A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op maart 24, 2014, 23:18:52
Is dit alleen voor native streamen?

Nee zeker niet.... Ik benut het extra en snelle geheugen als pure buffer als ik vanuit memory play modus speel in Pure Music (eigenlijk altijd)  ;)
Pure Music streamt de muziekdata eerst vanaf de NAS naar het 16 GB RAM geheugen. Dit gaat echt als een speer zonder niet of nauwelijks ''laad'vertraging en het klinkt vervolgens ook beter als dat ik niet in memory play modus speel.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op maart 24, 2014, 23:34:12
Nee zeker niet.... Ik benut het extra en snelle geheugen als pure buffer als ik vanuit memory play modus speel in Pure Music (eigenlijk altijd)  ;)
Pure Music streamt de muziekdata eerst vanaf de NAS naar het 16 GB RAM geheugen. Dit gaat echt als een speer zonder niet of nauwelijks ''laad'vertraging en het klinkt vervolgens ook beter als dat ik niet in memory play modus speel.
Ik neem aan dat je met "klinkt beter" het verschil bedoelt tussen cd drive en memory?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: AbZ op maart 24, 2014, 23:27:58
;D  Het was een uiting van begrip en medeleven  :coffee:  Blijkbaar ben ik daar niet goed in  ;D
Ikzélf kon 'm uitstekend op waarde schatten hoor :)

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op maart 25, 2014, 00:29:39
Ik neem aan dat je met "klinkt beter" het verschil bedoelt tussen cd drive en memory?

Als je met cd drive bedoelt: rechtstreeks vanaf de HDD in de NAS naar Pure Music op de Mac Mini (zonder memory play en buffering) is het antwoord ''ja''  :)

Groet,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2014, 17:22:41
Als je met cd drive bedoelt: rechtstreeks vanaf de HDD in de NAS naar Pure Music op de Mac Mini (zonder memory play en buffering) is het antwoord ''ja''  :)

Groet,
Jan
Nee, ik bedoelde cd drive van de MM.
Apart dat jij verschillen hoort als je van de hdd streamt of van ram.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op maart 25, 2014, 18:26:01
Nee, ik bedoelde cd drive van de MM.
Apart dat jij verschillen hoort als je van de hdd streamt of van ram.

Mijn Mac Mini (2012 > versie) heeft geen CD drive  ;)

De verschillen zijn zeker waar te nemen, weliswaar subtiel, maar toch...

Volgens Pure Music zijn er dan ook werkelijk voordelen met de memory play functie  ;)

http://www.6moons.com/audioreviews/puremusic2/1.html

As Rob explained for this toggling between iTunes and Pure Music, Amarra's "Ghost Mode is entirely a different thing and not similar to Less is More. Ghost Mode is still connected to iTunes. Less is More isn't. The regular iTunes UI interaction mode of Pure Music is much better than Ghost Mode which is always causing iTunes to communicate with/send RF energy to the Remote App on an iDevice - besides the other problem of wastefully playing a file twice just to play it once. Ghost Mode also has a flaw in Amarra's (2.1) cache mode. The whole point of memory play is to keep the hard disk from being accessed during playback. That's impossible if iTunes is also playing the file in the background (reading from disk). So when iTunes is active and playing (Ghost Mode) there is no real point to using the cache mode."

In conclusion, Pure Music is affordable and constantly being fine-tuned by incorporating user feedback. Creator Rob Robinson is astonishingly responsive to that. And key for audiophiles is that particularly in Memory Play mode Pure Music becomes a very significant sonic improvement over iTunes whilst leaving all of Apple's slick interactive functionality intact. What more could one ask for? Well, I'm certain Rob will figure this out as time goes on and add features and improvements without ever being prompted. That's the epitome of software-based user happiness, isn't it?

One performance difference between PM1.7 and 1.7.1. for example was "significantly improved efficiency of memory play. Now one can load twice the duration of Redbook CD tracks and 25% more 24-bit audio. Maximum size of a single CD format track that can be loaded with Memory Play is now 3 hours provided enough RAM is available. This also has beneficial effects on performance since memory fetches during playback for the same track(s) are greatly reduced compared to earlier versions..." Did I mention that Pure Music supports Flac playback? And that running the software puts 1/10th the load on the operating system than Amarra? Having paid for the latter only to no longer use it did waste money but sometimes that's part of the learning curve. Perhaps the above will encourage you to save a few bills...


http://www.positive-feedback.com/Issue50/pure_music.htm

The big things with Pure Music really are the options that the end user has to really shape the musical experience you are after. There are endless advanced options that even I am confused with, but it's nice to know that they are there if one has the time and inclination to tweak them. The cool part is, that out of the box it just works and nothing is required to change. One of the coolest options in Pure Music is what is referred to as Memory Play. Memory play essentially queues up the track into the RAM of the computer. This offers ultimate sound quality, I think if one wanted to really take this to the next step would be to install a solid-state disk into the computer but I don't really think that is necessary. This would allow the computer to spin down the hard drive and just play the music back from a non-moving part of the computer. If one has a keen ear to hear the mechanicals of a hard drive both through the play back and through the physical machine, this is a major plus.

The caveat with memory play is that you better have a good chunk of memory in the machine you're using! Good thing is, memory is cheap now. I only have 2GB of ram in this particular iMac so after it's done playing back the selection of music from memory; it has to re-queue the remainder of the playlist. This isn't really a big deal; even with 2GB of ram I can almost fit an entire album into it. Sounding difficult? Sorry to come across that way, it's really as easy as clicking the "Memory Play" button, and the application does the rest. It handles gapless playback effortlessly as well!

The other cool thing about Pure Music is that it isn't picky about the music it plays back. It will play back just about any file iTunes can add to its library. It even makes MP3's sound nice! Don't ask me how. And yes, I will admit that I still have a library of MP3's. Call me a music fanatic, but to me it's more important to have the music in some format, than to not have it at all. What I'm getting at is that there are some artists out there that only release their music still in compressed "lossy" formats to keep their costs down. That and the plethora of sites out there that offer impossible to find older music.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Ja ik had het ondertussen al ingelezen, maar blijf het vreemd vinden dan zou je haast denken MM CPU en hdd het signaal "verstoord" bij export naar lpcm.
Wel een mooi programma trouwens dat PureMusic.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op maart 25, 2014, 19:15:41
Ja ik had het ondertussen al ingelezen, maar blijf het vreemd vinden dan zou je haast denken MM CPU en hdd het signaal "verstoord" bij export naar lpcm.
Wel een mooi programma trouwens dat PureMusic.

Als zelfs een led-lampje het signaal verstoort, kan ik me dat bij een cpu hdd zeker ook voorstellen. Het is niet voor niets dat JPlay al jaren zo veel mogelijk processen in een computer uitschakelt.

Zie ook het filmpje over voedingen met invloeden van rimpel en noise https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Edel3eduRj4

Gr
Henk

RubenV.

Citaat van: Onder013 op maart 25, 2014, 20:34:45
Als zelfs een led-lampje het signaal verstoort, kan ik me dat bij een cpu hdd zeker ook voorstellen. Het is niet voor niets dat JPlay al jaren zo veel mogelijk processen in een computer uitschakelt.

Audiophile Optimizer doet hier nog een schepje bovenop als je windows server 2012 gebruikt als OS. Hierbij kan je nog veel meer uitschakelen dan bij bijvoorbeeld windows 8 of 7. Al die zaken zijn uiteindelijk van invloed op het geluid.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: Onder013 op maart 25, 2014, 20:34:45
Als zelfs een led-lampje het signaal verstoort, kan ik me dat bij een cpu hdd zeker ook voorstellen. Het is niet voor niets dat JPlay al jaren zo veel mogelijk processen in een computer uitschakelt.



Gr
Henk
Dat is volgens mij het basisbeginsel van al die iTunes geluidsverbeterings-software toch?

Kingpin

Citaat van: Onder013 op maart 25, 2014, 20:34:45
Als zelfs een led-lampje het signaal verstoort, kan ik me dat bij een cpu hdd zeker ook voorstellen. Het is niet voor niets dat JPlay al jaren zo veel mogelijk processen in een computer uitschakelt.

Zie ook het filmpje over voedingen met invloeden van rimpel en noise https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Edel3eduRj4

Gr
Henk
Ja de voeding is van zeer grote invloed (alsmede een goed filter circuit), en dat ontbreekt nogal eens in een pc, alsook in bv de Touch, en wellicht de MM, wat dan misschien het verschil in streamingkwaliteit verklaart als je vanuit cache verstuurd.
Dan de vraag, waarom een pc als bron en niet een NAS op een Linux kernel?
Ik ondervind totaal geen verschillen met diverse software pakketten mits deze native uitsturen.
Daarom gebruik ik nu zowel voor mijn Naim als voor m'n Touch LMS.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: twani op maart 25, 2014, 22:03:15
Dat is volgens mij het basisbeginsel van al die iTunes geluidsverbeterings-software toch?
iTunes ... ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2014, 23:10:16
Apple hater...... :devil:  :threadclosed:   :D

hahaha.

Het is een beetje mixed feelings Jan. Bewondering voor hoe apple z'n zaakjes regelt versus de huivering om me te binden aan de conventies van apple.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 25, 2014, 23:20:41
hahaha.

Het is een beetje mixed feelings Jan. Bewondering voor hoe apple z'n zaakjes regelt versus de huivering om me te binden aan de conventies van apple.

Ik ken je standpunt in deze Henk  ;D 

Tja, en toch ben ik (gelukkig) nog zeer content met mijn toch wel redelijk "gepersonaliseerde" Mac mini. Klankmatig gewoon zeer goed klinkend, en qua bediening met de "Remote" app op de iPad en iPhone gewoon probleemloos en gemakkelijk.
Afgelopen weekend kregen wij goede kennissen uit België op visite en kregen we zin om een filmpje te gaan kijken. Even via iTunes een HD film gedownload en kijken maar via het ding wat niet alleen goed presteert in het weergeven van muziek, maar ook nog eens een zeer goede beeldkwaliteit laat zien.
Even geen zin om muziek van de NAS te streamen ? Nou, dan doen we voor de verandering toch gewoon even één van de vele podcast,s downloaden via iTunes, wat wonderwel nog niet eens slecht blijkt te klinken  ::)
Op dat soort momenten ben ik echt blij met de veelzijdigheid en mogelijkheden, want met een NDX had mij dat allemaal niet gelukt  ;)

Je ziet, het valt allemaal best mee met zo,n Apple  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2014, 23:54:39


Je ziet, het valt allemaal best mee met zo,n Apple  :pompom:

Als het om filmpjes gaat  kan de touch zich inderdaad niet meten met zo'n apple...... ;)

Gr
Henk

Bensz

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2014, 23:54:39
Ik ken je standpunt in deze Henk  ;D 

Tja, en toch ben ik (gelukkig) nog zeer content met mijn toch wel redelijk "gepersonaliseerde" Mac mini. Klankmatig gewoon zeer goed klinkend, en qua bediening met de "Remote" app op de iPad en iPhone gewoon probleemloos en gemakkelijk.

Met belangstelling lees ik altijd de losse flarden die her en der in de diverse topics staan over de Mac Mini. Jammer dat er niet een groot topic is voor deze uitstekende, en mi vooral zeer gebruiksvriendelijke, streaming oplossing.Ook ik gebruik al jaren Mac Mini's, en tussendoor heb ik diverse kant en klare oplossingen gehad van merken als Naim en Meridian(Sooloos), maar val altijd weer terug op de Mini.

Wat heb jij zoal gepersonaliseerd aan jouw Mini? Heeft het bijvoorbeeld zin om verbodige, niet gebruikte software er af te gooien, en proccessen die op de achtergrond draaien te stoppen cq te deactiveren?

twani

#9144
Citaat van: Bensz op maart 26, 2014, 08:02:05
Met belangstelling lees ik altijd de losse flarden die her en der in de diverse topics staan over de Mac Mini. Jammer dat er niet een groot topic is voor deze uitstekende, en mi vooral zeer gebruiksvriendelijke, streaming oplossing.Ook ik gebruik al jaren Mac Mini's, en tussendoor heb ik diverse kant en klare oplossingen gehad van merken als Naim en Meridian(Sooloos), maar val altijd weer terug op de Mini.

Wat heb jij zoal gepersonaliseerd aan jouw Mini? Heeft het bijvoorbeeld zin om verbodige, niet gebruikte software er af te gooien, en proccessen die op de achtergrond draaien te stoppen cq te deactiveren?

@Jan:   succes! ;D
@Bensz: heb je "FF"? :D

Bensz


twani

#9146
Citaat van: Bensz op maart 26, 2014, 08:14:10
Kom maar op! :hehe:
Jan en ik hebben beiden de MacMini. Die van Jan is "pushed to the limit", die van mij is behoorlijk basic.

Beiden erg tevreden.

Sinds ik "Apple doe" (om even Henk te replyen :tounge2:) luister ik slechts muziek via de computer. Via Windows was ik vooral bezig met het aan de gang houden van allerlei "Tief*s" programma`s die mij keurig vroegen of ik wilde updaten, danwel uit zichzelf gingen updaten, vastliepen, crashten, of mij anderszins op de verkeerde manier bezighielden.

Met Apple klinkt slechts muziek in huize Waning.

Als verzachtende omstandigheid moet worden aangevoerd dat ik nu niet direct een computer whizzkid ben en dan kun je misschien beter toch in een "Apple-tje" bijten :tounge2:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 26, 2014, 09:59:44
Jan en ik hebben beiden de MacMini. Die van Jan is "pushed to the limit", die van mij is behoorlijk basic.

Beiden erg tevreden.

Sinds ik "Apple doe" (om even Henk te replyen :tounge2:) luister ik slechts muziek via de computer. Via Windows was ik vooral bezig met het aan de gang houden van allerlei "Tief*s" programma`s die mij keurig vroegen of ik wilde updaten, danwel uit zichzelf gingen updaten, vastliepen, crashten, of mij anderszins op de verkeerde manier bezighielden.

Met Apple klinkt slechts muziek in huize Waning.

Als verzachtende omstandigheid moet worden aangevoerd dat ik nu niet direct een computer whizzkid ben en dan kun je misschien beter toch in een "Apple-tje" bijten :tounge2:

Het gaat om de eenvoud Theo. Dat gaat op voor de MM en voor de Windows laptops: hoe minder programma's, services, processen, etc er actief zijn hoe beter.
Mijn enige bezwaar tegen de MM is dat je in feite verplicht bent om je over te leveren aan de conventies van iTunes. Qua klank zullen de iOS en Windows machines heel dicht bij elkaar zitten.


twani

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 10:16:59
Het gaat om de eenvoud Theo. Dat gaat op voor de MM en voor de Windows laptops: hoe minder programma's, services, processen, etc er actief zijn hoe beter.
Mijn enige bezwaar tegen de MM is dat je in feite verplicht bent om je over te leveren aan de conventies van iTunes. Qua klank zullen de iOS en Windows machines heel dicht bij elkaar zitten.
Ah ja, je hoeft me niet te overtuigen hoor Henk, ik was het grotendeels al met je eens ;)

Ik vind Windows draaien op een MM wel wat voor jou :tounge2:  Die heb je toch?, van die mensen die dat perse willen ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 26, 2014, 10:34:25
Ah ja, je hoeft me niet te overtuigen hoor Henk, ik was het grotendeels al met je eens ;)

Ik vind Windows draaien op een MM wel wat voor jou :tounge2:  Die heb je toch?, van die mensen die dat perse willen ;D

Daar zeg je wat ;D

Je weet hoe het is met die Citroën rijders.......