A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Refoam van de bass units is klaar.

We kunnen weer assembleren...


mmuetst

Mooi vakwerk! Mooi trouwens die simpele kabelschoentjes is zo'n high end speaker  ::)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

twani

Citaat van: mmuetst op december 25, 2021, 14:17:58
Mooi vakwerk! Mooi trouwens die simpele kabelschoentjes is zo'n high end speaker  ::)

Wij denken daar hetzelfde over.....

Diezelfde übergoedkope kabelschoentjes zitten trouwens ook in alle peperdure B&W Focal enz enz enz eigenlijk vrijwel alle luidsprekers.  Ook alle héél dure.....

Maar er is, ondanks dat gegeven, best een vrij grote groep "audiofielen" die denkt dat zodra je daar maar WBT pluggen a 80 euro per stuk en een dure Atlas Mavros kabel achter aan vastknoopt het geluid heel erg opknapt :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:


De enige die er echt van opknappen zijn de fabrikanten en de audioshops die die rommel verkopen...


Zoals de meeste wel weten ben ik al 35 jaar autoverkoper en heeft die branche het stempel oplichters te zijn, maar ik ben er stellig van overtuigd dat de audiobranche mijn branche qua sprookjes nog flink overtreft......

Neem alleen maar deze speaker......  In de 70'er jaren zomaar goed voor een paar maandsalarissen...

De kostprijs echter van die paar plaatjes spaanplaat, die enkele latjes, het schuim en de drivers zal de 20 gulden niet zijn overstegen.....

Eigenlijk is deze luidspreker, eenmaal opengeschroeft, het ultieme bewijs van hoe scheef de verhouding kostprijs/retailprijs eigenlijk wel niet is in de audiobranche....

Gelukkig geeft AliExpress ons tegenwoordig wat beter inzicht in wat apparatuur nu eigenlijk mag kosten.

De printplaten en versterkermodules in mijn KEF LSX'en zou je daar vast tegenkomen voor een paar tientjes....

Zitten er onderwijl ook nog een aantal lieden tussen die eraan verdienen....

KEF bijvoorbeeld produceert tegenwoordig niet voor niets in China......

mmuetst

Citaat van: twani op december 25, 2021, 14:58:43
Wij denken daar hetzelfde over.....

Diezelfde übergoedkope kabelschoentjes zitten ook in alle peperdure B&W Focal enz enz enz luidsprekers...

Maar er is ondanks dat gegeven best een vrij grote groep "audiofielen" die denken dat zodra je daar een WBT pluggen a 80 euro per stuk en een dure Atlas Mavros kabel achter aan vastknoopt het geluid heel erg opknapt :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:


De enige die er echt van opknappen zijn de fabrikanten en de audioshops die die rommel verkopen...
Niet helemaal met je eens, het mag er ook mooi uit zien. Zo'n mooie kabel ziet er beter uit dan een kabel van de Gamma. B&O is ook audio in een mooi jasje, toch?  Heb vroeger ooit een B&O bandrecorder gehad. Uiteindelijk weer verkocht aan sen echte liefhebber. Blijft leuk spul  :smile:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

twani

Mooi uitzien....  Nou, dat stadium ben ik ook wel voorbij waarbij het nog maar de vraag is was mooi is en wat niet...


Dit zijn mijn van auto-elektriciteitsdraad zelfgemaakte luidsprekerkabels...

Die vind ik nou mooi.....

minplus

Wie niet?

Maar super dat de woofers weer top zijn.
Ik ben benieuwd wat je van het eindeffect vindt als ze weer ingebouwd zijn.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

vanzomereng

Citaat van: twani op december 25, 2021, 14:58:43
Diezelfde übergoedkope kabelschoentjes zitten trouwens ook in alle peperdure B&W Focal enz enz enz eigenlijk vrijwel alle luidsprekers.  Ook alle héél dure.....
Niks mis met kabelschoentjes, want blijkbaar voldoet dit prima

Niet te veel nadenken over marges in de hifi-branche, want ik kan nog wel 148 andere vergelijkbare branches bedenken,
anders is er maar 1 alternatief en dit is, te leven als een kluizenaar die zelf zijn voedsel verbouwt.

Vanuit die vette marges worden vele lonen betaald, dividend uitgekeerd, btw over betaald, winstbelasting over betaald en op 1 of andere manier,
vloeit dit geld weer grotendeels terug in de maatschappij en stelt mensen weer in staat om een mooie Franse auto aan te schaffen
en hiermee wordt die autoverkoper weer in staat gesteld om 2e-handse Dynaudio's te kopen en fraaie B&O-apparaten  ;D

Kortom Twani,  die mensen die dure interlinks kopen waarbij jij je wenkbrauwen fronst, stellen jouw wel in staat om jouw hobby te bekostigen  :D
 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Als het allemaal echt voor de helft kon, dan was er al lang een slimmerik geweest die dat had gedaan en de markt op zijn kop had gezet. Maar vooralsnog is de meeste waar naar zijn geld.  ;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Vanzomereng slaat de spijker aardig op z'n kop!
En gelukkig hebben we heel veel keus en mag iedereen zelf bepalen hoe en wat.
Dus weg met alle belerende adviezen etc. Geen dominee gedrag op het forum ;D

twani

Citaat van: Richi op december 26, 2021, 18:08:12
Als het allemaal echt voor de helft kon, dan was er al lang een slimmerik geweest die dat had gedaan en de markt op zijn kop had gezet. Maar vooralsnog is de meeste waar naar zijn geld.  ;)

En zo gaat dat dus, de mythe in stand houden..

De laatste stelling kan niet minder waar zijn.

Wel mooi om te zien, dat rotsvaste vertrouwen in de commercie.  Houvast is iets dat vrijwel iedereen nodig heeft..

Ik heb echter té veel audio apparatuur ópen en in elkaar geschroefd om me nog nog langer te verdwalen in de highend mist....

De best klinkende DAC die ik in huis heb gehad was de 1794 Doede Douma DAC die ik zelf heb gebouwd. Zoek ff een pagina of 500 terug in m'n topic :D

Kostte alles bij elkaar nog geen 400.....



twani

Citaat van: addesmo op december 26, 2021, 18:53:35
Vanzomereng slaat de spijker aardig op z'n kop!
En gelukkig hebben we heel veel keus en mag iedereen zelf bepalen hoe en wat.
Dus weg met alle belerende adviezen etc. Geen dominee gedrag op het forum ;D

Je zit in mijn eigen topic maat....  Ik roep sowieso wat ik wil, en al helemaal hier....

Ik zou überhaupt niet weten waarom jouw mening hoger aangeslagen zou moeten worden dan de mijne :laugh:

addesmo


twani


Kwabbernoot


twani


addesmo


vanzomereng

Citaat van: twani op december 26, 2021, 18:56:43
En zo gaat dat dus, de mythe in stand houden..

De laatste stelling kan niet minder waar zijn.
Wel mooi om te zien, dat rotsvaste vertrouwen in de commercie.  Houvast is iets dat vrijwel iedereen nodig heeft..
Ik heb echter té veel audio apparatuur ópen en in elkaar geschroefd om me nog nog langer te verdwalen in de highend mist....

Kom op heren, laten we het gezellig houden....  ;)

Twani, hoe de commercie werkt wereldwijd, is (helaas) een afspiegeling van de maatschappij en dat zijn wij met zijn allen
en daarom is het zo verdomd lastig om dit systeem te beinvloeden en de prijzen bijvoorbeeld te halveren
Verder is het zou, dat vele ook gewoon bedonderd willen worden en er zijn zelfs bepaalde producten die juist goed verkopen
omdat ze zo duur zijn en daardoor exclusief. (denk bijvoorbeeld aan dure parfums).

Gewoon meer bewust zijn van je aankoopgedrag, je goed laten informeren, prijzen vergelijken, beetje onderhandelen,
is het maximale want je als individu kan doen.   Ondergetekende heeft ervaring als inkoper binnen de industriele sector
en ben goed op de hoogte van diverse marges maar de consumentenmarkt werkt in veel minder mate 100% rationeel en
dit is maar goed ook, dit maakt het aanbod aan producten en diensten veel spannender.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob_Dingen

Citaat van: twani op december 26, 2021, 18:56:43

Ik heb echter té veel audio apparatuur ópen en in elkaar geschroefd om me nog nog langer te verdwalen in de highend mist....

De best klinkende DAC die ik in huis heb gehad was de 1794 Doede Douma DAC die ik zelf heb gebouwd. Zoek ff een pagina of 500 terug in m'n topic :D
Kostte alles bij elkaar nog geen 400.....

Ik zag dat je veel met B&O bezig bent en dan ondersteun ik je verhaal helemaal.
Een kennis van mij repareerde voor B&O waar meestal goedkope Philips spullen in zaten.
Dat je zelf een DAC na bouwt is geen goed voorbeeld dat kunnen ze in China ook en kost zeer weinig.

Rob

twani

Citaat van: Rob_Dingen op december 27, 2021, 16:30:45
Ik zag dat je veel met B&O bezig bent en dan ondersteun ik je verhaal helemaal.
Een kennis van mij repareerde voor B&O waar meestal goedkope Philips spullen in zaten.
Dat je zelf een DAC na bouwt is geen goed voorbeeld dat kunnen ze in China ook en kost zeer weinig.

Rob

Oké


Overigens geldt dat Philips verhaal (zeker) voor bepaalde periode.

Leuk geprobeerd maar daarvoor weet ik nét even te veel van B&O...  Ze hebben namelijk héél lang en erg véél zeer goede spullen gemaakt

Veel langer dan de door jouw aangehaalde Philips Periode (die trouwens ook best heel mooie dingen maakte destijds...)

Je constatering op zich klopt, maar de argumentatie  aangaande specifiek mijn verhaal rammelt nogal.....

Rob_Dingen

Citaat van: twani op december 27, 2021, 16:57:58
Oké


Overigens geldt dat Philips verhaal (zeker) voor bepaalde periode.

Leuk geprobeerd maar daarvoor weet ik nét even te veel van B&O...  Ze hebben namelijk héél lang en erg véél zeer goede spullen gemaakt

Veel langer dan de door jouw aangehaalde Philips Periode (die trouwens ook best heel mooie dingen maakte destijds...)

Je constatering op zich klopt, maar de argumentatie  aangaande specifiek mijn verhaal rammelt nogal.....
Ik kraak nergens de Phillips spullen af en zeg ook nergens dat het niet mooi is qua uiterlijk dan.
Maar hetzelfde Philips cd spelertje koste bijna niets ten opzichte van de B&O.
Het ging toch over prijs kwaliteit of heb ik het verkeerd begrepen.

twani

Citaat van: Rob_Dingen op december 27, 2021, 17:46:48
Ik kraak nergens de Phillips spullen af en zeg ook nergens dat het niet mooi is qua uiterlijk dan.
Maar hetzelfde Philips cd spelertje koste bijna niets ten opzichte van de B&O.
Het ging toch over prijs kwaliteit of heb ik het verkeerd begrepen.

Nee, ik heb jou dus verkeerd begrepen.

Overkomt de besten dus :tounge2:

Maar inderdaad, dan is B&O wel het schoolvoorbeeld voor véél te veel betalen voor véél te weinig ..


De vintage kant van het merk spreekt me daarentegen (ook klanktechnisch) wel weer heel erg aan.

Daar vind ik het juist heel véél voor relatief weinig centjes.... :)


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani