Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

papaleo

Ik mag hopen dat 'ietsje' sneller gaat... ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3101
Nu ik de Lumagen nog redelijk 'maagdelijk' heb kwa instellingen zou ik hier graag een backup van willen maken.
Nu heb ik een tooltje gevonden op de website van Lumagen waar dit waarschijnlijk mee mogelijk is...'radiance_configv1_9' en deze op mijn laptop gezet.
Maar zodra er verbinding gezocht word krijg ik een popup met dat vervelend windows-kruis...

Iemand een idee wat er mis gaat?

Edit
De Lumagen sw welke deze draait is v030121
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Even kijken in de apparaatbeheer welke COM poort Windows aan je Lumagen gegeven heeft.
En meteen even nieuwe FW erop, je loopt alweer 3 versies achter ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: PascalP op mei  3, 2021, 12:48:30
Even kijken in de apparaatbeheer welke COM poort Windows aan je Lumagen gegeven heeft.
En meteen even nieuwe FW erop, je loopt alweer 3 versies achter ;)
Bedankt Pascal...het is nu gelukt  :pompom:

Zal je altijd zien...ik had comm1,comm2 en comm3 al geprobeerd laat het nu net comm4 zijn die die toegewezen kreeg... :D

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3104
Ook gelijk de laatste firmware er maar op aan het zetten... :thumbs-up:

Edit
En done. :coffee:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Vanmorgen had ik een kleine m&g met Reza,klokslag 11:00 had we afgesproken en voila 'nok,nok' (wij hebben geen bel)...Kom binnen.
Hij kwam kijken en zijn ongezouten mening geven over de Lumagen die nu 'koud' 2 weekjes in mijn keten staat.
Voor hem had ik speciaal een schakeling in mijn keten weten te realiseren dat ik kon schakelen tussen de Oppo/Lumagen/JVC en de (direct) de Oppo/JVC.
Dit om te de evt verschillen onderling op te merken mochten deze er zijn...
Ik laat het ook hier bij wbt wat we evt wel en niet gezien hebben....daar zal Reza tzt zelf de antwoorden op gaan geven want zijn 'ongezouten'  mening zal ik hier niet gaan verklappen dit laat ik volledig aan hem over.

Wel kan ik verklappen dat het zoals de meeste keren heel gezellig was en dat dit zeker niet de laatste keer zal  (mits hij niets positiefs gaat zeggen natuurlijk  :tounge2 )

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Citaat van: papaleo op mei  4, 2021, 16:46:16
Vanmorgen had ik een kleine m&g met Reza,klokslag 11:00 had we afgesproken en voila 'nok,nok' (wij hebben geen bel)...Kom binnen.


Waarom denk ik nu meteen aan Samson en Gert :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: PascalP op mei  4, 2021, 16:47:58
Waarom denk ik nu meteen aan Samson en Gert :P

Néé...,begin jij ook al  :D ple*r op hoor  :tounge: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Reza is in iedergeval geen voorstander van 16:9 content maar goed ik zie ook veel liever films in 2.35:1 aspect, onze ogen zitten namelijk ook in deze stand in onze hoofden...dus is het wel logisch dat dit lekkerder kijkt.

Ik heb nog het 'geluk' dat ik mijn scherm kan laten mee schakelen in verschillende aspect ratio's dus heb ik hier wat minder moeite mee.

Nu hadden we ook Ghost in the Shell opgezet en al voor dat ik deze film kon starten was de reaktie van Reza ooohhh dat is een 16:9 film... :D

Toen hij vanmiddag weg was ben ik ff wat gaan klooien met NLS van de Lumagen en voorzover ik het kan beoordelen en goed heb ingesteld ziet dit er toch ook lekker ui..al zeg ik het zelf  ;)



Ik wilde ook zien hoe Gemini Man er uitziet wanneer ik dit truukje gebruik...







Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3111
Citaat van: PascalP op mei  4, 2021, 16:53:51
:tongue2:

Hahaaa... :D
Nog sterker 'wij' hebben geen bel nooit gehad...,niemand hier de deur(en) staan/t altijd open maw je kan hier zo naar binnen wandelen... ;)

Edit;
Had ik dit wel moeten vertellen... :crazy: :D :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Ziet er super uit Leo , ik zou willen dat ik jou geduld had.
Altijd maar pielen aan die instellingen  :D
Maar het resultaat is er ook naar  :headbanging:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

#3113
Nou....
Zal ik dan eens wat schrijven..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: reza op mei  4, 2021, 17:24:32
Nou....
Zal ik dan eens wat schrijven..

Pas op heh...ik heb je meer dan genoeg betaald om een positief verslag  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Ziet er weer subliem uit Leo.
En was vast gezellig.

Ps, en ik maar denken bij die laatste foto... wat ligt daar nou toch op tafel joh? haha lol
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#3116
Wat kan ik schrijven..
Ik ben indd een man van de tijd, heb er een hekel aan om te laat te komen. Ook als mensen te laat zijn trouwens. Maar dat is weer een ander verhaal.

Leo en ik kennen elkaar nu al een tijdje en komen.     ( helaas ) te weinig bij elkaar over de vloer maar als er weer iets nieuws is onder de zon, weten we elkaar wel te charteren om langs te komen.
Vandaag was het weer zo een dag. :thumbs-up:

Ik werd zoals gewoonlijk op zijn Haags begroet (meestal is dat met een stomp op je muil ) maar gelukkig nu met de covid moet ook Leo afstand houden :D

Zonder grappen nu.

Bij binnenkomst kreeg ik een lekker gebakje aangeboden en een heerlijk blikje cola light.
Deze review kan dan al niet meer fout gaan ( denkt hij ).

Ik heb even naar het Snazio achtige apparaatje gekeken en laten we eerlijk zijn, het ziet er gewoon niet uit ^^ het is een plastic voorwerp met wat knopjes er op en dat is het. Een display heb ik niet kunnen vinden, dus kwa vormgeving komt het overheen met de lay-out van het menu :tounge:

Maar ik heb inmiddels geleerd : "Never judge a book by its cover" en dat deed ik nu ook niet.
Na wat sociale praat gaan we aan de slag.

De woonkamer wordt automatisch omgetoverd tot een mancave, de N7 maakt zijn briesende geluid en het scherm komt naar beneden.
Ik had een UHD schijfje meegenomen van de Greatest showman. Deze disc wordt heel vaak gebruikt door de beta testers van madVR/Envy.
In de "opera scène" zitten wat scènes waar de Envy/madVR het erg moeilijk mee heeft. En dus ook niet helemaal juist wordt weergegeven.
Ik heb dit ook aan Leo laten weten en ik was dus benieuwd wat de Lumagen er mee ging doen.

Terwijl Leo de film op zet en de eerste beelden komen op het scherm valt mij direct iets op! Hierover straks meer.

We zoeken de scène op en het resultaat was direct zichtbaar. De Lumagen deed het "net zo slecht als madVR". Leo zag het gelijk en stond verbaasd dat het hem nog nooit eerder was opgevallen. De tonemapping heeft heel veel moeite om het overbelichte gezicht van de dame die zingt juist te tonemappen. Dit resulteert in een bijna knalrood gezicht. Ook de scène ervoor loopt iedereen net onder de zonnebank zo de scène in. Dit klopt niet.
Ik zeg tegen Leo: " zet de Lumagen maar uit en kijk naar wat de JVC er van maakt met zijn FA ".
Nou dat was gelijk duidelijk. De gezichten en kleuren zijn gewoon zoals ze horen te zijn!

Een aantal weken geleden heb ik samen met mijn maatje de nieuwste versie van madVR zitten vergeleken met de FA en daar kwamen we tot dezelfde conclusie. JVC heeft het echt goed gedaan!
Is madVR beter, nee..
Is Lumagen beter? Nee..

Het zal echt per scène verschillen welke er beter speelt, de juiste kleuren laat zien, het beste tonemappt. De ene keer zal dat de JVC zijn de andere keren de externe oplossing. Of je hiervoor een bepaald bedrag voor over hebt, dat is uiteraard aan een ieder. :thumbs-up:

Terug te komen over wat mij gelijk opviel:
Toen Leo de UHD opzette en de eerste beelden kwamen op het scherm dacht ik gelijk: WTF is dat beeld scherp zeg!! Echt een stuk scherper dan bv mijn N5.
Leo zegt : gestokener maar dat is Haags, dat begrijpt niemand :wow:
Als we dan weer gaan kijken naar de JVC zelf zie ik weer mijn eigen projector, kwa scherpte.

De Lumagen gooit een bepaald sausje over het beeld waardoor er meer diepte scherpte ontstaat en wat voor mij gelijk zichtbaar was. Ik begreep dat Leo naar het scherm zelf moest lopen om te kunnen zien wat hij dacht. Maar ik kan het alleen maar beamen.
Het is niet iets wat tussen de oren zit.
Ik weet niet precies hoe de settings staan in de JVC met enhancement?

Zo ver 4k. Nu naar sdr. Ik weet van madVR dat de upscaling fantastisch is en dat zal niet anders zijn als met de Lumagen.
We hebben wat films de revue laten passeren en bij sommige viel ook mijn kleine mondje af en toe open van verbazing..
Wederom zo F..... scherp. Diepte/contrastrijk echt heel mooi. Ik ken madVR echt heel goed en kan wel eerlijk zeggen dat ik de Lumagen een "mooier" product vind. En dat heeft gewoon met prijs te maken. De Envy vind ik veels te duur op de markt gezet. Ik snap Mathias wel, die wil na jaren ontwikkeling wel eens betaald krijgen en dat gun ik hem ook echt. Hij heeft het hele tonemapping naar een ongekend hoog niveau gebracht en mede daardoor ( denk ik ) heeft JVC gedacht van : dat moeten wij ook doen want het is namelijk DE oplossing voor projectoren en "HDR".

Kort samengevat:
De Lumagen is mooi voor tonemapping maar absoluut geen must als je een JVC N serie hebt.
Maar met upscaling ongelooflijk moeilijk te verslaan.

Leo, bedankt weer voor de Haagse hartelijkheid en we spreken elkaar snel.

Groet en zegen,

Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Citaat van: reza op mei  4, 2021, 18:26:27
Ik werd zoals gewoonlijk op zijn Haags begroet (meestal is dat met een stomp op je muil ) :D

Moest hier wel hartelijk om lachen hahah lol.
Humor.
Leuk geschreven reza
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3118
Wederom bedankt voor je ongezouten mening... :tounge2:
Het was weer een leuke ochtend/middag. :thumbs-up:
Donderdag komt William hij had jouw al gesproken ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.

Wbt de enhanced in de jvc deze staat bij mij op +1 en deze ingestelde stand 1 komt mèt en zonder ingeschakelde Lumagen dus dat blijft hetzelfde of je nu direct kijkt of via de Lumagen kijk...  ;)
Bij film Greatest showman in de scene die jij wilde zien viel mij ook gelijk op dat de skin-tones verre van goed waren te veel rood en inderdaad maakte de jvc hier een beter plaatjen van.
We hebben hierna nog wat andere vergelijkingen/scenes gekeken en daar was het soms de Lumagen en soms de jvc die dat beter deed ,maar wat ik ook al eerder had aangegeven dat ik niet echt de vinger er op kon leggen wie de betere dtm had.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Mooi verslag Reza!
En hierin komt ook mooi naar voren wat ik ook al maanden roep; de Lumagen (of Envy ook) is niet enkel een €6K kostende tonemapping, die doet zoveel meer (en beter!)

Tonemapping is goed, en ben eerlijk gezegd wel verrast door je waarneming bij Greatest Showman. Zou verwachten dat dit al lang aan Lumagen gerapporteerd is en Jim en Patrick zijn vaak zeer snel met dergelijke fixes die zelfs maar bij enkele scenes/films voorkomen.

Scaling is echt super en denk persoonlijk dat ze dit beter voor mekaar hebben dan MadVR, Lumagen oogt natuurlijker vind ik.
En verder zijn er nog legio functies waar Leo net zijn tenen in dipt, 21p greyscale, 3D Lut, cropping en NLS maar wat ik ook een mooie functie vind is de auto aspect ratio detectie die je 16:9 beeld 'terugzoomt' zodat het op een 21:9 scherm past zonder dat je (handmatig) met lens memories aan de gang moet.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Als ik het dan toch een beetje goed begrijp, dan is de lumagen / envy t eigenlijk voornamelijk interessant voor sdr , en heeft jvc het eigenlijk gewoon best goed voor elkaar .
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Had je trouwens al je max lights (Nits) enzo ingesteld in de Lumagen Leo?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#3122
Citaat van: rdebruin op mei  4, 2021, 19:39:37
Als ik het dan toch een beetje goed begrijp, dan is de lumagen / envy t eigenlijk voornamelijk interessant voor sdr , en heeft jvc het eigenlijk gewoon best goed voor elkaar .

Denk ik ook.
( Dat JVC het goed voor elkaar heeft )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#3123
Citaat van: PascalP op mei  4, 2021, 19:26:31

Tonemapping is goed, en ben eerlijk gezegd wel verrast door je waarneming bij Greatest Showman. Zou verwachten dat dit al lang aan Lumagen gerapporteerd is en Jim en Patrick zijn vaak zeer snel met dergelijke fixes die zelfs maar bij enkele scenes/films voorkomen.


Ze zijn er bij madVR echt heel lang mee bezig
(geweest). En nu nog steeds niet helemaal gefixt.
Hoe en wat weet ik ook niet precies maar zo zijn er meerdere stukjes film die moeilijk zijn om juist weer te geven. Lumagen heeft dus dezelfde "problemen".
Terwijl JVC dit probleem in deze scène niet heeft.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: papaleo op mei  4, 2021, 17:04:26
Reza is in iedergeval geen voorstander van 16:9 content maar goed ik zie ook veel liever films in 2.35:1 aspect, onze ogen zitten namelijk ook in deze stand in onze hoofden...dus is het wel logisch dat dit lekkerder kijkt.

Ik heb nog het 'geluk' dat ik mijn scherm kan laten mee schakelen in verschillende aspect ratio's dus heb ik hier wat minder moeite mee.

Nu hadden we ook Ghost in the Shell opgezet en al voor dat ik deze film kon starten was de reaktie van Reza ooohhh dat is een 16:9 film... :D

Toen hij vanmiddag weg was ben ik ff wat gaan klooien met NLS van de Lumagen en voorzover ik het kan beoordelen en goed heb ingesteld ziet dit er toch ook lekker ui..al zeg ik het zelf  ;)



Ik wilde ook zien hoe Gemini Man er uitziet wanneer ik dit truukje gebruik...






Wat doe je nu precies? De Lumagen maakt er dus 21:9 van?

Ik vind het ook erg goed uitzien! Dat is dus wat Martin ook doet.

Heeft het trouwens zin om jouw Lumagen settings in een andere Lumagen te zetten bij iemand anders met een N7?  :D

Ik begrijp dat het dan niet perfect is afgestemd, maar het lijkt me dat veel zaken toch wel goed staan. (Iets met het wiel opnieuw uitvinden.. )