A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

En het kan ook anders. Zoals bv deze post die ik net zie.

CitaatOngepast dus maar zelf verwijderd.
*edit*

Waarschijnlijk eerst iets gepost als opwelling en waarschijnlijk helemaal gemeend maar na even nadelen of het wel kan toch maar veranderd.

Kijk heel eerlijk als ik altijd zonder filter maar zou posten wat ik ECHT denk....
Denk dat ik weinig volgers op social media zou overhouden.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 11, 2016, 19:51:47
Haha erg leuk.
En Kun je dubbel opvatten maar laat ik het opvatten als een niet negatief bedoelde opmerking.
Dus Haha

Over spiegels
Ik ben al wat jaartjes actief op fora en ga ook geen discussie uit de weg. Toch heb ik nog maar 1x in al die tijd een waarschuwing gehad. Natuurlijk was mijn eerste reactie "wtf" maar ik heb die post toen nog een keer nagelezen en dacht toen "tja.....zo zou je het ook kunnen opvatten" en heb hem toen aangepast.

Die spiegels kan ik ook tweeledig oppakken maar ik KIES ervoor hem positief te lezen.
Daar zit het probleem en de basis van dit probleem en van een veel groter probleem.
Tegenwoordig kunnen mensen het erg slecht hebben als je ze wijst op regels of op dingen die misschien niet zo slim zijn. Politie en hulpverleners worden uitekaffert of zelfs aangevallen, als je niet op trump gestemd hebt dan ben je het licht in je ogen niet waard en anders om....

Ik vraag me dan altijd af, is dit Puur omdat we verharden als maatschappij en als we onze zin niet krijgen maar meteen gaan schoppen, slaan en klagen. Of is het gewoon omdat we te snel lezen en ons niet willen verplaatsen on de mening van een ander en hierdoor dingen escaleren.

Lees mijn eerdere opmerking over gebrek aan humor.

Leuk bedoeld dus :)

twani

#14852
Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 11, 2016, 19:55:27
En het kan ook anders. Zoals bv deze post die ik net zie.

Waarschijnlijk eerst iets gepost als opwelling en waarschijnlijk helemaal gemeend maar na even nadelen of het wel kan toch maar veranderd.

Kijk heel eerlijk als ik altijd zonder filter maar zou posten wat ik ECHT denk....
Denk dat ik weinig volgers op social media zou overhouden.

Daar raak je een belangrijk onderwerp aan. 

Naar mijn maatstaven ben je dan een "fake persoon"

Ik zeg namelijk altijd wat ik denk, "what you see is what you get" is mijn motto.

Volgers boeien me veel minder dan authenticiteit. 

Hier komt dus een groot verschil in persoonlijkheid tussen ons beiden naar voren.  (Overigens zónder de daarbij behorende veroordeling  :tounge2:)

chansig

Alles posten wat ik denk...mwahh. Schiet je volgens mij ook weinig mee op. Je krijgt dan wel een groot fok gehalte. Soms vraag ik me af wat een post mij kan opleveren. Vaak een reden om hem niet te posten.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op november 11, 2016, 20:03:38
Alles posten wat ik denk...mwahh. Schiet je volgens mij ook weinig mee op. Je krijgt dan wel een groot fok gehalte. Soms vraag ik me af wat een post mij kan opleveren. Vaak een reden om hem niet te posten.

Gr. Hans

Wat heeft het voor zin om zaken te posten waar je niet (helemaal) achter staat?

Doe dan inderdaad niets posten

J.A.F._Doorhof

Tja.
Ik heb geleerd dat ik altijd een eigen mening mag en moet hebben maar dat in sommige kringen het niet verstandig is die te ventileren. Dat maakt je zeker geen fake persoon, maar ik ga online bv niet zeggen dat ik blij ben dat club x of y gewonnen heeft. Puur omdat ik weet dat ik dan bepaalde mensen tegen me in het harnas werk en dat is die mening me niet waard.

Heb ik een mening of een punt die ik belangrijk genoeg vind zal ik die zeker melden maar ik doe dan dat wel aangepast aan de omgeving waarin ik ben.

Als een agent me aanhoud en aanspreekt op mijn gedrag dan kan ik op 2 manieren mijn mening geven.

1. Sodemieter op en ga boeven vangen ik vind dat ik niets fout doe
2. OK je vind dus dat ik iets fout doe. Leg me dat dan eens uit want ik zie dat anders.

1. Betekend nachtje in hotel met hard bed en tralies (nee geen ervaring mee)
2. Betekend of een waarschuwing/Boete omdat meneer/mevrouw inderdaad gelijk had OF een excuus omdat hij/zij het verkeerd gezien had.

Laat ik je nu vertellen dat ik al verschillende keren op manier 2 een conflict en eventuele boete ben ontlopen.
Beide maken me geen fake persoon want ik geef mijn mening.

Nummer 1 maakt me een persoon die schijt heeft aan alles behalve hoe ik het wil
Nummer 2 maakt me een persoon met een eigen mening maar die het beschaaft uitlegd.

Nummer 2 zal waarschijnlijk nooit in de problemen komen. Maar kan zeer zeker wel een keer een waarschuwing of bekeuring krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Maikel_audionerd

In het buddhisme wordt gewezen op Buddha's grote oren en kleine mond. Grote oren om vooral te luisteren en alleen te spreken wanneer dat toegevoegde waarde heeft.
Daarbij realisseert men zich dat, als een opmerking iemand kan kwetsen, men die opmerking net zo goed niet kan maken als deze weinig of geen toegevoegde waarde heeft  :)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

J.A.F._Doorhof

Vooral die laatste zin zegt alles
De rest ook wel trouwens.

Let wel. Dit betekend niet dat je geen discussies mag voeren. Maar de manier waarop ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Citaat van: twani op november 11, 2016, 20:06:01
Wat heeft het voor zin om zaken te posten waar je niet (helemaal) achter staat?

Doe dan inderdaad niets posten

Ik sta achter alles wat ik post en niet post.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#14859
Citaat van: chansig op november 11, 2016, 20:37:01
Ik sta achter alles wat ik post en niet post.

Gr. Hans

Dat weet ik bij jou wel zeker Hans. Jij staat bij mij dan ook in het rijtje échte mensen :D

Soms erg vervelend, maar verder wel hartstikke écht :tounge2:

Niet geheel toevallig mag jij dan zo nu en dan ook eens tegen een ban lopen hier op het forum.

Denk daar maar eens over na ;)

chansig

Thanks...maar er zijn ook mensen die me geblokt hebben. Dus wat zegt het allemaal ?

Maar die mensen nemen dus de moeite om op een knop te drukken waardoor ze mijn posts niet meer kunnen lezen. Ik vind het hilarisch... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Van de vaste kern hebben er veel al wel een bannetje gehad.

Perfectionist

#14862
Citaat van: twani op november 11, 2016, 12:05:22
Ik lees in mijn post geen enkele vorm van bombarie terug. Eigenlijk is het niet meer dan een korte samenvatting van wat feitjes...

Overigens heeft Perfectionist mij recent via PM te kennen gegeven dat hij me liever kwijt dan rijk is op het forum. 

Aangezien ik hetzelfde voel lijkt het me een ideale win/win situatie waarvoor dus geen traan gelaten hoeft te worden. 

Een printscreen van deze PM heb ik nog wel beschikbaar voor de liefhebbers overigens.

Ik ga niet in PB's treden, maar uiteraard, zoals met alles, is het in een context gezegd. En die context was dat ik/wij het verschrikkelijk jammer vinden als zeer gewaardere mensen/leden vertrekken, hetgeen gebeurd is, door de manier van posten van Twani. Je mag recht voor de raap zijn, maar als je mensen zo kwetst dat ze vertrekken en niet meer terugkomen doe je iets elementair fout.... ik heb aangegeven dat als daar mee doorgegaan word ik kies voor de leden die dreigen te vertrekken. Zo simpel ligt het.

Dit even als nuance.

Verder betreur ik dat je vertrekt. Je bent authentiek, hebt vaak een heel andere mening, alleen wij beschermen ook leden die door die authenticiteit, als die qua toon doorschiet, geen ruimte meer voelen dat zij omgekeerd weer zichzelf kunnen zijn.

Verder wat ik als admin zeg, zeg ik namens het team. ALLE acties stellen we elkaar van op de hoogte in het adminboard! Rondom jouw naam is een specifiek topic zelfs dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Martin!!!

Dit ingedutte topic is weer 'trending' reden genoeg om te blijven toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Perfectionist op november 11, 2016, 22:00:15
...ik heb aangegeven dat als daar mee doorgegaan word ik kies voor de leden die dreigen te vertrekken...

Maar nu dreigt Twani te vertrekken...

Perfectionist

#14865
Dat zou heel jammer zijn, daarentegen hebben leden die weggaan op basis van postgedrag ook recht op bescherming. Zo modereren we nu eenmaal. De vrijheid van de een houdt op bij de vrijheid van de ander. Authentiek posten mag tot het punt dat de ander niet meer authentiek kan zijn door jouw optreden.
Een beter forum begint bij jezelf.

J.A.F._Doorhof

Correct
Dus als iemand de reden is dat bv 4-5 mensen vertrekken en het mod team er voor kiest om die persoon daarop aan te spreken en dan die persoon dreigt te vertrekken moeten we dan die andere mensen zeggen "sorry maar nu dreigt diegene ook met vertrekken dus nu moeten we zijn partij kiezen"


Soms vraag ik me wel eens af.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Siddartha

#14867
tja, Heer T... ik het autotopic zag ik je ook al posten dat je daar weg ging blijven, maar later weer gewoon ging posten...hoe moet ik dit nu opvatten?

:D

Zou jammer zijn als we jouw geheel eigenwijze (of eigen wijze?) manier van posten gaan missen. Maar aan de andere kant niemand is onmisbaar ;) :D

Vind het persoonlijk wel minder kies dat je de reactie van een mod in PM openbaart; of hoop je op een ban for life zodat je écht niet meer terug kan komen? :D

Anyway, het ga je goed!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

Het belang van de meerderheid prevaleert boven dat van een enkel persoon.
Dat is nu eenmaal in het belang van het forum.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oud lid

Een diva wil nog wel eens een come back maken...

Erwin B

Bas Akkerman

Citaat van: Sirius666 op november 11, 2016, 19:09:57
Dit is m.i. simpelweg niet waar. Wie bepalen nl de grens? Precies. Ik heb een ban gehad (zgn persoonlijk in een discussie over vluchtelingen) en een waarschuwing. De persoon waarmee ik in discussie was kreeg ook een ban. Wel erg knap aangezien we beiden niet beledigd waren. Dus waarom werden wij gebanned? Ik ben geen kleuter en al helemaal geen agressieve internethooligan maar dat gevoel kreeg ik wel. Discussies worden doodgemaakt. Erg vervelend.

Twani die flauw op z'n vingers werd getikt omdat hij iets in zijn topic zgn. op voorhand 'te koop' aanbood terwijl dit ook bij anderen gebeurt.

Mannen zeiken op elkaar en als 't echte mannen zijn dan drinken ze later een biertje. De achterbakse mannetjes zijn de bitches thuis en daar heb je toch niks aan.
Dat was mijn "bijdrage". ;) Die was inderdaad erg flauw en verkeerd ingeschat en daar heb ik later ook mijn excuses voor aangeboden. Waarmee ik maar wil zeggen, ook wij als mods maken wel eens fouten. Net als "gewone" leden is dat helemaal geen punt als je ook maar mans genoeg bent om ze te erkennen en open te staan voor de mening van anderen.

Jouw topic staat overigens nog steeds in mijn notificatielijst door de opknapbeurtjes van antieke meubels en hifi, ambient-tips, oprecht gepassioneerd eigen meningen en halfnaakte foto's van vijftigjarigen. Dus als dat niet genoeg veren in je reet zijn om te blijven, moest ik maar eens een bezoek aan de kinderboerderij wagen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Perfectionist

Exact, recent bij een lid iets verkeerd gezien en ook teruggedraaid na contact. Tijdje terug is de ban van Raphie na overleg verlaagd etc. Wij maken zeker fouten en zijn na PB discussie bereid die te herzien. Echter als mensen weggepest worden ligt daar een ultieme grens.
Een beter forum begint bij jezelf.

Martin!!!

Citaat van: Erwin B op november 11, 2016, 22:43:38
Een diva wil nog wel eens een come back maken...

Erwin B
En de spots staan er nu vol op ☺☺



Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

twani

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 11, 2016, 22:27:21
Correct
Dus als iemand de reden is dat bv 4-5 mensen vertrekken en het mod team er voor kiest om die persoon daarop aan te spreken en dan die persoon dreigt te vertrekken moeten we dan die andere mensen zeggen "sorry maar nu dreigt diegene ook met vertrekken dus nu moeten we zijn partij kiezen"


Soms vraag ik me wel eens af.....

Volgens mij heb ik niemand de opdracht meegegeven keuzes hieromtrent te maken toch? :)


Verder vraag ik ook niemand z'n best te doen me te behouden voor het forum, is ook helemaal niet nodig.

Ook heb ik al eerder gezegd dat ik niet vertrek maar méér een "meelezert" wordt :tounge2:


Ik voel me gewoon niet meer zo thuis in het, vooral door té bemoederende moderatie, inmiddels te krap bemeten speelveld, juist daar waar het op posten aankomt.


Ik heb zelf voor de rest met niemand een probleem hier dus loop verder niet weg ofzo.....

Rusher

Citaat van: Bas Akkerman op november 11, 2016, 22:44:20
Waarmee ik maar wil zeggen, ook wij als mods maken wel eens fouten. Net als "gewone" leden is dat helemaal geen punt als je ook maar mans genoeg bent om ze te erkennen en open te staan voor de mening van anderen.

Citaat van: Perfectionist op november 11, 2016, 22:52:36
Wij maken zeker fouten en zijn na PB discussie bereid die te herzien.
Voor mij juist ruim voldoende reden om bescheiden actief te zijn en mee te blijven lezen op HTForum. Ik waardeer de mods hierom juist en weet niet eens waar die zogenaamde beroemde "knop" zit. Of komt dat door Tapatalk?

Anyway...

Twani, gewoon mee blijven doen en eea scherp maar met een vriendelijke lach brengen. Elk mens houdt daar van.