Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

#2577
Zojuist 2 'upgrade'tjes' in huis gehaald...

1) Powerquest 2 (vooral omdat ik 2 stroom ingangen te kort kwam)
2) Audioquest NRG-Y2 (tbv de dropveter welke standaard bij de Bluesound Node 2i zit)

En "baat 't niet dan schaad 't (hopelijk) niet"...het staat in ieder geval optisch wel fraaier  ;)
Ook niet onbelangrijk is dat er nu ook een piek-stroom beveiliging op mijn apparaten zit...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Gisteren Williams op bezoek gehad, Reza zou eigenlijk ook mee gekomen zijn ware het niet dat hij zich op het laatst niet zo lekker voelde en toch maar thuis was gebleven...bij deze; sterkte Reza dat je maar weer snel weer fit mag worden. ;)

Rond 20:00 uur stond Williams bij me op de stoep bepakt met een grote shopper-tas met daarin zijn laptop en de nodig kalibratie attributen .
De reden van zijn bezoek was dat ik mijn JVC wel eens wilde checken hoe deze evt was verlopen want de unit had toch alweer 520 uur op de teller staan.
En ik was nieuwsgierig hoe de Auto-Call van JVC werkte ik had daarvoor zelf de SpyderX Pro aangeschaft.
Ik had gehoord en gelezen dat je dit niet zomaar ff kan doen als je niet precies weet wat je doet dus had ook daarom Williams uitgenodigd hij had al vaker met dit varkentje gewassen.

We begonnen de 'vroege' avond met een bakkie thee en een tompoes als versnapering...we raakte aan de praat en voor we het wisten ging de klok naar +22:30 maw het was gezellig dus vloog de tijd voorbij en voor je het weet is het dan laat. :D
Dus was het de hoogste tijd om de meet apparatuur die William bij zich had te voorschijn te gaan halen en op te gaan stellen...
William meet met de "Chrome Pure" software icm met (ik dacht) de Spyder5 van Datacolor sensor.
En hij wilde alvorens met de Auto-Call aan de slag te gaan eerst even met zijn eigen kalibratie software en meet-sensor kijken hoe de stand van zaken was en dan evt daarmee een callibratie uit te gaan voeren.
Het eerste wat we zagen was dat er overall te veel blauw aanwezig was,de kleur temp gaf dan ook aan dat deze geen 6500 was maar 7100 en William ging dit eerst recht trekken.

Alvorens met de CMS in de weer te gaan stelde Williams voor om mijn SpyderX Pro aan te sluiten aan mijn eigen laptop daar staat namelijk de Auto-Call software op en daar had ik zelf al wat voorwerk in gezet en als je gaat meten met autocall schrijft deze software de evt meting weg naar mijn eigen map waarin ook de 'oude' kalibratie in is weggeschreven voor het geval dat je deze in een doom scenario nodig mocht hebben...
We hadden besloten om NIET een volledige Auto-Call kalibratie te laten lopen maar alleen de Gamma, het is bekend dat de JVC's wel eens last hebben van 'Gamma-drift' de Gamma was inderdaad wat verlopen en werd door de autocall gecorrigeerd/recht getrokken.

Wat betreft het CMS afstellen dit ging niet helemaal zoals Williams het zou willen dat het ging (wellicht kan William hier zelf/beter over uitweiden) in het kort kwam het er op neer dat de 75% patronen welke hij gebruikte niet helemaal deden dat wat Williams wilde dat ze deden... alle primaire/secundaire kleuren lagen veel te ver uit de rec709/SDR driehoek deze moesten volgens deze meting veel te veel gecorrigeerd worden...
om een lang verhaal kort te maken...na deze cms meting/corrigeren toch maar op te slaan in de JVC hebben we wat film scenes er mee bekeken en inderdaad was het beeld zonder CMS beter/natuurlijker dan met.
Dus heb ik deze CMS metingen van/uit de JVC verwijderd...
Williams gaat thuis deze vreemde metingen nog eens bekijken en wellicht is er iets met de patronen aan de hand wat niet helemaal klopt met wat ze op het doek laten zien...

Maw word (waarschijnlijk nog) vervolgt... ;) :D

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ooohja ook nog even dit...

De professionele calibrateurs (hier  ::) ) zijn nogal sceptisch over de Auto-Call methode en ze zullen best gelijk hebben daarom zijn het ook professionals  ::) ;) 
Maar ik zie het zo...laat de GRATIS Auto-Call kalibratie van JVC je beeld tot zeg maar tot zo'n 80% kunnen verbeteren dan zou ik al heel tevreden zijn voor dat moment...
Ik zal dan ook deze autocall/kalibratie nooit ipv een 'échte' kalibratie vervangen...ik zal altijd na verloop van tijd,zeg na 800/1000 uur hier een proff calibrateur uitnodigen om mijn JVC onderhanden te laten nemen om van daaruit na zo'n 500/700 uur toch weer zelf met mijn unit in de weer te kunnen gaan.
De belangrijkste reden dat ik er ook zelf mee in de weer wil gaan is omdat het wederom weer wat toevoegt aan deze leuke hobby en na gisteren heeft deze materie mijn gegrepen dus wil ik er meer van te weten te komen...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

JVC Autocal icm met de Spyder idd het beste enkel voor de Gamma en CMS zelf/handmatig met een andere tool en vooral andere meter.
De Spyder's schijnen niet zo accuraat met kleuren te zijn dan andere meters.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Leuk Leo! Jammer dat ik er niet bij was indd maar dan had het misschien wel 02.00 geworden voordat de tent ging sluiten ;)

We zien elkaar hopelijk snel in goede gezondheid.

Altijd leuk om zo met je projectort bezig te zijn. En kennis te vergaren. Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de autocall. Het helpt altijd! Dus waarom niet gebruiken..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Hahaa...voor we het in de gaten hadden was het 01:00 uur geworden en vond ik al laat genoeg  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Die Will ook, die blijft maar lullen inderdaad :D
En dan jij nog er bij, dat moet een  :pompom: :coffee: :clapping: geweest zijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Even een aanvullende vraag over deze post Leo: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113742.msg3274707#msg3274707

Kun je de zidoo interface ook met met een app bereiken en dan bijvoorbeeld door de films scrollen? En dan bijvoorbeeld een film toevoegen aan de map nog te kijken of zo?

Zo doen we dat nu ook met onze schijvencollectie: gedurende de week werp je vaker een blik op de kasten en de films die we weer een keer willen zien trekken we naar voren zodat ze opvallen.

papaleo

Ja dat kan volgens mij...,ik heb het zelf nog nooit zo gedaan maar je kan in ieder geval via de "Zidoo Controler" app je poster wall met inclusief  jouw categorieën benaderen.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op oktober 15, 2020, 16:59:39
Ja dat kan volgens mij...,ik heb het zelf nog nooit zo gedaan maar je kan in ieder geval via de "Zidoo Controler" app je poster wall met inclusief  jouw categorieën benaderen.
En kun je dan een film ook toewijzen?

papaleo

Citaat van: Teejoo op oktober 15, 2020, 17:13:40
En kun je dan een film ook toewijzen?
Bedoel je verplaatsen van map/categorie?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#2588
Citaat van: papaleo op oktober 15, 2020, 17:19:36
Bedoel je verplaatsen van map/categorie?
Ja, idd. bijvoorbeeld naar de map nog te bekijken. Ik neem aan dat een film ook in meerdere mappen kan staan? Dus tekenfilms en nog te bekijken bijvoorbeeld?

papaleo

Ik heb zojuist in de  Zidoo app de Video-wall geopend en daarin kan je geen films verplaatsen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Dat is jammer. Bedankt voor het testen.

Teejoo

Nog een vraag die me invalt: zit er een subtitle shift op de Zidoo?

papaleo

Ja,er is een uitgebreid menu om je subs in te stellen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op oktober 15, 2020, 22:41:38
Ja,er is een uitgebreid menu om je subs in te stellen.
Thanks. Met shift bedoel ik omhoog of omlaag trouwens ;-)

papaleo

Citaat van: Teejoo op oktober 15, 2020, 22:43:56
Thanks. Met shift bedoel ik omhoog of omlaag trouwens ;-)

Ja,dat had ik begrepen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2595
Verleden maand had ik mij een Datacolor SpyderX Pro aangeschaft...het leek mij wel leuk om mijn hobby wat te expanderen (lees te verijken) met het voorzichtig bezighouden van een Calibratie...aangezien je mij onder de noemer Calibration for Dummy's kan plaatsen en alvorens ik wellicht meer stuk kon maken dan dat mij lief is heb ik mij er eerst er wat in verdiept en daarna toch maar de hulp ingeroepen van Williams hij heeft mij (eer verleden week) geholpen...met mijn eerste stapjes in deze (voor mij) boeiende wereld van Calibratie's. (Daarvoor nog dank Will  ;D )
Aangezien ik een dummy ben heb ik de Spyderx iets te impulsief aangekocht want de profs wisten mij te vertellen dat deze meter...,mits je het goed wil doen, niet accuraat genoeg is om een (juiste) Calibratie uit te voeren, daar moet je een 'betere' lichtmeter voor hebben werd mij verteld...maar aangezien ik dit gaat doen uit een hobby-matige oogpunt zag/zie ik er niets in om een meter aan te schaffen die een paar duizend euro kost.  :crazy:
Maar goed ik heb deze Spyderx pro toch maar weer verkocht en mij een andere/betere meter aangeschaft...




Dus heb ik gekozen voor 'de gulle midden weg' en heb mij een Xrite i1 Display3 Pro-Plus aangeschaft deze meter icm ChromaPure3 zou voor mij een behoorlijke stap voorwaarts zijn om je weergever te kunnen calibreren...wellicht niet zoals een 'Proff' dit zou doen en kunnen maar voor mij zou een verbetering van (ik schat) +80 à 85% tov de in der tijd/uren verloop van de laatste Calibratie zou voor mij 'voorlopig' genoeg winst op kunnen leveren om weer (nog meer) te kunnen gaan genieten van hoe je weergever het plaatje neer zal zetten na deze 'doe het zelf' Calibratie.
Ik zal mijn hobby-Calibratie nooit willen en gaan vervangen voor een professionele Calibratie maar om het zo nu en dan zelf te controleren en af te stellen lijkt mij toch wel een verrijking van deze leuke hobby.




Wellicht dat ik later toch een Spyder er bij gaat aanschaffen want zo 'impulsief' dat ik mijn Spyder gekocht had zo 'impulsief' heb ik deze ook weer vèrkocht....
Want volgens Williams zou het toch wel handig zijn om met de Spyder op de JVC N7 een Autocall los te laten en dan alleen om de Gamma recht te laten trekken..., de rest van de Calibratie zou dan voor rekening moeten komen voor de Xrite icm ChromaPure


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Stef

Zoals je weet  ;) ben ik me ook aan het inlezen.

Autocal lijkt me redelijk 'safe' zolang je die factory table maar ergens in een kluis legt  :D

Voornamelijk met het oog op de toekomst nadat mijn nieuwe N5 zn laatste pro isf zal krijgen (merci W).

Het probleem is dat je zowel een Spyder (gamma) als een dure X-rite (color) nodig hebt wil je een ietwat redelijk resultaat bereiken met Autocal terwijl je onderuit gezakt in de zetel wacht tot het zn ding gedaan heeft.

Voor dit budget kan je ook gewoon 2 of 3 extra pro isf laten doen als je dit wil.

Zing je het lang uit met een projector en is een nieuwe lamp iets waar je van uit gaat dan wordt het mss wel meer interessant om in (dure) meters te investeren.

Voor mij persoonlijk zie'k een calibratie eerder als een noodzaak en niet iets waar ik veel tijd (en frustratie?) wil insteken.

Gewoon wat ik allemaal overweeg....

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

papaleo

#2597
'Budget' daargelaten is het toch gewoon leuk en een uitdaging... ;)

Om ze niet allemaal over 1 kam te scheren.....heb ik ook wel eens een calibratie door een doorgewinterde 'proff' laten uitvoeren waarna ik mijn beeld er slechter vond uitzien in plaats dat het er beter uit had moeten zien...ik vertrouwde het niet en heb mijn pj kort daarna nogmaals laten calibreren deze calibrateur was hier >2,5 uur mee bezig geweest terwijl de vorige na ongeveer n half uurtje ermee klaar was...dit zegt (mij) dan al genoeg.

PS
Ik weet niet of dat het hierdoor kwam (moet niet mogen uitmaken)...,maar het was de tweede (gratis) calibratie die belooft werd en dus in de aankoop zat  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Licentie is ook binnen dus ik zou (als ik de know-how had) kunnen beginnen... ::) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb vandaag mijn eerste poging gewaagd met mijn nieuwe lichtmeter en Calibratie-software.
Ik heb mijn Sony LCD/TV er aan laten wagen leek mij in eerste instantie 'veiliger' dan gelijk de JVC bloot te stellen aan deze vuurdoop....aangezien ik totaal nog geen ervaring heb en ook niet wist wat mij te (ver)wachten stond.
Met het ChromaPure handboek op de iPad op de achtergrond ben ik zo goed en zo kwaad als het maar kan begonnen aan deze vuurdoop.

Ik was benieuwd wat ik zoal tegen zou komen in mijn bevindingen...stapje voor stapje heb ik geprobeerd het volgens het boekje af te lopen en zo tot een 'resultaat' te komen en of dit uiteindelijke resultaat het überhaupt heeft geleid tot een 'goede' Calibratie dat is wat ik nog niet goed kan inschatten.
Wellicht zijn er hier meer ervaren 'Calibratie hobbyisten' die aan de hand van de foto's mij kunnen vertellen of ik juist (of zo goed mogelijk) gehandeld heb. [emoji28]

De afstellingen zijn gedaan zonder dat ik een uitgebreid CMS (cms hue, cms saturation en cms value en secundaire kleuren bij regelen) heb kunnen gebruiken want daarvoor zou je na mijn weten dieper de tv in moeten via de service/menu instellingen en daar wil ik mij voorlopig niet aan wagen...dus voorlopig heb ik mij bezig gehouden met de primaire kleuren (+secundaire kleuren) ,gamma, grayscale, black/white level ,enz.












Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels