A Woman’s Nightmare

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: DofN op maart 10, 2025, 20:06:25Lelijk vind ik hem zeker niet.

Ik ook niet. Mooi, strak minimalistisch design.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

JoWa

Mooi dat je de Sugden helemaal hebt kunnen reviseren.
Blijft 'mooi' spul.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

MarKath

The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

tompj

Citaat van: MarKath op maart 11, 2025, 13:51:58Staat nu nog zo'n Sugden op MP, samen met andere lekkernijen voor een leuke prijs.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/stereo-sets/m2235597582-super-audio-set-combinatie-van-pure-kwaliteit?correlationId=ef952601-b6ff-4e7e-b4d2-9dc531dc8988

Heel leuk om bij elkaar te zien die set. Zo'n beetje waar ik van ging kwijlen destijds. Moet een beetje rond mijn studietijd zijn geweest. Best benieuwd hoe zoiets vandaag de dag klinkt eigenlijk.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op maart 11, 2025, 16:33:25Heel leuk om bij elkaar te zien die set. Zo'n beetje waar ik van ging kwijlen destijds. Moet een neetje rond mijn studietijd zijn geweest. Best benieuwd hoe zoiets vandaag de dag klinkt eigenlijk.

Ongereviseerd ,zoals de Marktplaats set die er al lang opstaat, eigenlijk nergens meer naar Tom😉

Ook bij mijn exemplaar maten alle Elcos en Caps bijna nul...

Das niet echt de juiste manier om een krachtige sound te genereren.

Een oude Sugden zonder totaal revisie gaat op z'n best nog áán én uít en geeft nog wat timide klanken ten beste zónder nog, zoals wij dat zo graag zien, te klínken😉

Ik kocht de mijne met een vette brom én revisie-behoeftig voor €125,-.

De caps, transistoren en twee trimpotjes zullen me bij elkaar max 100 hebben gekost...

Dus, voor €225,- échte old school British Hifi die méér dan de moeite waard is.

Totaal niet bombastisch qua klank, waarbij (o.a.) zelfs het ademen in de microfoon van de vocalisten is te horen..

Echt één voor fijnproevers. 

tompj

Heel tof Theo. Dat old school spul heeft vaak kwaliteiten die je vandaag de dag niet veel meer ziet (hoort). Zo denk ik nog steeds dat mijn toenmalig Sonus faber Electa Amator II een van de mooiste luidsprekers is geweest die ik heb gehad. Nieuwere Sf's daarna konden daar eigenlijk niet aan tippen.

Heel mooi projectje dat je daar hebt gedaan.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op maart 12, 2025, 09:20:37Heel tof Theo. Dat old school spul heeft vaak kwaliteiten die je vandaag de dag niet veel meer ziet (hoort). Zo denk ik nog steeds dat mijn toenmalig Sonus faber Electa Amator II een van de mooiste luidsprekers is geweest die ik heb gehad. Nieuwere Sf's daarna konden daar eigenlijk niet aan tippen.

Heel mooi projectje dat je daar hebt gedaan.

Dat van die Amator dat snap ik helemaal...

Die zouden hier bij mij ook mogen staan😉

twani

twani

Nu zijn deze jongens aan de beurt voor revisie....

Zo mooi om weer leven in deze ongeveer 50 jaar oude machines te blazen

.IMG_2811.png

twani

twani

Doe maar luxe man.....

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Spijkie

Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

brt

Citaat van: Spijkie op maart 13, 2025, 07:32:17Wanneer is de opening van het museum  :colgate:

Het nadeel van musea vond ik als kind dat je nergens aan mocht zitten. Zal hier ook wel zo zijn  :D

Maar prachtige apparaten om te zien.
Ik vraag me vaak af: is het tijdloos, of gewoon een goede ontwerpperiode die heel lang mooi blijft om te zien? (Net als jaren 30 woningen bijv.). Je ziet namelijk wel meteen wanneer het ongeveer gemaakt is...
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

tompj

Nog steeds mooi om te zien (en te horen), ook in de moderne variant. IMG_9465.jpeg 

Spijkie

Citaat van: brt op maart 13, 2025, 22:40:58Het nadeel van musea vond ik als kind dat je nergens aan mocht zitten. Zal hier ook wel zo zijn  :D

Maar prachtige apparaten om te zien.
Ik vraag me vaak af: is het tijdloos, of gewoon een goede ontwerpperiode die heel lang mooi blijft om te zien? (Net als jaren 30 woningen bijv.). Je ziet namelijk wel meteen wanneer het ongeveer gemaakt is...

Ja erg lastig met knopjes en schakelaars om ervan af te blijven. Prachtig om te zien!
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

kappa9

Citaat van: twani op maart 10, 2025, 20:04:00Zo! De Sugden A28 MK2 revisie is voltooid.

Dat was een bijna volledige recap op zowel pré als powerboard en het volledig doorsolderen van de diverse verdachte solderingen, het vervangen van een aantal trimpots (die verbrokkelde gewoon bij het verstellen door de jarenlang inwerking van Klasse A hitte) en het compleet afregelen en instellen van de ruststroom.

Tja, wat komt daar dan allemaal van....  Wat doet mij nou besluiten de meest oerlelijke versterker ooit gebouwd deze prominente plek in m'n main setup te geven.

Welnu, de eerste klanken verraden dít onmiddellijk. Hij klinkt hemels. Geraffineerd, volledig en mét veel longinhoud en body!

Voor de verandering er ook maar eens een kabel van naam aangehangen. Mn trouwe Atlas Equator MK2 biwire..IMG_3677.jpegIMG_3679.jpegIMG_3681.jpegIMG_3684.jpeg   

Speelt, weet ik zeker, enorm veel dikke dure versterkers zó de gordijnen in dit inclusief een aantal zware Accuphases en Rotels die ik ook in de verzameling heb.

Dat lijken naast deze Sugden wel muurbloempjes. Dus ik moet er maar aan wennen, dat lelijke....

Missie volledig 100% geslaagd!

Wat vind je van de Octave? Ik heb nog een defecte die ik nog wil laten herstellen.
Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

DofN

Citaat van: twani op maart  5, 2021, 21:58:34Oew. Net zo interessante als moeilijk vraag..

Moeilijk omdat ik best wel veel albums op plek no. 1 zou willen zetten.

Dus dan maar wat mij zo te binnen schiet..

6. Secret. Observatory van Between Interval

Legacy van Between Interval is ook heel prettig

"Whether it's an inner spiritual journey, a journey through space or to various mysterious locations on our earth, it doesn't really matter – it's up to the listener to decide."

Ik heb geen associatie met de Aarde.. Een andere bewoonbare planeet, dan.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)