A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: twani op november 14, 2021, 16:18:58
Even over kabels nog. Zelfs de set van Twani kan niet zónder...

Deze kabels heb ik uit de werkplaats "gestolen"😁.

Is gewoon auto electro draad.

Vooral die éne zorgt voor een zwarte achtergrond...
Frans spul!!..... Dat oxideert al tijdens de montage :tounge:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

minplus

Gefeli met de aanwinsten!  8)
Mijn 2e set, deels jaren 70, draait hier lekker. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MarKath

Citaat van: twani op november 14, 2021, 10:18:17

Sorry voor alle KEF fans, maar dit klinkt toch echt heel veel beter dan m'n hypermoderne KEF LSX'en die  daarbij zelfs nog door een losse sub worden ondersteund..

Vroeger begrepen ze het echt al wel......

Dat waren deze...

Als jij je beperkt tot de KEF fans van de LSX serie begrijp ik jouw opmerking en anders zou ik zeggen ga eens luisteren naar andere series van KEF welke in ieder geval al geen SUB ondersteuning behoeven.
Dan krijg je wel een totaal ander beeld.

Ik ben met jou eens dat er vroeger heel veel moois en zeker ook goeds geproduceerd werd. Ik heb sinds kort een set MB Quart 610S speakers welke super klinken en toch inmiddels al wel 34 jaar oud zijn.
Maar in vergelijk met en lang luisteren naar mijn R3 speakers komen ze toch echt wel te kort. Zo'n eerste korte indruk is best wel overweldigend, maar ga je langer luisteren dan komen de verschillen echt wel boven water. Moet ik ook wel zeggen dat oudere Duitse luidsprekers best wel een bombastisch voor komen hebben.

MB Quart heeft veel laag en een naar voren gericht mid/hoog, dat is even leuk of in gebruik als partybox maar als het gaat om luisteren naar finesses in de muziek komt dit echt te kort daar scoort de R3 toch echt subliem in en dan ook nog met een behoorlijk laag wat je niet verwacht in zo'n "kleine" monitor.

En ik blijf bij mijn visie en ervaring, bij de juiste keus van een goede speaker heb je geen losse subwoofer nodig!

Wel leuk om te lezen dat de vintage audio nog steeds mensen kan verbazen en inspireren.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Staaled

Citaat van: MarcelHLX op november 15, 2021, 07:46:01
Als jij je beperkt tot de KEF fans van de LSX serie begrijp ik jouw opmerking en anders zou ik zeggen ga eens luisteren naar andere series van KEF welke in ieder geval al geen SUB ondersteuning behoeven.
Dan krijg je wel een totaal ander beeld.

Ik ben met jou eens dat er vroeger heel veel moois en zeker ook goeds geproduceerd werd. Ik heb sinds kort een set MB Quart 610S speakers welke super klinken en toch inmiddels al wel 34 jaar oud zijn.
Maar in vergelijk met en lang luisteren naar mijn R3 speakers komen ze toch echt wel te kort. Zo'n eerste korte indruk is best wel overweldigend, maar ga je langer luisteren dan komen de verschillen echt wel boven water. Moet ik ook wel zeggen dat oudere Duitse luidsprekers best wel een bombastisch voor komen hebben.

MB Quart heeft veel laag en een naar voren gericht mid/hoog, dat is even leuk of in gebruik als partybox maar als het gaat om luisteren naar finesses in de muziek komt dit echt te kort daar scoort de R3 toch echt subliem in en dan ook nog met een behoorlijk laag wat je niet verwacht in zo'n "kleine" monitor.

En ik blijf bij mijn visie en ervaring, bij de juiste keus van een goede speaker heb je geen losse subwoofer nodig!

Wel leuk om te lezen dat de vintage audio nog steeds mensen kan verbazen en inspireren.

Groeten,
Marcel
Je vergeet de juiste keuze van muziek. :) ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Citaat van: MarcelHLX op november 15, 2021, 07:46:01


En ik blijf bij mijn visie en ervaring, bij de juiste keus van een goede speaker heb je geen losse subwoofer nodig!



Geinige redenering. Bij een juiste keuze zit je altijd goed. Dit is evengoed waar:

Bij de juiste keuze van een goede luidspreker heb je wel een losse subwoofer nodig.

Of bij de juiste keuze van een subwoofer heb je altijd vier goede luidsprekers nodig (en een toeter).

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MarKath

Citaat van: DofN op november 15, 2021, 10:04:45
Geinige redenering. Bij een juiste keuze zit je altijd goed. Dit is evengoed waar:

Bij de juiste keuze van een goede luidspreker heb je wel een losse subwoofer nodig.

Of bij de juiste keuze van een subwoofer heb je altijd vier goede luidsprekers nodig (en een toeter).

Dus als ik jou goed lees heb je (bij welke keuze je ook doet) altijd een subwoofer nodig?

Als er iets een geinige redenering is, dan is deze dat wel.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

twani

Citaat van: MarcelHLX op november 15, 2021, 07:46:01
Als jij je beperkt tot de KEF fans van de LSX serie begrijp ik jouw opmerking en anders zou ik zeggen ga eens luisteren naar andere series van KEF welke in ieder geval al geen SUB ondersteuning behoeven.
Dan krijg je wel een totaal ander beeld.

Ik ben met jou eens dat er vroeger heel veel moois en zeker ook goeds geproduceerd werd. Ik heb sinds kort een set MB Quart 610S speakers welke super klinken en toch inmiddels al wel 34 jaar oud zijn.
Maar in vergelijk met en lang luisteren naar mijn R3 speakers komen ze toch echt wel te kort. Zo'n eerste korte indruk is best wel overweldigend, maar ga je langer luisteren dan komen de verschillen echt wel boven water. Moet ik ook wel zeggen dat oudere Duitse luidsprekers best wel een bombastisch voor komen hebben.

MB Quart heeft veel laag en een naar voren gericht mid/hoog, dat is even leuk of in gebruik als partybox maar als het gaat om luisteren naar finesses in de muziek komt dit echt te kort daar scoort de R3 toch echt subliem in en dan ook nog met een behoorlijk laag wat je niet verwacht in zo'n "kleine" monitor.

En ik blijf bij mijn visie en ervaring, bij de juiste keus van een goede speaker heb je geen losse subwoofer nodig!

Wel leuk om te lezen dat de vintage audio nog steeds mensen kan verbazen en inspireren.

Groeten,
Marcel

Ik noemde uitsluiten m'n LSX'en als vergelijkingsmateriaal....🙃

Overigens heb ik (best vrij lang ) met iq7 gedraaid en ook daarvan kan ik me niet herinneren dat dat beter was dan m'n classic Beovox S45 MK2.....

De KEF sound is er nogal één die je moet liggen vind ik....

Niks mis mee ondanks dat ik er wel wat in mis.... :D

twani

Maar goed, waar hebben we het over als ik net weer thuiskom met dit setje😁

twani



DofN

Citaat van: MarcelHLX op november 15, 2021, 14:27:05
Dus als ik jou goed lees heb je (bij welke keuze je ook doet) altijd een subwoofer nodig?

Als er iets een geinige redenering is, dan is deze dat wel.

Dat schreef ik niet :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Sleep Reseach Facility
Dead Weather Machine (2004)

Niet voor de eerste keer.

...encourages the listener to imagine being shrunk to microscopic size and "trekking through some enormous, dying mechanical landscape, the sounds of world-sized storms swirling all around you".[3] The album's overall sound is very dark and deep, industrial and mechanical, impersonal and unemotional.





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Citaat van: DofN op november 24, 2021, 20:50:17
Sleep Reseach Facility
Dead Weather Machine (2004)

Niet voor de eerste keer.

...encourages the listener to imagine being shrunk to microscopic size and "trekking through some enormous, dying mechanical landscape, the sounds of world-sized storms swirling all around you".[3] The album's overall sound is very dark and deep, industrial and mechanical, impersonal and unemotional.




Ik kan em niet vinden op Tidal.
klinkt ongetwijfeld weer als een vastgelopen wasmachine  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

twani

Citaat van: DofN op november 24, 2021, 20:50:17
Sleep Reseach Facility
Dead Weather Machine (2004)

Niet voor de eerste keer.

...encourages the listener to imagine being shrunk to microscopic size and "trekking through some enormous, dying mechanical landscape, the sounds of world-sized storms swirling all around you".[3] The album's overall sound is very dark and deep, industrial and mechanical, impersonal and unemotional.




Alleen al de beschrijving van het nummer is me op het lijf geschreven 😇

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: brt op november 24, 2021, 23:27:19
Ik kan em niet vinden op Tidal.
klinkt ongetwijfeld weer als een vastgelopen wasmachine  :D

Op Spotify klinkt hij als een vastgelopen wasmachine. Ik weet uiteraard niet of dit ligt aan Spotify of mezelf

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Citaat van: chansig op november 25, 2021, 22:50:58
Op Spotify klinkt hij als een vastgelopen wasmachine. Ik weet uiteraard niet of dit ligt aan Spotify of mezelf

Gr. Hans

Wat denk je zelf?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.



vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

twani

 :music:

Nu eerst weer een vastgelopen wasmachine.... :D

twani


DofN

Citaat van: twani op november 28, 2021, 22:01:42
:music:

Nu eerst weer een vastgelopen wasmachine.... :D

Gelukkig. Sylvian verdient een plekje in het normale muziekdraadje.


Wasmachine in space! Sleep Research Facility - Nostromo (2007) met bonustrack Narcissus.



Although apparently silent, it's living human components lying frozen in the deepest of sleep, the ship itself throbs a constant heartbeat from the rumble and pulse of its massive engines, the hum of energy flowing through its circuitry, hydraulic fluids pumping through its quiet mass. But behind these layers hide smaller, more indistinguishable elements (was that something scurrying away off in the shadows...?)

Shhh - in space no one can hear you dream.







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: DofN op november 29, 2021, 21:33:16
Gelukkig. Sylvian verdient een plekje in het normale muziekdraadje.


Wasmachine in space! Sleep Research Facility - Nostromo (2007) met bonustrack Narcissus.



Although apparently silent, it's living human components lying frozen in the deepest of sleep, the ship itself throbs a constant heartbeat from the rumble and pulse of its massive engines, the hum of energy flowing through its circuitry, hydraulic fluids pumping through its quiet mass. But behind these layers hide smaller, more indistinguishable elements (was that something scurrying away off in the shadows...?)

Shhh - in space no one can hear you dream.


:)