A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 28, 2012, 11:59:46
BMW = supercool....... De mooiste blijft overigens de E30 M3, die deden (en heel af en toe nog) in full race trim 10.000 toeren bij mij achter op het circuit...........  :worship:

Inderdaad super die M3 E30  :tongue2: Voor in die tijd één van de ''hot''cars samen met de Ford Sierra RS Cosworth.
De M3 e30 met 2.3 liter 16 v. motor en 200 pk. (voor die tijd best veel)
De stuureigenschappen van het ding waren zeer goed te noemen en ik heb mijn exemplaar ook een aantal keren bij Theo in de ''achtertuin'' uit kunnen laten..... 8)
Ook nog plannen gehad om de Johnny Cecotto versie te kunnen bemachtigen, maar dit was echt een collectors item geworden net zoals de M3 CSL e46 trouwens  :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#2751
Jan, je raakt een gevoelige snaar op autogebied bij mij, wel om de volgende reden(en)

De late 70èr tot begin negentiger jaren behelsen voor mij de gouden jaren op automobiel vlak en wel om de volgende redenen:

De techniek was al dusdanig vér dat de motoren op betrouwbare wijze zeer hoge vermogens en toerentallen toelieten, er was bijna nog geen sprake van infantiel geneuzel zoals we daar hebben ABS ESP BAS :devil: Wél achterwielaandrijving :pompom:
Vaak een compromisloos, theatraal en utilitair uiterlijk.

Bijgaand nog een sfeerfoto van een aantal van mijn helden :worship:

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op november 28, 2012, 20:22:50
Jan, je raakt een gevoelige snaar op autogebied bij mij, wel om de volgende reden(en)

De late 70èr tot begin negentiger jaren behelsen voor mij de gouden jaren op automobiel vlak en wel om de volgende redenen:

De techniek was al dusdanig vér dat de motoren op betrouwbare wijze zeer hoge vermogens en toerentallen toelieten, er was bijna nog geen sprake van infantiel geneuzel zoals we daar hebben ABS ESP BAS :devil: Wél achterwielaandrijving :pompom:
Vaak een compromisloos, theatraal en utilitair uiterlijk.

Bijgaand nog een sfeerfoto van een aantal van mijn helden :worship:

:worship: Het trio op de foto zijn ook zeker mijn helden Theo en zeer zeker door de eigenschappen die jij omschrijf.
Stuk voor stuk krachtige en echte stuurman auto,s die op een pure manier zonder electronische snufjes en hulpmiddelen op het scherpst van de snede gereden konden worden, mits de bestuurder ook over voldoende ''skills'' beschikte  ;) 8)

De M3 E30 met z,n zeer strakke, communicatieve en goede stuurgedrag en relatief probleemloze en hoogtoerige 4 cilinder motor.
De 190 E 2.5-16 met z,n wat zwaardere massa en ''wat zompige'' stuurgedrag; meer een ''recht toe,recht uit'' racer.
Last but not least de ''Flugel Cossie'' met z,n niet altijd even betrouwbare 2.0 liter turbo motor en een ''dollemans'' auto v.w.b. onvoorspelbaar weggedrag bij hoge snelheden.
Er ligt mij nog iets bij van een zeer heftig ongeval in Duitsland met een compleet ''stuurloos'' geraakte Cossie die op de hoogste snelheid aan het boenderen was op de autobahn  :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 28, 2012, 20:37:41
1 om het af te leren.....

Zeer bruut hoor, maar mijn grootste favoriet onder de M3,s blijft deze  ;)



M3 e46 CSL  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Absoluut ! "Rijders Autos" denk dat de gemiddelde rijder heden ten dage deze niet onder controle houden (en zeker niet met achterwielandrijving, +200pk, zonder enige vorm van elektronisch ingrijpen en nat wegdek).
Ik betrap me er ook vaak op dat ik soms in mijn 330i even 'alles' uitzet om weer het 'wagen' gevoel te krijgen, dat jezelf aan het stuur zit en snuift wat je nu werkelijk aan het doen bent... heerlijk :D

WBT wagenbeheersing ... moet je eens in een oude 911 of zoals mijn Clio V6 hebben gezeten :-X
Kan je wel vertellen dat deze (oudere)jongen menig zweetdruppeltje op z'n voorhoofd heeft gehad.
Daar waar een BMW nog enigsinds voorspelbaar is is dat totaal niet bij een Clio V6, je hebt echt heel vele grip in de Clio maar als je achterkant iets begint te schuiven moet je werkelijk zo achterlijk snel ingrijpen, want de achterkant wil zo snel naar voren, dat moet je gewoon eens meemaken om te ervaren (liefst niet op de openbare weg, wat ik wel eens heb gehad, kreeg 'm in alle gevallen wel weer echt .. maar met de nodige hartkloppingen en zweetdruppeltjes, hehe).

Misschien niet de 'snelste' maar wel een nekverdraaier en 'tumbs-up' auto als je ergens langsrijd of voor het stoplicht staat, 9 van de 10 keer willen ze met je praten of ie wel 'echt' is, ff gassen etc, hele aparte gewaarwording.
Heb van Seat Marbella tot Porsche gehad maar wat je in een Clio V6 meemaakt is met geen pen te beschrijven, of zoals Richard Hammond zei "in Monte Carlo stopten Ferrari/Porsche eigenaren om te vragen wat voor soort auto het was".

Anyway, ik heb er veel fun aan beleeft, 'ze' was niet meer origineel, zat een andere inlaat gedeelte op (induction kit), inlaatheader van phase2 incl. elektronica, en speciale uitlaat, erg dure grapjes naast de 10k onkosten (10 maand) die ik heb gehad.





 
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Hee cool, ik heb er in één gereden van mijn toenmalige werkgever (Renault Dealer) Een van de weinige auto's waarin ik me niet verleiden om de grens opzoeken (want tja waar was dié dan hé), hij was ook niet van mij natuurlijk...


De enige auto ook waarmee Jeroen Bleekemolen in de grote Autovisie Kersttest mee op z'n toet ging op het Circuit van Zandvoort......Need we Say more.......
Phase I was bovendien monsterlijk slecht gebouwd door TWR racing......

YamahaRXV

#2757
Dat is inderdaad een dik ''bommetje'' op wielen zeg  ;)
Ik weet dat deze Clio V6 echt wel rap is, maar ook een wagen is die niet door iedereen op ''de grens'' te rijden valt.
De wegligging is zonder meer goed te noemen zolang je maar onder een bepaalde grens blijft, doe je dit niet dan kan je hem ook in één keer zomaar ''kwijt'' zijn.
Waarschijnlijk schuilt dit probleem in de combi van middenmotor met erg korte wielbasis.
Ik heb Michel Bleekemolen er een aantal keren over horen praten.

Ik vind dat Renault over het algemeen erg goed sturende auto,s maakt, maar heb persoonlijk weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid  :-X
Dit is overigens grotendeels gebaseerd op de periode dat wijlen mijn vader ook fervent Renaul rijder was en als één van de eersten een Alpine V6 Turbo had.
De problemen met dat exemplaar waren bijna altijd koelproblemen; expansievaten die niet voldoende overdruk kwijt konden en waardoor er met name in warme periodes aan de lopende band slangen van de koeling spontaan knalden of scheurden  :devil:
Pa was op een gegeven moment zo kwaad dat hij gedreigd heeft om het ding bij Renault nederland naar binnen te torpederen  :D

Ik vind deze slogan van een goede collega dan ook wel wat hebben: Liever gebruikt Japans, dan nieuw Frans  :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#2758
De Alpines zoals die van jouw vader stonden ook bekend vanwege het spontane uitfikken, de Autovisie testauto brandde tijdens! het testen volledig af  :nopompom:
Werden gebouwd in Dieppe bij Alpine.....

twani

#2759
De Leben doet mij versteld staan :o Zoals jullie inmiddels weten heb ik altijd heel even nodig om op me in te laten werken wat ik precies allemaal hoor.  Nou "de bek" valt open, bizar wat 12 watt allemaal kan doen op een luidspreker met een gevoeligheid van 86db, I am completely puzzled ....
Niemand zal me geloven maar één ding dat opvalt is de stand van de volumeknop, die voor hetzelfde geluidsniveau nog wat lager staat dan bij de MF.......Zeg niet alles, ik weet het ...maar opvallend is het. Ik luister nu met de knop tussen 8 en 9 uur, harder niet.....

Tja de klan, hoe moet ik het zeggen, het "bloeit" als een "diepdonkerrode roos" op z'n allerbeste moment.....

Eigenlijk is de muziek een hele ontdekkingsreis op deze manier...


Deleted Member 2

#2760
Weinig Leben hier in de brouwerij >:( :(

Theo, veel plezier van je nieuwe Audio-beauty toegewenst.

Ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen.

Groet,

Henk

PS
Deze posting heeft jouw laatst geplaatste net gekruist

twani

Citaat van: Onder013 op november 28, 2012, 22:40:34
Weinig Leben hier in de brouwerij >:( :(

Theo, veel plezier van je nieuwe Audio-beauty toegewenst.

Ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen.

Groet,

Henk
Je kruist me Henk ;D

Kingpin

Citaat van: Onder013 op november 28, 2012, 22:40:34
Weinig Leben hier in de brouwerij >:( :(

Theo, veel plezier van je nieuwe Audio-beauty toegewenst.

Ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen.

Groet,

Henk
Je zou haast denken dat je in het verkeerde rubriek bent beland :D
Idd, Denk dat je onderwijl wel ff zit te genieten met je Leben :headbanging:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2


twani

Citaat van: Kingpin op november 28, 2012, 21:45:48
Absoluut ! "Rijders Autos" denk dat de gemiddelde rijder heden ten dage deze niet onder controle houden (en zeker niet met achterwielandrijving, +200pk, zonder enige vorm van elektronisch ingrijpen en nat wegdek).
Ik betrap me er ook vaak op dat ik soms in mijn 330i even 'alles' uitzet om weer het 'wagen' gevoel te krijgen, dat jezelf aan het stuur zit en snuift wat je nu werkelijk aan het doen bent... heerlijk :D

WBT wagenbeheersing ... moet je eens in een oude 911 of zoals mijn Clio V6 hebben gezeten :-X
Kan je wel vertellen dat deze (oudere)jongen menig zweetdruppeltje op z'n voorhoofd heeft gehad.
Daar waar een BMW nog enigsinds voorspelbaar is is dat totaal niet bij een Clio V6, je hebt echt heel vele grip in de Clio maar als je achterkant iets begint te schuiven moet je werkelijk zo achterlijk snel ingrijpen, want de achterkant wil zo snel naar voren, dat moet je gewoon eens meemaken om te ervaren (liefst niet op de openbare weg, wat ik wel eens heb gehad, kreeg 'm in alle gevallen wel weer echt .. maar met de nodige hartkloppingen en zweetdruppeltjes, hehe).

Misschien niet de 'snelste' maar wel een nekverdraaier en 'tumbs-up' auto als je ergens langsrijd of voor het stoplicht staat, 9 van de 10 keer willen ze met je praten of ie wel 'echt' is, ff gassen etc, hele aparte gewaarwording.
Heb van Seat Marbella tot Porsche gehad maar wat je in een Clio V6 meemaakt is met geen pen te beschrijven, of zoals Richard Hammond zei "in Monte Carlo stopten Ferrari/Porsche eigenaren om te vragen wat voor soort auto het was".

Anyway, ik heb er veel fun aan beleeft, 'ze' was niet meer origineel, zat een andere inlaat gedeelte op (induction kit), inlaatheader van phase2 incl. elektronica, en speciale uitlaat, erg dure grapjes naast de 10k onkosten (10 maand) die ik heb gehad.





 
Heavy "D" KP, wat zal die auto vet geklonken hebben ....

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 28, 2012, 22:40:24
De Leben doet mij versteld staan :o Zoals jullie inmiddels weten heb ik altijd heel even nodig om op me in te laten werken wat ik precies allemaal hoor.  Nou "de bek" valt open, bizar wat 12 watt allemaal kan doen op een luidspreker met een gevoeligheid van 86db, I am completely puzzled ....
Niemand zal me geloven maar één ding dat opvalt is de stand van de volumeknop, die voor hetzelfde geluidsniveau nog wat lager staat dan bij de MF.......Zeg niet alles, ik weet het ...maar opvallend is het. Ik luister nu met de knop tussen 8 en 9 uur, harder niet.....

Tja de klan, hoe moet ik het zeggen, het "bloeit" als een "diepdonkerrode roos" op z'n allerbeste moment.....

Eigenlijk is de muziek een hele ontdekkingsreis op deze manier...

Heh, eindelijk weer even ''on topic''  :P
Dat klinkt alsof je erg tevreden bent Theo met de Leben en je geen spijt heb van de deal  ;)
Mooi man, het geeft altijd een heerlijk gevoel als je een audio component heb aangeschaft wat geheel voldoet aan de vooraf gestelde verwachtingen en zelfs beter en beter gaat klinken naarmate je langer luister.

Ik ben wel nieuwsgierig hoor naar de klank van de Leben-Harbeth combi.
In het verleden heb ik zowel de CS300 als de CS600 horen spelen, maar ik kan mij er jammergenoeg niet zo veel meer van herinneren.
Wat ik wel nog weet is dat er tussen Leben CS600 en Octave (V70) een flink hoorbaar verschil in presence was en de Octave nadrukkelijker (upfront) aanwezig was....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik vind BMW altijd ón topic ;D. Dan zou de Octave zeker buiten mijn referentiekader vallen gezien het feit dat deze Leben al een kleine ruk naar de heldere kant heeft gemaakt, echter nog wel in mijn kader past. De Octave zou hier zeker buiten lopen dan.....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 29, 2012, 07:33:46
Ik vind BMW altijd ón topic ;D. Dan zou de Octave zeker buiten mijn referentiekader vallen gezien het feit dat deze Leben al een kleine ruk naar de heldere kant heeft gemaakt, echter nog wel in mijn kader past. De Octave zou hier zeker buiten lopen dan.....

Heb je hem ooit gehoord?

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november 28, 2012, 10:50:46
Klinken echt heel erg verschillend, kan ik melden... :)  Ken uiteraard de klank van beiden uit de eerste hand.

Kan je aangeven wat de verschillen in klank zijn?

garmtz

Citaat van: Onder013 op november 29, 2012, 09:56:36
Kan je aangeven wat de verschillen in klank zijn?

Ik vind dat de Marantz PM11 wel eens wat vermoeiend kan overkomen in het middengebied. Een beetje (na)druk(kelijk)... Ik vind verder het hoog niet heel schoon. Het is hetzelfde onderhuidse effect dat ik heb met de QED Silver Anniversary: ook wat druk en vermoeiend, maar je kunt niet precies je vinger erop leggen waarom.

De Leben heeft juist een innerlijke rust (niet wollig of ondynamisch echter, integendeel) en een heel mooi open en klankecht middengebied. Hij zal niet in alle opzichten de Marantz verslaan, maar de Leben nodigt mij uit te luisteren, bij de Marantz moet ik moeite doen om te blijven luisteren.

Sorry dat het zo absoluut overkomt, maar ik heb nou eenmaal wat verwende oren...

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november 29, 2012, 10:53:14
Ik vind dat de Marantz PM11 wel eens wat vermoeiend kan overkomen in het middengebied. Een beetje (na)druk(kelijk)... Ik vind verder het hoog niet heel schoon. Het is hetzelfde onderhuidse effect dat ik heb met de QED Silver Anniversary: ook wat druk en vermoeiend, maar je kunt niet precies je vinger erop leggen waarom.

De Leben heeft juist een innerlijke rust (niet wollig of ondynamisch echter, integendeel) en een heel mooi open en klankecht middengebied. Hij zal niet in alle opzichten de Marantz verslaan, maar de Leben nodigt mij uit te luisteren, bij de Marantz moet ik moeite doen om te blijven luisteren.

Sorry dat het zo absoluut overkomt, maar ik heb nou eenmaal wat verwende oren...

Dank. No worries about sorries. Ik waardeer je juist om de heldere antwoorden.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op november 29, 2012, 10:53:14
Ik vind dat de Marantz PM11 wel eens wat vermoeiend kan overkomen in het middengebied. Een beetje (na)druk(kelijk)... Ik vind verder het hoog niet heel schoon. Het is hetzelfde onderhuidse effect dat ik heb met de QED Silver Anniversary: ook wat druk en vermoeiend, maar je kunt niet precies je vinger erop leggen waarom.

De Leben heeft juist een innerlijke rust (niet wollig of ondynamisch echter, integendeel) en een heel mooi open en klankecht middengebied. Hij zal niet in alle opzichten de Marantz verslaan, maar de Leben nodigt mij uit te luisteren, bij de Marantz moet ik moeite doen om te blijven luisteren.

Sorry dat het zo absoluut overkomt, maar ik heb nou eenmaal wat verwende oren...
Garmt, volgens mij stonden we in dezelfde rij toen voor onze geboorte de oren werden uitgedeeld... :blink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 11:25:01
Garmt, volgens mij stonden we in dezelfde rij toen voor onze geboorte de oren werden uitgedeeld... :blink:

:)

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 11:25:01
Garmt, volgens mij stonden we in dezelfde rij toen voor onze geboorte de oren werden uitgedeeld... :blink:

Weet je wel hoeveel rijen er waren Bas? :P  Ik weet wel dat ik niet bij jullie in de rij stond ;D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 29, 2012, 14:45:22
Weet je wel hoeveel rijen er waren Bas? :P  Ik weet wel dat ik niet bij jullie in de rij stond ;D
Er waren een heleboel rijen kan ik me nog herinneren. Eén van de laatste rijen waar ik kwam, waren die van het hoofdhaar en de benenwagen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten