A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

twani

#11050
Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2014, 11:50:27
Als ik de muziek fantastisch vind, zeker.
Op één of andere manier word ik letterlijk meer ontspannen van hogere resoluties dan bijvoorbeeld MP3 320. Met lp gaat dat nog een stapje verder. Even ervan uitgaande dat er geen stoorzenders in de set zitten. Ik word dan rustig, mijn ademhaling en hartslag gaan naar beneden. Ik ervaar dat dan dus meer dan dat ik het eventueel zou horen.
Geinig! Laatst had ik lopen klooien met de voeding van de SBT, helemaal niet denkend aan fase. Toen ik een paar dagen later luisterde, vond ik het geluid echt anders en minder fijn. Henk gaf de tip om de fase te checken en verdomd het prettige geluid was terug toen ik de stekker had omgedraaid. Of ik dat in een blinde test telkens zou kunnen herhalen? Ik denk het niet, maar vond het wel frappant.

'T zal vooral ook van de samenstelling van je set afhangen. SHL5 brouwt overal wel een lekker soepje van.

Overigens beschrijf jij nu diverse verschillende gemoedstoestanden, zelfs wel veroorzaakt door een andere resolutie van de muziek danwel de verkeerde fase van je stekkertjes.

'T spijt me Bas, 't komt me allemaal in het geheel niet bekend voor, kan er dus niet over meepraten.

Wil 't ook graag zo houden.

Mijn set brengt me overigens ALTIJD in de enige juiste gemoedstoestand.

Kwestie van de juiste spullen aan elkaar knopen en deze vervolgens op compromisloze wijze opstellen.

Een kabel of stekker interesseert mij niets meer, een noodzakelijk kwaad omdat de set zónder die dingen niet speelt.

Als je zélf bouwt herken je de enorme commerciele zeepbel die highend hifi heet.

Veel té duur, te glimmend, te hard blèrend en te leugenachtig. Dat zou een korte omschrijving kunnen zijn voor heel veel zogeheten High end merken.

En ja, Harbeth hoort daar ook bij, maar daar heb ik het recept helaas niet voor, om ze zelf goed te kunnen bouwen....


T spijt me heren, ben te ver bij jullie vandaan geëvolueerd zonder hiermee iets positiefs danwel negatiefs te bedoelen.

Slechts muziek is hetgeen zal klinken.





Joris1971


twani

Citaat van: Joris1971 op december 12, 2014, 18:36:00
^^

Nou vooruit, voor Linn maak ik een uitzondering. Die dingen vind ik extreem goed klinken ;)

Een mooi innovatief merk ook.  Een echte pionier bovendien.

scrutinizer

Citaat van: twani op december 12, 2014, 18:37:30
Nou vooruit, voor Linn maak ik een uitzondering. Die dingen vind ik extreem goed klinken ;)

Een mooi innovatief merk ook.  Een echte pionier bovendien.
Wie...Tiefenbrun???
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

YamahaRXV

#11054
Citaat van: twani op december 12, 2014, 18:30:58
T spijt me heren, ben te ver bij jullie vandaan geëvolueerd zonder hiermee iets positiefs danwel negatiefs te bedoelen.

Geëvolueerd ?  :withstupid:   Sorry hoor, maar het klinkt m.i toch meer als een uitspraak van een felle aanhanger van creationisme.... :D

Voor de rest gaat het allemaal nog goed Theo...?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 18:47:22
Wie...Tiefenbrun???

Ja goed merk man. In 2009 al die oudbollige cd-toller wegflikkeren, machtig initiatief was dat :colgate:

twani


Bas Akkerman

Je haalt allemaal dingen uit mijn post die ik er zelf niet in heb gestopt, maar ok.
Jij geniet van muziek, ik geniet van muziek. Het is goed zo. :satisfied:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#11059
Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2014, 23:05:05
Je haalt allemaal dingen uit mijn post die ik er zelf niet in heb gestopt, maar ok.
Jij geniet van muziek, ik geniet van muziek. Het is goed zo. :satisfied:

Ach Bas, ik pak wat kernpunten beet en lardeer het geheel met wat quasi belangrijk "audiofiel gekeuvel"

Je moet je zo nu en dan toch een beetje conformeren aan hetgeen usance is op het forum.


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

#11061
Citaat van: twani op december 12, 2014, 23:20:07
Ach Bas, ik pak wat kernpunten beet en lardeer het geheel met wat quasi belangrijk "audiofiel gekeuvel"
Die kernpunten interpreteer je echt anders dan ik ze bedoeld heb. Of er nu wel of geen verschillen zijn in apparatuur en of merkapparatuur nou te duur is in vergelijking met zelfbouw of niet. Dat maakt niet uit of je van muziek kan genieten.
Jij koppelt echter het horen van verschillen en daar iets aan willen doen perse aan het niet genieten van muziek. Dat kan gebeuren, maar hoeft niet. Ik heb er moeite mee dat je aan die koppeling haast koste wat het kost lijkt te blijven vasthouden. Dat komt op mij zelfs als pedant over en volgens mij ben jij "in het echie" juist allesbehalve.

CitaatJe moet je zo nu en dan toch een beetje conformeren aan hetgeen usance is op het forum.
Niet doen, past je niet. ;) Voor de zekerheid, dat is een compliment.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#11062
Citaat van: Bas Akkerman op december 13, 2014, 08:39:25
Die kernpunten interpreteer je echt anders dan ik ze bedoeld heb. Of er nu wel of geen verschillen zijn in apparatuur en of merkapparatuur nou te duur is in vergelijking met zelfbouw of niet. Dat maakt niet uit of je van muziek kan genieten.
Jij koppelt echter het horen van verschillen en daar iets aan willen doen perse aan het niet genieten van muziek. Dat kan gebeuren, maar hoeft niet. Ik heb er moeite mee dat je aan die koppeling haast koste wat het kost lijkt te blijven vasthouden. Dat komt op mij zelfs als pedant over en volgens mij ben jij "in het echie" juist allesbehalve.
Niet doen, past je niet. ;) Voor de zekerheid, dat is een compliment.

Ik snap je wel Bas, zit soms ook wel eens gewoon maar wat te plagen. Dát komt dan weer voort uit het feit dat sommigen hier de hobby zó ontzettend serieus nemen, dat het welhaast koddig overkomt.

Ik zit zo juist totaal niet in elkaar, misschien dat het daarom weleens botst.

"Niet doen, past je niet" klinkt haast als een bevel. :D ,gelukkig corrigeer je jezelf nog nét op tijd met een compliment :tounge2:

Ík pedant? :laugh: inderdaad eenieder die mij kent weet wel beter, alhoewel ik het overigens totaal onbelangrijk vind wat men van mij vindt, ik ben zeer wel op de hoogte van  mijn vele imperfecties en incompetenties.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op december 13, 2014, 08:39:25
Die kernpunten interpreteer je echt anders dan ik ze bedoeld heb. Of er nu wel of geen verschillen zijn in apparatuur en of merkapparatuur nou te duur is in vergelijking met zelfbouw of niet. Dat maakt niet uit of je van muziek kan genieten.
Jij koppelt echter het horen van verschillen en daar iets aan willen doen perse aan het niet genieten van muziek. Dat kan gebeuren, maar hoeft niet. Ik heb er moeite mee dat je aan die koppeling haast koste wat het kost lijkt te blijven vasthouden. Dat komt op mij zelfs als pedant over en volgens mij ben jij "in het echie" juist allesbehalve.
Niet doen, past je niet. ;) Voor de zekerheid, dat is een compliment.

^^

Helemaal eens met Bas zijn betoog  ;)
Begrijp mij goed Theo, ik ben tot nu toe altijd van het ''leven en laten leven'' principe geweest en kan daar nog steeds volledig achter staan; het maakt mij totaal niet uit hoe, en met welke middelen iemand zijn hobby beleef, het kernwoord moet PLEZIER zijn en aangezien iedereen daar zijn eigen perceptie bij heeft zal het altijd lastig zijn om het volledig met mekaar eens te kunnen zijn.
Hoeft wat mij betreft ook helemaal niet, want ook als je het niet altijd met mekaar eens ben hoeft dit geen belemmering te zijn voor een gezonde ''relatie''  ;)  Als ik mij niet vergis heb ik jou in het verleden (toen hier nog lekkere koffie werd geschonken i.p.v. remmenreiniger  :P) ook meermaals dezelfde uitspraken horen doen ?

Wat mij telkens opvalt is dat er welhaast een verbeten drang tot constante bewijslevering lijkt te zijn op het gebied van de juiste invulling geven aan de hobby en het daar aan gerelateerde plezier en belevenis ?
De telkens hier en elders op het forum opduikende sneren en verwijzingen getuigen daar naar mijn gevoel toch wel van hoor...
Puur overbodig m.i. want zo lang mensen mekaar gewoon lekker in hun waarde laten kan dat gewoon achterwege blijven.
Een beetje plagen en geintjes maken kan helemaal geen kwaad, maar deze tendens lijkt helaas een omslag gemaakt te hebben naar een meer grimmige  sfeer waarbij de messen scherper geslepen worden.

Bovenstaand absoluut niet bedoeld om de ''moraalridder'' uit te willen hangen, maar puur een eerlijke en open meningsuiting van mijn kant  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december 13, 2014, 11:35:36
^^

Helemaal eens met Bas zijn betoog  ;)
Begrijp mij goed Theo, ik ben tot nu toe altijd van het ''leven en laten leven'' principe geweest en kan daar nog steeds volledig achter staan; het maakt mij totaal niet uit hoe, en met welke middelen iemand zijn hobby beleef, het kernwoord moet PLEZIER zijn en aangezien iedereen daar zijn eigen perceptie bij heeft zal het altijd lastig zijn om het volledig met mekaar eens te kunnen zijn.
Hoeft wat mij betreft ook helemaal niet, want ook als je het niet altijd met mekaar eens ben hoeft dit geen belemmering te zijn voor een gezonde ''relatie''  ;)  Als ik mij niet vergis heb ik jou in het verleden (toen hier nog lekkere koffie werd geschonken i.p.v. remmenreiniger  :P) ook meermaals dezelfde uitspraken horen doen ?

Wat mij telkens opvalt is dat er welhaast een verbeten drang tot constante bewijslevering lijkt te zijn op het gebied van de juiste invulling geven aan de hobby en het daar aan gerelateerde plezier en belevenis ?
De telkens hier en elders op het forum opduikende sneren en verwijzingen getuigen daar naar mijn gevoel toch wel van hoor...
Puur overbodig m.i. want zo lang mensen mekaar gewoon lekker in hun waarde laten kan dat gewoon achterwege blijven.
Een beetje plagen en geintjes maken kan helemaal geen kwaad, maar deze tendens lijkt helaas een omslag gemaakt te hebben naar een meer grimmige  sfeer waarbij de messen scherper geslepen worden.

Bovenstaand absoluut niet bedoeld om de ''moraalridder'' uit te willen hangen, maar puur een eerlijke en open meningsuiting van mijn kant  ;)

^^

Om hier te posten in deze voorheen best aardige koffiehoek moest ik heel wat op zij zetten en een stevige hobbel nemen. Dat doe ik alleen om aan te geven hoezeer ik het met Jan eens ben.

twani

#11066
Tóch weer 2 nieuwe Rossini meubels in nieuwstaat kunnen scoren, vanavond ophalen en mooie fotookes maken:pompom:

clockwork

Aardige verzameling is dat aan het worden.  :clapping: Verlaat er ook wel eens een het huis? Dit om 'Malle Pietje' taferelen te vermijden?

Iedereen onder de 40 (of uit België) mag Malle Pietje Google-en.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

twani

#11068
Citaat van: clockwork op december 13, 2014, 12:22:31
Aardige verzameling is dat aan het worden.  :clapping: Verlaat er ook wel eens een het huis? Dit om 'Malle Pietje' taferelen te vermijden?

Iedereen onder de 40 (of uit België) mag Malle Pietje Google-en.

Ruimte heb ik zat. Desondanks zullen de mooiste exemplaren blijven,  en worden de mindere verkocht ;)

Ik was vroeger "gek op" Swiebertje, Saar en Malle Pietje :)

clockwork

Citaat van: twani op december 13, 2014, 12:41:56
De mooiste exemplaren blijven, de mindere worden verkocht ;)

Ik was vroeger "gek op" Swiebertje, Saar en Malle Pietje :)

Dat lijkt me lastig selecteren. Ik vind ze allemaal mooi.  :worship:

Ik was daar als kind ook gek op, maar laatst had ik het tegen een collega van midden 30 over Malle Pietje en toen keek ze wel erg glazig.  :dontgetit:


en dan voel je je opeens erg oud  :(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 13, 2014, 09:51:45
Ik snap je wel Bas, zit soms ook wel eens gewoon maar wat te plagen. Dát komt dan weer voort uit het feit dat sommigen hier de hobby zó ontzettend serieus nemen, dat het welhaast koddig overkomt.

Ik zit zo juist totaal niet in elkaar, misschien dat het daarom weleens botst.
Dat denk ik ook. Botsen is niet erg natuurlijk, maar wel jammer als het meer dan dat en eerder wrijving of zelfs ruzie wordt.

Citaat"Niet doen, past je niet" klinkt haast als een bevel. :D ,gelukkig corrigeer je jezelf nog nét op tijd met een compliment :tounge2:
Daar ben je ook veel te eigenwijs voor. Goede eigenschap! ;D

CitaatÍk pedant? :laugh: inderdaad eenieder die mij kent weet wel beter, alhoewel ik het overigens totaal onbelangrijk vind wat men van mij vindt, ik ben zeer wel op de hoogte van  mijn vele imperfecties en incompetenties.
Dat zei ik al. ;) Dat wordt echt tijd voor een bakkie, wellicht op een dinsdag (mijn nieuwe roostervrije dag)?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december 13, 2014, 14:04:41

Daar ben je ook veel te eigenwijs voor. Goede eigenschap! ;D

Dat zei ik al. ;) Dat wordt echt tijd voor een bakkie, wellicht op een dinsdag (mijn nieuwe roostervrije dag)?

Dat wordt een "Januari-dinsdag" dan Bas, december zit "volgeramd" met vooral heel veel werken.

6,0 daagjes per week nu even, de koopavond nog even niet meegeteld. :nopompom:

Jan of feb lijkt me erg leuk ;)

twani

Zo, vanavond de twee Rossini meubels opgehaald.

Één in mooie conditie en één volledig gedocumenteerd exemplaar in unieke fabrieksnieuwe conditie.

Waar vindt je nog een dergelijk apparaat inclusief respectievelijk:

-handgeschreven aankoopbon
-elektrische schema's
-garantiecertificaten van zowel het meubel als de Dual Pick-up
-instructieboekje
-afleverbon van de toenmalige DHL Marokkaan (niks tegen Marokkanen, heb Marokkaanse vrienden )
-servicebeurten stempelkaartje

Morgen foto's, je weet niet wat je ziet.



advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Bijna 45 jaar ná dato.......   Alsof deze gisteren uit de Grundig fabriek rolde.