A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Meest gangbaar is daar absorptie te plaatsen.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Absorptie aan de wand achter de bank (zoals bij JJack) zal meer uitmaken gok ik.

twani

Abel, je bedoeld dan waarschijnlijk dat in mijn huiskamer de luisterpositie "aan de achterwand" is, daar waar mijn luidsprekers mooi vrij staan?


Maw, in mijn kamer is de luisterpositie een méér kritische plek dan de wand achter de luidsprekers..

Begrijp ik je zo goed?


AbZ

Ja, ook omdat je geen ruimte achter de bank hebt.

Staaled

Zo heb ik het idd opgelost, achterwand absorptie.

Je loopt echter het risico dat je wel het mid en hoog dempt maar niet het laag.
Dat juist op die positie iha versterkt wordt.
Ik heb daar geen last van middels DSP.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Klopt.  Er is in dit geval ook geen probleemstelling.  Vandaar de opmerking dat het meer zou uitmaken. 
Of het beter wordt is een andere vraag.  Dat kan hij proefondervindelijk vaststellen.

twani

#10231
Samenhangend met akoestiek stond (ná het verwelkomen van de Croft-set) het "finetunen" van de speakerplaatsing nog op het program...

Gezien de Crofts toch wat meer "powerplay" doen dan de Leben, moest er nog een aantal waarden worden geverifieerd en waar nodig worden "strak gezet"

De afgelopen week dus iedere avond de Harbeths nét even een andere postie gegeven dan de avond ervoor.

Lijntjes op de vloer aftekenen, een volle avond luisteren. De volgende avond dan, óf weer net even méér "Toe in" óf even meer afstand "tussen" de speakers. Kortom experimenteren, checken, constateren.

Blijkt na een flink aantal dagen achtereen veranderen, dat de uiteindelijk ideale positie van de Harbeths aan de Crofts toch wat afwijkt van de eerdere plek, toen nog aan de Leben.

Meest opvallende is dat de speakers zeker een centimeter of 30 vérder uit elkaar moeten staan voor een complete en volmaakte "image".

Eens te meer bleek overigens ook nu weer dat de invloed van "speaker positionering" vele malen groter is dan een andere kabel.

Een goede positionering maakt of breekt een juiste "imaginaire bühne", een andere kabel laat de set op z'n best minimaal van kleur veranderen, de moeite totaal niet waard.

twani

Vandaag de Crofts óp een plexiglas plaat gezet welke op zijn beurt door de RTOM Moongel dempers wordt gedragen.

Het resultaat is dat de Crofts al welhaast zweven op het dressoir. Tevens verlichting op de plaat aangebracht.

twani

Resultaat.

twani

#10234
Zoals goed is te zien zweeft de plexiplaat als het ware boven het dressoir.

lynch1979


twani

#10236
Citaat van: lynch1979 op augustus 10, 2014, 15:15:27
Is wel Naim groen  :D

Ohw chips :D. Ach ik vind Naim een prima merk om mee geassocieerd te worden  :)

Hij "kén" trouwens ook nog andere kleuren :colgate:

rovinggecko

Ziet er mooi uit zo! Had ik zo niet verzonnen.

Led ook dimbaar? prima voor overdag zo maar 's avonds wel een beetje fel gok ik.
Die moongel is een mooie demper zo. Kleur vast?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#10238
Citaat van: rovinggecko op augustus 10, 2014, 15:21:46
Ziet er mooi uit zo! Had ik zo niet verzonnen.

Led ook dimbaar? prima voor overdag zo maar 's avonds wel een beetje fel gok ik.
Die moongel is een mooie demper zo. Kleur vast?
De Moongels laten geen enkel spoor ná, geen vlek niets. Is echt heel mal spul.....

Als je de plexiplaat nu wat "heen en weer duwt" reageert deze alsof ie in een "soort van "gelei-badje" ligt....

We kunnen ook nog dimmen, faden, vloeien enzv :D

Voordeel is dat het eigenlijk allemaal bijna niks kost.  De plexiplaat had ik nog liggen, de Moongels nog geen tientje, de led strips heb ik ook al jaren.

Ik wens aan audio randzaken zo min mogelijk uit te geven, vind het een sport om quasi "audiofiel" in de weer te zijn voor een paar luttele eurootjes.




rovinggecko

:) geld uitgeven kan iedereen.

Luistert ook weer eens strotser, hetgeen de geluidskwaliteit en bijbehorende rust weer ten goede komt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AbZ

#10240
Binnenkort een oldskool disco lichtorgel?  8)  Of hoe heet dat tegenwoordig,  :unsure:  een ambilight?

Hoe staat het met de plannen/experimenten in akoestiek? 

twani

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2014, 15:42:27
Binnenkort een oldskool disco lichtorgel?  8)  Of hoe heet dat tegenwoordig,  :unsure:  een ambilight?

Hoe staat het met de plannen/experimenten in akoestiek?
Ik ben er ook al even uit :tounge2:

Ik ga (oa jouw) advies opvolgen en begin met een tweetal panelen áchter de zitpositie ;)

Even nog wat moois uitzoeken....

twani

Croft by Night...

Gelukkig kunnen we dimmen.

RZeemering

Dank voor de tips!
Zowel het licht als de Moongels kan ik wel iets mee in mijn set :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Bas Akkerman

Geweldig Theo! Je hebt me weer wat ideeën bezorgd voor huize Akkerman.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Je moet er van houden, mijn smaak is het niet. Doet me aan de Heineken Music Hall denken.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

#10246
Citaat van: Maro op augustus 11, 2014, 16:27:03
Je moet er van houden, mijn smaak is het niet. Doet me aan de Heineken Music Hall denken.  :D
Tjá, wat een "hoerenkeet" hé :D

Kan ook een ander kleurtje doen hoor, of dimmen, of uít....

RubenV.

Gaaf gedaan Theo! Zo kan je je mooie apparatuur wel sfeervol verlichten vind ik.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Voor iemand die zegt wars te zijn van uiterlijk vertoon en moderne glimmende kastjes een op zijn minst verrassende wending. O0. Voegt het audiofiel ook nog het een en ander toe?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: Maro op augustus 11, 2014, 17:13:47
Voor iemand die zegt wars te zijn van uiterlijk vertoon en moderne glimmende kastjes een op zijn minst verrassende wending. O0. Voegt het audiofiel ook nog het een en ander toe?  :angel:
Helemaal niets! :)