A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 26, 2014, 19:33:33
Lijkt me nu echt iets voor jou Jan ;)


http://wadia.com/en-us/products/321

Had hem al gezien Theo  ;)
Schitterend ding, en bovendien een merk wat toch wel een erg goede reputatie hoog te houden heeft  :headbanging:

Maar eerst binnenkort de "HuubF" dac testen i.c.m. een Naim NAP 250  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op maart 26, 2014, 16:51:45
Als je JRiver draait op de Mac Mini, ben je onafhankelijk van iTunes...

Klopt, deze heb ik nu geïnstalleerd en aan het vergelijken met audirvana.
Eerste prognose vind ik j.river beter qua klank. Qua layout ook.

Citaat van: RubenV. op maart 26, 2014, 13:32:13
Ik zou wel interesse hebben om zo'n vergelijking in een set te doen. Ik heb nog nooit een volledig geoptimaliseerd iOS systeem gehoord(alleen regulier mac's met speciale software) en ik sta altijd open voor nieuwe inzichten  :D

Van het weekend speelde ik nog met Windows die wel volledig geoptimaliseerd is ,veel processen uitgezet en nu met een standaard macmini maar ik kan nu al zeggen dat de laatste klankmatig beter klinkt. Heb ik hem nog niet eens getweaked of aangepast. Eerst software testen daarna uitkiezen en dan pas optimaliseren en tweaken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RubenV.

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 26, 2014, 19:49:23
Van het weekend speelde ik nog met Windows die wel volledig geoptimaliseerd is ,veel processen uitgezet en nu met een standaard macmini maar ik kan nu al zeggen dat de laatste klankmatig beter klinkt. Heb ik hem nog niet eens getweaked of aangepast. Eerst software testen daarna uitkiezen en dan pas optimaliseren en tweaken.

Welk OS, en welke software is er gebruikt om de processen (en andere zaken) uit te schakelen?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 26, 2014, 19:49:23
Klopt, deze heb ik nu geïnstalleerd en aan het vergelijken met audirvana.
Eerste prognose vind ik j.river beter qua klank. Qua layout ook.

Van het weekend speelde ik nog met Windows die wel volledig geoptimaliseerd is ,veel processen uitgezet en nu met een standaard macmini maar ik kan nu al zeggen dat de laatste klankmatig beter klinkt. Heb ik hem nog niet eens getweaked of aangepast. Eerst software testen daarna uitkiezen en dan pas optimaliseren en tweaken.

Erg interessant te lezen dit  ;)  volgmodus: aan !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: twani op maart 26, 2014, 19:24:17
Ik heb Tom op (luister) bezoek gehad, hij is een bijzonder "Flex" mens :thumbs-up:  Hij schiet al vrij gauw van de "technisch luisteren modus" in de "muziek geniet modus", een grote pré is dat.

Ik kan dat inmiddels zélf ook aardig ;)
:)
Voor mij, en ik geloof voor jou ook, is de kwaliteit van een systeem rechtevenredig met het gemak waarmee je in de 'muziek geniet modus'  ;) gaat.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op maart 26, 2014, 19:53:06
Erg interessant te lezen dit  ;)  volgmodus: aan !

Ik zag dat ik nog een eigen topic had  ;D en deze lang niet meer gebruikt is. Daar ga ik alles posten van mijn bevindingen etc. Anders spammen we Twani zijn topic teveel  ;)

Even een vraag Puremusic speelt hij stand alone of via iTunes? Ik lees wel hij gebruikt de database.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

RubenV.

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 26, 2014, 20:23:15

Even een vraag Puremusic speelt hij stand alone of via iTunes? Ik lees wel hij gebruikt de database.

Ghost play noemen ze dat dacht ik, de GUI (grafische gebruikers interface) van iTunes wordt wel gebruikt, maar het echte afspelen gaat via Puremusic.

Zou je misschien ook nog even terug willen komen op mijn vraag? Daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar, mag ook via pm.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: RubenV. op maart 26, 2014, 20:32:40
Ghost play noemen ze dat dacht ik, de GUI (grafische gebruikers interface) van iTunes wordt wel gebruikt, maar het echte afspelen gaat via Puremusic.

Zou je misschien ook nog even terug willen komen op mijn vraag? Daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar, mag ook via pm.
Doe rustig dóórposten, alles wordt meer dan geïnteresseerd meegelezen/gevolgd ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart 26, 2014, 20:48:17
Doe rustig dóórposten, alles wordt meer dan geïnteresseerd meegelezen/gevolgd ;)
Ik volg alles omtrent de (al dan niet vermeende) verschillen tussen appel en raam ook met veel plezier. MA gaat dus een shoot out doen of heeft dat al gedaan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

Als er mensen geïnteresseerd zijn om met mijn streamers een shootout te doen dan sta ik daar natuurlijk ook voor open, ik heb destijds alleen kunnen testen met een MacBook Pro en ik ben ook zeer benieuwd wat er met bijvoorbeeld een " getunede"  mac mini haalbaar is  :coffee: 
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bensz

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 26, 2014, 20:23:15
Ik zag dat ik nog een eigen topic had  ;D en deze lang niet meer gebruikt is. Daar ga ik alles posten van mijn bevindingen etc. Anders spammen we Twani zijn topic teveel  ;)

Even een vraag Puremusic speelt hij stand alone of via iTunes? Ik lees wel hij gebruikt de database.

Had het al eerder gevraagd, maar is het niet handig om een mac mini topic te openen?

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

#9188
Citaat van: RubenV. op maart 26, 2014, 21:34:53
Als er mensen geïnteresseerd zijn om met mijn streamers een shootout te doen dan sta ik daar natuurlijk ook voor open, ik heb destijds alleen kunnen testen met een MacBook Pro en ik ben ook zeer benieuwd wat er met bijvoorbeeld een " getunede"  mac mini haalbaar is  :coffee:
Ik stel mijn standaard MacMini ter beschikking ;D. (Die moet er natuurlijk ook bij zijn voor een "núlpuntmeting")

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 27, 2014, 07:37:56
Ik stel mijn standaard MacMini ter beschikking ;D. (Die moet er natuurlijk ook bij zijn voor een "núlpuntmeting")

Ik doe ook wel mee met mijn "niet - standaard" Mac Mini  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

zet daarnaast eens een touch erbij als vergelijk. (puur om te kijken of jullie dezelfde ervaring hebben over de kwaliteit/sound die kingpin bij een test met de akkurate had, nl dat ze gelijkwaardig zijn.) Ik ben daar wel benieuwd naar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op maart 27, 2014, 08:20:08
zet daarnaast eens een touch erbij als vergelijk. (puur om te kijken of jullie dezelfde ervaring hebben over de kwaliteit/sound die kingpin bij een test met de akkurate had, nl dat ze gelijkwaardig zijn.) Ik ben daar wel benieuwd naar.
Die neem ik dan wel mee. Nu nog een voorversterker waarmee je de geluidsniveau's exact gelijk krijgt...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op maart 27, 2014, 08:31:01
Die neem ik dan wel mee. Nu nog een voorversterker waarmee je de geluidsniveau's exact gelijk krijgt...

dat zal wel moeilijk worden, ieder apparaat zal wel anders uitsturen, zou dan een db meter meenemen, wil gerust mijn majik dsm ter beschikking stellen mocht er behoefte aan zijn :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

RubenV.

Citaat van: Bas Akkerman op maart 27, 2014, 08:31:01
Die neem ik dan wel mee. Nu nog een voorversterker waarmee je de geluidsniveau's exact gelijk krijgt...

Ik kan ook mijn DAC meenemen, die heeft een prima preamp functie en zo blijven de verschillen ook echt beperkt tot de streamers zelf.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: frank2 op maart 27, 2014, 08:20:08
zet daarnaast eens een touch erbij als vergelijk. (puur om te kijken of jullie dezelfde ervaring hebben over de kwaliteit/sound die kingpin bij een test met de akkurate had, nl dat ze gelijkwaardig zijn.) Ik ben daar wel benieuwd naar.
Een Touch en een Akurate zijn beiden "sec" streamers, dat is voor mensen die met MacMini draaien een al lang gepasseerd station.

Een streamer vind ik persoonlijk een overbodige tussenstap.....

frank2

Citaat van: twani op maart 27, 2014, 13:08:35
Een Touch en een Akurate zijn beiden "sec" streamers, dat is voor mensen die met MacMini draaien een al lang gepasseerd station.

Een streamer vind ik persoonlijk een overbodige tussenstap.....
Een macmini fungeert in deze opzet toch als streamer? Dus ik zie het " gepasseerde station" niet,zal aan mij liggen.
Ik ben gewoon benieuwd hoe goed een touch is tov andere streamers of dat nu een macis of een ander apparaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op maart 27, 2014, 13:14:25
Een macmini fungeert in deze opzet toch als streamer? Dus ik zie het " gepasseerde station" niet,zal aan mij liggen.
Ik ben gewoon benieuwd hoe goed een touch is tov andere streamers of dat nu een macis of een ander apparaat.
Overeenkomst tussen een Touch en een MM is dat deze nét zo goed zijn als de eromheen geschapen omstandigheden.

Hier doel ik dan op software en hardwarematige zaken..... 

sultankat

Citaat van: frank2 op maart 27, 2014, 08:20:08
zet daarnaast eens een touch erbij als vergelijk. (puur om te kijken of jullie dezelfde ervaring hebben over de kwaliteit/sound die kingpin bij een test met de akkurate had, nl dat ze gelijkwaardig zijn.) Ik ben daar wel benieuwd naar.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Dat een Touch eigenlijk net zo goed KAN klinken als een dure dedicated streamer hoeven we niet meer te testen, dat is op het forum al een aantal malen gedaan en bewezen.

Volgens mij was hier de casus wat de diverse "trappen van tuning" op een MM teweeg brengen, daar is hier op het forum nog wat minder kennis over gepubliceerd.

Er is een aantal malen expliciet verzocht om "how to`s" mbt de MM. De Touch is wmb een ander onderwerp.

Misschien heb ik verkeerd gelezen, dat kan ook natuurlijk....

RubenV.

En natuurlijk om eens te kijken wat de verscillen zijn tussen een iOS based streamer en een Windows based streamer.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie