Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

#1750
Citaat van: mancaver op oktober 13, 2019, 17:39:29
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat zo'n mod kost? Ik heb zelf een UB9000/9004 en vroeg me af of het financieel interessant is om deze aan te laten pakken.
Hij heeft het over de 900. Die van jou is al een beter van zichzelf.

papaleo

#1751
Citaat van: anton op oktober 13, 2019, 17:11:57
Ik speel met een Panasonic üb 900 die vollstufe gemodificeerd is door Cinemike. De upscaling wordt door de Panasonic gedaan
Deze UB900 heb ik destijds ook gehad (geen CM)en was een van mijn beste players als het gaat om Beeld kwaliteit
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Schrik me elke keer weer een hoedje als ik die upgrade prijzen zie  :nopompom:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

arjan1978

Prachtige upgrade weer in je woonkamer.  :worship:
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

mancaver

Citaat van: Teejoo op oktober 13, 2019, 17:48:43
Hij heeft het over de 900. Die van jou is al een stuk beter van zichzelf.
Citaat van: HarrieA op oktober 13, 2019, 17:47:05

Ja zag ik maar heb hoop dat CM deze top-speler naar een nog hoger niveau kan tillen. Mag wel ook voor een prijs die 3 keer hoger is als de nieuwprijs van de speler.... poeh poeh is wel een hoop geld zeg.... Eerst misschienmaar eens bij iemand gaan kijken wat het verschil is

Teejoo

Citaat van: holco op oktober 13, 2019, 17:51:47
Schrik me elke keer weer een hoedje als ik die upgrade prijzen zie  :nopompom:
Idd. Ik vind het toch wel erg ver gaan voor iets wat in de basis een goedkoop apparaat is.

Teejoo

Citaat van: mancaver op oktober 13, 2019, 17:53:14
Ja zag ik maar heb hoop dat CM deze top-speler naar een nog hoger niveau kan tillen. Mag wel ook voor een prijs die 3 keer hoger is als de nieuwprijs van de speler.... poeh poeh is wel een hoop geld zeg.... Eerst misschienmaar eens bij iemand gaan kijken wat het verschil is
Ze hebben geen mod voor de 9000

holco

Ik wil er geen discussie van maken  ;D maar dan koop je toch liever meteen een apparaat van €3500
restwaarde zal dan ook een stuk hoger zijn  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Citaat van: Teejoo op oktober 13, 2019, 17:55:04
Ze hebben geen mod voor de 9000
Deze kan je misschien niet 'beter' maken... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op oktober 13, 2019, 17:57:49
Deze kan je misschien niet 'beter' maken... :D
Ik geloof best dat er verbeteringen mogelijk zijn zoals zij het maken, zeker omdat in veel apparatuur echt geen bijzonder goede componenten worden gebruikt.  Maar persoonlijk vind ik het niet meer in verhouding staan.

vik

Lol.  :P

De nieuwe Panasonic is niet interessant. Het is geen volwaardige "alles-eter" en de nieuwe Sony UBP-X1100ES heeft de aller nieuwste Mediatek chip set aan boord. Mediatek is Oppo en ook het loopwerk is vrijwel identiek. Dan is de keuze snel gemaakt.  ;)

Citaat van: papaleo op oktober 13, 2019, 17:57:49
Deze kan je misschien niet 'beter' maken... :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#1761
Citaat van: vik op oktober 14, 2019, 11:22:10
Lol.  :P

De nieuwe Panasonic is niet interessant. Het is geen volwaardige "alles-eter" en de nieuwe Sony UBP-X1100ES heeft de aller nieuwste Mediatek chip set aan boord. Mediatek is Oppo en ook het loopwerk is vrijwel identiek. Dan is de keuze snel gemaakt.  ;)
Echt?

https://www.whathifi.com/reviews/sony-ubp-x1100es

papaleo

Ik heb de UBP-x1000 gehad maar deze was niet echt geschikt om als Mediaplayer te gebruiken...,deze wèl?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HarrieA

Sony en mediaspeler gaan toch niet samen? Schermen veel te veel bestanden af om digitaal te kunnen streamen.
"Beveiliging" voor hun eigen filmstudio's.

Teejoo

#1764
Citaat van: HarrieA op oktober 14, 2019, 17:41:41
Sony en mediaspeler gaan toch niet samen? Schermen veel te veel bestanden af om digitaal te kunnen streamen.
"Beveiliging" voor hun eigen filmstudio's.
Dat vind ik ook niet zo spannend. Maar ik verbaas me dat de Sony dezelfde chip en vrijwel hetzelfde loopwerk zou hebben. 

papaleo

#1765
Citaat van: HarrieA op oktober 14, 2019, 17:41:41
Sony en mediaspeler gaan toch niet samen? Schermen veel te veel bestanden af om digitaal te kunnen streamen.
"Beveiliging" voor hun eigen filmstudio's.

Die ervaring heb ik ook...dat Sony 'bijna alles' wat niet in zijn sleuf past heeft dicht getimmerd.
Maar nu ik lees 'alles eter' wil ik het weten ook  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op oktober 14, 2019, 17:52:05
Die ervaring heb ik ook...dat Sony 'bijna alles' wat niet in zijn sleuf past heeft dicht getimmerd.
Maar nu ik lees 'alles eter'
Alles eter qua officiële media  ::)

papaleo

Citaat van: Teejoo op oktober 14, 2019, 17:53:05
Alles eter qua officiële media  ::)
Ja,dat vermoeden had ik al...
Dan moeten mijn Oppo,ATV en de Shield deze on-officiële klusjes maar voor me blijven opknappen  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Met alles-eter bedoel ik in ieder geval dvd audio en super audio cd support wat van belang is. Dat heeft Panasonic niet.

Citaat van: papaleo op oktober 14, 2019, 12:12:24
Ik heb de UBP-x1000 gehad maar deze was niet echt geschikt om als Mediaplayer te gebruiken...,deze wèl?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Citaat van: vik op oktober 15, 2019, 12:21:45
Ja echt.  ;)
Ik las het idd. Maar dan heeft Sony op software gebied nog wat te doen. Ook op hardwaregebied trouwens.. Schandalig om dit ES te noemen.

vik

Op gebied van gebruikers gemak, uiterlijk en mogelijkheden is deze ook zeker niet compleet daar heb je een punt. Er is helaas niet veel keuze. Pioneer is ook van de baan.

Citaat van: Teejoo op oktober 15, 2019, 12:25:19
Ik las het idd. Maar dan heeft Sony op software gebied nog wat te doen. Ook op hardwaregebied trouwens.. Schandalig om dit ES te noemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Vandaag een leuke m&g met reza gehad... :thumbs-up:

Doel: een vergelijk tussen zijn gebruik met madVR en mijn gebruik met de DTM software op mijn JVC N7.
We hebben veel 4k HDR content de revue laten passeren de uiteindelijke conclusie van wat reza gezien had was in zijn optiek dat DTM op een N7 een 'hell of 'n job' neerzet maar dat 'zijn' madVR toch in het voordeel beslist zou gaan worden.
Hij had al eerder dit kunnen vergelijken bij Riwi/Richard die èn madVR op zijn JVC N5 kan tonen maar ook de DTM software op zijn N5 kan laten zien en ook toen vond reza dat madVR beter was en mooier zijn werk deed dan de DTM op de JVC N5 van Riwi.
Maar het verschil tussen een N5 en een N7 met madVR is dat je met de N7 kwa zwart waardes dieper kan gaan en zo het verschil met madVR ook kleiner is dan met een N5.
Ik kan op dit moment niet oordelen wat/welke software beter is wel heb ik een tijdje geleden alwel madVR bij reza mogen aanschouwen en dat zag er destijds goed uit maar 'toen' vond ik het beeld niet helemaal 'perfect' met name het zwart viel wat tegen waardoor je wat diepte miste en het leek of er constant een wat grijze mist/zweem over het gehele beeld zichtbaar was...dit had ik niet tegen een dove gezegd en daar is Reza dan ook gelijk mee aan de slag gegaan en heeft dit helemaal opgelost het beeld is volgens hem nog nooit zo mooi geweest als nu zegt hij (en ik zeg eerst zien  :devil: )

Om nog even terug te komen op wat wij allemaal hebben getest...,Het volgende;
Het enige min puntje dat ik met een jvc n7  tov van mijn vorige (Sony vw360) projector heb/had kunnen ontdekken is/was dat de Sony vw360  een mooier/scherper beeld met 2k content neerzet dan dat de jvc dit doet..,dus maw een Sony scaled een aangeboden 1080p content signaal beter op dan dat een Jvc dit kan wat resulteert in een iets wat softer,minder gestoken beeld.
Ik heb reza dit laten zien,maar ik heb ook gelijk laten zien hoe dit op te lossen om je 1080p content doormiddel van mijn Oppo 205 via een 'UHD preset' te laten upscalen alvorens het aan de jvc aan te bieden....het was dan ook leuk om te zien dat reza stom van verbazing was hoe mooi het 1080p content er nu opeens uitzag op de JVC N7.

Reza bedankt voor de gezellige ochtend/middag en je objectieve of waren het subjectieve meningen...wbt de verschillen omtrent madVR en DTM  :D ;)
Ik ben nu heel nieuwsgierig geworden hoeveel 'beter' de software van madVR is tov DTM en wil dit natuurlijk wel met eigen ogen zien... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Hoi Leo,

Ik zal morgen ook nog wat neerpennen, nu ben ik net thuis gekomen van een uitje met mijn vrouw :pompom:

Wat ik wel al kan verklappen: het was gezellig ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#1774
Ik denk dat we inmiddels op het punt van smaak en voorkeur zijn aanbeland als je het over de verschillen gaat hebben. Sowieso verschilt het nog per film bij beide, maar vooral ook voorkeur qua brightness. Ik ben ook meer van het zwart.

Los daarvan is de JVC variant de winnaar ook al zou Madvr nog iets beter zijn in een direct vergelijk: de JVC doet het gewoon met alle bronnen en zonder eindeloos getweak!

Mbt de upscaling van de JVC: dat vind ik eigenlijk ook het enige mindere, maar los je 100% op door de uhd speler te laten upscalen.