A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Wat zijn de vorderingen van de zelfbouw weergevers al nieuwe foto's beschikbaar?
mainly British stuff

twani

Grappig dat je daar naar vraagt, de bouw vordert gestaag, ik zal foto's plaatsen, echt leuk om te doen overigens :pompom:

Hee, dat is grappig, per ongeluk weer ontopic :D

Bas Akkerman

Nee hè!? Niet weeeeer die zelfbouw! Even een discussiepunt zoeken hoor. ;)
Chapeau hoor, ik vind zelfbouw toch altijd van lef getuigen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  4, 2012, 22:58:30
Nee hè!? Niet weeeeer die zelfbouw! Even een discussiepunt zoeken hoor. ;)
Chapeau hoor, ik vind zelfbouw toch altijd van lef getuigen.

;D ;D   Maar toch heeft het zeker z,n charmes hoor Bas ;)  Het plezier van het bouwen (als er niets tegenzit.... :D) , het gevoel te hebben dat je een ''eigen'' creatie bouwt, en daarna als finishing touch en de bekroning op het werk : een subliem klinkende speaker waar echt alles aan klopt zoals kastvolume, filtering, etc.
Uhmm, dit zeggende besef ik eigenlijk dat het allemaal nog niet zo makkelijk is...... :angel:

Over ''zelfbouw'' gesproken: die monitors met Scanspeak Illuminator serie units van Speakerland klonken toch wel erg indrukwekkend zeg op de x-fi  :headbanging:
Ook nog andere monitors indrukwekkend horen spelen waar ik erg van gecharmeerd was qua klank  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  4, 2012, 22:58:30
Nee hè!? Niet weeeeer die zelfbouw! Even een discussiepunt zoeken hoor. ;)
Chapeau hoor, ik vind zelfbouw toch altijd van lef getuigen.
De lef ging bij mij altijd al vér voorbij de vaardigheden ;D

Bas Akkerman

Ja, moest zeker bij een volgende show eens komen. En ik meen het echt als ik zeg dat ik bewondering voor jullie zelfbouwers heb. Ik vraag de krant en de plaatselijke media al langs te komen als ik een lamp verwissel. Ik ben dan ook al een paar keer bij 'Hart van Nederland' geweest en binnenkort komt 'Man bijt hond' ook.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

En nu wil ik wel een kop vers gezette koffie na een lange dag zwoegen........pfff stapte pas om 22.00u hier binnen  :wacko:
Ook morgenavond wordt het waarschijnlijk weer dezelfde tijd van thuiskomst. Weer geen muziek kunnen luisteren  :devil:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober  4, 2012, 23:14:46
;D ;D   Maar toch heeft het zeker z,n charmes hoor Bas ;)  Het plezier van het bouwen (als er niets tegenzit.... :D) , het gevoel te hebben dat je een ''eigen'' creatie bouwt, en daarna als finishing touch en de bekroning op het werk : een subliem klinkende speaker waar echt alles aan klopt zoals kastvolume, filtering, etc.
Uhmm, dit zeggende besef ik eigenlijk dat het allemaal nog niet zo makkelijk is...... :angel:

Over ''zelfbouw'' gesproken: die monitors met Scanspeak Illuminator serie units van Speakerland klonken toch wel erg indrukwekkend zeg op de x-fi  :headbanging:
Ook nog andere monitors indrukwekkend horen spelen waar ik erg van gecharmeerd was qua klank  8)
Het moet al meer dan een jaar geleden zijn dat Keyser mij zei, toen ik hem complimenteerde met z'n geweldige kennis en kunde, dat ik er ook gewoon mee moest beginnen.
Door schade en schande wordt men wijs. In dit 1e project heb ik gekozen voor vaste waarden zoals een bestaand kastontwerp, nog zonder filter ook. De fouten die ik nu ga (mag) maken moeten er voor zorgen dat mijn volgende project ( een grote back loaded hoorn) rimpelloos zou kunnen verlopen.
De eerlijkheid gebied te zeggen dat de opbouwfase nu ook al zonder tegenslagen verloopt. Zoals gezegd, nog maar wat fotookes plaatsen.

MVG

Je houdt ons wel in spanning :d

Nog maar een bakkie  :coffee:
Citaat van: Bas Akkerman op oktober  4, 2012, 23:19:09
Ja, moest zeker bij een volgende show eens komen. En ik meen het echt als ik zeg dat ik bewondering voor jullie zelfbouwers heb. Ik vraag de krant en de plaatselijke media al langs te komen als ik een lamp verwissel. Ik ben dan ook al een paar keer bij 'Hart van Nederland' geweest en binnenkort komt 'Man bijt hond' ook.

Wel even op tijd aangeven, dan kan ik voor de televisie gaan zitten! Man bijt hond, fantastisch soms dubbel van het lachen.  :clapping:

Succes met bouwen Twani!

twani

Zie hier de 1e resultaten van dé "Franco Serblin" van Zandvoort... :D

twani

Één fase verder al weer....

Bas Akkerman

Lol, dacht eerst dat je je laminaat/parket aan het leggen was. ;)
Ik heb er geen verstand van, maar ziet er goed uit?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  5, 2012, 18:52:38
Lol, dacht eerst dat je je laminaat/parket aan het leggen was. ;)
Ik heb er geen verstand van, maar ziet er goed uit?
Misschien wel een mooie naam voor mijn 1e creatie..  "Le Laminate"

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober  5, 2012, 19:08:40
Misschien wel een mooie naam voor mijn 1e creatie..  "Le Laminate"

LA Laminate.

Dat heb je netjes gezaagd! Lijmtegel in plaats van lijmklem? ;D

twani

Spotify doet Enigma met  Morphing Thru Time door de Harbeths SHL5 de kamer in zweven.
Wie zegt dat Spotify niet goed kan klinken, mijn god wat zijn ze hemels de Harries....
Het enige audiocomponent uit mijn audio carrière dat mij dag in dag uit doet duizelen van genot.
En dan klop je liefdevol met je knokkels op de fragiele zijwandjes van deze luidsprekers en dan denk je; Mijn god hoe kan er in hemelsnaam zo'n grotesk geluid uit komen :o

twani

Citaat van: Onder013 op oktober  5, 2012, 19:38:39
LA Laminate.

Dat heb je netjes gezaagd! Lijmtegel in plaats van lijmklem? ;D
Tja ik had op mijn HAVO eindexamen ook maar een mager zesje voor Frans, dat helpt ook niet.....

Kijk naar het gele lintje Henk, de fixit zaagt een stuk knapper dan ik :D.
En die tegel...tja die tegel wordt momenteel node gemist op het tuinpad :D

twani


Former member 78


YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  5, 2012, 22:48:06
Heb je het " vodje" al binnen Jan? ;D

Jazeker Theo, ik kwam rond 22.00 u thuis van een dag "zwoegen" en mijn vriendin melde mij dat er een grote envelop was binnengekomen  ;)  Ze had niet meteen de verwachting dat er een audioblad in zat..... ;D
Inmiddels heb ik het artikel vanaf blz. 139 zitten lezen ( met mijn enigzins beperkte kennis van de duitse taal :blink:)
Mijn interesse voor de "items" op de vermelde pagina,s was al langer aanwezig en ik wilde nog wat extra "feedback" vergaren en vergelijken met een zeer positieve recensie op hifi.nl  ;)
Maar daar over later meer......

Theo, hartelijk bedankt nog voor het versturen van het blad :clapping:
Enne, ik zie dat het zelfbouw speakerproject nu echt serieuze vormen aan neemt; ziet er al goed uit zo :headbanging:
Ik ga het helemaal volgen.

Wanneer verwacht je de Eastern Electric dac te krijgen ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De EE ga ik zeker bestellen, ik zal deze sec voor het laptop USB gebeuren gaan inzetten. Ik moet even aan fondsenwerving doen Jan :D , oftewel einde maand als ál dat geld ;D van onze werkgevers weer binnen komt. Tja, het leven is hard soms......

Zonder dollen, ik ben een gelukkig man, maar einde deze maand komt het gezinsbudget iets beter uit, een algemeen bekend verschijnsel bij de meesten onder ons denk ik ;)

Vwb. het Audio nummer, je weet het Jan, ik heb heel veel liggen dus als je wat nodig hebt hoor ik je wel. De jaargangen zijn toch al niet compleet en stukgelezen bovendien ( hoezo audio is mijn hobby :pompom:)

Maak er een mooie dag van vandaag want volgens mij heb je er ook best wel wat uurtjes op zitten deze week ;). Of voelde je je schuldig omdat ik ook zoveel werk? ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 08:45:43

Maak er een mooie dag van vandaag want volgens mij heb je er ook best wel wat uurtjes op zitten deze week ;)

Inderdaad aardig wat uurtjes á 175 % toeslag ;) gedraaid Theo, maar geeft niks,van werken is nooit iemand dood gegaan  ;D
Het eerste deel van deze mooie dag is besteed aan het ophalen van een paar logees  ;)



De logees zijn zeer ''aangename'' gasten tot nu toe en zijn goed bij stem  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Hey! Leuk om jouw inrichting te zien! En bevallen ze? Heb een beetje een haat-liefde-verhouding met ribbons.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Big Toys for boys  :clapping: maarre Jan, ik zie daar toch echt de kleur bruin geposteerd staan ;D

Sonority audio

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  6, 2012, 15:44:33
Hey! Leuk om jouw inrichting te zien! En bevallen ze? Heb een beetje een haat-liefde-verhouding met ribbons.
hoi bas..
Het zijn geen ribbons  ;D
Het is amt...werkingsprincipe is echt anders..word veel met elkaar verward,maar is echt wat anders  ::)
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Bas Akkerman

Citaat van: Sonority audio op oktober  6, 2012, 17:09:27
hoi bas..
Het zijn geen ribbons  ;D
Het is amt...werkingsprincipe is echt anders..word veel met elkaar verward,maar is echt wat anders  ::)
Lol, ik roep weer eens wat. Zal er eens naar googlen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten