A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Nice. De S45 heb ik ook nog eens gehad, begin jaren 80 meen ik.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op september  8, 2015, 22:46:40
Nice. De S45 heb ik ook nog eens gehad, begin jaren 80 meen ik.

We worden oud :tounge2:

twani

Citaat van: doorofnight op september  8, 2015, 22:41:24
Interessant, die Penta's! Een soort line array?

Ik weet niet hoe je het principe noemt eigenlijk. Zal eens navragen bij mijn B&O "mannetje". ;)


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

knubbe

Mooie hobby hoor Theo!
Leuk dat alles zo mooi in ere wordt hersteld  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Staaled

Citaat van: doorofnight op september  8, 2015, 22:41:24
Interessant, die Penta's! Een soort line array?
Nope, dan zouden de drivers breedbandig (=identiek) moeten zijn.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Kan zijn dat het iets vergelijkbaars beoogt als Dynaudio's DDC en daarmee vloer- en plafondreflecties terugbrengt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Citaat van: Staaled op september  9, 2015, 08:42:37
Nope, dan zouden de drivers breedbandig (=identiek) moeten zijn.

Oja is ook zo :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

#12334
Inmiddels met de Ziggo/Cisco modem/router in bridgestand haalt de Asus Rt66AC router hele beste waarden.


Volledig tevreden hierover. :pompom:

twani

Inmiddels de 4 midwoofertjes van de kleinere Beolab 6000 zuiltjes ontdaan van de rotte foamranden.

Even wachten totdat de nieuwe exemplaren binnen zijn.

twani

#12336
Hier een foto van de verrotte woofers van de grote Penta zuilen.  8 stuks to go hier :wacko:

Robiwan

kun je de interne speakerkabels niet meteen bij alle units solderen i.p.v. die stomme klemmetjes?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op september  9, 2015, 11:47:04
kun je de interne speakerkabels niet meteen bij alle units solderen i.p.v. die stomme klemmetjes?
Dat kan Robin.  Reden waarom dat niet vaak wordt gedaan is omdat je (door de hitte van het solderen) erg gemakkelijk de tweeters beschadigt. ;)


Zelfs "über high end" merken gebruiken van die k*tklemmetjes.


De versterkerblokken en DSP units gaan wel "extern" om helemaal te worden geüpgrade. 


Al bij al intrigerende techniek om aan te knutselen, is erg leuk om te doen :pompom:

twani

#12339
Om een idee te geven wat er zoal in de voeten van een Penta zit ;)

twani

Tevens een before en After view...

twani


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Uiteindelijk is B&O beroemd geworden met hun klasse D versterkers
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

i2Paq

#12344
Citaat van: twani op augustus 27, 2015, 16:23:16
1e laag Osmo Hardwax is gezet. 

Langzaam beginnen de contouren van de oorspronkelijke "grandeur" van het meubel weer zichtbaar te worden....

PRACHTIG!

Welke olie is dat, de Glanzig(?) en wat voor houtsoort is dat?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

De hóógglans is hier nog veroorzaakt doordat de Osmo Hardwaxlaag nog moet drogen

Óver blijft uiteindelijk een soort van "eierglans", erg mooi evengoed......


Het zal iets van pallisander fineer zijn denk ik ::)

Je vind deze originele B&O meubels eigenlijk nergens meer in een dergelijke onbeschadigde conditie.


Heul errug blij mee dan ook :inlove:

twani

#12346
Inmiddels alle 8 de Mids ontdaan van de kleverige oude wooferranden.   Merk van de midtoners blijkt Nokia te zijn. :wacko:   Wist niet eens dat die gasten drivers maakten.....

Ook nog een foto waarop te zien de hele "midsectie" verwijderd...

i2Paq

Citaat van: twani op september  9, 2015, 17:06:23
De hóógglans is hier nog veroorzaakt doordat de Osmo Hardwaxlaag nog moet drogen

Óver blijft uiteindelijk een soort van "eierglans", erg mooi evengoed......


Het zal iets van pallisander fineer zijn denk ik ::)

Je vind deze originele B&O meubels eigenlijk nergens meer in een dergelijke onbeschadigde conditie.


Heul errug blij mee dan ook :inlove:

Citaat
Cabinet MC40 details:

Dimensions: 63 x 137 x 40,5cm

Finishes: Rosewood, Teak, Oak

MC40 comprised smooth-operation sliding shelves

Source

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

Citaat van: i2Paq op september  9, 2015, 17:35:38
Source

Die ken ik :).   En het is inderdaad Rosewood, kon er even niet opkomen  :tounge2:

twani

Enfin, Rosewood dus.  Hier met een "period" 4500 set erin geplaatst...