A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 28, 2014, 18:51:50
Maar wat gebeurt er nu eigenlijk als je de de stroomkabel (Ölflex 3GY2, die bij mij in de meterkast begint met een stekker om redenen dat de kabel dan niet door een buis hoeft) direct van een IEC stekker voorziet. Zónder tussenkomst van stekkerblok en stekkers dus eigenlijk...

Minder connecties is dan toch altijd beter dan welke Rhodium of Gold stekker dan ook?

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Minder tussenkomst van stekkers etc. is in principe ook beter, alleen kan je soms niet anders.... ;)
Een stekkerblok is ook een mooi voorbeeld; is eigenlijk onmisbaar met meerdere componenten die van netspanning voorzien moeten worden, maar mijn mening is dan wel om alle primaire en benodigde ''schakels'' die gebruikt moeten worden dan ook zo minimalistisch mogelijk uit te voeren, maar wel met goede materialen.
Verschillen tussen kabels en connectoren zijn er absoluut en die zijn echt zonder veel moeite klankmatig hoorbaar, daar bestaat voor mij geen twijfel meer over.
Het blijft ook een kwestie van proberen en testen per component en dan kom je soms tot resultaten die je van tevoren niet had verwacht; positief, maar soms ook negatief  :nopompom:
Het is ook niet moeilijk om een set klankmatig aan te passen door gebruik te maken van andere connectoren en bekabeling. Ik weet dat er ontzettend veel mensen sceptisch zijn op dit punt, maar het kan vaak net de kers op de taart zijn qua klankmatige beleving en optimalisatie.

Mooi voorbeeld wat ik zelf ervoer afgelopen weekend was het bezoek aan Henk om samen met hem te kijken wat de Suzy Wong tegel in zijn set zou doen.
Na binnenkomst zijn we gaan luisteren naar zijn set die al lekker stond te spelen. Het klankbeeld van Henk zijn set zat nog goed in mijn hoofd, maar na 5 minuten luisteren hoorde ik gelijk al een duidelijk verschil in de weergave t.o.v. de weergave die ik een paar maanden geleden hoorde.
Er was meer autoriteit en druk in het laag en even dacht ik dat Henk aan de actieve sub was  ;D
Het door mij gehoorde verschil bleek te komen door de wisseling van puur en alleen twee stukjes kabel (fase en nul) tussen verdeelkast en zekeringhouder van de audiogroep. Zo groot kan dus de hoorbare impact zijn van ogenschijnlijk ''onzinnige'' veranderingen in netbekabeling  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op april 28, 2014, 19:25:44Een Naim Powerigel zou wel een goed wel principe kunnen zijn, daar zitten helemaal geen stekkers meer aan behalve de IEC.

Zwaar overrated en veel te duur voor hetgeen die power ''egel'' levert aan klankmatige performance  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2014, 20:10:52

Er was meer autoriteit en druk in het laag en even dacht ik dat Henk aan de actieve sub was  ;D
Het door mij gehoorde verschil bleek te komen door de wisseling van puur en alleen twee stukjes kabel (fase en nul) tussen verdeelkast en zekeringhouder van de audiogroep. Zo groot kan dus de hoorbare impact zijn van ogenschijnlijk ''onzinnige'' veranderingen in netbekabeling  ;)

Het gaat zelfs over maar één stukje draad: de fase. De nul is gewoon gebleven zoals het was met 4mm2 standaard draad.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 28, 2014, 20:16:16
Het gaat zelfs over maar één stukje draad: de fase. De nul is gewoon gebleven zoals het was met 4mm2 standaard draad.

Gr
Henk

Inderdaad, was even in de war met mijn situatie  ;)  Betreft in jouw situatie slechts één draadje ja... :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op april 28, 2014, 19:57:08
Goed idee Theo. Je geeft hier mee aan dat je het belang van een goede stroomvoorziening onderschrijft. Als je zo'n spin maakt, zou ik het doen met het type kabel die goed klinkt aan het type component + een goede verbinding van die netkabels naar de aanvoerkabel uit de meterkast. De Power-igel is volgens mij getest door Martin!!! en ik weet dat hij daarna andere netsnoeren heeft aangeschaft voor zijn naim componenten.
De verbinding van de netsnoeren naar de aanvoerkabel moet zo direct als mogelijk zijn. Niet solderen, lasdoppen, een grote kroonsteen die veel druk kan geven of de methode zoals Jan die heeft toegepast.

Waar je je al niet druk over kan maken op dat prachtige eiland..... ;D

Gr
Henk

Ik heb anders al heel lang een dedicated audiogroep Henk, het belang daarvan was me zeker niet ontgaan mocht dat af en toe zo overkomen :tounge2:

Ik wil me alleen niet te veel verdiepen in de klankverschillen tussen stekkers en connectoren.

Púúr omdat ik eigenlijk altijd wel happy met mijn geluid ben en eigenlijk ook nooit tegen ernstige dissonanten aanloop zoals daar oa zijn :

-een niet stabiel klankbeeld/afbeelding
-sissende sssssen
-het níet loskomen van de luidsprekers
-en nog zo wat van dit soort hier op het forum veel gememoreerde problematiek

Ik voel dus gewoon de behoefte niet zo sterk om hier mee te klooien.

Ik bedoel dus niet te zeggen dat er geen verschil te horen zou zijn, zal best, maar voor mij (tegenwoordig) geen onrust veroorzakende factor.



Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2014, 20:15:08
Zwaar overrated en veel te duur voor hetgeen die power ''egel'' levert aan klankmatige performance  ;)

Daar kan ik niet over oordelen, nog nooit gehoord, noemde het meer als principe van aansluiten met zo min mogelijk stekkers!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op april 28, 2014, 20:29:14
Daar kan ik niet over oordelen, nog nooit gehoord, noemde het meer als principe van aansluiten met zo min mogelijk stekkers!

Weet ik  ;)  Heb zelf wel de powerigel gehoord, maar zelfs achter Naim componenten viel het mij erg zwaar tegen t.o.v. de niet al te misselijke aanschafprijs  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2014, 20:35:32
Weet ik  ;)  Heb zelf wel de powerigel gehoord, maar zelfs achter Naim componenten viel het mij erg zwaar tegen t.o.v. de niet al te misselijke aanschafprijs  :(

Hij is inderdaad niet echt goedkoop te noemen ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani


lynch1979

Citaat van: twani op april 28, 2014, 20:58:58
Het wachten is begonnen :nopompom:
Ik wacht met je mee.....sterkte in deze moeilijke periode.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 28, 2014, 20:28:05
Ik heb anders al heel lang een dedicated audiogroep Henk, het belang daarvan was me zeker niet ontgaan mocht dat af en toe zo overkomen :tounge2:

Hahaha, ik weet het Theo. Maar waarom zou je dan informatie zoeken: if it ain't broke, don't fix it 8)

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2014, 20:15:08
Zwaar overrated en veel te duur voor hetgeen die power ''egel'' levert aan klankmatige performance  ;)

Trouwens de Powerigel wordt niet gemaakt door Naim maar door Music Line ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Dat heeft meer te maken met het nieuwe meubel met 2 geïntegreerde dempings-platforms dat ik ga maken voor de nieuw Crofts.

Deze platforms zullen (licht) verzonken worden in het meubel en gaan rusten op RTom Moongel dempingpads.

De bedoeling is deze 2 platformen in verzonken houten "bakken" van het bovenblad van het meubel te laten vallen, een halve centimeter ónder "bovenblad niveau".

De beide Croft componenten staan dan niet meer hóóg op de pootjes maar vrijwel gelijk met bóvenzijde blad.

Vlak achter deze 2 componenten zullen dan 2 kabeldoorvoersleuven komen waardoor de kabels het meubel ín kunnen verdwijnen.

Een eerste onduidelijke schets in het plaatje ;)


twani

Ze komen bij mij dus níet óp elkaar te staan ;)

Mitch--

Je ben toch op vakantie theo ??  :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Citaat van: bmateijsen op april 28, 2014, 17:06:51
Lekker hoor! Dat ziet er Italiaans uit....

Ze is blond ???

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#9716
Citaat van: Mitch-- op april 28, 2014, 21:44:03
Je ben toch op vakantie theo ??  :P
Ik heb de betaling voor de Crofts zelfs vanaf mijn vakantieadres gedaan, erg hé :blush:


Overigens komt met de rust de creativiteit ook weer bóvendrijven, dus sla ik zomaar aan het tekenen van een nieuw meubel welke "resonant technisch" nauw aansluit bij mijn laatste ervaringen en info op dit gebied ;)

De RTom Moongel Pads kosten niet erg veel maar versloegen in een recente Duitse test bijna alle (ook heel dure) spike/demper achtige proposities.

Volgens mij zaten er zelfs Harmonix producten bij......

twani

#9717
Ik begin me op Audiogebied een beetje te ontwikkelen tot een "geitenwollensokken" figuur :D

Voor diegene met mindere oogjes, deze man heeft Harbeths achterop z'n vintage Vespa gebonden :D

Mitch--

Citaat van: twani op april 28, 2014, 21:53:41
Ik begin me op Audiogebied een beetje te ontwikkelen tot een "geitenwollensokken" figuur :D

Voor diegene met mindere oogjes, deze man heeft Harbeths achterop z'n vintage Vespa gebonden :D

:clapping:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: LPlover op april 28, 2014, 21:20:06
Trouwens de Powerigel wordt niet gemaakt door Naim maar door Music Line ;)

Weet ik, je hebt mij dan ook niet horen zeggen dat deze van Naim is  ;)
Ook al was het ''made by Naim'', hij is té duur voor wat je ervoor krijgt  :(

Citaat van: Mitch-- op april 28, 2014, 19:25:44Een Naim Powerigel zou wel een goed wel principe kunnen zijn, daar zitten helemaal geen stekkers meer aan behalve de IEC.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 28, 2014, 21:22:18
Dat heeft meer te maken met het nieuwe meubel met 2 geïntegreerde dempings-platforms dat ik ga maken voor de nieuw Crofts.

Deze platforms zullen (licht) verzonken worden in het meubel en gaan rusten op RTom Moongel dempingpads.

De bedoeling is deze 2 platformen in verzonken houten "bakken" van het bovenblad van het meubel te laten vallen, een halve centimeter ónder "bovenblad niveau".

De beide Croft componenten staan dan niet meer hóóg op de pootjes maar vrijwel gelijk met bóvenzijde blad.

Vlak achter deze 2 componenten zullen dan 2 kabeldoorvoersleuven komen waardoor de kabels het meubel ín kunnen verdwijnen.

Een eerste onduidelijke schets in het plaatje ;)

Ben erg benieuwd naar het resultaat wat komen gaat... :)

Die inspiratie opdoen tijdens vakantie komt mij erg bekend voor.  Lekker weg zijn en genieten ,maar ondertussen toch ook weer verlangen naar het lekker thuis hobby-en en klooien met audio  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2014, 22:25:20
Weet ik, je hebt mij dan ook niet horen zeggen dat deze van Naim is  ;)
Ook al was het ''made by Naim'', hij is té duur voor wat je ervoor krijgt  :(

kun je wel zeggen, er zijn zelfs ervaringen dat er totaal geen verschil waarneembaar is t.o.v. standaard blokje ???
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

YamahaRXV

Citaat van: LPlover op april 28, 2014, 23:15:31
kun je wel zeggen, er zijn zelfs ervaringen dat er totaal geen verschil waarneembaar is t.o.v. standaard blokje ???

Dat bedoel ik  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op april 28, 2014, 23:15:31
kun je wel zeggen, er zijn zelfs ervaringen dat er totaal geen verschil waarneembaar is t.o.v. standaard blokje ???

En dat in tegenstelling tot de netsnoeren die we met Martin!!! in zijn set getest hebben.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 28, 2014, 23:30:02
En dat in tegenstelling tot de netsnoeren die we met Martin!!! in zijn set getest hebben.

Yep  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8