A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

DofN

Citaat van: chansig op februari  9, 2016, 08:07:46
Je vergeet: je gouden oortjes nog, het vermogen om niet meer te kunnen reflecteren, de instelling hebbend dat wat jij hoort ook zo is voor anderen etc...zo alles bij elkaar ben je eigenlijk een gezegend man.

Gr Hans

Citaat van: twani op februari  9, 2016, 08:09:54
Onwetend dus gezegend :D

Nu jullie humor nog!


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Robiwan

Citaat van: twani op februari  8, 2016, 22:08:19
Dit is tegenwoordig mijn uitzicht :)




mooie, sfeervolle en rustige ambient :) Geniet ze!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vieze freddie

Citaat van: frank2 op februari  9, 2016, 08:29:52
Het is op sets van alle prijsklasse goed te horen, je hoeft er geen dure set voor te hebben, pas geleden het verschil tussen 2 verschillende connectoren op een set van 1500€ nog beluisterd, duidelijk verschil.

Frank, dit voelt aan als een getuige aan de deur, ik heb respect voor je mening, maar die moet je hier niet verkondigen. (net als andersom)
krijg je alleen een welles nietes gedoe mee :popcorn:



en daar is Twani gewoon beter in :D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979


chansig

Altijd geweest.... :D

Verklaart voor sommige mensen mogelijk mijn postgedrag. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: frank2 op februari  9, 2016, 08:29:52
... ik heb het geluk dat mijn kamer een goede akoestiek heeft...

Welnee, jouw kamer heeft gewoon een Hollandse woonkamer akoestiek, helemaal niets bijzonders...

Wat dan weer de bij jouw gehoorde verschillen tussen stekkers en andere rommel nog bijzonderderderder maakt.

twani

#13683
Citaat van: Baardmannetje op februari  9, 2016, 11:47:14
Welnee, jouw kamer heeft gewoon een Hollandse woonkamer akoestiek, helemaal niets bijzonders...


Zo is het, akoestisch volledig imperfect en daar is niets mis mee, want hebben we (bijna) allemaal mee te dealen. 


Het is natuurlijk ook veelzeggend dat iemand al jaren de harde s-klanken en het gebrek aan diepte in het klankbeeld probeert op te lossen met kabels, stroom en buizenpré`s, dit terwijl het uiteraard voornamelijk akoestische problematiek is....

Dan bewijs je pas écht een onwetende te zijn....


DON beschreef het eerder al uitstekend..

Ik weet wel wat het probleem is overigens; Akoestiek is geen sexy onderwerp in de Hifiscene, "gouwe kabeltjes" des te meer....   

Liefst dure!! (of nog béter :Magische!! het best in een donker keldertje door iemand  in elkaar gewokkeld en ingesmeerd met een goedje waarvan de herkomst niet bekent mag worden gemaakt en welke volgens zeggen ook nog eens heel moeilijk verkrijgbaar zou zijn :D)

op eigen verzoek verwijderd.

#13684
Citaat van: twani op februari  9, 2016, 12:57:54
Zo is het, akoestisch volledig imperfect en daar is niets mis mee, want hebben we (bijna) allemaal mee te dealen. 

Niets mis mee?

:butbut:

Ik zit hier ook in zo'n huis, tuin en klote akoestiek en vind dat best wel jammer... dan ben ik toch wel heel jaloers op Abel zijn situatie. Of NIET die van Hans. Dat is eigenlijk gewoon niet om aan te horen maar door allerlei kunstgrepen lijkt het nog best wat...

Trouwens waar andere mee te dealen hebben boeit mij eigenlijk niet zo veel. Als het futiliteiten zijn tenminste. De meer belangrijke zaken des levens willen mij vaak wel aan het hart gaan.

frank2

#13685
Gelukkig dat jullie het allemaal weten, op afstand zonder hier ooit geweest te zijn. De harde s klanken worden door mijn speakers veroorzaakt en door een verkeerde keuze destijds van netsnoeren. Dat is nu geheel weg.

Bovendien heb ik geen doorsnee Hollandse huiskamer. Die zijn nl van stenen muren opgetrokken, en dat heb ik niet.

Maar het geeft niet, ik koop niet elk jaar nieuwe speakers en verslijt aanmerkelijk minder versterkers dan ts. Zou je toch aan het denken kunnen zetten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op februari  9, 2016, 13:13:51
Gelukkig dat jullie het allemaal weten, op afstand zonder hier ooit geweest te zijn. De harde s klanken worden door mijn speakers veroorzaakt en door een verkeerde keuze destijds van netsnoeren. Dat is nu geheel weg.

Bovendien heb ik geen doorsnee Hollandse huiskamer. Die zijn nl van stenen muren opgetrokken, en dat heb ik niet.

Maar het geeft niet, ik koop niet elk jaar nieuwe speakers en verslijt aanmerkelijk minder versterkers dan ts. Zou je toch aan het denken kunnen zetten.

TS vindt dat gewoon leuk en kan het gemakkelijk betalen :D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: frank2 op februari  9, 2016, 13:13:51
Gelukkig dat jullie het allemaal weten, op afstand zonder hier ooit geweest te zijn. 

Ik ben ooit eens met Hans bij jou op bezoek geweest.

;)


frank2

Er is in 6 jaar veel veranderd. Het lijkt niet meer op wat je destijds hoorde.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Citaat van: twani op februari  9, 2016, 12:57:54
Zo is het, akoestisch volledig imperfect en daar is niets mis mee, want hebben we (bijna) allemaal mee te dealen. 


Het is natuurlijk ook veelzeggend dat iemand al jaren de harde s-klanken en het gebrek aan diepte in het klankbeeld probeert op te lossen met kabels, stroom en buizenpré`s, dit terwijl het uiteraard voornamelijk akoestische problematiek is....

Dan bewijs je pas écht een onwetende te zijn....


DON beschreef het eerder al uitstekend..

Ik weet wel wat het probleem is overigens; Akoestiek is geen sexy onderwerp in de Hifiscene, "gouwe kabeltjes" des te meer....   

Liefst dure!! (of nog béter :Magische!! het best in een donker keldertje door iemand  in elkaar gewokkeld en ingesmeerd met een goedje waarvan de herkomst niet bekent mag worden gemaakt en welke volgens zeggen ook nog eens heel moeilijk verkrijgbaar zou zijn :D)
Dat en het feit dat maatregelen vaak niet geaccepteerd worden in een woonsituatie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: frank2 op februari  9, 2016, 13:13:51
De harde s klanken worden door mijn speakers veroorzaakt en door een verkeerde keuze destijds van netsnoeren. Dat is nu geheel weg.

Mooi...het belangrijkste is dat jij dat zo ervaart.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Baardmannetje op februari  9, 2016, 13:13:35
Niets mis mee?

:butbut:

Ik zit hier ook in zo'n huis, tuin en klote akoestiek en vind dat best wel jammer... dan ben ik toch wel heel jaloers op Abel zijn situatie. Of die van Hans.

Trouwens waar andere mee te dealen hebben boeit mij eigenlijk niet zo veel. Als het futiliteiten zijn tenminste. De meer belangrijke zaken des levens willen mij vaak wel aan het hart gaan.

Mijn akoestiek (ondanks akoestisch plafond) is ook kleute....als ik de DSP niet zou hebben en daarnaast de meerdere subs zou je een galbak aan laag gaan ervaren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Je hebt de ruimte. Dat scheelt als zoveel...

Heb jij op jouw luisterpositie zonder DSP en subjes erg last van staande golven?

chansig

Yep...ik denk dat ik niet meer horen hoe het toen was.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Mooie volzin...

:clapping:

Afijn, zal ik desbetreffende post aanpassen?

;D

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Staaled

Ach , er blijft altijd wat te wensen.
Heb je de akoestiek op orde blijkt dat er heel veel meuk in producties zit. :tounge2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scrutinizer

Citaat van: Staaled op februari  9, 2016, 18:10:26
Ach , er blijft altijd wat te wensen.
Heb je de akoestiek op orde blijkt dat er heel veel meuk in producties zit. :tounge2:

^^

;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: Staaled op februari  9, 2016, 18:10:26
Ach , er blijft altijd wat te wensen.
Heb je de akoestiek op orde blijkt dat er heel veel meuk in producties zit. :tounge2:

Beter dan maar een set die niet alles laat horen :tounge2: