer. Ik ben een groot liefhebber van Leonard Cohen. Met de Primaluna's, die iets warmer klinken, werd ik heel prettig omarmd door de muziek van Cohen. Met de Leben wordt ik door Cohen in de muziek mee getrokken. Klinkt wellicht wat vaag, maar zo ervaar ik het. Ga ik analytisch luisteren, dan is de Leben dynamischer, opener en vloeiender met een dieper geluidbeeld. De Primaluna's hebben meer kracht en een iets strakker laag.

Dat klinkt erg interessant Raindog! Bedankt, ik me eens in Leben verdiepen. Ik ben aardig onder de indruk van Prima Luna. De naam komt zo nu en dan langs, maar had er eigenlijk geen beeld / indruk bij. Je ervaring maakt me nieuwsgierig :-)

twani

Citaat van: Fred Mulder op januari 25, 2013, 07:36:16
Dat klinkt erg interessant Raindog! Bedankt, ik me eens in Leben verdiepen.
Neeeeeeee......doe dat maar niet :angel:   Straks wordt dat nog de nieuwe hype :laugh:

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

advr

Citaat van: tompj op januari 25, 2013, 13:19:07
Een Accuphase....

daar kom ik ook vandaan... welliswaar een E207 maar toch... :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tompj

Citaat van: advr op januari 25, 2013, 13:44:59
daar kom ik ook vandaan... welliswaar een E207 maar toch... :P
Een E207 heeft net zoveel te maken met een E250 als een Buienversterker met een droogmolen... ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Citaat van: tompj op januari 25, 2013, 15:01:47
Een E207 heeft net zoveel te maken met een E250 als een Buienversterker met een droogmolen... ;)

Misschien heeft het meer te doen met een Buizenversterker dan met een Buienversterker, wat dat verder ook moge zijn (sorry kon het even niet laten)

Mijn eerste serieuse versterker was overigens een Luxman L1. Schitterend met Svenska speakers ,wat dan weer een hoop minder was.
Quad vintage.

raindog

Citaat van: Fred Mulder op januari 25, 2013, 07:36:16
Dat klinkt erg interessant Raindog! Bedankt, ik me eens in Leben verdiepen. Ik ben aardig onder de indruk van Prima Luna. De naam komt zo nu en dan langs, maar had er eigenlijk geen beeld / indruk bij. Je ervaring maakt me nieuwsgierig :-)

Na een paar avonden luisteren merk ik wel dat er, in vergelijking tot de Primaluna's, sneller sprake is van luistermoeheid. Ik weet niet goed hoe dat komt maar merk dat ik daardoor vanzelf op een wat lager volume luister. Voordeel van de Leben is wel dat ook op dat lagere volume de muziek heel compleet en indringend blijft met veel details en lucht om de stemmen en instrumenten. De Primaluna's daarentegen kon ik ongemerkt heel hard laten spelen, het bleef heel ontspannen allemaal. Voor de een misschien daardoor te saai, ik vind dat wel prettig. Straks eens de El34 buisjes uitproberen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Hey, dat is grappig, dat heb ik niet........  Is juist iets waar ik allergisch voor ben, luistermoeheid vind ik verschrikkelijk....  Ik dacht al wel eens te hebben gelezen dat de CS 300 in sommige sets de muzikalere versterker zou zijn. Misschien verkeerd onthouden :crazy:

raindog

Zojuist EH EL34 geprobeerd, toch een flink verschil. Klinkt iets rustiger en liever maar helaas met te weinig fundament, echt een gebrek aan laag. Nu zit de JJ KT77 er in en die heeft zowel dat lieve als een mooi vol laag. Echt heel mooi in balans. Eerste indruk is dat ik deze prettiger vind dan de Russiche NOS buizen. Morgen die andere buisjes ook maar eens proberen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Fred Mulder

Citaat van: raindog op januari 25, 2013, 22:36:49
Zojuist EH EL34 geprobeerd, toch een flink verschil. Klinkt iets rustiger en liever maar helaas met te weinig fundament, echt een gebrek aan laag. Nu zit de JJ KT77 er in en die heeft zowel dat lieve als een mooi vol laag. Echt heel mooi in balans. Eerste indruk is dat ik deze prettiger vind dan de Russiche NOS buizen. Morgen die andere buisjes ook maar eens proberen.

Dat spreekt me aan bij buizen versterkers, dat je simpel door de buizen te vervangen een ander karakter krijgt. Leuk om mee te experimenteren / fine tunen. Heb je met de Prima Luna wel eens gewisseld?

raindog

Op de Primaluna's heb ik de KT88's al een paar keer verwisseld voor EL34's, ook erg mooi en gek genoeg met geen enkel gebrek aan laag. Het karakter van een buis kan dus per versterker verschillen. Meer experimenten heb ik bij de Primaluna's nooit gedaan. Ik had graag nog eens de KT120 uitgeprobeerd maar als je acht stuks nodig hebt dan is tube-rolling een dure hobby... ???
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

advr

#1888
Citaat van: tompj op januari 25, 2013, 15:01:47
Een E207 heeft net zoveel te maken met een E250 als een Buienversterker met een droogmolen... ;)

jij zegt het...  :hehe:: :omg:

maar het blijft een transistor tegen een  buis... :angel:
de transistor verliest het van de buis net zo als de droogmolen het verliest van de buienversterker.. :xmas: :P

nu weer terug ON-topic. :coffee: :coffee:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tompj

Citaat van: advr op januari 26, 2013, 11:19:23
maar het blijft een transistor tegen een  buis... :angel:
de transistor verliest het van de buis net zo als de droogmolen het verliest van de buienversterker..
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind (over het algemeen) een buis erg mooi in het middengebied, mooi tastbaar, veel diepte. In het laag en qua drive is een buis in het algemeen geen competitie voor een goede transistor. Ik heb mijn buizenversterker weggedaan voor mijn huidige.

Na een stuk of 4 buizenversterkers (o.a. Audio Research en Graaf) en een stuk of 4 tranisistor versterkers mis ik buizen als ik transistor heb en mis ik transistor als ik buizen heb......

Tijd voor een tweede set denk ik... :(
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dirk

#1890
of de beide combineren  ;)

edit : typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Citaat van: Dynky op januari 26, 2013, 11:35:31
of de beide combineren  ;)

edit : typo
Ik heb mijn hart verloren aan de combinatie Harbeth en Accuphase vrees ik. Blijft heel persoonlijk hoor, maar voor mij een hele fijne combi en geen gedoe met buizen. In ee tweede set zou ik Harbeth of Tannoy wel willen combineren met buizen. Maar ja, waar moet ik die set nu weer laten...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

ChrisV

Citaat van: tompj op januari 26, 2013, 11:34:25
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind (over het algemeen) een buis erg mooi in het middengebied, mooi tastbaar, veel diepte. In het laag en qua drive is een buis in het algemeen geen competitie voor een goede transistor. Ik heb mijn buizenversterker weggedaan voor mijn huidige.

Na een stuk of 4 buizenversterkers (o.a. Audio Research en Graaf) en een stuk of 4 tranisistor versterkers mis ik buizen als ik transistor heb en mis ik transistor als ik buizen heb......

Tijd voor een tweede set denk ik... :(

Herkenbaar. Daarom heb ik maar beiden genomen: buizenvoorversterker en transistor eindversterker  ;D

Martin!!!

Moet de titel van dit topic onderhand niet aangepast worden:

het BUIZEN topic  :D

nee hoor gekheid, wel leuk om al die buizen verhalen in combinatie met Harbeth hier te lezen  :coffee:
mainly British stuff

garmtz

#1894
.

Cyreg

Citaat van: ChrisV op januari 26, 2013, 13:06:25
Herkenbaar. Daarom heb ik maar beiden genomen: buizenvoorversterker en transistor eindversterker  ;D

Chris, wat heb je nu dan spelen na je LFD MKIII SE? (geen LFD MKIV of NCSE dus?)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV


twani

Citaat van: Martin!!! op januari 26, 2013, 13:28:36
Moet de titel van dit topic onderhand niet aangepast worden:

het BUIZEN topic  :D


Welnee, je bent abuis ;D

Cyreg

Citaat van: ChrisV op januari 26, 2013, 17:37:08




Mooi spul hoor; en hoe klinkt het beter of anders dan LFD?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: tompj op januari 24, 2013, 16:31:42
Ontzettend gave set zeg! Krijg bijna weer zin in buizen... :wub:
Aangezien je ook nog in de weer bent met DACs Tom zou je ook deze kunnen overwegen, heb je meteen een buis in je set ;D