iMac of toch maar gewoon Windows 7-64

Started by TopGun2010, July 15, 2011, 17:07:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Na enthousiast te zijn geworden door de iPad en iPhone ben ik mij meer gaan verdiepen in een iMac. Ik vind een iMac 27" erg mooi en was benieuwd hoe OS-X mij zou bevallen. Ik heb nu 2 x een uur bij de Mediamarkt zitten spelen maar word er toch niet heel erg vrolijk van, natuurlijk e.e.a. ziet er mooi uit en het geheel loopt ook erg goed maar dat vind ik ook van mijn Windows pc. Om mijn huidige configuratie om te zetten naar iMac wordt ook een erg dure operatie (SSD, 2TB, i7, 12gb ram, etc). Daarnaast vind ik het storend dat een upgrade erg lastig is bij een iMac om nog maar niet te spreken over de korte garantie van een jaar.

Wie is van een goede Windows pc overgegaan naar een iMac en wat zijn de bevindingen? Ook graag reactie van degenen die wellicht weer terug zijn gegaan naar Windows!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb nog steeds een dikke win7 pc staan met 128gb ssd quad core proc enz.
Hij staat echt haast nooit meer aan.
Ben ook begonnen met de iPhone later de iPad en daarna een iMac en nu ook een Macbook Air.
Ik wil echt niet meer terug naar windows ook al is het in het begin wennen.
Ook de integratie onderling met de apple devices is super heb ook een apple tv alles is te bedienen met elkaar en het werkt ook altijd.

Rob

Flavio

Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt naar OSX. Eerst een iMac 27" en daarna zelf een Hackintosh gebouwd.
Nu inmiddels aan mijn tweede Hackintosh toe.
Het was in het begin wel even wennen maar nu zou ik niet meer terug willen naar Windows. Het was in het begin wel even zoeken naar OSX programma's die hetzelfde kunnen als de Windows programma's maar als je een beetje zoekt lukt dat allemaal wel.
Het meeste werk was het omzetten van mijn Outlook mail naar OSX Mail.

De iMac is een super apparaat maar ik vond het toch wat beperkt qua uitbreidingsmogelijkheden, in het bijzonder HD's, vandaar dat ik ben overgestapt op een Hackintosh. Wat me stoort aan de iMac zijn de hoge prijzen voor extra geheugen en een SSD etc.

Ik heb trouwens nog wel een Windows laptop die ik o.a. gebruik om mijn Samsung telefoon te updaten.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nosoforos

Ik persoonlijk vind al 7 jaar helemaal niets meer 'gewoon' aan een Windows computer. Ik ken ook vrijwel niemand die er nog een heeft, eigenlijk. Ik heb al die tijd erg genoten van mijn Mac. Ik ga helemaal niemand fanatiek zitten overtuigen, ik vind het zelf gewoon prima werken en het bespaart me tijd en gezeur heb ik gemerkt. Upgrades moet je gewoon nooit via Apple zelf doen, je kunt veel goedkoper elders krijgen. De iMac is inderdaad slecht te upgraden, maar je kunt je afvragen of je dat ooit zou willen. Voor wat de meeste mensen willen met hun computer is ieder type dat vandaag op de markt is al ruimschoots voldoende. Als je wil upgraden verkoop je je oude mac voor een goede prijs (wat altijd makkelijk kan) en stap je dus voor weinig kosten over op een nieuw model, zo doe ik het al jaren en dat bevalt me een stuk beter dan videokaartjes gaan zitten vervangen.

katwax

Je kan altijd windows 7 op je imac zetten  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mijkie

ben ook kortgeleden overgestapt op een imac , een macmini en een ipad , tis inderdaad ff wennen maar voor mij geen windhoos meer , bij apple klopt en werkt t allemaal veel beter en makkelijker , nu nog een iphone en dan ben ik aardig kompleet .....

gr mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Eddye

Een jaar of zes a zeven geleden ben ik overgestapt naar OSX, ik was het zat om elke keer een drivertje hiervoor te zoeken en update voor een datje. Na de zoveelste keer alles opnieuw te moeten installeren omdat het register van Windows weer zo vol zat dat de PC niet vooruit te branden was, was bij mij de maat vol. Ik heb toen een 17" iMac G5 gekocht. Wat een verschil, zo snel en geruisloos, gewoon een verademing. Toen was van nog niet alles wat ik nodig had aan software een OSX variant te vinden, maar dat is nu allemaal wel het geval. Ik heb nu een 24" iMac van 2 jaar, en ik zit nog niet te denken aan vervanging. De Mac draait alle software die ik heb nog moeiteloos. Mijn broer heeft een PC met een SSD, maar nog steeds wint mij Mac het bij de opstarttest :)

Op mijn werklaptop heb ik Windows7 draaien, en ik moet toegeven dat Microsoft bezig is met een behoorlijke inhaalslag, qua gebruikersgemak. Toch vind ik een aantal zaken nog steeds erg rommelig, zoals dat rare startmenu waar je moet zoeken naar je programma's.

Voorlopig blijf ik lekker bij de Mac, ik ben erg benieuwd naar de nieuwste OSX telg (Lion), en in het najaar IOS5, als dat met elkaar gaat samenwerken zoals beloofd wordt het digitale leven heel erg prettig.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

TopGun2010

Dank voor jullie input! Er is hier vast nog veel meer ervaring te vinden  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Erik

ik heb er even mee gespeeld met OSX, maar ben toch blij dat ik weer een pc hebt, die past gewoon beter bij mij. Het is wel werkend te krijgen en als ik echt mijn best doe en de pc weggooi zou ik wel aan kunnen wennen. Windows 7 is gewoon heel goed vergeleken met xp. Nieuw apparaat in de pc prikken en hij installeert vaak zelf al de juiste drivers via het internet.
Start nog steeds snel op en is retestabiel, geen crashes of zo. Heb wel een iphone en ipad en vind ze supermooi (op de iphone 4 na).
Dus een imac zou wel mooi passen. Nadeel is de hoge prijs mede omdat je niet zonder Applecare kan, zo snel geven die dingen problemen. Die A kwaliteitsonderdelen en superieure kwaliteitscontrole geloof ik persoonlijk niet zo in.
maar als je geld zat hebt waarom niet, staat ook meteen wat mooier in huis dan een logge pc bak en het past wel allemaal lekker in elkaar al die apple producten.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Problemen met Macs heb ik nog nooit gehad, en heb verschillende MPBs en macpros gehad, en tevens een iMac 27".
Daarnaast zal je dealer je gewoon een jaar garantie geven, applecare is puur voor daarna.

Over het overschakelen kan ik HEEL kort zijn, het muntje moet even vallen en dan wil je niet meer terug. Wij verkopen beide, dus zowel PC als Mac en onze TD kent ook de ins en outs van beide systemen en hoewel Windows 7 op veel dingen een stap voorwaarts is blijft het niet het maximale uit de hardware halen.

Doe je dingen als videobewerking, zwaardere fotobewerking en design dan is een Mac niet alleen veel sneller maar ook een heel stuk stabieler.

Ik ben nu ongeveer 3 jaar geleden overgestapt en werk nog op nagenoeg dagelijkse basis met windows 7 en kan alleen maar zeggen dat je je meer en meer gaat ergeren aan de "omslachtigheid en chaos" binnen windows.

Annewiek draait nog voornamelijk op een Windows machine maar heeft BV wel een dock emulatie, en dat is nog niet eens het slimste van de Mac ;)

Voornamelijk op netwerk shares aanmaken, delen, benaderen etc werkt alles gewoon een stuk beter, zelfde geldt voor updates etc alles werkt gewoon ipv de bekende conflicten met software versies. Onlangs BV een klant gehad met een probleem met studio van pinnacle op een pc bleek na 2 weken van zoeken aan een moederboard driver te liggen van een onderdeel dat helemaal niets te maken had met het branden van zijn project wat mis ging.

Prijs kun je over twisten, ik denk echter als je een PC bouwt met EXACT dezelfde onderdelen je niet veel goedkoper uit bent, we hebben dit ooit voor een macpro gedaan en dat scheelde niet echt veel. Als je dan nog uitrekend dat een os update vaak rond de 29.00 zit ipv 399.00 dan moet je toch wel weten.

Echter het word pas echt leuk als je een nieuwe Mac koopt ;)
Geen gedoe met opnieuw installeren en alles weer van 0 opbouwen.
De nieuwe Mac vraagt of er een oude Mac is, zo ja dan sluit je die aan met een FireWire kabel drukt op de T (target mode) en ALLES word EXACT overgezet inclusief de geschiedenis van BV word, excell etc. Dit alleen scheelt bedrijven zeeën van tijd.

En Windows programma's ?
Na 3 jaar heb ik alleen de boekhouding die onder Windows draait en mijn calibratie software. De boekhouding draai ik virtueel en de calibraties via bootcamp in een volledige Windows 7 omgeving.

Voor mail kun je gewoon outlook blijven gebruiken trouwens.

Niet in een mediamarkt even mee spelen, maar leen er een keer een of laat je avondje voorlichten, once you go Mac........ ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HAL

Overschakelen kost tijd. Windows heb je ook niet in een uurtje geleerd. Als je die tijd niet wilt investeren: niet doen.

Yep, Macs zijn 'duur'. Maar zoals menigeen hier al heeft gezegd; ze zijn veel geld waard tweedehands. Ik heb laatst mijn 4 jaar oude MBP verkocht voor een derde van de nieuwprijs. Dat lukt je echt niet met een windows PC. Twee jaar geleden verkocht ik zelfs een door mij tweedehandse aangekochte iMac zelfs met winst.

Over garantie: heb je helemaal gelijk in. Vrijwel alle Apple-resellers lopen aan de hand van Apple en geven slechts 1 jaar garantie. Het feit dat dat onrechtmatig is, lappen ze aan hun laars. Echt belachelijk. Wat mij betreft is dat het enige grote probleem van Apple. En maar roepen dat het goed spul is, hoge prijzen vragen en maar 1 garantie geven. Uitzonderingen zijn MyCom. Die geeft 3 jaar garantie (nog steeds tegen de wet natuurlijk maar het is heel wat. Geen idee hoe het in de praktijk werkt) en Stonehouse. Die laatste geeft 2 jaar.

Ik koop mijn Macs altijd met AppleCare ook al is dat tegen mijn principes. Maar ik heb geen zin in het gedoe met Apple. Tot nu toe lukt het mij aardig om dat met korting te doen. De laatste keer heeft het me zelfs helemaal niets gekost omdat Stonehouse een actie had. Applecare schijnt een van de grootste melkkoeien van de Apple-reseller te zijn. Een verkoper zei een keer tegen mij dat dat, samen met accessoires, het enige is waarop een reseller wat winst pakt. Van de hardware moet je het, als verkoper, niet hebben. De marge daarop is minimaal.

Rondshoppen voor lagere prijzen heeft weinig zin. De meeste Appleverkopers die in het verleden wel eens hebben 'gestunt' (Prowarehouse, MacCity, MailaMac) zijn gestopt met stunten en bieden nu nog slechts eurootjes voordeel.
MediaMarkt is ook nog wel interessant omdat zij vaak nog wel wat oudere modellen met interessante kortingen verkopen.

En dan is er nog de aankoop van een Mac in de US natuurlijk. Maar ik zie je nog niet achteloos met een iMac door de douane sjouwen. :)

TopGun2010

Dank voor jullie uitbereide ervaringen! Erg prettig om te lezen allemaal. Ik ga mij de komende tijd gewoon verdiepen in dit onderwerp, software, hardware, AppleCare, etc. En, wil je hier iets kwijt, meld het gewoon! Een leerzaam topic voor veel Windows gebruikers!  :worship:

Zijn er ook ervaringen met het gebruik van een Mac Mini 2010 als mediaspeler tussen receiver en tv?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

katwax

Mac is goed zolang je binnen de lijntjes loopt en alleen software draait die mac certified is. Echter vanaf je buiten de lijntjes gaat kleuren ben je beter met een linux distributie (core van mac trouwens) of windows.
Je loopt namelijk sneller tegen de beperkingen van mac dan van een ander os.

Dus is mac goed, ja zolang je binnen de lijntjes blijft.
Vergelijk nu een iphone met een android phone en je hebt hetzelfde verhaal.

Dit is ook de reden waarom ik zelf niet wild ben van alles met een i voor  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HAL

Quote from: katwax on July 16, 2011, 12:17:49
Mac is goed zolang je binnen de lijntjes loopt en alleen software draait die mac certified is.

Los van het feit dat dat laatste predikaat helemaal niet bestaat; heb je ook voorbeelden?

Nosoforos

Last hebben van 'binnen de lijntjes' moeten lopen is echt onzin voor een normale gebruiker. En 'mac certified' bestaat inderdaad helemaal niet. Tenzij je de Mac App Store bedoelt, maar alles wat 'buiten de lijntjes' gaat, zul je altijd nog buiten de App store kunnen krijgen. Dus dat betekent alleen maar meer gebruiksgemak en veiligheid voor de normale gebruiker, terwijl er voor de tweaker altijd nog alle andere mogelijkheden open staan. Er is extreem veel te krijgen aan software (meestal een stuk mooier en prettiger dan Windows-tegenhangers), veel is gratis of betaalbaar. En als je wil tweaken, echt, dan kun je je hart ook op een Mac ophalen. Het verschil is dat ik vroeger met tweaken nogal eens een Windows-computer om zeep heb geholpen, terwijl ik op de Mac er eigenlijk nauwelijks behoefte aan heb of wanneer ik dat wel heb, het nooit slecht is afgelopen (behalve 1 keer, om eerlijk te zijn, maar toen was ik wel erg dom bezig  ;)).

Ik heb trouwens zelf een Mac Mini 2010 aangesloten op mijn receiver en tv. Ik heb een hdmi kabel lopen naar mijn receiver, waar mijn tv weer op is aangesloten. De mediacenter sofware die ik draai heet Plex (www.plexapp.com), dit heeft ook een mooie iOS app voor de iPhone en iPad. Op mijn iPhone en iPad gebruik ik de Plex app om in bed bijvoorbeeld nog een aflevering van een serie te kijken.
Het licht wordt ook bediend door de mac mini, via de gratis app 'Shion'. Ik gebruik x10 apparatuur.

Peerless Monster

Ik wil even ingaan op de vraag van de TS met mijn ervaringen...

Ik draai nu 3,5 jaar met mijn IMAC:
  Modelnaam:   iMac
  Modelaanduiding:   iMac7,1
  Processornaam:   Intel Core 2 Duo
  Processorsnelheid:   2,4 GHz
  Aantal processors:   1
  Totaal aantal cores:   2
  L2-cache:   4 MB
  Geheugen:   4 GB
  Bussnelheid:   800 MHz

Draait als een tierelier. Heb ooit de hoeveelheid RAM geheugen verhoogd van 2 gb naar 4 gb, omdat je met de tijd behoorlijk wat programma's installeert die veelal gratis zijn.
Een aantal van mijn applicaties heb ik betaald (bijv upgradeje van het OS voor 30 euro, tupe-up om je i-tunes bieb op orde te houden....). Ik kan gewoon alles dat een Windowsbak ook kan voor mijn gading... Voordeel: ik heb nu nog steeds dezelfde computer die nog retesnel is... Ik denk dat het apparaat nog wel een 3 jaar mee zal gaan. Makkelijk...

Maar dat is 1 ervaring...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tube-freak

Over de garantie kan ik kort zijn.  Maakt niet uit wat je koopt en bij wie je hebt gewoon recht op een degelijk product.  Dus als je een computer koopt die 4 jaar zou moeten meegaan en hij gaat na 1,5 jaar kapot dan heb je recht op garantie omdat er verwacht mag worden dat hij 4 of 5 jaar mee zou gaan.  Is gewoon wettelijk geregeld dus laat je niet een een of ander extra garantie contract aannaaien is nergens voor nodig.  En Apples hebben er een handje van om altijd net na de garantie te overlijden.


Wat bediening betreft, ik zou gewoon bij windows blijven als dat je beter bevalt.  Ik kan ook niet aan OSX wennen.
Download anders een illegale OSX hack (OSX X86, hackintosh) voor je pc en probeer gewoon OSX een tijdje in je thuis omgeving.  Als het na 2 dagen niet bevalt gewoon bij windows blijven.

Die OSX taskbar die lijkt heel intressant bij de demo, maar na een paar uur wordt dat ding toch echt behoorlijk irritant.
Apple computers zijn ook sowieso zwaar overgespecificeerd voor de meeste mensen die toch maar een beetje teksteverwerken en surfen op het web.  heb je echt niet de nieuwste en snelste hardware voor nodig en een pc is dan snel een paar honderd euro goedkoper als je niet het nieuwste van het nieuwste nodig hebt.

Een langzamere versie van Aple computers bestaat niet, het moet bij hun altijd met de nieuwste technieken zijn ook als je dat niet nodig hebt.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Eddye

@Tube-freak: ik wil niet zeggen dat je onzin aan het spuien bent, maar je overdrijft wel behoorlijk. Ik heb een G5 staan die nog gewoon werkt, een Macbook pro van 5 jaar oud, die ik nog dagelijks gebruik en mijn huidige van 2 jaar oud die ook nog gewoon werkt.

En hoezo bestaan er geen langzamere systemen? Je kan van alle Mac's verschillende typen kiezen langzamere en snellere. De TS vraagt naar evaringen, en meteen komen er een aantal mensen fabeltjes vertellen. Nu alleen nog even wachten op iemand die 'fanboy' roept en het is een totaal cliche tweakers.net topic.....

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Tube-freak

Ik baseer me gewoon op feiten die onder andere bij consumenten programmas als kassa of radar wel eens aan bod komen.  Heb ook nog wel diverse ex collegas gehad die helemaal fan van mac waren maar als na een jaar en 2 dagen de videokaart het begaf dan was de reactie meestal niet wat een kutding maar ik wilde toch al een nieuwe hebben....


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

TopGun2010

Standpunt is duidelijk, dank voor de toevoegingen! Wie heeft er nog meer info?  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Eddye

#20
Het verhaal dat zaken het niet meer doen even na het verlopen van de garantie hoor ik ook bij televiesies, auto's, keukenapparatuur en noem het maar op. Dat is echt geen specifiek Apple iets. Door de diverse internet fora en televisie programma's wordt daar dan aandacht aan besteed. Een consumentenprogramma met alleen maar tevreden gebruikers van wat voor merk dan ook, levert geen kijkcijfers op. Ook trek ik de integriteit van dat soort programma's in twijfel. Een tijdje geleden heeft 1 van die programma's een Ford Focus getest met wat nieuwe snufjes, Ford heeft een degelijke uitleg gegeven over wat het kan, en hoe je het moet gebruiken. Vervolgens verdraaien ze de uitzending zo dat het lijkt of het helemaal niet werkt.

Als het nou echt het geval zou zijn dat het onevenredig veel gebeurt dat Apple produkten het net na de garantieperiode opgeven, dan zouden ze echt niet zo groot zijn geworden als ze nu zijn. Onbetwist nr. 1 op tablet gebied, onbetwist nr. 1 op MP3 speler gebied, nr. 2 op laptop gebied enz.
Ik moet toegeven dat ik zelf eigenlijk altijd geluk heb met het aanschaffen van apparatuur, bij mij gaat er eigenlijk bijna nooit iets kapot. Bij mijn broer is dat een heel ander verhaal, hij heeft altijd pech dat er spullen kapot gaan net na de garantieperiode. Net als bij alles kan je geluk hebben, maar ook pech.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

katwax

Quote from: HAL on July 16, 2011, 12:23:42
Los van het feit dat dat laatste predikaat helemaal niet bestaat; heb je ook voorbeelden?
Alle software wordt gemaakt met SDK voor mac dan, komt op zelfde neer.
Ik kan niet direct aan iets concreet denken, maar weet wel dat we al blij waren (ik werk in ICT) dat het OS linux based is zodat we mits wat compileren en blalba toch andere linux software kunnen runnen.
Soms lees ik wel is dat alle windows apps werken op mac want je kan er windows op zetten, maar zoals reeds aangeven zijn er ook reeds OSX ports die werken als virtuele pc op windows.

Trouwens voor mij is mac een goede oplossing voor de standaard gebruiker die wat photo en/of video bewerking wil doen.
Voor office toepassingen ben ik er niet helemaal voor te vinden omdat er soms problemen zijn richting exchange, office workspace enzo.
Als werk pc voor linux of windows engineers is het ook beetje lastig en als server zeker.
Als game pc is het een no go :)

Btw ik ben niet anti mac, maar weet wat je gaat doen met je mac, pc, tablet, phone, ... en bekijk dan wat je beste optie is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Eddye

Quote from: katwax on July 16, 2011, 15:18:23
dat het OS linux based is

Unix based....

Volgens mij bedoel je gewoon software geschreven voor OSX.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

katwax

Quote from: Eddye on July 16, 2011, 15:24:57
Unix based....

Volgens mij bedoel je gewoon software geschreven voor OSX.
Het is meer dan unix based, maar het is inderdaad niet een andere linux distro.

Yep software geschreven voor osx.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

De dockbar staat bij mij gewoon op automatisch verbergen, NOOIT last van maar op een PC mis ik hem ENORM.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"