Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Alco

CitaatMaar ik erger me op de HUG wel steeds vaker ad commentaren, vooral van AS zelf, over al-dan-niet hoorbare verschillen in versterkers
Volgens hem zijn die er dus niet, als je maar even luid speelt en nog zowat van die parameters.
Als Alan zelf geen verschillen hoort in versterkers, op z'n eigen Harbeth's, vind ik dat geen compliment voor Harbeth speakers. :huh2:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bmateijsen

Citaat van: Alco op december  3, 2012, 16:23:27
Als Alan zelf geen verschillen hoort in versterkers, op z'n eigen Harbeth's, vind ik dat geen compliment voor Harbeth speakers. :huh2:

Lekker kort door de bocht..... ::). Wat Alan wil is geen audiofiele nervosa... Harbeth is namelijk met verschillende versterkers te combineren.

Alco

#1702
CitaatLekker kort door de bocht... ::). . Wat Alan wil is geen audiofiele nervosa... Harbeth is namelijk met verschillende versterkers te combineren.
Ok, zoiets vermoedde ik al, maar kan me zelf ook herinneren dat ik die uitspraak van AS een keer heb gelezen.
Dan vind ik persoonlijk dat je als ontwerper/fabrikant zelf ook moet zeggen wat je bedoelt.
Zeggen dat alle versterkers klankmatig hetzelfde zijn, klinkt dan in principe net zo kort door de bocht.
Men zou het dan kunnen opvatten alszijnde dat Harbeth erg vergevingsgezinde speakers zijn.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

tompj

Citaat van: bmateijsen op december  3, 2012, 16:28:28
Lekker kort door de bocht..... ::). Wat Alan wil is geen audiofiele nervosa... Harbeth is namelijk met verschillende versterkers te combineren.
Die bocht is ook te kort.

Shaw vindt elke versterker die fatsoenlijk functioneert en boven het aanbevolen wattage komt geschikt. Hij werkt zelf naar eigen zeggen met eenvoudige goed onderhouden versterkers uit de jaren 80 bij de ontwikkeling van zijn luidsprekers en ziet geen nut in het gebruik van duurdere versterkers. Hij beweert duidelijk dat hij geen verschil waarneemt ondere gelijke omstandigheden en dat die er technisch ook niet kunnen zijn.

Zijn antwoorden op het forum aan mensen die het niet met hem eens zijn getuigen veelal niet bepaald van respect of tact helaas. In mijn ogen niet echt een fatsoenlijke manier om met je klanten om te gaan.

....maar ja, de man maakt wel hele mooie speakers.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Cyreg

Citaat van: tompj op december  3, 2012, 20:46:53
  1. Zijn antwoorden op het forum aan mensen die het niet met hem eens zijn getuigen veelal niet bepaald van respect of tact helaas. In mijn ogen niet echt een fatsoenlijke manier om met je klanten om te gaan.
  2. ....maar ja, de man maakt wel hele mooie speakers.

tav 2. > dat zeg ik  :D  :D tav 1. > dat bedoelde ik ook eigenlijk  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Wat maakt ons 't uit wat AS er van vindt :D

Cyreg

Hier nogmaals 'n review van M30.1, vertaald uit het pools (lukte mij thuis niet).
Link overgenomen vd HUG en met hier en daar 'n wat ander, toch verrassend, inzicht  ;)

En ook hier wordt Leben CS300 genoemd als zeer synergetic met Harbeth.

Deze link was hier al eerder in het pools, maar dan voor die mooie plaatjes.
http://highfidelity.pl/@main-334&lang=en

PS En Garmt.... is deel 2 van Sam al beschikbaar aub?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

#1707
Heb net iedereen het echte deel 2 gestuurd... ;)   Was al benieuwd wanneer die vertaling van dat review online zou komen. Thanks! :clapping:

garmtz

Harbeth speakers laten juist uitstekend horen wat je eraan hangt! Je wordt alleen nooit gestraft omdat het zwaar FOUT gaat. DIt komt door het elektrisch vriendelijke karakter (dus niet klankmatig vriendelijk/verhullend, hoewel ze inderdaad 'aangenaam' klinken) van de speakers.

garmtz

Uit het review (iedereen moet hem helemaal lezen, het review is 'spot on'):

Another obvious choice is Leben. Each version of the CS300 amplifier will be spot on. Ideally, though, the CS600P (or the CS1000P, but in this case I'd prefer the older model). The third possibility is ASR Emitter I (a review of the Emitter II can be found HERE). I heard the Harbeths driven by these amps in many systems and they sounded great. Surely there are other equally interesting matches, so it's worth experimenting. However, I write about what I know well and what worked not only for me – the above examples are "sure things".

Bas Akkerman

Het zou eens gaan gebeuren
Ik moet weer even zeuren
Want al waardeer ik je klantvriendelijke inzet
Bij het lezen van de review word ik belet
Niet door lettertype of Engelse taal
Het is de lengte waar ik van baal
Volgens mij is niet het hele artikel doorgekomen
En ik wilde nog wel lekker doorstomen
Misschien ben ik iets aan het missen
Is dit onbedoeld dissen
Van Leben valt er echter volgens mij niets te lezen
Terwijl dat er wel zou moeten wezen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

#1711
Hulpsinterklaas, misschien het verkeerde review gelezen? haha  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

CoSo

Is er eigenlijk een center van harbeth

tompj

#1713
Citaat van: CoSo op december  5, 2012, 19:26:44
Is er eigenlijk een center van harbeth
Neen, gewoon een enkele speaker gebruiken. Zijn helaas allen in sets verkrijgbaar.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dirk

Citaat van: tompj op december  5, 2012, 19:33:54
Neen, gewoon een enkele speaker gebruiken. Zijn helaas allen in sets verkrijgbaar.
ik heb er ooit eens naar geïnformeerd, ze zijn wel degelijk (zij het beperkt) los te koop.
als ik me niet vergis gaat het dan enkel om de "studio" modellen, dus de 20.1/30.1/40.1 studio versies, maar ik weet niet meer of ze ook de domestic afwerkingen in losse exemplaren verkopen.
...ongetwijfeld kan BB&G hier wat meer over zeggen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op december  5, 2012, 15:06:55
Het zou eens gaan gebeuren
Ik moet weer even zeuren
Want al waardeer ik je klantvriendelijke inzet
Bij het lezen van de review word ik belet
Niet door lettertype of Engelse taal
Het is de lengte waar ik van baal
Volgens mij is niet het hele artikel doorgekomen
En ik wilde nog wel lekker doorstomen
Misschien ben ik iets aan het missen
Is dit onbedoeld dissen
Van Leben valt er echter volgens mij niets te lezen
Terwijl dat er wel zou moeten wezen?


Ik moet je echt teleurstellen,
het waren echt maar amper 3 vellen...
Een beetje een domper ook voor mij,
dit review was niet echt een karwei.
Hij had er denk ik veel meer van kunnen maken,
heeft de boel echter flink lopen verzaken.
Het is niet anders, zullen we maar denken.
In ieder geval zal dit weinig genoegen schenken.
Luister dus gewoon maar naar je eigen M30.1,
wij weten beiden: zo speelt er geen een!

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op december  5, 2012, 21:37:24
Ik moet je echt teleurstellen,
het waren echt maar amper 3 vellen...
Een beetje een domper ook voor mij,
dit review was niet echt een karwei.
Hij had er denk ik veel meer van kunnen maken,
heeft de boel echter flink lopen verzaken.
Het is niet anders, zullen we maar denken.
In ieder geval zal dit weinig genoegen schenken.
Luister dus gewoon maar naar je eigen M30.1,
wij weten beiden: zo speelt er geen een!
Nou Garmt van der Zel
Met dit antwoord verras je me wel!
Zoals hij al schreef, door de hitte bevangen
Blijkbaar heeft hij daarom de rest maar aan de wilgen gehangen
Wel jammer, want het doet de Harbeth geen recht
Welk geschrevene doet dat echter wel, beluister hem in 't echt
Dat hoef ik hier haast niemand te vertellen
Het positieve oordeel wist men vaak al te vellen
Maar voor wie aarzelt of treuzelt
Die alleen leest en hier keuvelt
Adviseer ik, nee eerder is het wat moet
Naar een dealer te gaan met gezwinde spoed
En kies je er maar één voor je toekomstige buit
Dan is dat natuurlijk Beter Beeld en Geluid
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

heeft er iemand ervaring met het "omgekeerd" plaatsen van z'n Harbeth ? dus de tweeter onderaan...en laagdriver dus boven.

reden dat ik dit nu zo (even ?) heb gedaan, is dat ik gisteren een nieuwe relaxzetel heb gekocht, maar thuisgekomen pas ontdekte (er echt niet bij stilgestaan in de winkel, hij zat gewoon verschrikkelijk lekker ;D) dat ik hiermee zo'n 20cm kom te zitten dan voorheen...terwijl de fishtank stands wel op hoogte waren gemaakt, dus de tweeter zat pefect op oorhoogte.

omdat het verschil nu zo groot is, is een beetje kantelen op die stands geen oplossing, dus heb ik ze om te testen even ondersteboven gedraaid.
dat maakt dat de tweeter nu wel een tikje te laag zit, maar die afwijking valt best mee...volgens mij ongeveer 5cm onder mijn oorhoogte, dus storend is dat niet.

op zich is er niets mis met een tweeter die onderaan zit en de laagdriver boven (oa Dynaudio heeft zo enkele modellen gehad in het verleden, die extreem goed klonken), dus dat is niet de vraag, maar ik vraag me serieus af of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben met hun Harbeths.

ik vond één iemand op een US forum die het gedaan had en beweerde dat hij een coherentere weergave bekwam, maar meer vind ik zo meteen niet online.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op december 13, 2012, 21:20:20
heeft er iemand ervaring met het "omgekeerd" plaatsen van z'n Harbeth ? dus de tweeter onderaan...en laagdriver dus boven.

reden dat ik dit nu zo (even ?) heb gedaan, is dat ik gisteren een nieuwe relaxzetel heb gekocht, maar thuisgekomen pas ontdekte (er echt niet bij stilgestaan in de winkel, hij zat gewoon verschrikkelijk lekker ;D) dat ik hiermee zo'n 20cm kom te zitten dan voorheen...terwijl de fishtank stands wel op hoogte waren gemaakt, dus de tweeter zat pefect op oorhoogte.

omdat het verschil nu zo groot is, is een beetje kantelen op die stands geen oplossing, dus heb ik ze om te testen even ondersteboven gedraaid.
dat maakt dat de tweeter nu wel een tikje te laag zit, maar die afwijking valt best mee...volgens mij ongeveer 5cm onder mijn oorhoogte, dus storend is dat niet.

op zich is er niets mis met een tweeter die onderaan zit en de laagdriver boven (oa Dynaudio heeft zo enkele modellen gehad in het verleden, die extreem goed klonken), dus dat is niet de vraag, maar ik vraag me serieus af of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben met hun Harbeths.

ik vond één iemand op een US forum die het gedaan had en beweerde dat hij een coherentere weergave bekwam, maar meer vind ik zo meteen niet online.
Je hebt dan wel te maken met "andersoortige" 1e vloerreflecties toch? :o

Dirk

Citaat van: twani op december 13, 2012, 22:41:40
Je hebt dan wel te maken met "andersoortige" 1e vloerreflecties toch? :o
anders zal best, maar de tweeter reflecteert hier in mijn situatie toch al weinig of niet via de vloer, want daar ligt een erg dik hoogpolig tapijt...dus daar merk ik alvast geen nadelig gevolg
bijkomend voordeel is dat de laag-energie er een fractie langer over doet om de grond te bereiken, en dus ook weer wat zwakker is op het moment dat deze wordt gereflecteerd.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani


BuSpu

Citaat van: Dynky op december 13, 2012, 23:02:00
anders
bijkomend voordeel is dat de laag-energie er een fractie langer over doet om de grond te bereiken, en dus ook weer wat zwakker is op het moment dat deze wordt gereflecteerd.
Nou volgens mij gaat dat niet werken. Laag heeft relatief veel energie en die neemt niet significant af op zo'n korte afstand.

tompj

Citaat van: Dynky op december 13, 2012, 21:20:20
heeft er iemand ervaring met het "omgekeerd" plaatsen van z'n Harbeth ? dus de tweeter onderaan...en laagdriver dus boven.

reden dat ik dit nu zo (even ?) heb gedaan.....
En hoe bevalt het nu?

Wel fijn dat je bij Harbeth het frontje gewoon kunt omdraaien in dit geval....dat gaat bij al die design modelletjes niet werken...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted member

#1723
Tweeter op oorhoogte is bij de meeste luidsprekers uitgangspunt geweest bij 't ontwerp. Door de Harbeths om te draaien verplaats je wel 't zwaartepunt van onder naar boven, als ze op stevige stands staan lijkt mij dat persoonlijk niet zo'n probleem maar 't was uiteraard niet 't uitgangspunt en de luidspreker zal iets anders koppelen aan de stand nu, wellicht is 't marginaal gezien 't vierkante ontwerp en wegen de nadelen niet op tegen de voordelen nu je meer op een lijn zit met de tweeter. :)

Dirk

Citaat van: tompj op december 16, 2012, 12:23:00
En hoe bevalt het nu?

Wel fijn dat je bij Harbeth het frontje gewoon kunt omdraaien in dit geval....dat gaat bij al die design modelletjes niet werken...
ondersteboven staan ze voorlopig te spelen, wat vrij goed bevalt, maar de tweeter zit dan weer net iets te laag...daarom ben ik nu zelf maar een setje "lowrider" stands aan het maken (te volgen in m'n eigen topic)

wat de fronts betreft heb je absoluut een punt, maar aangezien ik zonder fronts luister, maakt het voor mij weinig uit  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea