A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: twani op april  2, 2014, 07:56:19
Als ik zo nog eens naar mijn set zit te kijken denk ik; best wel een "ouwe mannenset" eigenlijk :lookaround:

Inderdaad zooooo jaren 70. ;D


Maar wees er blij mee. Jij vind het goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Citaat van: Xander32 op april  2, 2014, 06:57:58
... zoals je zelf al aangaf; een wat minder bereik helpt allicht om een duurzame relatie met jouw gear op te bouwen/te verstevigen, daardoor niet de drang te hebben constant te moeten switchen naar meer, naar "beter" ...

:lookaround:
Luider. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op april  2, 2014, 09:39:43
Luider. ;)
Zou je denken...... Ik sta juist bekend als een "zacht luisteraar"  ;) Slechts 2x12 watt  op standje "kwart over negen max".

Dus ik weet niet :huh2:

chansig

Citaat van: twani op maart 31, 2014, 20:44:54
Ik haal slechts 95 op de km-teller :nopompom:   Tussen "Average" en "very good" dus....


http://m.youtube.com/watch?v=h5l4Rt4Ol7M



Wel grappig om te doen :pompom:

Excellent...op de pc met muziek aan.

Bij een andere test wordt er aangegeven dat ik ws onder de 40 ben... :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op april  2, 2014, 12:50:55
Excellent...op de pc met muziek aan.

Bij een andere test wordt er aangegeven dat ik ws onder de 40 ben... :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gr Hans

Ónder de 40,  "Hippe Vogel" ;D

sultankat

Citaat van: twani op april  2, 2014, 07:56:19
Als ik zo nog eens naar mijn set zit te kijken denk ik; best wel een "ouwe mannenset" eigenlijk :lookaround:

Dat noem je dan "een set met ervaring"  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

#9406
@MacMini users:

ik vroeg me vanavond opeens af of je, indien je DAC zélf een dedicated 5V voeding heeft, de 5v spanningstoevoer die vanaf de MacMini méé-aangeleverd wordt via de USB kabel úit kunt schakelen?

Géén enkel risico meer op datavervuiling in de kabel meer toch?  Of zoiets :tounge2:

Ofwel, is daar een instelling voor in de Mac? :lookaround:

AbZ

Gewoon die twee contactjes in de usb connector verwijderen/afdekken.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 20:56:44
Gewoon die twee contactjes in de usb connector verwijderen/afdekken.

Met dit schema wordt het nog wat makkelijker... ;)
http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Geen ''believers'' fratsen nu toch zeker  :blink: ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#9409
Citaat van: YamahaRXV op april 10, 2014, 21:02:05
Met dit schema wordt het nog wat makkelijker... ;)
http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Geen ''believers'' fratsen nu toch zeker  :blink: ;D
:D.    Nou ik ken er op voorhand geen enorme waarde aan toe hoor, vroeg het me af.

Heb jij het al wel zo gedaan Jan? Of laat je het ook voor wat het is?


twani

Komt me meteen op de vraag of er USB kabels bestaan zónder 5v  pin/wire?

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op april 10, 2014, 21:02:05
Met dit schema wordt het nog wat makkelijker... ;)
http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml
Zo simpel is dat idd.

Citaat van: twani op april 10, 2014, 21:18:06
Komt me meteen op de vraag of er USB kabels bestaan zónder 5v  pin/wire?
Waanzin.  Daar betaal je alleen maar veel meer voor, voor de helft minder verbindingen.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 10, 2014, 21:13:30
:D.    Nou ik ken er op voorhand geen enorme waarde aan toe hoor, vroeg het me af.

Heb jij het al wel zo gedaan Jan? Of laat je het ook voor wat het is?

;D  Het is bij mij sowieso geen issue, omdat de M2Tech Hiface Evo USB to s/pdiff een externe 9 volt voeding (nodig) heeft en alleen ''signaal'' pakt vanuit de USB-B connector die in z,n gat geprikt zit. Intern zit er helemaal geen connectie punt voor de voeding via USB voor zover ik weet dus er zijn m.i. ook geen evt. storende invloeden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op april 10, 2014, 21:27:51
;D  Het is bij mij sowieso geen issue, omdat de M2Tech Hiface Evo USB to s/pdiff een externe 9 volt voeding (nodig) heeft en alleen ''signaal'' pakt vanuit de USB-B connector die in z,n gat geprikt zit. Intern zit er helemaal geen connectie punt voor de voeding via USB voor zover ik weet dus er zijn m.i. ook geen evt. storende invloeden  ;)
Daar zit wat in, maar de draden lopen wel een eind parallel.  Zou voor believers best nog verschil kunnen maken.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 21:25:45
Waanzin.  Daar betaal je alleen maar veel meer voor, voor de helft minder verbindingen.

''More (money) for less'' instead of ''less is more''  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 21:30:21
Daar zit wat in, maar de draden lopen wel een eind parallel.  Zou voor believers best nog verschil kunnen maken.

Heb je ook weer gelijk in.... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

thebest106

Citaat van: twani op april 10, 2014, 21:18:06
Komt me meteen op de vraag of er USB kabels bestaan zónder 5v  pin/wire?

Het is niet zo maar mogelijk om de - en + van een usb-conneter af te sluiten door afdekken of ontkoppeling in de USB kabel. De loop (stroomafname) die ontstaat door aansluiting van de USB kabel zorgt ervoor dat de pc ontdekt dat er een extern apparaat is aangesloten. Pas op dit moment wordt het mogelijk om dit apparaat te gebruiken.

Ik maak zelf gebruik van een diy USB kabel en hebt dit probleem opgelost door de - en + aan de computerzijde  van een led te voorzien plus een weerstand om aan de vereiste 5 volt (USB standaard) te komen. Voor de rest bestaat de tussenliggende kabel alleen uit data + / data - en de shield die is aangesloten op de connectoren.

twani

Citaat van: thebest106 op april 10, 2014, 21:39:36
Het is niet zo maar mogelijk om de - en + van een usb-conneter af te sluiten door afdekken of ontkoppeling in de USB kabel. De loop (stroomafname) die ontstaat door aansluiting van de USB kabel zorgt ervoor dat de pc ontdekt dat er een extern apparaat is aangesloten. Pas op dit moment wordt het mogelijk om dit apparaat te gebruiken.

Ik maak zelf gebruik van een diy USB kabel en hebt dit probleem opgelost door de - en + aan de computerzijde  van een led te voorzien plus een weerstand om aan de vereiste 5 volt (USB standaard) te komen. Voor de rest bestaat de tussenliggende kabel alleen uit data + / data - en de shield die is aangesloten op de connectoren.
Zo zeg, jij bent op de hoogte :)

twani

#9418
J







Deleted Member 2

#9419
Citaat van: twani op april 10, 2014, 21:50:46
Je kunt er helemaal niets mee, toch een keer gedaan.  Een filmpje van de set. Excuus voor de belabberde opnames en het slecht geluid :D


Deze video is door de gebruiker verwijderd.

Het spijt ons.

was het zo erg? ;D

twani

#9420
Nee Henk, 't lukt op een of andere manier niet. Nou dan niet :D

Je mist er niets aan ;D

AbZ

@106  ^^

Misschien nog ff aangeven welke weerstandswaarde je gebruikt.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 10, 2014, 21:59:35
Nee Henk, 't lukt op een of andere manier niet. Nou dan niet :D

Zo is het.

thebest106

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 21:59:54
@106  ^^

Misschien nog ff aangeven welke weerstandswaarde je gebruikt.

Een led heeft per kleur een verschillend voltage dus er is geen standaard weerstand, maar op internet genoeg calculatoren te vinden, bij deze een met een zeer doeltreffende interface. Kleur selecteren en voltage in voeren hierna zal de benodigde weerstand er uit rollen

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8