A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 10, 2013, 22:31:49
Zo! de DDDAC staat nu voor de 2e avond achter elkaar z'n kunsten vertonen en ik ben al erg gehecht aan 'm :inlove:

Hóe en wát dan? 

Één van de beweegredenen om de kleine verbouwing van afgelopen week aan te vangen was de wens om (zo goed als) zónder meubilair tússen de speakers te spelen. De verwachting/voorspelling was dat dit het de bühnevorming ten goede zou komen, hetgeen een qua predictie een voltreffer blijkt te zijn.

Omdat ik termen als zwart, lucht, plaatsing en dergelijke inmiddels niet meer kan horen, volsta ik met de opmerking dat alle op dit forum regulier aangewende termen om een goede klank te beschrijven, met méér of minder (afhankelijk van over welke eigenschap we het dan hebben) substantiële hoeveelheid zijn verbeterd. Deze dac speelt goud, voor alles bij elkaar nog onder de 500 euro.

Zit er nog meer in het (dac) vat?  Jawel, het is nu wachten op de Cinemag15b uitgangstrafo's en wellicht daarna de upgrade naar een 4 of 8 deks dacboard.

Voordeel van de Cinemag trafo's is dat meteen de hele PCM chip wordt gebruikt dit itt de reguliere situatie waarin je altijd maar de helft van de 1794 gebruikt.

Wordt vervolgt. Speelt deze de M1 DAC, hoe fijn ook, weg? Jazeker, helemaal en op alle fronten.

Mooi resultaat Theo. Dat NOS is zo slecht nog niet hè? :inlove:

Ik ben wel zeer benieuwd wat het gaat doen met de geplande upgrades.
Het lijkt mij dat zelf iets bouwen veel meer voldoening geeft dan iets van de plank aanschaffen. Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat je dit soort dingen tot een goed einde zou brengen. Welgemeende verontschuldiging voor deze faliekant verkeerde inschatting! :D

Gr
Henk

twani

Citaat van: AbZ op september 10, 2013, 22:51:22
Zo, is hier nog wat gebeurd?  :coffee:
Complimenten voor de vorderingen en het taalgebruik  :thumbs-up:
Dank je wel :pompom: welkom terug want ik heb je gemist :pompom: alhoewel ik het lang niet altijd met je eens ben (hetgeen voor de kwaliteit van onderlinge relaties ook helemaal  niet belangrijk is itt wat sommige mensen dan denken) vind ik jouw taalgebruik altijd wel inspirerend, waarvan akte......



twani

Citaat van: Onder013 op september 10, 2013, 22:58:27
Mooi resultaat Theo. Dat NOS is zo slecht nog niet hè? :inlove:

Ik ben wel zeer benieuwd wat het gaat doen met de geplande upgrades.
Het lijkt mij dat zelf iets bouwen veel meer voldoening geeft dan iets van de plank aanschaffen. Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat je dit soort dingen tot een goed einde zou brengen.

Gr
Henk
Dat zijn er dan al twee die dat dachten :D

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op september 10, 2013, 22:58:17
Slotje?   ;D

Welcome back Abel

De laatste tijd is het gewenst dat zo af en toe een slotje op je mond moet.


twani


AbZ

thx  :smile: 

Citaat van: twani op september 10, 2013, 23:00:30(hetgeen voor de kwaliteit van onderlinge relaties ook helemaal  niet belangrijk is itt wat sommige mensen dan denken)
Nou moet je niet meteen weer persoonlijk worden  ;D

Citaat van: Onder013 op september 10, 2013, 23:03:58De laatste tijd is het gewenst dat zo af en toe een slotje op je mond moet.
Oh is het weer zero tolerance?  Heb ik geen geduld voor  :devil:

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 10, 2013, 22:31:49
Zo! de DDDAC staat nu voor de 2e avond achter elkaar z'n kunsten vertonen en ik ben al erg gehecht aan 'm :inlove:

Hóe en wát dan? 

Één van de beweegredenen om de kleine verbouwing van afgelopen week aan te vangen was de wens om (zo goed als) zónder meubilair tússen de speakers te spelen. De verwachting/voorspelling was dat dit het de bühnevorming ten goede zou komen, hetgeen een qua predictie een voltreffer blijkt te zijn.

Omdat ik termen als zwart, lucht, plaatsing en dergelijke inmiddels niet meer kan horen, volsta ik met de opmerking dat alle op dit forum regulier aangewende termen om een goede klank te beschrijven, met méér of minder (afhankelijk van over welke eigenschap we het dan hebben) substantiële hoeveelheid zijn verbeterd. Deze dac speelt goud, voor alles bij elkaar nog onder de 500 euro.

Zit er nog meer in het (dac) vat?  Jawel, het is nu wachten op de Cinemag15b uitgangstrafo's en wellicht daarna de upgrade naar een 4 of 8 deks dacboard.

Voordeel van de Cinemag trafo's is dat meteen de hele PCM chip wordt gebruikt dit itt de reguliere situatie waarin je altijd maar de helft van de 1794 gebruikt.

Wordt vervolgt. Speelt deze de M1 DAC, hoe fijn ook, weg? Jazeker, helemaal en op alle fronten.

Goed te horen dat je zeer tevreden ben over dit toch wel interessante DIY project en de bekroning op de geïnvesteerde tijd en plezier is natuurlijk toch wel de klankmatige performance  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 10, 2013, 23:14:17
Goed te horen dat je zeer tevreden ben over dit toch wel interessante DIY project en de bekroning op de geïnvesteerde tijd en plezier is natuurlijk toch wel de klankmatige performance  :headbanging:
Quite impressive deze dac Jan. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten op mijn volgende project, de 300b SE mono's. Gaat echt gebeuren.. :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 10, 2013, 23:23:10
Breek mij de bek (met slotje ?) niet open..... ;)
Henk, zie jij ook geen groene flikkeringen meer op de linkerhoek van je scherm ?  :angel:

btw. het ziet er naar uit dat ik a.s. donderdagmiddag ''in town'' ben bij je  ;) 
Moet nog naar het lab op het industrieterrein.  Misschien kan ik nog zo,n lekker ''pittig'' bakje koffie komen drinken bij je...?  :D

Absoluut! Ik zal alvast extra melk inslaan ;D

Het zou overigens zo kunnen zijn dat ik plotseling niet thuis kan zijn. Verder per PM?

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 10, 2013, 23:23:10

Henk, zie jij ook geen groene flikkeringen meer op de linkerhoek van je scherm ?  :angel:


Ik ben ontzettend opgelucht dat het groene Naim-achtig oormerk weg is. Weer in genade aangenomen. Jippie! :alien:

AbZ

Citaat van: Onder013 op september 10, 2013, 23:31:16
Ik ben ontzettend opgelucht dat het groene Naim-achtig oormerk weg is. Weer in genade aangenomen. Jippie! :alien:
Leg uit?  Hadden jullie van forumwege een electronische enkelband of zo?  :D
Zal nieuw feature zijn.  Heb dat iig nooit gezien  :lookaround:  of ligt dat aan mijn browser.

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 10, 2013, 23:17:42
Quite impressive deze dac Jan. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten op mijn volgende project, de 300b SE mono's. Gaat echt gebeuren.. :pompom:

Gaaf hoor  :headbanging:  Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel wat ''lichte'' bedenkingen had over het volledig slagen van het dac project, maar ik kan niet anders zeggen dan chapeau !  ;) ;D

Over dac,s gesproken, de Burson Conductor staat nog te koop, maar ik vraag mijzelf nu toch wel serieus af of ik er geen spijt van gaat krijgen want het ding klinkt toch wel heel erg lekker hoor  :inlove:  Hij staat nu uit het zicht in het meubel en mijn voorkeur naar een ''harmonische'' kleurenmatch en minder componenten is hierdoor toch wel een beetje afgezwakt. Ook wil ik nog wel eens zien of een dedicated streamer a la Naim NDX het niveau haalt van de MM-Burson Conductor combi  :angel:  Als het goed is gaan we het zaterdag na de x-fi beleven als Martin!!! zijn NDX meeneem naar hier  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 10, 2013, 23:27:54
Absoluut! Ik zal alvast extra melk inslaan ;D

Het zou overigens zo kunnen zijn dat ik plotseling niet thuis kan zijn. Verder per PM?

;D ;D   Het is ook nog niet helemaal zeker of het donderdag wordt, kan mogelijk ook a.s. vrijdagmiddag worden.... ;)
Donderdag halverwege de ochtend weet ik meer, maar dan PM ik wel even  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 10, 2013, 23:42:36
Gaaf hoor  :headbanging:  Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel wat ''lichte'' bedenkingen had over het volledig slagen van het dac project, maar ik kan niet anders zeggen dan chapeau !  ;) ;D

Over dac,s gesproken, de Burson Conductor staat nog te koop, maar ik vraag mijzelf nu toch wel serieus af of ik er geen spijt van gaat krijgen want het ding klinkt toch wel heel erg lekker hoor  :inlove:  Hij staat nu uit het zicht in het meubel en mijn voorkeur naar een ''harmonische'' kleurenmatch en minder componenten is hierdoor toch wel een beetje afgezwakt. Ook wil ik nog wel eens zien of een dedicated streamer a la Naim NDX het niveau haalt van de MM-Burson Conductor combi  :angel:  Als het goed is gaan we het zaterdag na de x-fi beleven als Martin!!! zijn NDX meeneem naar hier  ::)
Ben er erg benieuwd naar aangezien ik de laatste anderhalf jaar niets meer met UPNP streaming heb gedaan....

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op september 10, 2013, 23:32:24
Leg uit?  Hadden jullie van forumwege een electronische enkelband of zo?  :D
Zal nieuw feature zijn.  Heb dat iig nooit gezien  :lookaround:  of ligt dat aan mijn browser.
Dat zit volgens een mod standaard in de forum software net als een risicoanalyse. Knap he

twani

Citaat van: Onder013 op september 11, 2013, 00:10:58
Dat zit volgens een mod standaard in de forum software net als een risicoanalyse. Knap he
Maar je hoorde tenminste wel ergens bíj Henk! Je hoorde bij de "Groenen" :P

Perfectionist

#6667
Diverse posts verwijderd. Discussie nav waarschuwingen of bans alleen per PB, en niet hier svp, zie forumregels. Nu svp graag weer OT, dat maakt dit topic ook leuk, dank.
Een beter forum begint bij jezelf.

twani

Citaat van: twani op september 10, 2013, 23:48:46
Ben er erg benieuwd naar aangezien ik de laatste anderhalf jaar niets meer met UPNP streaming heb gedaan....
Ben erg benieuwd en heb (niet gehinderd door enige technische kennis :P) een gevoelsmatige voorkeur voor USB audio.....

twani

Wie is er op de hoogte van de geschiktheid van 4708 OTA luidsprekerkabels icm. een buizenvesrterker?

De kabel is natuurlijk erg dun 0.4 of 0.65 mm en ik weet al dat je ze hiertoe alleen in korte lengtes mag gebruiken. (hetgeen bij mij duidelijk het geval is ;))

Is dit aan te bevelen?

Gr
Theo.

AbZ

Citaat van: twani op september 11, 2013, 13:20:34
Wie is er op de hoogte van de geschiktheid van 4708 OTA luidsprekerkabels icm. een buizenvesrterker?

De kabel is natuurlijk erg dun 0.4 of 0.65 mm en ik weet al dat je ze hiertoe alleen in korte lengtes mag gebruiken. (hetgeen bij mij duidelijk het geval is ;))

Is dit aan te bevelen?

Gr
Theo.
Impedantie van dunne kabel zal iets hoger zijn.  Niet speciaal wenselijk voor buizen.
Je hebt toch wat lengte nodig, wil je stereo blijven spelen.

twani

Mmmm, was ik al bang voor, vandaar mijn vraag......

Nahpets

Citaat van: twani op september 10, 2013, 22:31:49
Omdat ik termen als zwart, lucht, plaatsing en dergelijke inmiddels niet meer kan horen, volsta ik met de opmerking dat alle op dit forum regulier aangewende termen om een goede klank te beschrijven, met méér of minder (afhankelijk van over welke eigenschap we het dan hebben) substantiële hoeveelheid zijn verbeterd. Deze dac speelt goud, voor alles bij elkaar nog onder de 500 euro.

:worship: :worship: :worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

#6673
Citaat van: twani op september 11, 2013, 14:27:14
Mmmm, was ik al bang voor, vandaar mijn vraag......
Er is natuurlijk ook een 'audiofiel' antwoord mogelijk
maar ik vertrouw erop dat je dat zelf kunt invullen met alle gangbare termen en adviezen  ;D

YamahaRXV

Tjakkaaaaaaa! Met Asus N66U + Asus USB N53 (wifi 5,0 ghz) vanaf de nok van het huis (studio)  :pompom:
Dat is wel eens anders geweest... ::)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8