is 3d alweer aan het weg vallen.

Gestart door eduard, juli 3, 2011, 16:09:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evilniek

Ik vind post-conversies over het algemeen toch minder dan native-3D, er klopt toch vaak "iets" niet aan conversies. En met bepaalde films vraag ik me serieus af waarom er kosten nog moeite zijn gespaard om er zogenaamd 3D van te maken, zo heb ik Man of Steel 3D gezien, echt totaal nutteloos, van diepte was over het algemeen geen sprake, gewoon jammer.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Loondijke

Van mij mag het lekker wegvloeien. Totdat de techniek doorontwikkeld is, zodat we geen bril meer nodig hebben, blijft het inleveren van beeldkwaliteit (onscherp beeld, donkerder, verlies detail, crosstalk).

Ik ben blij dat ik "maar" op 40 minuten van Antwerpen woon en zo met vrienden daarheen kan voor films in 2d. In NL heb je helaas vaak niet eens meer de keuze bij Pathé :(
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Midcall

Moet er toch echt niet aan denken om de Star Trek film die ik een paar weken geleden in 3D (imax) had gezien in 2D te kijken. In 2D was ik daar dus echt niet voor naar de bioscoop gegaan, maar in 3D vond ik het toch wel een geweldige film.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

RonG

Citaat van: Midcall op juli  9, 2013, 13:43:15
Moet er toch echt niet aan denken om de Star Trek film die ik een paar weken geleden in 3D (imax) had gezien in 2D te kijken. In 2D was ik daar dus echt niet voor naar de bioscoop gegaan, maar in 3D vond ik het toch wel een geweldige film.
+1,

vond deze in 3D ook erg gaaf. Maar ik was er ook naar toe gegaan wanneer deze enkel in 2D zou zijn :)

Raymond187

:)

Ik had de nieuwe star trek beter gevonden als ik hem in IMAX 2D had gezien. Film viel me iets wat tegen.

3D kan me niet snel genoeg verdwijnen.

hdnoob

Star Trek, Man of Steel. Weer 2 voorbeelden dat 3D niet overkomt....

Dit zijn geen 3D films maar conversie van 2D opnamen.

Jammer dat zelfs op een HT forum zulke voorbeelden gebruikt worden.

Zymotic

Wat wil je daarmee zeggen Noob?

hdnoob

Citaat van: Zymotic op juli  9, 2013, 19:13:07
Wat wil je daarmee zeggen Noob?

dat ze beter zouden moeten weten.

Ik vind dat een beetje hetzelfde als zeggen dat 5.1 sound geen goed gevoel geeft op basis van een paar stereo upmix voorbeelden.


Zymotic

Het probleem is wel dat ze het als 3D verkopen, dan ligt het probleem niet bij de klant of het HTForum maar bij de uitgever. Als de film alleen in 3D draait, dan mag je deze best op de 3D effecten beoordelen. En natuurlijk wetend dat het ook beter kan.

RonG

Conversie of niet, ik vond Startrek erg goed in 3D.

hdnoob

ja ik geloof je best dat Star Trek goed is gelukt.  Titanic schijnt een goed voorbeeld te zijn van conversie.

Natuurlijk mag iedereen films die als 3D uitgebracht worden op hun 3D effecten beoordelen.

Het is wel triest dat mensen van te voren moeten checken of een film echt wel 3D is voordat je hem gaat kijken.  Toch moet je dat wel doen en de film beleven zoals deze eigenlijk is. Net zoals je een film zonder interpolatie van frames zou moeten kijken.

Ik heb dit ook gemerkt bij games trouwens. Mortal Kombat is een pseudo 3D game en veel gamers claimden op basis hierop dat 3D gamen niks is.

echt heel jammer.

evilniek

Ik zeg overigens niet dat het níet kan, maar mijn voorkeur gaat uit naar native-3D. Ben benieuwd naar het resultaat maar zal waarschijnlijk de 3D Blu-ray worden.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Midcall

Ik snap werkelijk je punt niet. Ik beoordeel het resultaat op wat ik zie, niet op hoe dit gemaakt is. Star Trek was super in 3D en het kan mij echt geen hol interesseren of deze nu wel of niet in native 3D is geschoten op de set.

98% van de special effect van dit soort films wordt ook achteraf toegevoegd met wat voetbalveldjes vol met Silicon GFX systemen, zou het beter zijn als deze realtime tijdens de opnames werden vastgelegd?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Job

Citaat van: hdnoob op juli  9, 2013, 19:43:11
dat mensen van te voren moeten checken of een film echt wel 3D is voordat je hem gaat kijken.  Toch moet je dat wel doen
Heeft weinig zin. De meeste 3D-films staan zo stijf van de VFX, dat je je sowieso moet afvragen wat er in vredesnaam 'native' aan is. Het is heel goed mogelijk om beroerd native 3D op de set te draaien, en het is heel goed mogelijk om prachtige postconversies te doen.

squeek

Er zijn zeer goed post conversies beschikbaar, transformers 3 is daar een goed voorbeeld van. En of je een film goed vindt omdat ie in 3D is of niet is helemaal beroerd. 3D voegt 0,0 waarde toe aan verhaal of zelfs de look and feel van de film. Je ziet het gewoon in 3D, that's it. Mits goed gedaan vind ik het zelf ook erg leuk om te zien. Vandaar dat men volgende upgrade de projector gaat zijn.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

alexander2

3D zal in de bioscoop wel moeten blijven omdat er mega geïnvesteerd is.
Wel hoor ik vaak va vaste bioscoop bezoekers dat ze niet kunnen kiezen voor de 2D maar dat de film enkel in 3D wordt getoond.
Tsja dan kan je wel roepen dat het populair is maar als je geen keuze hebt. :-\

Job

#366
Cameron is evenwel ook niet te spreken over Man of Steel 3D

http://www.nu.nl/film/3520894/james-cameron-laakt-3d-effect-superheldenfilms.html

alexander2




Kjelt

Citaat van: alexander2 op juli 10, 2013, 10:56:51
Cameron is enkel te spreken over zijn eigen werk.
Is wel een beetje zo maar in dit artikel gaat het meer over de principiele vraag of 3D direct met 3D camera's opgenomen moet worden voor het beste resultaat of dat ze dat met postprocessing ook goed voor elkaar kunnen krijgen.
Ik vind bijna alle 3D films incl. Avatar het 3D effect te groot, onrealistisch zelfs, als je 3D ziet zoals je nu naar de wereld kijkt zijn de diepteverschillen veel minder extreem dan in die films.

Raphie

#371
en dan nog is het niet echt relevant aangezien de acteurs tegenwoordig alleen nog maar voor een chromakey staan en de rest CGI is
valt niet echt veel te 3D filmen zo........
JBL PRX Power!

Gaeje

Ik ga er zelf niet meer naartoe, 3D films, maar ik ben gestopt me druk te maken of het wel of niet gaat blijven.

Raphie

#373
Ik maak me er ook niet druk om.
Maar men bitched alsof "nabewerkt" "nep 3D" is....
geef alleen maar aan de dat de films die als sch(r)ijnend  :D voorbeeld worden aangehaald 99.9% uitsluitend uit nabewerking bestaan  :D
JBL PRX Power!

Gaeje

Veel grote films van de laatste jaren (star wars, avatar, hobbit,...) zijn 99% fake. 3D of niet

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2349987/Movie-magic-Watch-The-Great-Gatsby-visual-effects-come-life-stunning-scenes-footage.html

Lijkt me de hel om zo te moeten draaien, of acteren... Of monteren