Muziek voor combinatie Naim en Harbeth.

Gestart door Dr.Bedlo, juni 25, 2011, 11:15:11

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Beste Luitjes,

Ik ben op zoek naar wat nieuwe muziek voor Naimpie. Maar mijn ideeen en invallen raken zo langzamerhand op. Ik zoek iets in de stijl van onder anderen Norah Jones, Luct Kaplansky, Laura Janssen enz...Iemand een aantal suggesties?
Quad vintage.

bmateijsen

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Lex Groningen

Citaat van: bmateijsen op juni 25, 2011, 11:41:24
Ga eens http://www.musicroamer.com/ gebruiken ;)

Dit is inderdaad een erg handige site. Kan me hier wel een tijdje mee vermaken.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Kwabbernoot

:blink:  Gaan we nu muziek bij de set zoeken? Vrömd. Vroeger werd wel eens de set bij de muziek gezocht en dat vond ik altijd al vreemd.

Groeten...

garmtz

Citaat van: Kwabbernoot op juni 25, 2011, 12:45:56
:blink:  Gaan we nu muziek bij de set zoeken? Vrömd. Vroeger werd wel eens de set bij de muziek gezocht en dat vond ik altijd al vreemd.

Groeten...

Ik vind het ook hoogst merkwaardig...

Alco

Ik vond de titel van 't topic ook wel 'n beetje opmerkelijk... :unsure:

Straks heb ik al jaren de 'verkeerde' niet matchende muziek gedraait voor mijn set. :omg: ;D ;)

Sorry Fred...just kidding... moest effe :thumbs-up:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ach,,,zo hebben de Naim bashers ook wat te doen anders word het zo saai.

Wat mij gewoon opvalt is dat de combi NAIM/Harbeth super klinkt met stemmen en een lichte bezetting .. En juist dit soort muziek zoek ik,Dat wil niet zeggen dat Andre Hazes er niet op klinkt maar die moet ik niet vandaar Ik moet wel zeggen dat het proggie van Garmt al een heleboel heeft opgeleverd.
Quad vintage.

WimB

Je draait toch muziek die je zelf lekker vind en niet omdat hij zo goed op de set klinkt?

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni 25, 2011, 16:38:52Garmt al een heleboel heeft opgeleverd.

Je haalt ons wel vaak door elkaar... ;D

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: WimB op juni 25, 2011, 16:42:26
Je draait toch muziek die je zelf lekker vind en niet omdat hij zo goed op de set klinkt?

Het een sluit het ander niet uit. En als het goed klinkt is het een meerwaarde.
Quad vintage.

Robiwan

Prodigy Fat of the Land, dat klinkt meesterlijk op je kleine Harbethjes al zal er van die machtige bassen weinig overblijven :D Heb je wel eens gedacht aan mooie passende vloerstaanders waar wel laag uitkomt?

Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

AbZ

Die kleintjes doen het aardig tot 40Hz geloof ik.  De meeste vloerstaanders kunnen daar nog wat van leren.
In de war met ander type  :-[   Ze gaan idd maar tot 75Hz  :-\

ThijsG

Rickie Lee Jones - Pirates
Rickie Lee Jones - Naked Songs

Sabrina Starke - Yellow Brick Road
Sabrina Starke - Bags and Suitcases

Eva Cassidy - Songbird

Natalie Merchant - Ophelia
Natalie Merchant - Tigerly
Natalie Merchant - House of Carpenters Daughter

Tracy Chapman - The Best off

Sade - Lovers Rock
Sade - Best of Sade
Sade - Soldier of Love

Iets anders maar klinkt erg lekker:
Diane Birch - Bible Belt

Laura Pausini al beluisterd? Strani Mori te, Haha fantastisch!! :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juni 25, 2011, 19:31:17
Prodigy Fat of the Land, dat klinkt meesterlijk op je kleine Harbethjes al zal er van die machtige bassen weinig overblijven :D Heb je wel eens gedacht aan mooie passende vloerstaanders waar wel laag uitkomt?

Wel aan gedacht en ook vaak gehad...maar voor mij is dat niet nodig. Het totale plaatje past precies ook voor wat de lagere tonen cq de bassen betreft. Nee...Ik heb absoluut niet de neiging om groter te gaan of dat ik iets mis.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: AbZ op juni 25, 2011, 19:40:19
Die kleintjes doen het aardig tot 40Hz geloof ik.  De meeste vloerstaanders kunnen daar nog wat van leren.
In de war met ander type  :-[   Ze gaan idd maar tot 75Hz  :-\

Ja..en?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juni 25, 2011, 19:47:15
Rickie Lee Jones - Pirates
Rickie Lee Jones - Naked Songs

Sabrina Starke - Yellow Brick Road
Sabrina Starke - Bags and Suitcases

Eva Cassidy - Songbird

Natalie Merchant - Ophelia
Natalie Merchant - Tigerly
Natalie Merchant - House of Carpenters Daughter

Tracy Chapman - The Best off

Sade - Lovers Rock
Sade - Best of Sade
Sade - Soldier of Love

Iets anders maar klinkt erg lekker:
Diane Birch - Bible Belt

Laura Pausini al beluisterd? Strani Mori te, Haha fantastisch!! :P

Mooie lijstje Thijs ga ik beslist eens nader onderzoeken.
Quad vintage.

garmtz

Het punt is dat een installatie vaak kan gaan dicteren wat je wel en niet fijn vindt om te draaien... Als je altijd al van rustige kleine bezettingen hield, prima! Is dat niet zo, dan lijkt je installatie je misschien wat te beperken?

Dr.Bedlo

Ben alrijd wel een rustige muziekfan...Maar ligt die beperking in de set of de kwaliteit van de opname? Ik ben geneigd tot het laatste. Want laten we eerlijk zijn de combi Naim en Harbeth word ook door jullie veel verkocht cq geprezen dus zo slecht zal het wel niet zijn. Maar toegegeven Hardrock en zware klasieke muziek is er niet prettig om op deze combi  te luisteren denk ik.
Quad vintage.

garmtz

Ik denk dat de beperking ligt in een combinatie van de set, de ruimte waarin deze speelt en het gewenste volume...

Ik vind zelf een P3ESR met een NAIT 5i te 'licht'. Ik word zelf pas echt enthousiast van een P3ESR met XS+Flatcap (hoewel het dus met wat lichtere muziek ook goed gaat met een NAIT 5i), maar dat is wel in onze enorme luisterruimte. Verder is het zo dat hoe beter (ik zeg: beter, niet alleen maar MEER) gedempt je ruimte, hoe harder je kunt spelen zonder dat het 'irritant' wordt en dat de luisterafstand en het totale volume van de kamer een enorme invloed hebben op hoeveel je van de speakers en versterker moet vragen wat betreft belastbaarheid/vermogen. Verder is het natuurlijk een feit dat de P3ESR maar een beperkt bereik heeft waarin je kunt spelen: ze zijn ongevoelig, dus vragen aardig wat spanning om 'op gang' te komen, maar hun 5" conus beperkt de belastbaarheid van de speakers. Er is dus een wat kleinere 'range' wat betreft te kiezen geluidsvolume. Verder loopt het laag niet diep door en dat is tot in het midlaag te horen.

Desondanks weet de P3ESR zijn beperkingen enorm goed te verbergen, zolang je in het gebied blijft waar de speakers optimaal presteren.

Zaken zijn nooit zo simpel als ze lijken...

Dr.Bedlo

Nee..Zo simpel is het niet....Woensdag kan ik als het goed is de XS ophalen. Uiteraard heeft de Harberth zijn beperkingen maar heeft niet elke speaker dat, en heeft niet alle apparatuur wel iets...en dan nog de akoestiek...Als het allemaal zo makkelijk was dan...

Ik heb  lang naar goede speakers gezocht en ook niet gekeken naar de grote en of het rendement of het aantal units. Deze kwamen voor mij met NAIM als beste uit de bus en dan heb ik dan wel weer op stemmen gelet en die wordem wondermooi en levensecht weergegeven, daar heb ik nog geen betere speaker van gehoord.
Quad vintage.

garmtz

Ik leg geen waardeoordeel vast, alleen dat inderdaad iedere set goed presteert binnen zijn eigen beperkingen. Het ziet ernaar uit dat jij precies de juiste keuze hebt gemaakt. Want begrijp me goed, ik vind jouw set een van de mooiste die je kunt kopen voor dat bedrag, alleen met serieuze beperkingen als het gaat om laagweergave en maximale geluidsdruk. Dat maakt dat deze set in wat grotere kamers daarin beperkingen kent. In kleinere kamers en met niet al te extreem materiaal (groot orkest, rock op oorlogssterkte), zijn de positieve eigenschappen van de combi moeilijk te verslaan.

Uiteraard heeft iedere speaker beperkingen, je dient alleen zo te kiezen dat de beperkingen niet liggen op voor jou essentiële vlakken.

Ik hoop dat je de essentie van mijn boodschap snapt en niet ziet als kritiek.

Oud lid

Ik vind het raar dat je muziek bij een set zoekt.

Je hebt muziek die je mooi/goed vindt en die moet je set op een, voor jou, aangename manier weergeven.

Erwin B

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juni 25, 2011, 22:45:50
In kleinere kamers en met niet al te extreem materiaal (groot orkest, rock op oorlogssterkte), zijn de positieve eigenschappen van de combi moeilijk te verslaan.

Nou Fred, nog genoeg muziek om te kiezen dus ;)

Even zonder gekheid, als muziek je aanspreekt, is dat toch het beste, onafhankelijk van je set. Of je met een bepaalde set ook alles uit die muziek haalt, is een tweede maar volgens mij minder van belang.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten