A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Lion of Judah

Geen flauw idee. Hoe kom ik daar achter  (met name dat clocken)? Je schrijft trouwens SU maar het gaat om de SN. Het wordt bijna tijd voor een nieuw topic :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Perfectionist

#6976
Eerlijk gezegd ben ik het meer dan zat dat weer twee a drie mensen (Antoine, Abz en Twani) in elkaars allergie zitten, subtiel elkaar provoceren, en er hierover rtm's binnenkomen.

Volgens mij hebben we een tijd terug afgesproken dat jullie elkaar gewoon mijden om verdere escalatie te voorkomen. Ik stel dit nog even heel duidelijk. Keuze is aan jullie, hopelijk hoef ik dit niet af te dwingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

twani

Citaat van: Lion of Judah op oktober  7, 2013, 22:45:45
Geen flauw idee. Hoe kom ik daar achter  (met name dat clocken)? Je schrijft trouwens SU maar het gaat om de SN. Het wordt bijna tijd voor een nieuw topic :D
Die bedoel ik ook ;). En nee hoor blijf maar lekker hier, stoor je maar niet aan Antoine, die kan er verder ook niets aan doen?

Anderen zullen het vast beter weten of uit kunnen leggen maar ik denk dat in jouw situatie de computer nog "in charge" is over de timing. Dat is een ongewenste situatie. Je zou eigenlijk iets van een Stello U3 of MF Vlink moeten hebben. Moet je wel met USB vanuit je computer naar de USB>Spdif converter....

Perfectionist

#6978
Laatste posts verwijderd, discussie nav mijn opmerking is gesloten, anders dan per PB. Graag on topic verder.
Een beter forum begint bij jezelf.

YamahaRXV

Citaat van: Lion of Judah op oktober  7, 2013, 22:34:21
"De SuperNait heeft 5 digitale S/PDIF ingangen: 2 X coax Cinch, 2 X optisch TOSlink en 1 X optisch via een 3,5 mm mini-Jack TOSlink op het front die dubbelt als analoge en digitale ingang en parallel is geschakeld met de (analoge) Aux1 ingang. Dat laatste werkt als volgt: wanneer een 3,5 mm miniJack plug wordt ingestoken wordt de S/PDIF board ingeschakeld en het signaal getest op het al dan niet bevatten van S/PDIF data. Op basis van de uitkomst wordt dan het analoge of het digitale signaalpad gekozen. Naim adviseert overigens om voor computers (of andere bronnen met een `dirty powersupply`) de optische ingangen te gebruiken omdat het optisch systeem voor aarde-isolatie zorgt.

Lees meer : http://www.hifi.nl/recensies/3170/Naim_SuperNait.test.html#ixzz2h4QVNi7H"

De interne dac van de Supernait staat zeker wel zijn mannetje, zeker als de Supernait voorzien is van een HiCap voedingupgrade  ;)
Ik zou zelf toch een ietwat ander pad bewandelen als de door jou gebruikte oplossing met het kabeltje met 3,5 mm mini-jack connectoren.

Waarom niet opteren voor USB uit vanaf de laptop en dan naar een kwalitatief goede asynchrone USB to spdiff converter (M2Tech Hiface Evo, Stello U3, of voor mijn part een MF V-Link 192 of 96 die wat leuker geprijsd is) en vanuit de converter met dig. coax interlink naar één van de twee rca digitale ingangen van de Supernait dac ?

Ik durf je (uit eigen ervaring) te garanderen dat de verschillen erg groot zijn  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  7, 2013, 22:50:48
Die bedoel ik ook ;). En nee hoor blijf maar lekker hier, stoor je maar niet aan Antoine, die kan er verder ook niets aan doen?

Anderen zullen het vast beter weten of uit kunnen leggen maar ik denk dat in jouw situatie de computer nog "in charge" is over de timing. Dat is een ongewenste situatie. Je zou eigenlijk iets van een Stello U3 of MF Vlink moeten hebben. Moet je wel met USB vanuit je computer naar de USB>Spdif converter....

Theo, je was mij net voor met bovenstaande post....  Zie mijn voorgaande post  ;)
De MF V-Link 96 of beter nog de 192 versie is een mooie converter, de Stello U3 nog mooier, en dan voeg ik zelf er nog maar de M2Tech Hiface Evo aan toe die m.i. nog beter en vooral muzikaler presteert dan de Stello U3 die soms nogal klinisch kan klinken.
De M2Tech Hiface Evo is trouwens ''hardwarematig'' , maar ook softwarematig veel betrouwbaarder dan de Stello U3  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

Het is me duidelijk! Ga het allemaal eens in overweging nemen. Bedankt weer.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Lion of Judah

Citaat van: YamahaRXV op oktober  7, 2013, 23:05:03
De interne dac van de Supernait staat zeker wel zijn mannetje, zeker als de Supernait voorzien is van een HiCap voedingupgrade  ;)

Heb ik, zij heet bij mij alleen geen HiCap ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober  7, 2013, 23:11:40
Theo, je was mij net voor met bovenstaande post....  Zie mijn voorgaande post  ;)
De MF V-Link 96 of beter nog de 192 versie is een mooie converter, de Stello U3 nog mooier, en dan voeg ik zelf er nog maar de M2Tech Hiface Evo aan toe die m.i. nog beter en vooral muzikaler presteert dan de Stello U3 die soms nogal klinisch kan klinken.
De M2Tech Hiface Evo is trouwens ''hardwarematig'' , maar ook softwarematig veel betrouwbaarder dan de Stello U3  :headbanging:
Had ik 't toch goed, gelukkig kon jij het voor de zekerheid bevestigen Jan ;)

En ja, de verschillen gaan groot zijn. Het digitale randje wat je hoort is een timing jitter issue.

AbZ

Een uitgekiende dosis jitter schijnt voor sommigen 'beter' (levendiger?) te klinken dan een klok die 'perfect' loopt.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op oktober  7, 2013, 23:49:41
Een uitgekiende dosis jitter schijnt voor sommigen 'beter' (levendiger?) te klinken dan een klok die 'perfect' loopt.

Dat kan zeker het geval zijn... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Lion of Judah op oktober  7, 2013, 23:19:31
Heb ik, zij heet bij mij alleen geen HiCap ;)

;D  Maar met uiteindelijk hetzelfde resultaat toch.... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

thebest106

@lion of judah

Je kunt natuurlijk ook een waveIO bordje in gebruik nemen, deze schijnt toch wel beter te zijn als een vlink door zijn gebruik van een xmos chip. Maar zit wel een klein beetje diy aan voordat het een USB >spdif converter is.

advr

Citaat van: twani op oktober  7, 2013, 19:53:42
De trafo's liggen hier in een "bromvrij bedje" van zachtschuim en worden op de plek gehouden door een elastisch bandje dat ook geen trillingen doorgeeft. Hetzelfde schuim heb ik ook gebruikt om afstand te creëren tussen voeding en signaal kabels. Voor het gemak heb ik ook de níet te gebruiken aansluitingen van de trafo's in hetzelfde schuim laten eindigen.

Leuk project, ik volg het al een hele tijd.  8)
Ook op http://www.audio-creative.nl/ volg ik de bevindingen van de DAC al een tijdje. Met eigen 'prutswerk' zoals ik ook aan mijn AI500 'pruts' kun je veel voldoening halen maar ook super resultaten. Je kunt het ook een beetje naar je eigen smaak 'verprutsen' :P
Als ik dit zo zie kriebelt het wel om ook zo'n DAC te gaan maken maar ik ga het bedieningsgemak van mijn Linn DS-i missen denk ik. ;D

Keep up the good work zou ik zeggen en ga steeds een stapje verder! Petje af dat je het gewoon doet! :worship:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

LittleNinja

Genoeg geweest weer. Ik ga hier en daar posts verwijderen om het topic weer schoon te maken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Bergje off-topic zooi verwijderd. Kunnen we nu weer on-topic blijven. Dank.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

twani

Wat is er nou aan de hand? :o   Of heb ik in de tussentijd een aantal zaken gemist soms......?

LittleNinja

Citaat van: twani op oktober  8, 2013, 12:20:46
Wat is er nou aan de hand? :o   Of heb ik in de tussentijd een aantal zaken gemist soms......?

Waarschijnlijk heb je de negeerfunctie in gebruik. Heel goed. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

twani


twani

Citaat van: advr op oktober  8, 2013, 09:17:50
Leuk project, ik volg het al een hele tijd.  8)
Ook op http://www.audio-creative.nl/ volg ik de bevindingen van de DAC al een tijdje. Met eigen 'prutswerk' zoals ik ook aan mijn AI500 'pruts' kun je veel voldoening halen maar ook super resultaten. Je kunt het ook een beetje naar je eigen smaak 'verprutsen' :P
Als ik dit zo zie kriebelt het wel om ook zo'n DAC te gaan maken maar ik ga het bedieningsgemak van mijn Linn DS-i missen denk ik. ;D

Keep up the good work zou ik zeggen en ga steeds een stapje verder! Petje af dat je het gewoon doet! :worship:

Ad.
Dank je Ad. :blush:  Inderdaad ben ik dit alles aangevangen zónder enige ervaring, waarbij het overigens wonderbaarlijk is hóe snel je leert als je eenmaal aan de gang bent. Het resultaat met de trafo`s is echt heel bijzonder, een nieuwe wereld gaat open. Een nieuwe wereld ook die je met commerciele dacs maar lastig zal kunnen bereiken/bekostigen. Hoeveel dacs ken jij met dergelijke trafo`s die betaalbaar zijn?

advr

Zonder ervaring ben ik ook begonnen de buisvoeten vamijn buizenversterker te vervangen...je wilt niet weten hoe dat ging ;D

Ik ben bang dat ik dit ook ga proberen..... :hehe: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

De kwaliteit van de aangeleverde prints is uitmuntend (gold), het solderen gaat als een zalfje....

Lion of Judah

Citaat van: AbZ op oktober  7, 2013, 23:49:41
Een uitgekiende dosis jitter schijnt voor sommigen 'beter' (levendiger?) te klinken dan een klok die 'perfect' loopt.

Nou levendiger wel ja, je kan het met geen mogelijkheid meer donker noemen. In ieder geval niet mijn cup of tea.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Citaat van: LittleNinja op oktober  8, 2013, 10:08:39
Bergje off-topic zooi verwijderd. Kunnen we nu weer on-topic blijven. Dank.

Goede zaak Dennis  ;) :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Citaat van: twani op oktober  8, 2013, 18:58:22
De kwaliteit van de aangeleverde prints is uitmuntend (gold), het solderen gaat als een zalfje....

:coffee: :coffee:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster