A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

twani

Zo, het is langzamerhand tijd om dé ultieme vintageset op te bouwen.

Afgelopen week de vrije tijd gespendeerd om het jaren 70 B&O meubel tot ultieme mint staat te restaureren ....

De SQ507X eveneens minutieus opgebouwd tot minimaal het niveau "verlaten fabrieks poorten Luxman" in het jaar 1972.  Jawel 50 jaar oud dit jaar....






twani

En aan de andere zijde van de ruimte another favorit combo of mine....

addesmo

Nu nog even de akoestiek op jaren '70 zetten met veel tapijten en planten!😉

twani

Citaat van: addesmo op juli  5, 2022, 20:36:10
Nu nog even de akoestiek op jaren '70 zetten met veel tapijten en planten!😉

:D


En een dikke beeldbuis TV en asbakken in de kamer :D

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)


DofN

#17111
Het kan dus gewoon: analoog klinkende dark ambient deep in space. Met prachtig laag. Geweldige ruimtelijkheid en effecten als een diep grommend laag dat je zowel voelt (de bank trilt mee) als hoort. Zowel subtiel als grommend. Ruimteschepen (?) die van rechts steeds dichterbij komen. Geluid zo groot en breed als mijn kamer. Verdwijnende luidsprekers. Magistraal.

Planet Supreme
Creation of a Star



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: DofN op juli 16, 2022, 22:22:11
Het kan dus gewoon: analoog klinkende dark ambient deep in space. Met prachtig laag.

Planet Supreme
Creation of a Star



Het kan zeker DON :pompom:   Analoog klinkend of zelfs ook daadwerkelijke analoog brommateriaal?

Dura

Audience 72?
Ik heb jaren naar de 122 geluisterd, wat een fijne speaker was dat: mooi om te zien ook, maar heel fijn geluid, kon er uren naar luisteren; heel breed stereo beeld, hoogte veel minder, beiden vermoed ik een gevolg van de d'Apolito configuratie, de 122 was als ik het me goed herinner qua drivers en kast  identiek aan de 72 maar dus met de drivers anders opgesteld. Wellicht ook 2.5 systeem met de onderste driver alleen voor de bas itt de 122?
Beetje boemetje op wat ik vermoed de basreflex afstemming, niet neutraal maar wel heel euphonisch. En voor een begrijpelijke prijs.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

DofN

#17114
Citaat van: twani op juli 16, 2022, 22:28:07
Het kan zeker DON :pompom:   Analoog klinkend of zelfs ook daadwerkelijke analoog brommateriaal?

Het album is uit 2019. Het album is van Karl Rydby. "Using field recordings, selected synthesis and analogue synths, this is another ambient trip amongst the stars."
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dura

Citaat van: DofN op juli 16, 2022, 22:22:11
Het kan dus gewoon: analoog klinkende dark ambient deep in space. Met prachtig laag. Geweldige ruimtelijkheid en effecten als een diep grommend laag dat je zowel voelt (de bank trilt mee) als hoort. Zowel subtiel als grommend. Ruimteschepen (?) die van rechts steeds dichterbij komen. Geluid zo groot en breed als mijn kamer. Verdwijnende luidsprekers. Magistraal.

Planet Supreme
Creation of a Star



Inderdaad een heel fijn geluid en mooi album.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

DofN

Dronny Darko
Quasi

In dit album gebeurt minder, maar is toch de moeite waard.



Ik dacht dat ik het al eerder had gepost, maar de zoekmachine levert 0 resultaat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Citaat van: DofN op juli 17, 2022, 17:13:24
Dronny Darko
Quasi

In dit album gebeurt minder, maar is toch de moeite waard.



Ik dacht dat ik het al eerder had gepost, maar de zoekmachine levert 0 resultaat.

Wat een geweldige albumcover ook :inlove:

twani

Citaat van: Dura op juli 16, 2022, 23:16:33
Audience 72?
Ik heb jaren naar de 122 geluisterd, wat een fijne speaker was dat: mooi om te zien ook, maar heel fijn geluid, kon er uren naar luisteren; heel breed stereo beeld, hoogte veel minder, beiden vermoed ik een gevolg van de d'Apolito configuratie, de 122 was als ik het me goed herinner qua drivers en kast  identiek aan de 72 maar dus met de drivers anders opgesteld. Wellicht ook 2.5 systeem met de onderste driver alleen voor de bas itt de 122?
Beetje boemetje op wat ik vermoed de basreflex afstemming, niet neutraal maar wel heel euphonisch. En voor een begrijpelijke prijs.

T zijn heerlijke alleseters.

Niet het allerlaatste word in resolutie maar daardoor altijd gemakkelijk in "de omgang"

En vooral goedkoop :)


Dura

#17120
Dit is ook een boeiende; Soufferance Vision
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

minplus

Citaat van: twani op juli 18, 2022, 11:13:43
Wat een geweldige albumcover ook :inlove:

Ziet eruit als de cover van een goed stripverhaal.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

twani

Citaat van: Dura op juli 18, 2022, 14:06:06
Dit is ook een boeiende; Soufferance Vision

Die gaan we er, als het iets cooler is, ook eens door de Spotify heen jagen :nopompom:

twani


MarKath

Wat een plaatje, [emoji106]. Zoiets blijft mooi.
Mooier dan een vintage Marantz in een houten kast.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!