A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Sonic Studio (Amarra) blijft mij maar halsstarrig mails met nieuws sturen, ondanks het feit dat ik meerdere keren mijn ongenoegen aan hun heb geuit over hun nogal ''buggy'' software :(

Nu kreeg ik dit weer binnen  :angel:
Het lijkt een geavanceerd en fraai programma te zijn, maar Amarra kennende weer niet ''bugg'' free waarschijnlijk....

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

En nog een plaatje......gewoon omdat het kan  ;D

In de linkerhoek een stylish gevormde actieve sub van Kef zichtbaar....nee, niet als ''ondersteuning'' van de set, maar aangesloten op de sub out van de Pio om zo tijdens het tv kijken nog een beetje fundament te hebben i.c.m. de onderspeaker van mijn plasma  ;D
Gekocht voor een vriendenprijsje van een vriend die zijn gehele HT opgeruimd heeft  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

Simpel maar doeltreffend. Maar waarom niet voor de optie gekozen om je tv-geluid via je set te laten lopen?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

frank2

Ja ik zou dat ook hebben gedaan, alles via de set laten lopen klinkt beter.

nb: de Adams klinken erg goed, heb 1 type kleiner al een paar keer bij Concept&Design gehoord, klinkt lekker. Heeft zeker een signature die overeenkomt met een Usher speaker.
Trouwens ziet er geheel erg verzorgd uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eddy135

Citaat van: YamahaRXV op september  8, 2013, 12:06:50
En nog een plaatje......gewoon omdat het kan  ;D

In de linkerhoek een stylish gevormde actieve sub van Kef zichtbaar....nee, niet als ''ondersteuning'' van de set, maar aangesloten op de sub out van de Pio om zo tijdens het tv kijken nog een beetje fundament te hebben i.c.m. de onderspeaker van mijn plasma  ;D
Gekocht voor een vriendenprijsje van een vriend die zijn gehele HT opgeruimd heeft  ;)



Mooi strak!  :)
Alleen, wat zit er rechts op de muur boven de lamp?
Lijkt een pir, maar ontsiert wel, m.i.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Citaat van: Lion of Judah op september  8, 2013, 12:16:37
Simpel maar doeltreffend. Maar waarom niet voor de optie gekozen om je tv-geluid via je set te laten lopen?

Die optie heb ik uiteraard ook  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: eddy135 op september  8, 2013, 12:26:21
Mooi strak!  :)
Alleen, wat zit er rechts op de muur boven de lamp?
Lijkt een pir, maar ontsiert wel, m.i.

Klopt, is een PIR  ;)  Niet zo mooi misschien, maar het belang van een goed beveiligde woning staat bij mij toch wel hoog  ;)
Wat dat betreft is het hier net ''Fort Knox''  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#6608
Citaat van: frank2 op september  8, 2013, 12:24:56
Ja ik zou dat ook hebben gedaan, alles via de set laten lopen klinkt beter.

nb: de Adams klinken erg goed, heb 1 type kleiner al een paar keer bij Concept&Design gehoord, klinkt lekker. Heeft zeker een signature die overeenkomt met een Usher speaker.
Trouwens ziet er geheel erg verzorgd uit.

Frank, als je het type kleiner dan mijn Pencil,s heb gehoord dan moeten het de monitor compact uit de Classic line van Adam Audio geweest zijn  ;)
Ze doen hun typenaam ''compact'' niet echt eer aan want zo compact zijn ze niet, maar ze klinken overigens wel zeer goed en strak met de Eton midlaag drivers en AMT hoge tonen units.

Als deze het niet waren die je bij Ronald heb gehoord dan zijn het speakers uit de Artist serie geweest, een lijn die beduidend lager op de ladder staat dan de Classic line waarin o.a. de monitor compact, de Pencil MK 3 en de Column MK 3 inzitten. Neemt niet weg dat de Artist lijn ontzettend goed klinkt voor hetgeen ze kosten.  Of Adam een gelijke klanksignatuur heeft als Usher kan ik helaas niet beoordelen daar ik ooit maar één keer (zeer kortstondig) de kans heb gehad deze te beluisteren.

Als je echt Adam Audio (aktief) geweld wil horen moet je volgende week op de x-fi maar eens bij de stand van Sonority binnenlopen, Ronald is daar overigens ook met Dennis van Sonority  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Het waren aktieve speakers die geloof ik rond de 800 euro kosten. Maar het geluid was zeker voor het geld gewoon erg goed. Een klassiek concert erop beluisteren was zeker geen straf. edit: artist 5 was het.

Ik weet dat Ronald daar te vinden is, hij is daar druk mee bezig. Was er gisteren weer even wat zekeringen ophalen (behandeld door Ronald) en het duurde maar 2 uur ;D

Over de behandelde zekeringen, daar kom ik in een later tijdstip op terug.
De behandeling is een soort goedje vloeibaar wat ervoor zou moeten zorgen dat het geluid natuurlijker wordt.
Ik heb het op een cd van mij laten smeren en in eerste instantie hoorde ik verschil. ook daar kom ik later op terug.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op september  8, 2013, 15:48:39
Het waren aktieve speakers die geloof ik rond de 800 euro kosten. Maar het geluid was zeker voor het geld gewoon erg goed. Een klassiek concert erop beluisteren was zeker geen straf. edit: artist 5 was het.

Ik weet dat Ronald daar te vinden is, hij is daar druk mee bezig. Was er gisteren weer even wat zekeringen ophalen (behandeld door Ronald) en het duurde maar 2 uur ;D

Over de behandelde zekeringen, daar kom ik in een later tijdstip op terug.
De behandeling is een soort goedje vloeibaar wat ervoor zou moeten zorgen dat het geluid natuurlijker wordt.
Ik heb het op een cd van mij laten smeren en in eerste instantie hoorde ik verschil. ook daar kom ik later op terug.
Als dat dan maar niet híer is Jomanda ;) :P

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op september  8, 2013, 15:48:39
De behandeling is een soort goedje vloeibaar wat ervoor zou moeten zorgen dat het geluid natuurlijker wordt.

Ik ken het  ;)   (en nog een aantal andere ''tweaks'' van de personen er achter..... ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

 :
Citaat van: YamahaRXV op september  8, 2013, 23:08:14
Ik ken het  ;)   (en nog een aantal andere ''tweaks'' van de personen er achter..... ;))
Een "CD", dat is? :D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op september  9, 2013, 08:14:42
Er zijn er nog twee:

compact disc
canal digitaal
Volgens mij spel je "Canaal Digitaal" niet goed Frank, een "C"-tje teveel :D

Deleted Member 2


twani

De assemblage van het DIY "Hack an Rack". Met kegel en lood "mods"

twani


twani


twani

Één van z'n toekomstige bewoners ;)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  9, 2013, 14:39:27
De assemblage van het DIY "Hack an Rack". Met kegel en lood "mods"

Theo, jij heb de projecten gang er nu ook aardig in zie ik wel  :headbanging:
Ik kan het mis hebben, maar nu dit rack ziende weet ik gelijk waarom je de lambrisering toch een stukje donkerder wilde hebben  ;)

Heb je dit rack als voorbeeld gezien op een audio gerelateerde website of is het puur een eigen idee ?
Verder kan ik wel een voorstelling maken van de loodstrips (ben blij dat er niet zoveel gewicht op mijn wielen zit  :P)
Jij wilt het rack waarschijnlijk ''dood'' of beter gezegd resonantievrij maken en meer massa geven ?  De spikes maken het wel tot een mooie finishing touch (de wel of niet werking moeten we nog afwachten natuurlijk...)

Ik heb (als je er voor open staat natuurlijk) nog wel een goed idee met prachtig spul wat je zeer effectief kan gebruiken i.p.v. de looodstrips.
Zelf heb ik hier in het verleden ook mee getest en het spul is zeer goed te snijden in banen of stroken en te plakken (zelfplakkend door de kleeflaag)
Je zou hier smalle stroken van kunnen snijden die je vervolgens ''subtiel'' aan de onderzijde van het rack zou kunnen plakken met een mooie symmetrische verdeling.
Ik ken mensen die zeer goede resultaten behalen door zelf een soort van CA platen te maken door dit materiaal te combineren met Berken multiplex en dan onder hun componenten plaatsen  ;)
Het heeft een zeer hoge specifieke massa, dempt ontzettend goed vibraties en wordt onder andere geleverd door Merford en in duurdere vorm onder de naam Dynamat.
http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/toepassingen1-1/voertuigen/deuren/vibraflexr-extreme.html



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september  9, 2013, 17:43:57

Zelf heb ik hier in het verleden ook mee getest en het spul is zeer goed te snijden in banen of stroken en te plakken (zelfplakkend door de kleeflaag)
Je zou hier smalle stroken van kunnen snijden die je vervolgens ''subtiel'' aan de onderzijde van het rack zou kunnen plakken met een mooie symmetrische verdeling.
Ik ken mensen die zeer goede resultaten behalen door zelf een soort van CA platen te maken door dit materiaal te combineren met Berken multiplex en dan onder hun componenten plaatsen  ;)
Het heeft een zeer hoge specifieke massa, dempt ontzettend goed vibraties en wordt onder andere geleverd door Merford en in duurdere vorm onder de naam Dynamat.
http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/toepassingen1-1/voertuigen/deuren/vibraflexr-extreme.html

Heb jij ervaring met beide soorten Jan? Ik ken Dynamat en de werking. Is dat andere merk ongeveer zo goed als Dynamat?

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  9, 2013, 17:43:57
Theo, jij heb de projecten gang er nu ook aardig in zie ik wel  :headbanging:
Ik kan het mis hebben, maar nu dit rack ziende weet ik gelijk waarom je de lambrisering toch een stukje donkerder wilde hebben  ;)

Heb je dit rack als voorbeeld gezien op een audio gerelateerde website of is het puur een eigen idee ?
Verder kan ik wel een voorstelling maken van de loodstrips (ben blij dat er niet zoveel gewicht op mijn wielen zit  :P)
Jij wilt het rack waarschijnlijk ''dood'' of beter gezegd resonantievrij maken en meer massa geven ?  De spikes maken het wel tot een mooie finishing touch (de wel of niet werking moeten we nog afwachten natuurlijk...)

Ik heb (als je er voor open staat natuurlijk) nog wel een goed idee met prachtig spul wat je zeer effectief kan gebruiken i.p.v. de looodstrips.
Zelf heb ik hier in het verleden ook mee getest en het spul is zeer goed te snijden in banen of stroken en te plakken (zelfplakkend door de kleeflaag)
Je zou hier smalle stroken van kunnen snijden die je vervolgens ''subtiel'' aan de onderzijde van het rack zou kunnen plakken met een mooie symmetrische verdeling.
Ik ken mensen die zeer goede resultaten behalen door zelf een soort van CA platen te maken door dit materiaal te combineren met Berken multiplex en dan onder hun componenten plaatsen  ;)
Het heeft een zeer hoge specifieke massa, dempt ontzettend goed vibraties en wordt onder andere geleverd door Merford en in duurdere vorm onder de naam Dynamat.
http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/toepassingen1-1/voertuigen/deuren/vibraflexr-extreme.html
Veel gebeurd inderdaad, niet allemaal even voortvarend dit maal.  Een opsomming:

De lambrisering is inderdaad donkerder nu, té donker helaas. Donkerder ook dan op het blik stond :devil:  dus nu moet ik weer op zoek naar een manier om met behoud van "the old look" de boel een teint lícht te krijgen.

Óók heb ik vanmiddag de 2 "12 volt" meters op het DAC front geplaatst. Grappig om te zien dat bij het controleren van deze meters, met een professionele voltmeter ernaast, tot op de tiende volt de juist waarde aangeven. Het zijn piepkleine metertjes die maar liefst 3,65 euro per stuk hebben gekost, incl. gratis verzenden vanuit Azië ook nog :o

Hoe is het mogelijk voor dat geld vraag je je af........  Op de achterzijde van deze metertjes zit overigens een ( met het blote oog ) nauwelijks waarneembaar stelschroefje om een eventueel afwijkende waarde te corrigeren...

Volgens mij worden die matten inderdaad vooral aan de binnenzijde  van autocarrosseriën geplakt.

Meestal zit er dan zo'n "wiebertjes reliëf" in...

Ik ga eerst eens zó proefdraaien......