A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 28, 2014, 21:22:18
Dat heeft meer te maken met het nieuwe meubel met 2 geïntegreerde dempings-platforms dat ik ga maken voor de nieuw Crofts.

Deze platforms zullen (licht) verzonken worden in het meubel en gaan rusten op RTom Moongel dempingpads.

De bedoeling is deze 2 platformen in verzonken houten "bakken" van het bovenblad van het meubel te laten vallen, een halve centimeter ónder "bovenblad niveau".

De beide Croft componenten staan dan niet meer hóóg op de pootjes maar vrijwel gelijk met bóvenzijde blad.

Vlak achter deze 2 componenten zullen dan 2 kabeldoorvoersleuven komen waardoor de kabels het meubel ín kunnen verdwijnen.

Een eerste onduidelijke schets in het plaatje ;)

De schets deed me direct denken aan de oplossing met een zandbak in plaats van de confectie oplossingen.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 28, 2014, 23:44:42
De schets deed me direct denken aan de oplossing met een zandbak in plaats van de confectie oplossingen.

Gr
Henk

Een zandbak...? Als methodiek voor resonantie/vibratie absorptie bedoel je Henk ?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april 29, 2014, 12:12:45
Een zandbak...? Als methodiek voor resonantie/vibratie absorptie bedoel je Henk ?  :angel:

Klopt helemaal. Een simpele bak met zand gevuld en afgedekt met een dunne plank waar de component op staat. Je zou ook het fijne glas kunnen toepassen dat gebruikt wordt bij het (fijn) stralen van metaal.

Gr
Henk

twani

Volgens mij is Quartszand dan de beste "soort".  Heb ik aan gedacht echter de RTom Moongel Pads  zijn béter en eenvoudiger te handhaven.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 29, 2014, 14:33:01
Volgens mij is Quartszand dan de beste "soort".  Heb ik aan gedacht echter de RTom Moongel Pads  zijn béter en eenvoudiger te handhaven.

Wij gebruiken hier op de zaak fijnkorrelig vuurgedroogd zand  ;)  Wordt erg veel gebruikt om het resoneren/vibreren van stutten en geleidingen in trillingsgevoelige constructies te beperken.
Er zijn hier inmiddels al aardig wat speakerstands gevuld met dit type zand  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

J.S.

Ook gelijk maar een stapeltje van die Moongel pads besteld, leuke tip! Jammergenoeg staat er op website van Feedback dat ze ze in voorraad hebben, terwijl de medewerker in Rotterdam ze al jaren niet meer gezien heeft omdat ze niet meer in de handel zouden zijn. Elders gelukkig voor hetzelfde geld beschikbaar.

twani

#9731
Citaat van: J.S. op april 29, 2014, 17:03:48
Ook gelijk maar een stapeltje van die Moongel pads besteld, leuke tip! Jammergenoeg staat er op website van Feedback dat ze ze in voorraad hebben, terwijl de medewerker in Rotterdam ze al jaren niet meer gezien heeft omdat ze niet meer in de handel zouden zijn. Elders gelukkig voor hetzelfde geld beschikbaar.
Sowieso was iedere op basis van ontkoppeling/demping gebaseerde oplossing veruit de beste in die test. Alle "koppelende spikeachtigen" waren de mindere, zowel cijfer als klankmatig.

De RTom Moongel Pads zijn als "highly recommended" gewaardeerd.

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 29, 2014, 15:40:03
Wij gebruiken hier op de zaak fijnkorrelig vuurgedroogd zand  ;)  Wordt erg veel gebruikt om het resoneren/vibreren van stutten en geleidingen in trillingsgevoelige constructies te beperken.
Er zijn hier inmiddels al aardig wat speakerstands gevuld met dit type zand  :D
Lijkt dat qua structuur op "kattegrit" Jan?

YamahaRXV

#9733
Citaat van: twani op april 29, 2014, 18:42:41
Lijkt dat qua structuur op "kattegrit" Jan?

Nee, totaal anders  ;)  Het lijkt van een afstand redelijk op gewoon zand, alleen donkerder van kleur, kleiner, en in plaats van hoekig gevormd meer rond als hele kleine balletjes. Het spul is ook erg ''vloeibaar'' als je het in een stand giet, en totaal niet samenpakkend of klevend.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

 Vanmiddag

twani

Erg genoten vandaag, de zon gaat nu langzaam onder op Sardinië

bmateijsen

Heerlijk! Geniet ervan ;D (dat jij nog op het forum zit, met dat uitzicht ;) )

twani

#9737
Citaat van: bmateijsen op april 29, 2014, 19:16:13
Heerlijk! Geniet ervan ;D (dat jij nog op het forum zit, met dat uitzicht ;) )

THX Bjorn ;).  'T gaat heerlijk samen kennelijk :tounge2:

Ik zit ditmaal aan de Noordkust, aan de "Costa Smeralda". Dit was de thuisbasis van de puissant rijke Prins Aga Khan.

Het is hier paradijselijk mooi, een aanrader voor eenieder, een echte "Geheimtip".

Houd alleen rekening met een 2daagse reis, één dag rijden en een halve dag boot.

Voordeel van deze wat lastiger bereikbaarheid is het ontbreken van massatoerisme, het is hier nog zeer ongerept allemaal. En de mensen zijn superaardig en altijd zeer behulpzaam.

Vorig jaar was ik op Corsica, wat een hufters die Fransen :devil:

BJF

Klinkt alsof je de Harbeth onder de reisbestemmingen hebt ontdekt  :tongue2:

Geniet ervan!
NAD M10 V2
Elac FS247

twani

Citaat van: BJF op april 30, 2014, 10:51:04
Klinkt alsof je de Harbeth onder de reisbestemmingen hebt ontdekt  :tongue2:

Geniet ervan!
Thx, ik was er 3 x eerder geweest, wist wat ik moest verwachten ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 29, 2014, 19:13:23
Erg genoten vandaag, de zon gaat nu langzaam onder op Sardinië

Ziet er schitterend en heerlijk uit hoor  :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Jan, er is dan ook nog weer verschil tussen de CY en de CP variant, ik kom er niet helemaal meer uit :blink:

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  2, 2014, 11:26:45
Jan, er is dan ook nog weer verschil tussen de CY en de CP variant, ik kom er niet helemaal meer uit :blink:

Lapp spreekt in de specs bij de FD 781 CP over ''Extra fine strands of plain copper wires'' en bij de FD 781 CY over ''Extra fine wire strands of bare copper''  ;)
De FD 781 P heeft geen gevlochten ''screen'' (mantel)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  2, 2014, 17:04:27
Lapp spreekt in de specs bij de FD 781 CP over ''Extra fine strands of plain copper wires'' en bij de FD 781 CY over ''Extra fine wire strands of bare copper''  ;)
De FD 781 P heeft geen gevlochten ''screen'' (mantel)
Het "mét en zónder scherm verhaal" kom ik uiteraard nog wel mee weg :tounge2:  Dat andere verschil is voor mij moeilijker te duiden :unsure:

twani

Hoeveel meter heb je nu uiteindelijk kunnen aanschaffen voor die "4 joeten"? :tounge2:

En wat is een goed adres voor de iEgo's?

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  2, 2014, 21:46:30
Het "mét en zónder scherm verhaal" kom ik uiteraard nog wel mee weg :tounge2:  Dat andere verschil is voor mij moeilijker te duiden :unsure:

Het komt er simpelweg op op neer dat de verschillen tussen de CY en de CP zitten in de ader sleeve/afscherming  ;)
De CY versie heeft een PVC sleeve en de CP versie een polyurethaan sleeve

Welke beter is....?  :angel:

Ik heb nog 3 m. kunnen scoren op ebay.de Theo  ;)  Het waren de laatste meters die daar nog aangeboden werden.
Verzendkosten zijn zo rond de € 8,50. Ik hoop trouwens morgen de Lapp binnen te krijgen.

De IeGo connectoren kan je goed bij Antoine van Peacock Audio bestellen. Kan overigens ook bij Tweaks4U, als ik mij niet vergis doen zij de import van IeGo.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Jan, het is sowieso moeilijk om de Lapp Servo orangekabels nog ergens per meter aan te schaffen.

Zelfs de opvolger, de Ölflex FD796 CP zie ik nergens te koop.......


Tips waar ik moet kijken?

frank2

Citaat van: twani op mei  3, 2014, 11:58:22
Jan, het is sowieso moeilijk om de Lapp Servo orangekabels nog ergens per meter aan te schaffen.

Zelfs de opvolger, de Ölflex FD796 CP zie ik nergens te koop.......


Tips waar ik moet kijken?

Ronald van concept&design even bellen die heeft veel lapp kabels liggen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 12:05:07
Ronald van concept&design even bellen die heeft veel lapp kabels liggen.
Zal ik doen als ik terug ben ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  3, 2014, 11:58:22
Jan, het is sowieso moeilijk om de Lapp Servo orangekabels nog ergens per meter aan te schaffen.

Zelfs de opvolger, de Ölflex FD796 CP zie ik nergens te koop.......


Tips waar ik moet kijken?

Ze zijn inderdaad erg lastig te vinden  ;)

Maar..... http://shop.strato.de/epages/61385824.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61385824/Categories/Selbermachen/Netzkabel   :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8