A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Broem

Prima muziek zeg. Lekker duister en repeterend. Doet me denken aan de albums van Atrium Carceri. Mocht je die nog niet kennen...de moeite waard.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

twani

Citaat van: Broem op juli 29, 2016, 09:58:31
Prima muziek zeg. Lekker duister en repeterend. Doet me denken aan de albums van Atrium Carceri. Mocht je die nog niet kennen...de moeite waard.

Atrium is mijn huisartiest :)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#14503
Citaat van: Mitch-- op juli 29, 2016, 19:41:54
Is je berichtenbox vol Theo? ;)

Had jij iets gestuurd begrijp ik Mitch? :unsure:

Zal ff checken :)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'


Mr.M

dat is weer eens een mooie aanwist theo, had ik ook maar een kelder . lol
**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

De Sonus Fabers alweer verkocht Theo? zo te zien wel op MP bevielen ze toch niet voor jouw smaak?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

twani

Citaat van: michel69 op augustus  3, 2016, 13:36:08
De Sonus Fabers alweer verkocht Theo? zo te zien wel op MP bevielen ze toch niet voor jouw smaak?

Er werd dermate goed op geboden dat ze weer weg mochten.

Nu staat er een setje Cremona`s gekoppeld aan de Bang en Olufsen vintage receiver.   Wellicht niet het allerhoogst haalbare maar ach het is maar een 2e set voornamelijk bedoeld om tuin bij geopende schuifpui van het nodige muzikale behang te voorzien :)

michel69

Citaat van: twani op augustus  3, 2016, 13:40:31
Er werd dermate goed op geboden dat ze weer weg mochten.

Nu staat er een setje Cremona`s gekoppeld aan de Bang en Olufsen vintage receiver.   Wellicht niet het allerhoogst haalbare maar ach het is maar een 2e set voornamelijk bedoeld om tuin bij geopende schuifpui van het nodige muzikale behang te voorzien :)

Aha op die fiets ;D erg mooi die Cremona's(welke kleur?) kan de B&O ze een beetje aan aangezien de Cremona's wel wat lusten en toch niet de makkelijkste zijn om ze aan het zingen te krijgen. Ben benieuwd naar hoe je ze vind klinken in je tuinkamer ;D een mens kan het slechter treffen voor een muziekje in de tuin ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

twani

#14510
Citaat van: michel69 op augustus  3, 2016, 13:53:51
Aha op die fiets ;D erg mooi die Cremona's(welke kleur?) kan de B&O ze een beetje aan aangezien de Cremona's wel wat lusten en toch niet de makkelijkste zijn om ze aan het zingen te krijgen. Ben benieuwd naar hoe je ze vind klinken in je tuinkamer ;D een mens kan het slechter treffen voor een muziekje in de tuin ;)

Ik heb nu de Maple uitvoering (zo heet dat dacht ik bij SF :unsure:).  De monitor uitvoering is qua impedantieverloop veel rustiger dan de vloerstaande versie heb ik altijd begrepen.

Enfin de vintage B&O 1900 is geheel gereviseerd en gerecapped en is meer dan stabiel (2x 15 rms dacht ik)genoeg om aan mijn eisen qua luistervolume te voldoen :)

Ik deed mijn 86dB Harbeth ook altijd met 8watt SE waarvan iedereen altijd riep dat dat niet kon, vulde echter de luisterruimte geheel en totaal. 

Al die extreem hoge wattages en versterkers als lasapparaten die mensen hier op het forum plegen te adviseren/aan te bevelen heb ik überhaupt nooit begrepen en zijn aan mij nooit besteed.

Sommigen van ons hebben zelfs speakers die niet willen klinken met minder dan 400 stabiele watts per kanaal. Op een andere plek op het forum zei iemand recent  heel treffend dat de speakers dan eigenlijk gewoon defect zijn, vond ik een heel treffende en rake uitspraak ;)

Mijn speakerkabels aan de Cremona`s zijn momenteel uitgevoerd in 2x 4,0 mm auto elektriciteitsdraad van de rol.  Topspul ;)

chansig

Het eea zal wat afhangen van de combi speakers en versterker. Dus voor het een is zeker wat te zeggen en voor het ander ook. Ik begrijp het technisch ook niet altijd maar ik hoor het wel. Of je dat dan wilt/zoekt is een 2e.

Ik ben van 10 watt naar 300 watt gegaan en weer terug. Voeding doet hierin natuurlijk meer...want 300 watt met een k*t voeding klinkt ook niet. Zoals ik laats bij de Parkaudio merkte.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Heb je grote Cremona's Theo of de monitors?

Sorry, maar de B&O is oprecht de 'slap' voor die speakers, die klinken nu waarschijnlijk op maximaal 5% van hun kunnen ongeacht het luistervolume. Me vader heeft ze ook en die draait met een dikke Burmester EV en zelfs dat wil niet zingen, een Devialet 250 vertoond nu wonderen op die speakers want ze hebben echt meer sap nodig om te kunnen klinken.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Mitch-- op augustus  3, 2016, 16:14:02
Heb je grote Cremona's Theo of de monitors?

Sorry, maar de B&O is oprecht de 'slap' voor die speakers, die klinken nu waarschijnlijk op maximaal 5% van hun kunnen ongeacht het luistervolume. Me vader heeft ze ook en die draait met een dikke Burmester EV en zelfs dat wil niet zingen, een Devialet 250 vertoond nu wonderen op die speakers want ze hebben echt meer sap nodig om te kunnen klinken.

Monitoren Mitch. Die zijn helemaal niet moeilijk :)

chansig

88 dB en dippen niet onder de 2Ohm...4 Ohm nominaal. Mwahhhh...is inderdaad allemaal niet zo spannend. Gewoon een goeie versterker erop....wattage mag 300 zijn...maar 100 is voldoende.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#14516
Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 14:16:27
Het eea zal wat afhangen van de combi speakers en versterker. Dus voor het een is zeker wat te zeggen en voor het ander ook. Ik begrijp het technisch ook niet altijd maar ik hoor het wel. Of je dat dan wilt/zoekt is een 2e.

Ik ben van 10 watt naar 300 watt gegaan en weer terug. Voeding doet hierin natuurlijk meer...want 300 watt met een k*t voeding klinkt ook niet. Zoals ik laats bij de Parkaudio merkte.

Gr. Hans

Ieder moet doen wat ie zelf wil natuurlijk maar op mijn paartje Cremona`s doen 15 watt rms het heerlijk. 

Nu ben ik ook niet (nooit) op zoek naar een minutieus gestaffeld klankbeeld waarin instrumenten, vocalen, cimbalen, stemmen tot op de millimeter hun specifieke plek staan gepositioneerd.

Is in real life ook niet het geval....

Ik ambieer vooral een gemakkelijke soepele sound waarin geen elementen aanwezig die specifiek mijn aandacht trekken.

Ik heb het als Wannabee audiofiel dus best gemakkelijk en ben volop tevreden met oa oude Beolab Penta`s en een 2x15 watt B&O receiver.     

chansig

Sowieso altijd zelf doen wat je prettig vindt klinken...wat ik of een ander daar van vindt: Lekker belangrijk zou Edwin Evers zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#14518
Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 17:00:34
Sowieso altijd zelf doen wat je prettig vindt klinken...wat ik of een ander daar van vindt: Lekker belangrijk zou Edwin Evers zeggen.

Gr. Hans

Lekkerrrrrr belangrijkkkkkkkkkk🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼 zingt ie dan volgens mij :D

chansig

Precies.....Theo draait op een manier muziek die niet aan de audiofiele eisen voldoet: Lekker belangrijk...

Gr. Han
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#14520
Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 17:51:31
Precies.....Theo draait op een manier muziek die niet aan de audiofiele eisen voldoet: Lekker belangrijk...

Gr. Han

Oké Han :tounge2:


Enne...audiofiele eisen? :lookaround:

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op augustus  3, 2016, 19:07:43
Afhaalchinees vanavond ?
Eet smakelijk. :)


Daar kom ik nooit, wil nog graag wat langer mee op deze aardkloot :)

chansig

Chinees is giftig ? Heb ik weer een belangrijk bericht gemist ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: twani op augustus  3, 2016, 19:09:08

Daar kom ik nooit, wil nog graag wat langer mee op deze aardkloot :)
Verstandig.
Aparte groep voor de magnetron is daar nu juist een vereiste. :-X

Mijn post had trouwens Hans->Han op het oog.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)