A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

twani

#17000
Citaat van: Vinyl_Fuchs op april  4, 2022, 19:11:04
Da's ook een instapmodelletje.

Die klinken het best volgens de Marantz scène .. :D

Ik heb overigens ook de dikkere types maar daar overvalt me hetzelfde. Goede klank maar ik blijf de Luxmans prefereren.

Smaak....

Geen kwestie van smaak is de bouwkwaliteit. Die is bij Luxman toch een paar levels up.

i2Paq

#17001
Citaat van: Vinyl_Fuchs op april  4, 2022, 19:11:04
Da's ook een instapmodelletje.

Ja, en de B variant....  :D

Neem dan een 2230  :wub:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

#17002
Citaat van: i2Paq op april  5, 2022, 09:51:07
Ja, en de B variant....  :D

Neem dan een 2230  :wub:

Ook die heb ik..... en de 38 en de ........

Het verschil blijft, voor mij, in het voordeel van de Luxmannen uitpakken. Geen degradatie van de Marantzen hoor. Het zal smaak zijn. Vind er qua klank (kleur)  best veel tussen zitten eigenlijk....

DofN

Niet per se dark. Wel ambient. Over een dromerige stad in de toekomst? Een soort serene misschien licht melancholieke sfeer van berusting? Geen idee, maar ik vind dit een leuk album. Het klinkt allemaal wat afstandelijk, afwezig. Alsof de stad heel ver weg is. Of alsof het geluiden zijn van een stad die nog niet bestaat.

猫 シ Corp. - Building a better world.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: DofN op april  9, 2022, 00:31:56
Niet per se dark. Wel ambient. Over een dromerige stad in de toekomst? Een soort serene misschien licht melancholieke sfeer van berusting? Geen idee, maar ik vind dit een leuk album. Het klinkt allemaal wat afstandelijk, afwezig. Alsof de stad heel ver weg is. Of alsof het geluiden zijn van een stad die nog niet bestaat.

猫 シ Corp. - Building a better world.




Vaag....   Dat klinkt als echt iets voor mij  :clapping:

twani

Inmiddels weer een paartje échte ouwetjes eraan gehangen.

Muzikaal as hell  :inlove:




minplus

Ik zie allemaal ouwetjes, je bent net als ik zo te zien een hopeloos geval die terecht dol is op goud van oud.  :)
Wat zijn de nieuwe ouwetjes?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Richi

Citaat van: DofN op april  9, 2022, 00:31:56
Niet per se dark. Wel ambient. Over een dromerige stad in de toekomst? Een soort serene misschien licht melancholieke sfeer van berusting? Geen idee, maar ik vind dit een leuk album. Het klinkt allemaal wat afstandelijk, afwezig. Alsof de stad heel ver weg is. Of alsof het geluiden zijn van een stad die nog niet bestaat.

猫 シ Corp. - Building a better world.



Ik vind hem mooi! Bedankt voor de tip.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

i2Paq

Kijk zeker eens naar een Luxman L-308 of de L-309  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

tompj

Citaat van: twani op april 19, 2022, 20:33:10
Inmiddels weer een paartje échte ouwetjes eraan gehangen.

Muzikaal as hell  :inlove:
Ik heb het even gemist. Wat zijn dat voor luidsprekers?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani


twani

#17015
Citaat van: tompj op april 20, 2022, 16:11:29
Ik heb het even gemist. Wat zijn dat voor luidsprekers?

Hele vroege Audience zuilen Tom  :)

Zeker 20 jaar oud ook alweer......


Ik koop trouwens nog best veel audio maar nooit meer nieuw spul.  Alleen maar 2e hands...

Kan m'n draai absoluut niet meer vinden in nieuwe speakers waarbij zelfs m'n favoriete merk Harbeth steeds meer naar het midden kruipt qua afstemming.

Té modern, to much, te veel into your face, té veel detail, té veel van alles........

Het is absoluut een persoonlijk dingetje en zeker niet bedoeld om nieuwe speakers in het algemeen te bashen.

Onder de oudere modellen bevinden zich voor mij de pareltjes. De Contour 1.1 is er één van en nu dus ook deze simpele Audience 2-weg zuil.

Wat een rust en warmte zit er in de klank. Een zen luidspreker eigenlijk...    Niet te verwarren met dof, duf en saai......

tompj

#17016
Ik snap je wel hoor. Ik wil wel graag veel transparantie en een beetje frisheid zal ik maar zeggen, maar ik kan ook niet (meer) leven met de meeste speakers van nu. Harbeth is voor mij nog steeds de lekkerst klinkende 'monitor'.

Ik denk overigens dat de wat oudere audio nogal wordt onderschat. Speakers, maar versterkers ook. Nieuw is zeker niet altijd beter. Of zelfs: they don't make them like that anymore. Oude Sonus fabers versus nieuwe bijvoorbeeld. Of al die nieuwerwetse tweetermaterialen. Ik kan er weinig mee.

Dus mooi dat je dat oude spul hebt ontdekt. Uiteindelijk gaat het om de muzikaliteit.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani


twani

#17018
Citaat van: DofN op april  9, 2022, 00:31:56
Niet per se dark. Wel ambient. Over een dromerige stad in de toekomst? Een soort serene misschien licht melancholieke sfeer van berusting? Geen idee, maar ik vind dit een leuk album. Het klinkt allemaal wat afstandelijk, afwezig. Alsof de stad heel ver weg is. Of alsof het geluiden zijn van een stad die nog niet bestaat.

猫 シ Corp. - Building a better world.




Mooie treffende omschrijving DON :)

Ik heb dat ook altijd een beetje bij de Boards of Canada..

Geweldige sfeer. Mysterieus en moeilijk plaatsbaar..... Ik hou daarvan...

DofN

Boards of Canada is ook erg goed! Maar geen dark ambient.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: DofN op april 20, 2022, 21:39:10
Boards of Canada is ook erg goed! Maar geen dark ambient.

Zeker niet maar qua abstractheid dan weer wel :)

DofN

Ik ben het helemaal met je eens. Ze hebben niet veel albums gemaakt maar ik vind ze stuk voor stuk steengoed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani


DofN

Geniet ervan. Ik heb van de de week nog naar The Campfire Headphase geluisterd :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

De zomer komt eraan dus het souterrain annex tuinkamer kon wel weer een beetje knappe setup gebruiken...