A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

twani

Doen jullie dan wel de Premium versie Tom en Jan?

tompj

Citaat van: twani op december 10, 2012, 12:59:00
Doen jullie dan wel de Premium versie Tom en Jan?
Ik wel. Duidelijk beter dan voorheen, maar nog steeds...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: tompj op december 10, 2012, 12:55:44
Ik herken wel wat Jan zegt. Ik vind mijn 'kale' iTunes nog steeds vaak beter klinken dan Spotify. Komt uit dezelfde laptop. Spotify klinkt wat vlakker. Overigens varieert dat wel per track/album.

Zoals Tom het aangeef, zo ervaar ik het ook  ;)  iTunes klinkt in 99,9 % van alle gevallen beter dan dezelfde Spotify nummers weergegeven op mijn niet al te crappy Asus laptop  ;)
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van alle nummers via iTunes gelijkwaardig en zeker niet verkeerd, via Spotify is er veel kwaliteitsverschil te horen.
Het is zowieso eigenlijk niet verbazingwekkend ( dus logisch) dat het verschil tussen FLAC bestanden en Spotify bestanden (eigenlijk gewoon ''ordinaire'' MP3 bestanden) goed hoorbaar is.
Met iTunes moet je soms goed je best doen om de kwaliteitsverschillen met FLAC bestanden snel te kunnen ontdekken. Via Spotify pik ik ze vaak bij de eerste minuut er al uit hoor  :angel:
Zoals Tom al aangeeft klinkt het via Spotify vlakker, en minder dynamisch. Het hoog heeft vaak wat scherpe randjes en het laag is minder gedefinieerd.
Althans, wat ik hier dan waarneem met mijn oren  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Jullie zijn de laatste die ik niét geloof uiteraard, gek toch dat het bij mij andersom is :crazy:

tompj

Citaat van: twani op december 10, 2012, 19:35:04
Jullie zijn de laatste die ik niét geloof uiteraard, gek toch dat het bij mij andersom is :crazy:
Zoals Jan het omschrijft ervaar ik het exact. Inderdaad vreemd Theo.

Help! Een mysterie.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Maar we hoeven niks op te lossen want we zijn alledrie tevreden ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2012, 12:59:00
Doen jullie dan wel de Premium versie Tom en Jan?

Nog vergeten te melden; hier ook de premium versie van Spotify  ;)
De geïmporteerde iTunes bestanden weergegeven via JRiver klinken trouwens ook zeer lekker moet ik zeggen.
Zojuist nog even The Eagles (Hotel California) via iTunes geluisterd en dat klonk toch wel zeer lekker  :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Ik neem toch aan dat jullie niet kaal iTunes gebruiken om muziek af te spelen via een DAC?

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 10, 2012, 19:35:04
Jullie zijn de laatste die ik niét geloof uiteraard, gek toch dat het bij mij andersom is :crazy:
Theo, misschien vind je het wat minder precieze karakter van Spotify juist wel lekker vergevingsgezind?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Als je eenmaal weet wat compressie (mp3) met vooral moderne (dus tegen de max aan) gemasterde opnames doet, zul je niet snel meer kiezen hiernaar te luisteren. Ik niet i.i.g.

http://www.youtube.com/watch?v=BhA7Vy3OPbc&feature=g-hist

tompj

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 20:38:15
Ik neem toch aan dat jullie niet kaal iTunes gebruiken om muziek af te spelen via een DAC?
Ik in ieder geval wel. Ik vind het prima klinken, op bij 1 op 1 vergelijk met CD.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

garmtz

Citaat van: tompj op december 10, 2012, 21:02:41
Ik in ieder geval wel. Ik vind het prima klinken, op bij 1 op 1 vergelijk met CD.

PC of Mac? PC geloof ik he? Ik zou echt overstappen op in ieder geval JRiver dan... Ik vind de verschillen tussen sotwarespelers behoorlijk groot. Maargoed, als je geen verschil tussen iTunes kaal en CD hoort, don't bother! :)

tompj

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 21:11:14
PC of Mac? PC geloof ik he? Ik zou echt overstappen op in ieder geval JRiver dan... Ik vind de verschillen tussen sotwarespelers behoorlijk groot. Maargoed, als je geen verschil tussen iTunes kaal en CD hoort, don't bother! :)
Volgens mij is er weinig mis met mijn oren. Als ik iets niet hoor wat duidelijk zou moeten zijn, moet jij betere luidsprekers gaan verkopen.... ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

garmtz

Dan luisteren wij behoorlijk anders, laten we het daarop houden... Maargoed, ik hoor ook verschil tussen DACs en kabels, dus het zal wel aan mij liggen... ;)

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 21:11:14
PC of Mac? PC geloof ik he? Ik zou echt overstappen op in ieder geval JRiver dan... Ik vind de verschillen tussen sotwarespelers behoorlijk groot. Maargoed, als je geen verschil tussen iTunes kaal en CD hoort, don't bother! :)

Een tijdje terug ben ik serieus aan het vergelijken geweest met JRiver op de laptop en de Superuniti die dezelfde resolutie bestanden van de NAS streamde.
De laptop met JRiver was gelinkt via de MF V-Link aan de dac van de Superuniti.
Ik was erg benieuwd of er verschillen waarneembaar zouden zijn en welke bron evt. in het voordeel zou zijn.
De laptop met JRiver liet een mooie vloeiende weergave horen waarbij het laag zelfs ietsje dieper leek te gaan dan met de Superuniti als streamer.
Het totale klankbeeld klonk wel wat slanker en minder vol doordat naar mijn mening er in het midden gebied ingeleverd werd t.o.v. de Superuniti als streamer.
Verder was er redelijk makkelijk waar te nemen dat er minder dynamiek aanwezig was en de soundstage minder breed en diep was.

Al met al een interessant vergelijk waarbij ik stiekem toch wel blij was dat de Superuniti als streamer/dac voor mij de best klinkende was  :P
Spotify en iTunes luister ik dus wel en met name iTunes via laptop/MF V-Link/SU dac vind ik niet tegenvallen hoor.
Als ik er echt voor gaat zitten (85 % van alle situaties) dan is het toch zeker wel de Superuniti die als ''alles in één'' topper ingezet wordt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 21:54:42
Dan luisteren wij behoorlijk anders, laten we het daarop houden... Maargoed, ik hoor ook verschil tussen DACs en kabels, dus het zal wel aan mij liggen... ;)
Serieus, ik moet jRiver nog steeds uittesten. Ik ben niet zo happig op gefriemel op de computer, maar het moet er toch een keer van komen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Is en blijft gevoelige materie, in het Duitse blad Stereo werd een aantal jaren geleden in een vergelijkende test het "kale" iTunes als beste mediaspeler verkozen.
Ik kan overigens met 2 heel verschillende DAC's, iTunes (kaal), Jriver (FLACS via Wasapi), FLACS vanaf de NAS door de M1 Clic én Spotify best een aantal zaken goed vergelijken in mijn set en blijf concluderen dat Spotify voor mij erg goed klinkt......

Tom heb ik overigens leren kennen als redelijk pragmatisch op dit gebied ;D Klinkt 't goed dan is het goed en prutten we (op dat onderdeel dan) niet verder.
Aangezien Tom z'n Accu en minilaptopje daadwerkelijk erg fijn klonken kan ik me voorstellen dat hij het houdt zoals het is....
Tom bleek een échte "muziekluisterman", geen gezever verder, muziek luisteren :clapping:
En inderdaad zoals Tom al eens aangaf waren er hele periodes dat we niet eens iets tegen elkaar zeiden zonder dat dit onplezierig was, we zaten lekker in de muziek ;)

garmtz

@YamahaRXV: zoals ik wel ook in andere topics heb gezegd (o.a. in het Davialet topic) - een interne streamer wint het altijd van externe bronnen. Bijna per definitie. Of er is echt iets heel erg mis met de implementatie.

twani

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 22:07:18
@YamahaRXV: zoals ik wel ook in andere topics heb gezegd (o.a. in het Davialet topic) - een interne streamer wint het altijd van externe bronnen. Bijna per definitie. Of er is echt iets heel erg mis met de implementatie.
Terwijl er in een streamer toch ook niet meer dan een streamboard en een DAC zit :o

Wakka wakka, hoe kan dat dan?

garmtz

Citaat van: twani op december 10, 2012, 22:11:48
Terwijl er in een streamer toch ook niet meer dan een streamboard en een DAC zit :o

Wakka wakka, hoe kan dat dan?

Heeft te maken met hoe de streamer zijn data (hopelijk) klokt naar de DAC. Een externe bron moet via een S/PDIF interface werken, wat een bottleneck is op de performance. De streamer heeft een directer pad naar de DAC.

tompj

Citaat van: twani op december 10, 2012, 22:06:02
Tom bleek een échte "muziekluisterman", geen gezever verder, muziek luisteren :clapping:
Bij die beschrijving voel ik me wel thuis Theo. Ik ben (eigenlijk sinds de Harbeths) wel klaar met technisch luisteren. Toch moet het allemaal wel kloppen en niet in de verste verte vlak worden, maar dat is het bij mij niet voor mijn gevoel. En inderdaad, ik heb ook bij jou op jouw luidsprekers via dat laptoppie met iTunes heerlijk muziek geluisterd. De SHL5's hebben mij helemaal overrtuigd. (Met die Leben moet dat wel helemaal top zijn...)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 22:15:05
Heeft te maken met hoe de streamer zijn data (hopelijk) klokt naar de DAC. Een externe bron moet via een S/PDIF interface werken, wat een bottleneck is op de performance. De streamer heeft een directer pad naar de DAC.
Ik beweeg me nu op glad ijs Garmt, als niet-techneut, maar een asynchrone DAC klokt toch zelf i.p.v. dat de bron dat doet?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: garmtz op december 10, 2012, 22:15:05
Heeft te maken met hoe de streamer zijn data (hopelijk) klokt naar de DAC. Een externe bron moet via een S/PDIF interface werken, wat een bottleneck is op de performance. De streamer heeft een directer pad naar de DAC.
Ik ken iemand die er nu steevast bij had gezegd "mits er geen ontwerpfouten in de apparatuur zitten" :D


twani

Citaat van: tompj op december 10, 2012, 22:20:13
Ik beweeg me nu op glad ijs Garmt, als niet-techneut, maar een asynchrone DAC klokt toch zelf i.p.v. dat de bron dat doet?
Ik had dezelfde gedachtengang maar voelde hetzelfde als jij Tom....dat durf je toch niet tegen Garmt te zeggen ;D

tompj

Citaat van: twani op december 10, 2012, 22:21:54
Ik had dezelfde gedachtengang maar voelde hetzelfde als jij Tom....dat durf je toch niet tegen Garmt te zeggen ;D
Ik deed het ook heel voorzichtig... :)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element