A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Tjee, wat een toestanden toch weer..... ???
Maar goed, toch weer een ''oude vertrouwde'' M1 dac er (tijdelijk) bij ?

Je had ook een Burson D 160 dac kunnen proberen Theo  8)
Had je zeker weten geen spijt van gekregen...

Hopelijk zijn de problemen met je DHTRob dac weer snel opgelost  ;)
Zonder muziek zitten is inderdaad 3x niks  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 24, 2013, 20:56:00
Tjee, wat een toestanden toch weer..... ???
Maar goed, toch weer een ''oude vertrouwde'' M1 dac er (tijdelijk) bij ?

Je had ook een Burson D 160 dac kunnen proberen Theo  8)
Had je zeker weten geen spijt van gekregen...

Hopelijk zijn de problemen met je DHTRob dac weer snel opgelost  ;)
Zonder muziek zitten is inderdaad 3x niks  :(
Heb ik inderdaad weer naar gekeken Jan, ik geloof namelijk ook heel erg in de klank van de Burson. Alleen het ontbreken van asynchroon is voor mij voorlopig nog een hó houdertje...
Als de nieuwe Burson mét A synchroon er is verkoop ik de MF en bestel direct de Burson, ik geloof je namelijk helemaal vwb. de klank van de Burson Jan ;)

Ik heb de MF M1 dac goedkoop gekocht dit keer :D (425,- voor de nieuwe a synchrone versie)

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 24, 2013, 21:01:43
Heb ik inderdaad weer naar gekeken Jan, ik geloof namelijk ook heel erg in de klank van de Burson. Alleen het ontbreken van asynchroon is voor mij voorlopig nog een hó houdertje...
Als de nieuwe Burson mét A synchroon er is verkoop ik de MF en bestel direct de Burson, ik geloof je namelijk helemaal vwb. de klank van de Burson Jan ;)

Ik heb de MF M1 dac goedkoop gekocht dit keer :D (425,- voor de nieuwe a synchrone versie)

Zojuist nog even de review van Six Moons gelezen over de nieuwe asynchrone 24/192 Burson Conductor pre-amp/headphone-amp/dac, maar al met al komt deze Burson weer goed naar voren en is de ''value for money'' erg hoog.
Als ik de review door lees dan begrijp ik er uit dat de Conductor wat verfijnder klinkt dan zijn voorganger de HA-160 D (die eerder een Blue Moon award kreeg), maar dat de typische organische en tonaal rijke typische Burson sound behouden is gebleven.
Misschien niet de meest transparante en detailrijkste dac die er te vinden is, maar wel eentje die uiterst muzikaal en ritmisch klinkt, je goed in de muziek betrek en je vervolgens uren kan laten luisteren zonder luistervermoeidheid. Zo heb ik de HA 160 D ook ervaren in de tijd dat deze hier stond  ;)

http://www.6moons.com/audioreviews/burson10/1.html

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Citaat van: twani op januari 24, 2013, 20:40:56
Weet je wel hoe onrustig je wordt als je s'avonds geen muziek kunt draaien Bas :devil:
Zelfs Monique vindt het vervelend ;).

Ik laat de DAC gelijk modificeren met een paar "vette buizen" op het "bovendek"

Er zitten nu ook buizen in maar die zitten helaas onzichtbaar weggestopt, ich möchte gern die glühkolben sehen ;D

Nostalgie bij kaarslicht... :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

De M1 dac staat lekker te swingen, eigenlijk best heel blij mee...Weer een kastje minder ook, de Vlinken(ik had er inmiddels 2) zijn er tussenuit want de nieuwere versie van deze dac is zélf Asynchroon.

Ook bij Peter een Audioquest Cinnamon Usb kabel besteld

twani

Like this...

Die van mij is overigens van mei 2012...

twani


BuSpu

Citaat van: twani op januari 26, 2013, 22:25:17
Ook bij Peter een Audioquest Cinnamon Usb kabel besteld
Hoe kom je daar zo bij?  :P

twani


twani

Citaat van: BuSpu op januari 26, 2013, 22:33:25
Hoe kom je daar zo bij?  :P
Om Frank z'n geloofwaardigheid overeind te houden op het forum :laugh:

BuSpu

Citaat van: twani op januari 26, 2013, 22:35:58
Om Frank z'n geloofwaardigheid overeind te houden op het forum :laugh:
Er word toch goed voor 'm gezorgd.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Mijn nieuwe vriendje.....

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op januari 27, 2013, 11:31:12
Mooi vriendje zal wel lekker klinken...
Zeker wel, mijn set wordt steeds eenvoudiger qua opstelling en bekabeling. Nu nog slechts:

Laptop>Audioquest usb>M1 Dac>Chord Crimson "plus" interlink>LebenCS300>Atlas Equator mk2 biwire LS kabel>Harbeth SHL-5> genieten van muziek.............

Martin!!!

Nu je een nieuwe M1 Dac in de keten heb blijft de DAC van DHTROB nog steeds je favoriet?
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op januari 27, 2013, 12:00:16
Nu je een nieuwe M1 Dac in de keten heb blijft de DAC van DHTROB nog steeds je favoriet?
Ja.......  Die blijkt overigens tóch niet de boosdoener te zijn, toch de prébuisjes in de Leben.....

Gek wordt ik van mezelf :devil:

Martin!!!

Citaat van: twani op januari 27, 2013, 12:01:38
Ja.......  Die blijkt overigens tóch niet de boosdoener te zijn, toch de prébuisjes in de Leben.....

Gek wordt ik van mezelf :devil:

Wel een gedoe met die buisjes zeg pfff kan me voorstellen dat er gek van wordt!
mainly British stuff

twani


frank2

Citaat van: Martin!!! op januari 27, 2013, 12:07:52
Wel een gedoe met die buisjes zeg pfff kan me voorstellen dat er gek van wordt!

Moet je eens 8 usb kabeltjes gaan vergelijken, kun je net zo gek van worden....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 27, 2013, 11:28:09
Mijn nieuwe vriendje.....

Als ik zo die M1 dac ziet, weet ik gelijk weer waarom ik Musical Fidelity als merk zo waardeer  :headbanging:
Het blijft m.i. zeer mooi spul  ;)

Wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen in sound tussen deze M1 dac en de DHTRob dac Theo ?
Je heb nu een mooi vergelijk kunnen maken tussen beiden denk ik.....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op januari 27, 2013, 14:32:07
Als ik zo die M1 dac ziet, weet ik gelijk weer waarom ik Musical Fidelity als merk zo waardeer  :headbanging:
Het blijft m.i. zeer mooi spul  ;)

Wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen in sound tussen deze M1 dac en de DHTRob dac Theo ?
Je heb nu een mooi vergelijk kunnen maken tussen beiden denk ik.....
+1
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani

M1 DAC mk2:

-uitgangs signaal iets minder krachtig, de versterker moet één streep hoger voor zelfde volume.
-klankbeeld rijkt (veel) verder buiten de speakers
-weergave meer "airy" , luchtig, extensief.

DHTROB DAC:

-Compacter beeld, maar met iets meer karakter en kleur.
-Diepere bassweergave
-losse Vlink achtige converter nodig voor usb en asynchroon.
-maar 1 aansluiting

2 werelden eigenlijk, de nieuwe M1 dac is erg goed in mijn set hoor...., so is de DHTROB DAC ;)

twani


AbZ

Citaat van: frank2 op januari 27, 2013, 14:02:20
Moet je eens 8 usb kabeltjes gaan vergelijken, kun je net zo gek van worden....
Gevolg?  :lookaround:  Oorzaak?