Android tablet topic

Gestart door Kwabbernoot, juni 21, 2011, 17:39:32

Vorige topic - Volgende topic

KillerbeeNL

Citaat van: skank1 op januari 17, 2012, 16:34:17
Het draait gewoon vloeiender...
Persoonlijk zou ik het nogal dom vinden (in mijn ogen dan) om nog een oude te kopen.....
Nogmaals das mijn mening, vind jij van niet, dan is dat jouw goed recht..
Elk z'n mening toch :)

Tuurlijk respecteer ik jouw mening geen probleem hoor , ieder zijn wensen en eisen...gelukkig maar voor de fabrikanten :D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Ejorne

De software die momenteel beschikbaar is zal misschien wel draaien op de huidig een na snelste generatie. Maar hoe sneller de tablets ook worden, de software zal hierop inspelen. Android is een linux variant dus wellicht is het straks mogelijk om met wine of vmware photoshop te draaien op een windows omgeving?

skank1

acer heeft de a700 officieel aangekondig in europa

bron : hardwareinfo
quote:

Op de afgelopen CES-beurs konden we de Acer A700 tablet voor de eerste keer bewonderen, alhoewel er eerder al vrij accurate specificaties lekten. Acer heeft de nieuwe high-end tablet nu echter ook officieel onthuld tijdens een persevenement in Hamburg.

Het 10-inch apparaat kenmerkt zich door de nVidia Tegra 3 quad-core processor en het IPS-scherm met een resolutie van 1920 bij 1200 pixels. Verder beschikt de tablet over een stevige 9800 mAh accu, 802.11n WiFi, Bluetooth 3.0 en een 3G simkaartslot. Uiteraard ontbreekt ook de 5 MP camera aan de achterkant niet. De A700 beschikt bovendien over een HMDI-aansluiting, één USB-host poort en is voorzien van Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

De prijs is echter een stuk minder indrukwekkend. Voor het model met 16 GB ben je namelijk al €549 kwijt, terwijl je voor de variant met 32 GB ongeveer €649 moet neertellen. De A700 met 64 GB intern geheugen heeft zelfs een prijskaartje van €749.

Als je die dan vergelijkt met de samsung 10.1, pff ik weet het echt niet, of toch de prime of de prime 700? of de acer a510...
of
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

EJ

De resolutie is natuurlijk nogal wat hoger... De snelheid vermoedelijk ook.

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Kwabbernoot

Refurbished? Ik zou het niet doen. Voor dat geld heb je ook een nieuwe Transformer (eerste model).

Groeten...

skank1

skank1

De Iconia Tab A510 moet in ieder geval in Frankrijk begin april op de markt verschijnen en beschikt onder meer over Android 4.0 Ice Cream Sandwich, een Tegra 3 quad-core processor, 1GB aan werkgeheugen, 32GB aan opslaggeheugen, een USB aansluiting, een HDMI aansluiting en een microSD card reader. Ook moet er een 3G variant gelanceerd worden met de naam Iconia Tab A511. Beide modellen zullen leverbaar zijn in het zwart en in het zilver.

Update: Acer Nederland laat weten dat de Iconia Tab A510 inderdaad begin april zal verschijnen maar dan wel voor een prijs van 449 euro voor de 32GB Wifi-only variant. Dit ligt netjes tussen de A200 en komende A700 tablets in, al wist Acer Nederland nog geen bevestiging te geven van de prijs voor de A700. Momenteel staat er voor Nederland geen 3G variant in de planning voor de A510 en ook een 16GB variant zal niet gelanceerd worden. Daarbij wist Acer te melden dat de Iconia Tab A700 en A701 in respectievelijk juni en mei te koop zullen zijn in Nederland

bron: tabletsmagazine

Overigens vind ik deze a510, a700 kansmakers voor mij incl de asus tf300 en asus tf700
het zal tussen deze gaan of de nieuwe samsung :)

en naar het schijnt verschijnt er morgen op ibood een mega tablet ;)
in de gaten houden maar

Kwabbernoot

Gezien de tekst zal dat wel een HTC Flyer zijn. Eens in de gaten houden.

Groeten...

skank1

Citaat van: Kwabbernoot op februari 14, 2012, 19:50:29
Gezien de tekst zal dat wel een HTC Flyer zijn. Eens in de gaten houden.

Groeten...

huh?

Kwabbernoot

De tekst op iBood bedoel ik.

Een echte hoogvlieger, Android, 1,5 GHz en 16 GB.

HTC Flyer dus. Standaard prijs op dit moment vanaf ongeveer 350 euro.

Groeten...

skank1

Citaat van: Kwabbernoot op februari 14, 2012, 20:01:23
De tekst op iBood bedoel ik.

Een echte hoogvlieger, Android, 1,5 GHz en 16 GB.

HTC Flyer dus. Standaard prijs op dit moment vanaf ongeveer 350 euro.

Groeten...

klopt
vind ik de moeite niet :p, maar 7 inch :(

KillerbeeNL

Citaat van: skank1 op februari 15, 2012, 08:24:42
klopt
vind ik de moeite niet :p, maar 7 inch :(

less is more :D

Grote kans dat Apple ook in de toekomst voor een maatje kleiner gaat. (8 inch?)

Het windows resolutie en scherm grote verhaal moet je bij een tablet/telefoon loslaten want apps zijn volledig aangepast aan tablet/telefoon en bieden hetzelfde gebruikers gemak.

Ook een tablet is geen p*nisverlengstuk  :D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kwabbernoot

Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van wat je met je tab wilt doen. Zo lees ik vrij veel strips op mijn tab en daarvoor zou ik toch echt niet kleiner willen dan 10". Wat mij betreft mag het ook nog wel iets groter (12" ofzo). Ik gebruik mijn tab dan ook voornamelijk thuis, dus dan is grootte verder ook geen probleem.

Groeten...

skank1

Ik vind 10inch toch ook het minimum. Samsung komt trouwens uit met een 11,8 dacht ik.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

Ejorne

Ach, volgens mij waren de laptops in den beginne ook maar in 1 of twee maatjes te koop. Nu zijn ze er tussen de 6 en de 20 in verschillende maatjes. Lijkt me dat dit voor de tablets ook wel zo zal gaan worden toch?

skank1

specs van de asus tf300 en tf700:

http://www.tabletsmagazine.nl/2012/02/asus-eee-pad-transformer-tf300t-en-tf700t-alle-specificaties/

ik kijk erg uit naar de acer 510 en 700 eigenlijk !!!!!!!
De 510 is de direct concurrent van de asus prime en zal een prijs rond de 400 euro krijgen ...
Alleen jammer dat de acer 510 geen ips panel zal hebben of wel?

skank1

Veel lekkers op MWC 2012  :devil:

Tf3000
tf700
Samsung gal tab 2 10.1

Hanky Panky

Zaterdagnacht kwam de update voor ICS binnen voor mijn EEEpad  :headbanging:

Vooral het beeld van de icoontjes, apps e.d. is veel fraaier (hogere resolutie?) en hebben nu veel meer detail. Ook bijvoorbeeld bij zoomen in Wordfeud (niet nodig met een tab maar toch) ziet er veel minder blurry uit.

Fijne update. Ook handig is dat je nu alle openstaande apps kunt oproepen (dat ging eerder ook al) maar nu door er 1 naar links/rechts te vegen af kunt sluiten.
Ook zit er nu een standaard optie in voor het maken van screenshots, dat kon volgens mij eerst alleen bij gerootte Droid toestellen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

EJ

Screenshots kan standaard bij galaxy tab 10.1. Helaas nog geen ICS. :( Komt wel, maar nu nog niet. :( :(

skank1

Citaat van: EJ op februari 27, 2012, 15:18:00
Screenshots kan standaard bij galaxy tab 10.1. Helaas nog geen ICS. :( Komt wel, maar nu nog niet. :( :(

Ik zou er niet op hopen ;)
Als het komt dan zoveel te beter, maar anders hebben ze ECHT geen reden om de nieuwe tab uit te brengen
De nieuwe tab 2 10.1 komt nl met ics 4.0
Qua hardware exact hetzelfde als de huidige...
Enkel het design dan wat veranderd.

Volgens mij zal dit bij velen een doorn in het oog zijn hoor...
Way to go samsung (not)

In het verleden zijn dergelijke dingen ook al beloofd geweest en er nooit gekomen (zou het terug moeten opzoeken)

EJ

Het is al lang geleden aangekondigd hoor. :) Don't panic.

Kwabbernoot

Citaat van: Hanky Panky op februari 27, 2012, 14:57:24
Zaterdagnacht kwam de update voor ICS binnen voor mijn EEEpad  :headbanging:

Vooral het beeld van de icoontjes, apps e.d. is veel fraaier (hogere resolutie?) en hebben nu veel meer detail. Ook bijvoorbeeld bij zoomen in Wordfeud (niet nodig met een tab maar toch) ziet er veel minder blurry uit.

Fijne update. Ook handig is dat je nu alle openstaande apps kunt oproepen (dat ging eerder ook al) maar nu door er 1 naar links/rechts te vegen af kunt sluiten.
Ook zit er nu een standaard optie in voor het maken van screenshots, dat kon volgens mij eerst alleen bij gerootte Droid toestellen.

Het maken van screenshots kon altijd al op de Eeepad en op dezelfde wijze.
ICS lijkt een stuk sneller/soepeler te werken, maar goed, dat lijkt een nieuwe ROM in het begin altijd. Nog maar eventjes afwachten.
Wederom is ASUS weer (één van?) de snelste met een update naar het nieuwe OS. Top!

Groeten...

Hanky Panky

Citaat van: Kwabbernoot op februari 27, 2012, 16:06:56
Het maken van screenshots kon altijd al op de Eeepad en op dezelfde wijze.
ICS lijkt een stuk sneller/soepeler te werken, maar goed, dat lijkt een nieuwe ROM in het begin altijd. Nog maar eventjes afwachten.
Wederom is ASUS weer (één van?) de snelste met een update naar het nieuwe OS. Top!

Groeten...

Hmmm ik wist niet dat het ook al eerder kon dat screenshot maken. Kennelijk was dit de trigger om me eens te verdiepen in wat het ding kan  :smile:

Wat ook nog wel aardig is: Chrome voor Android. Ik heb inmiddels de beta er op staan en het is wel een heerlijkheid dat je gewoon je favorieten kunt synchen. Ook het gegeven dat als je op - bijv een forum - naar een paginanummer wilt zappen dan loop je soms het risico dat je mistikt en ipv op pagina 3 pagina 2 aantikt. Als je nu tikt dan zoomt Chrome dat deel van het scherm in en kun je in een vergroot kader makkelijker 'mikken' met de worstevingertjes  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

jasjenl

Citaat van: Hanky Panky op februari 27, 2012, 16:28:28
Hmmm ik wist niet dat het ook al eerder kon dat screenshot maken. Kennelijk was dit de trigger om me eens te verdiepen in wat het ding kan  :smile:

Wat ook nog wel aardig is: Chrome voor Android. Ik heb inmiddels de beta er op staan en het is wel een heerlijkheid dat je gewoon je favorieten kunt synchen. Ook het gegeven dat als je op - bijv een forum - naar een paginanummer wilt zappen dan loop je soms het risico dat je mistikt en ipv op pagina 3 pagina 2 aantikt. Als je nu tikt dan zoomt Chrome dat deel van het scherm in en kun je in een vergroot kader makkelijker 'mikken' met de worstevingertjes  :)
Mja, maar hét USP van Android, namelijk flash op een mobiel device, is juist niet meer van toepassing op Chrome voor Android en dat vind ik toch wel een heel groot minpunt. Vermoedelijk zal het er ook nooit komen voor Chrome dus ik hoop wel dat ze de stockbrowser uiteindelijk niet helemaal gaan droppen ten gunste van Chrome, want dat zou ik echt een stap terug vinden. Want hoe mooi men het ook allemaal over html5 kan hebben: feit blijft dat heel veel sites nog met flash werken en dat ook nog wel even zullen blijven doen en dan heb (had?) je met Android toch nog de mogelijkheid ze te bekijken, ook al werkt het niet altijd vlekkeloos.

Overigens is de ICS update niet zonder issues: heb zelf nu al meerdere malen gehad dat de tablet niet meer uit standby wilde komen omdat ie zich blijkbaar helemaal uitgeschakeld had. Moet je dus het hele ding weer (re)booten... Op tweakers en op facebook lees ik dat meer mensen deze issues hebben, Asus zegt het doorgespeeld te hebben naar het hoofdkantoor. Het zal mij benieuwen... Verder werkt de (stock)browser wel veel beter dan voorheen, met name icm het toetsenbord, dus het is niet allemaal ellende :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5