A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 14:48:53
Er waren een heleboel rijen kan ik me nog herinneren. Eén van de laatste rijen waar ik kwam, waren die van het hoofdhaar en de benenwagen. ;)
;D
Maar in de humor rij stond je gelukkig weer aardig vooraan...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#2776
Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 14:48:53
Er waren een heleboel rijen kan ik me nog herinneren. Eén van de laatste rijen waar ik kwam, waren die van het hoofdhaar en de benenwagen. ;)

:laugh: :laugh:  Ik vind humor bij een man ook veel aantrekkelijker dan hoofdhaar :P

frank2

#2777
Citaat van: twani op november 29, 2012, 18:23:13
:laugh: :laugh:  Ik vind humor bij een man ook veel aantrekkelijker dan haar :P

Gelukkig ik heb al diepe inhammen en een kale plek achterop....

Maar even over Leben: ik las dat je het geluid een ruk helderder vond, vind je dat mooi of niet want dat lees ik niet. Verder vraag ik mij af waarom je niet eerst geluisterd hebt thuis voor je tot aankoop overging.

Ik krijg het idee maar misschien heb ik het verkeerd, dat de versterker nog acceptabel is, maar datdit de limiet qua helderheid is.

Volgens mij kun je hem nog wel terugdoen en een andere versterker proberen.....??
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#2778
Nee Frank, hij gaat zeker niet terug ;)  De versterker heeft mij aan een compleet nieuwe ontdekkingsreis laten beginnen waarvan de einddatum niet in zicht is. Het ding speelt zeer spannend óp.
Iets helderder heeft bij Leben compleet niets met analytisch van doen, ben ik allergisch voor zoals je weet.......
Meest opvallend is en blijft de volwassen presentatie van het Lebentje, je weet niet wat je meemaakt.
Ik merk aan meerdere reakties dat men denkt dat ik niet enthousiast ben over de Leben. Het tegendeel is waar, ik wil me echter niet laten verleiden tot het openen van de lade met superlatieven om deze vervolgens over het forum heen te strooien als ware er geen andere/betere versterker meer dan de Leben.
Het zou ook disrespectvol zijn naar de M6i toe die ook erg goed was, deze is echter veel beter ;)  :tongue2:

Dus Frank, Daß Leben ist so schön wie niemals vorher..........

tompj

Echt wel duidelijk dat je erg enthousiast bent Theo, en terecht. De demo met de Leben die ik had was ook geweldig.

Kun je nog iets zeggen over de Leben vs de Accuphase? Okay okay, dat was een korte kennismaking, maar toch...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

 Auwks, dat vind ik moeilijk zeg... Ik. Parkeer 'm totdat ik de Leben wat langer onder mijn hoede heb, kom er zeker op terug Tom ;)

Oh ja één ding kan ik wél al roepen....je hebt niet meer dan 12 watt per kanaal nodig om een mooie diepe bass te verkrijgen.......ik zou willen dat ik dát technisch kon onderbouwen :o

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 29, 2012, 18:23:13
:laugh: :laugh:  Ik vind humor bij een man ook veel aantrekkelijker dan hoofdhaar :P
Ehhh :unsure: en ik wilde net een PM gaan sturen om eens langs te komen... ;)

Je opmerking over superlatieven herken ik wel. Ondanks dat ik weet dat ik het in het groter geheel moet zien, wil ik nog weleens erg enthousiast reageren over een apparaat. Knap dus dat je je weet te beheersen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 23:05:30
Ehhh :unsure: en ik wilde net een PM gaan sturen om eens langs te komen... ;)

Je opmerking over superlatieven herken ik wel. Ondanks dat ik weet dat ik het in het groter geheel moet zien, wil ik nog weleens erg enthousiast reageren over een apparaat. Knap dus dat je je weet te beheersen. ;)
Al doende leert men ;D

twani

Je loopt precies 26 Posts op me voor Bas, je bent in rang gestegen ook zie ik :P (toe maar, nog weer een keer)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 29, 2012, 23:11:47
Je loopt precies 26 Posts op me voor Bas, je bent in rang gestegen ook zie ik :P (toe maar, nog weer een keer)
Krijg nou de... (bantaal). Zal eens kijken welke post nou de 3000e was.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Citaat van: twani op november 29, 2012, 20:48:25
Auwks, dat vind ik moeilijk zeg... Ik. Parkeer 'm totdat ik de Leben wat langer onder mijn hoede heb, kom er zeker op terug Tom ;)

Oh ja één ding kan ik wél al roepen....je hebt niet meer dan 12 watt per kanaal nodig om een mooie diepe bass te verkrijgen.......ik zou willen dat ik dát technisch kon onderbouwen :o

Watt zegt niet alles, ook de stroomreserves (vermogen, dikke trafo's) die loopt... een Rolls Royce loopt nu eenmaal makkelijker 120 dan een Eend. ;D ;D maar er zullen zeker mensen zijn die dit beter kunnen onderbouwen. O0

Mijn AI heeft 8W maar die blaast de hele boel bij elkaar..

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani


advr


heel veel 'blik' in buizenversterkers is goed. de beste zijn de bloktrafo's boven de ringkern ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 29, 2012, 20:48:25
Auwks, dat vind ik moeilijk zeg... Ik. Parkeer 'm totdat ik de Leben wat langer onder mijn hoede heb, kom er zeker op terug Tom ;)

Oh ja één ding kan ik wél al roepen....je hebt niet meer dan 12 watt per kanaal nodig om een mooie diepe bass te verkrijgen.......ik zou willen dat ik dát technisch kon onderbouwen :o

Ik stond er ook versteld van toen ik de Leben hoorde dat er best een mooi laag weergave kan produceren. Ik had dit voorheen niet verwacht ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Zó ziet een Leben product er van dichtbij uit. Je moet er van houden natuurlijk ;)

twani

Leben + Harbeth

Deleted Member 2

#2791
Je hebt de zaakjes goed voor elkaar. Zelfs ook goede foto's. ;D

Ik meende mij te herinneren dat de luidspreker stands aluminium kleurig waren. Of vergis ik me?
Vond dat een prachtige combi.

Groet,

Henk

PS
Liep vanmiddag bij toeval tegen een leben versterker aan bij de oudste - ?? - audiodealer in Rotterdam. Niet als adspirant koper hoor.  ;D

Groet,

Henk

twani

 Dat zijn foto's van het net Henk, bij mij is het nog veel mooier :P

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 30, 2012, 22:51:09
Dat zijn foto's van het net Henk, bij mij is het nog veel mooier :P

Ik dacht al dat je een snelle leerling bent op het gebied van fotografie. ??? Dat interieur ben ik overigens al eerder bij je tegen gekomen :confused:

Groet,

Henk

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Leben CS300 XS  2x15 watt zijnde de licht "getunede" versie met oa. iets zwaardere trafo`s, nog wat hoogwaardiger interne componenten, andere buizenvoetjes, WBT achtige aansluiterminals, volledig gouden knoppen en een lampje in de áán en uit schakelaar.
Deze kent een meerprijs van een dikke 200 euro tov de normale 300CS.....

twani

#2796
Nog een andere (veel duurdere) Leben + Harbeth setup.......

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Dank je...... Hele rare gewaarwording om te genieten van 2x12watt :o

frank2

Tsja 12 watt is niet veel maar zoals ik al eerder geschreven heb watts zeggen niet veel.
Ik geloof je meteen dat het een mooi geluid is wat voldoende "hard/luid" kan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren