A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Joris1971


lynch1979


twani

Vanmorgen het behoorlijk zeldzame Blaupunkt Arizona stereodressoir de welbekende behandeling gegeven. (Kom er maar in Vieze Freddie :tounge2:)

En eerlijk is eerlijk, zó maken ze ze niet meer tegenwoordig. Wat een kwaliteit zeg....

twani

.

DofN

Die mintgroene telefoon erop doet een beetje pijn aan de ogen, maar de kleur van het hout is prachtig. Mooi meubel. En grappig dat er muziek uit kan komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Joris1971

Citaat van: lynch1979 op december  8, 2014, 11:18:54
Wil je het dan pas na de kerst doen?

Het is dat mijn vrouw hem wil anders had het van mij niet gehoeven

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op december  8, 2014, 13:35:06
Het is dat mijn vrouw hem wil anders had het van mij niet gehoeven

;D

Het is gezellig en die paar weken paar jaar overleef je wel  ;)

twani

En de volgende is ook klaar. Weer spelend gemaakt, speakerroosters opnieuw bekleed enz....

Waarschijnlijk één der allerlaatste Loewe OPTA Ramona meubels mét rólluiken.

Die vindt je dus echt nergens meer.  Ben na wekenlang zoeken op het "www" welgeteld één plaatje tegengekomen van specifiek dít type.

Dit was dan nog op een fotokopie van een Amerikaanse advertentie uit de "seventies", waarin een Amerikaanse electronicazaak exact een dergelijk meubel (dus mét rolluiken!) te koop aanbood.....



twani

.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december  8, 2014, 20:20:40
Echt prachtig weer Theo! :wub:

Het is bovenal ook echt gaaf om er mee bezig te zijn Bas ;)

Fascinerend ook om te zien welke verschillen er qua bouwkwaliteit/ontwerp zitten tussen bijv. de B&O meubels en de andere merken.

De B&O's werden door echte Deense "Schreiner" in elkaar gezet, van massief houten delen van exquise kwaliteit bovendien.

De Blaupunkts en Loewes bestaan vooral uit spaanplaat met een chique fineertje...

twani

#11013
H.U.V.A. NETWORK. Ofwel Aes Dana en Solar Fields samen :music: :inlove:


De Harbeths breken de boel af hier :colgate:  De SHL5 doet Bass tot diep in de kelder.

Geen subwoofer voor nodig verder :angel:

Mr.M

Twani goes back,,wayyy back met de upgrades. ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#11015
Citaat van: maz op december  8, 2014, 22:26:48
Twani goes back,,wayyy back met de upgrades. ;)

Tja, als het klaar is, is het klaar MAZ :). Ik zou gewoon echt niet weten wat ik moet upgraden, volgens mij doe je dat als je denkt dat iets beter kan/moet...


Of het upgradepad moet een doel op zích van de hobby zijn. Dat kán en mág natuurlijk. 

Is bij mij nooit het geval geweest ook overigens.  Ben ooit op het forum beland om voldoende kennis te vergaren een goed klinkende set neer te kunnen zetten.

Tja, en nú? :lookaround:  ................   Niks dus. 

Kom laatstelijk ook nog maar weinig bruikbare info tegen op het forum om kwalitatief nog flinke stappen te maken, prima toch👍


Lekker kloten met de vintage troep en B&O dan maar. Is eigenlijk veel leuker..Daar ben ik al blij als een component úberhaupt ínschakelt en als de lampjes gaan branden.  :D

Als er dan nog geluid uit komt ook maakt een euforisch gevoel zich van mij meester.  Wat nou "High-End"  :angel:

Mr.M

Mooi om te zien lezen dat we toch allemaal op eigen manier blijven klooien met audio hobby. Lol en genot daar draait het om.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Herr Schiller ist "Über" :music:

twani


Martin!!!

Hoe ervaar je de geluidsmatige verschillen tussen Qobuz en Spotify Theo?
mainly British stuff

twani

#11020
Citaat van: Martin!!! op december 10, 2014, 08:36:17
Hoe ervaar je de geluidsmatige verschillen tussen Qobuz en Spotify Theo?

Zelfs mijn set laat dat duidelijk horen Martin. :tounge2:

Het plaatje is dan duidelijk scherper "gestoken".

Luister er overigens niet persé lekkerder door naar de muziek, trekt me wellicht zelfs wel wat naar de technisch luisteren kant.

Grootste bezwaar van Qobuz VOOR MIJ is de incomplete bibliotheek vooral in mijn genre (Ambiënt en alle subvormen daarvan die in dit Genre voorkomen)

Kan me overigens zo voorstellen, dat als je een "pinpoint" opspelende set hebt, je inderdaad slechts met de allerbeste kwaliteit stream blij kunt zijn.

In mijn geval is het nadeel van de set (niet het allerlaatste stukje resolutie uit de opname extraheren) tevens het voordeel als je met Spotify materiaal aan de gang gaat.

Alles klinkt eigenlijk wel (meer dan) oké

Cruijff zei het ooit al eens treffend : "ieder voordeel heb ze nadeel"

twani

#11021
Overigens zie je hier wel keihard de voordelen van een MacMini als bron: WiMP, Spotify, Qobuz, internetradio, NAS, u zegt het maar, alles in de handpalm....

Overigens is de verhouding hier Spotify 75% de rest 25%....

Dirkjanboon

Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Martin!!!

Citaat van: twani op december 10, 2014, 13:58:13
Overigens zie je hier wel keihard de voordelen van een MacMini als bron: WiMP, Spotify, Qobuz, internetradio, NAS, u zegt het maar, alles in de handpalm....

Overigens is de verhouding hier Spotify 75% de rest 25%....

Hier ligt de verhouding op 65% vinyl,  30% flac, 5% Spotify als overdag internetradio niet aanstaat tenminste  :xmas:
mainly British stuff

twani

Hier goed notie van nemen dan :):