A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2013, 10:16:34
Nu je het toch over audio hebt, hoe is het met de buizendac. Is er al een dakterras gemaakt voor de buis? Of ben je terug naar de MF-sound?

Groet,

Henk
Ik lurk momenteel aan de MF Dacsound Henk.  Op de Dac na zal de set wel zo ongeveer blijven zoals hij is. Experimenteren met wat DACs en de diverse mediaplayers en hun settings staat dit jaar op het program....
Momenteel wat aan het lezen over de NuForce DAC 9

twani


AbZ

Citaat van: twani op februari  3, 2013, 21:22:07Momenteel wat aan het lezen over de NuForce DAC 9
Race-auto of audio?   :lookaround:  race-audio?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  3, 2013, 21:22:07
Ik lurk momenteel aan de MF Dacsound Henk.  Op de Dac na zal de set wel zo ongeveer blijven zoals hij is. Experimenteren met wat DACs en de diverse mediaplayers en hun settings staat dit jaar op het program....
Momenteel wat aan het lezen over de NuForce DAC 9

Heb je weleens aan een AudioNote dac gedacht of misschien zelfs wel gehoord. De AN in de juiste uitvoering past volgens mij geheel en al in de (audio) filosofie van Theo. 8)

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 14:26:35
Ja Theo, idd. een aparte audiogroep  ;)  Bij de meterkast vandaan buiten de aardlek naar een Holec zekeringhouder (via forumlid Chris C79) met HiFi Tuning silver stopzekering en Lapp CY 110 netkabel naar het alu ''heavy duty DIY'' stekkerblok met aan het uiteinde van de Lapp een Iego Rhodium IEC female connector en bij de inlet van het stekkerblok een Furutech Rhodium IEC male connector  :pompom:

In het stekkerblok de bij Henk, Theo, en Jan bekende en gewaardeerde Schuko outlets van duits makelij.
Vanaf hier weer verder met een in audioland onbekende hoogwaardige met zwaar teflon afgeschermde netkabel (die het super doet i.c.m. Naim) die voorzien is van Iego gold IEC en Schuko connectoren. Topspul dat Iego  :headbanging:

Ik ben met deze set up heel tevreden, maar heb (na de aankomende wintersportvakantie) wat testplannen om de Iego Gold connectoren te gaan verwisselen voor Rhodium exemplaren van Iego. Verder ben ik van plan om de ''getweakte'' zekeringhouder te gaan bestellen die je ziet staan in de nieuwsbrief van Peacock Audio.
(als het goed is heb je deze binnengekregen via de mail zojuist  ;))

en geen spoortje scherpte met al dat rhodium?


LeonArdusS

Citaat van: Bas Akkerman op februari  3, 2013, 13:52:25
Als ik die had gehad... :wub: Ik heb het idee dat de truffelolie van Oil&Vinegar eerder chemisch dan natuurlijk is. Maar ach, ik bedot me zelf wel met een puntje geroosterd brood gedoopt in een met truffelolie besprenkeld halfzacht gekookt eitje. :smile:
Overigens zijn het wentelteefjes geworden. Zoute voor mijn vrouw, zoete voor mij. ;)

Je kan beter een zwart truffeltje halen en zelf op olie zetten, is niet duurder maar wel veel lekkerder.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Bas Akkerman

Citaat van: LeonArdusS op februari  3, 2013, 21:50:03
Je kan beter een zwart truffeltje halen en zelf op olie zetten, is niet duurder maar wel veel lekkerder.
Goed idee!

Theo ik ben wel nieuwsgierig naar je DAC-avonturen. Ik heb het wellicht al eens gevraagd, maar nam je de PS Audio nou ook mee in je testen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2013, 21:34:45
en geen spoortje scherpte met al dat rhodium?

Tot op heden gelukkig nog niet Henk  ;)  Maar misschien zijn Iego Rhodium IEC en Schuko connectoren aan de netkabel (i.p.v. de gemonteerde Iego Gold) wel iets te veel van het goede ? Met de ex PMC,s moest ik erg op mijn hoede zijn hiervoor, maar de Adam,s met de AMT tweeters hebben toch wel een heel ander karakter hoor.
Ik wil het dan ook proberen, maar het zou zonde zijn van de aankoop als blijkt dat het toch over het randje zou gaan.... ???
Ik heb wel de mogelijkheid om ingespeelde Furutech Rhodium connectoren te kunnen proberen, maar ik ben nu eenmaal fan van Iego  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Toch blijf ik dit toch ook nog een zeer mooie dac vinden  ;)
Een merk met een hoog gewaardeerde schat aan ervaring en kennis op het gebied van d/a converting.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#3959
Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 22:18:02
Toch blijf ik dit toch ook nog een zeer mooie dac vinden  ;)
Een merk met een hoog gewaardeerde schat aan ervaring en kennis op het gebied van d/a converting.



Die heb ik zaterdag in het echt "gezien" niet beluisterd overigens. Fraai om te zien, maar ja bij mij gaat alles achter gesloten deuren............
mainly British stuff

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 22:18:02
Toch blijf ik dit toch ook nog een zeer mooie dac vinden  ;)
Een merk met een hoog gewaardeerde schat aan ervaring en kennis op het gebied van d/a converting.



Nice....
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Deleted Member 2

#3961
Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 22:05:19
Tot op heden gelukkig nog niet Henk  ;)  Maar misschien zijn Iego Rhodium IEC en Schuko connectoren aan de netkabel (i.p.v. de gemonteerde Iego Gold) wel iets te veel van het goede ? Met de ex PMC,s moest ik erg op mijn hoede zijn hiervoor, maar de Adam,s met de AMT tweeters hebben toch wel een heel ander karakter hoor.
Ik wil het dan ook proberen, maar het zou zonde zijn van de aankoop als blijkt dat het toch over het randje zou gaan.... ???
Ik heb wel de mogelijkheid om ingespeelde Furutech Rhodium connectoren te kunnen proberen, maar ik ben nu eenmaal fan van Iego  :angel:

Ook ik houd het op Iego. Met Furutech rhodium heb ik in combinatie met de elac jet tweeters slechte ervaringen. En de adam en de elac tweeters zijn /lijken tweelingen. Beide fabrikanten beweren dat het "hun" tweeter is. Beide hebben ongelijk. Het - de air-motion-transformer - is de vinding van Oskar Heil. Deze man is overigens ook de bedenker van de Jfet.

twani

Is dat dan de zelfbouw kit Henk? En welk type AudioNote hebben we het dan over?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2013, 22:26:42
En de adam en de elac tweeters zijn /lijken tweelingen. Beide fabrikanten beweren dat het "hun" tweeter is. Beide hebben ongelijk. Het - de air-motion-transformer - is de vinding van Oskar Heil. Deze man is overigens ook de bedenker van de Jfet.

Klopt  ;)  Dit is wat de heren van Adam Audio er over schrijven.......  http://www.adam-audio.com/en/technology/x-art
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


Deleted Member 2

#3965
Citaat van: twani op februari  3, 2013, 22:31:49
Is dat dan de zelfbouw kit Henk? En welk type AudioNote hebben we het dan over?

Ik bedoel geen zelfbouw. Niet dat ik je vakmanschap en handvaardigheid onderschat, maar........ 8)

AudioNote heeft aardig wat uitvoeringen die op zich weer in kwaliteit verbeterd kunnen worden door het opwaarderen van condensatoren. Een fraaie versie is de 3.x. Niet de voordeligste dac, maar oh zo mooi. Dit is de rust die mij bevalt.


twani


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2013, 22:45:19
Ik bedoel geen zelfbouw. Niet dat ik je vakmanschap en handvaardigheid onderschat, maar........ 8)

AudioNote heeft aardig wat uitvoeringen die op zich weer in kwaliteit verbeterd kunnen worden door het opwaarderen van condensatoren. Een fraaie versie is de 3.x. Niet de voordeligste dac, maar oh zo mooi. Dit is de rust die mij bevalt.


Ik heb slechts één keer een DAC van Audio Note gehoord. Die vond ik inderdaad een rustig geluidsbeeld geven, maar ook wat bleke klankkleuren hebben waardoor de muziek wat ingetogen bleef. Gezien Theo's voorkeur misschien wel een aanrader, zeker in combinatie met de Leben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op februari  3, 2013, 23:04:21
Ik heb slechts één keer een DAC van Audio Note gehoord. Die vond ik inderdaad een rustig geluidsbeeld geven, maar ook wat bleke klankkleuren hebben waardoor de muziek wat ingetogen bleef. Gezien Theo's voorkeur misschien wel een aanrader, zeker in combinatie met de Leben.
De Leben/Harbeth combi is in mijn beleving weinig kritisch vwb. de aangesloten bron, de DHTROB en de MF liggen echt vér uit elkaar qua afstemming, klinken echter beide fijn en ontspannen..Kan met allebei prima leven...

YamahaRXV

@Theo  Het is dat het best nog wel een stukje toeren is van mijn woonplaats naar het chique Zandvoort anders probeerde ik even mijn favoriete dac te regelen voor je en deze voor een testcase af te geven bij je  ;) (ook uit nieuwsgierigheid over jouw mogelijke bevindingen als je hem zou horen i.c.m. de Leben, en even losstaande van het ontbreken van een asynchrone USB  ;))

O ja, leuk om zojuist nog even met Monique contact gehad te hebben via de mail  ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 23:13:42
@Theo  Het is dat het best nog wel een stukje toeren is van mijn woonplaats naar het chique Zandvoort anders probeerde ik even mijn favoriete dac te regelen voor je en deze voor een testcase af te geven bij je  ;) (ook uit nieuwsgierigheid over jouw mogelijke bevindingen als je hem zou horen i.c.m. de Leben, en even losstaande van het ontbreken van een asynchrone USB  ;))

O ja, leuk om zojuist nog even met Monique contact gehad te hebben via de mail  ;) :D

Ik ben gemiddeld zo'n drie dagen in de week redelijk in de buurt van Twani, dus ik wil wel voor koerier spelen........
mainly British stuff

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 23:13:42
@Theo  Het is dat het best nog wel een stukje toeren is van mijn woonplaats naar het chique Zandvoort anders probeerde ik even mijn favoriete dac te regelen voor je en deze voor een testcase af te geven bij je  ;) (ook uit nieuwsgierigheid over jouw mogelijke bevindingen als je hem zou horen i.c.m. de Leben, en even losstaande van het ontbreken van een asynchrone USB  ;))

O ja, leuk om zojuist nog even met Monique contact gehad te hebben via de mail  ;) :D
Zoals je merkt Jan, scheiden wij dat soort dingen niet zo strikt, als "Mo" zin heeft om jou te beantwoorden doet ze dat gewoon....... Ze zat met de laptop op schoot een beetje te Facebooken en wat "meiden onderling" dingen met vriendinnen te doen toen jouw mail binnenkwam en riep toen op z'n Monieks, ah je vriend Jan mailt ons, ík antwoord wel even. En ja, waarom ook niet.... ;D

twani

Citaat van: Martin!!! op februari  3, 2013, 23:17:19
Ik ben gemiddeld zo'n drie dagen in de week redelijk in de buurt van Twani, dus ik wil wel voor koerier spelen........
Super aardig van je Martin, moet Jan nog wel op een redelijk eenvoudige manier dit kunnen regelen..., dat horen we nog wel....

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari  3, 2013, 23:19:08
Zoals je merkt Jan, scheiden wij dat soort dingen niet zo strikt, als "Mo" zin heeft om jou te beantwoorden doet ze dat gewoon....... Ze zat met de laptop op schoot een beetje te Facebooken en wat "meiden onderling" dingen met vriendinnen te doen toen jouw mail binnenkwam en riep toen op z'n Monieks, ah je vriend Jan mailt ons, ík antwoord wel even. En ja, waarom ook niet.... ;D

:clapping: ah, top zo,n vrouw  :D  Dat is dan wel weer het verschil met mijn Sheila; die is enigzins verlegen aangelegd en zal dat waarschijnlijk niet zo gauw doen  :blush:
Maar Monique is dus ook zo,n Facebook liefhebber ? Hier zit er ook eentje die daar op z,n zachtst gezegd redelijk ''actief'' mee is  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op februari  3, 2013, 23:17:19
Ik ben gemiddeld zo'n drie dagen in de week redelijk in de buurt van Twani, dus ik wil wel voor koerier spelen........

Op zich een mooi voorstel Martin, maar de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik eigenlijk wel een keer de persoon Theo in levende lijve wil ontmoeten  :D
En wat is er dan mooier dan een soort van meet en greet waarbij de gast met een goedklinkende dac onder zijn armen aan de voordeur staat..... :pompom:

Wij zien en spreken mekaar in ieder geval vrijdag weer. Ik heb er zin in hoor  ;)

@Theo  Als je het zou willen dan is dat denk ik wel te regelen hoor  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8