Android tablet topic

Gestart door Kwabbernoot, juni 21, 2011, 17:39:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

_ MarcelloW _

nederlandse bcc winkels hebben em voor 368. misschien de moeite om even de sgrens op te zoeken?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

#351
Citaat van: _ MarcelloW _ op december 22, 2011, 10:28:32
nederlandse bcc winkels hebben em voor 368. misschien de moeite om even de sgrens op te zoeken?

welke winkels zijn dat?

edit:

Gevonden :)
Dichtsbijzijnde is 80 km heen, moet ik nog terug ook :)

Vraag is of ik het er dan wel uithaal natuurlijk...
En ik moet echt wel zeker zijn dat ik die 50 cashback dan ook krijg, weet er iemand een mailadres van asus.nl waar ik het kan vragen? op de site vind ik niet zo direct een mailadres

edit2 : :)

Als ik zo even reken, 2 u rijden door, 2 u terug, 15 euro aan diesel + 2x5 euro aan tol = 25 euro kosten zoiezo
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jeroen de Waal

Ken je niemand in Nederland die hem voor je kan ontvangen en vervolgens verzekerd toesturen?


Jeroen.

skank1

Helaas niet nee...
Ik moet dringend eens een contact maken in NL, iemand die zich geroepen voelt? :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Cyrus·

Ik ga dit topic eens volgen. Mw. Cyrus heeft afgelopen weekend een Acer Iconia A500 gekocht, dat is beslist een mooi ding! De andere kandidaat was een Galaxy Tab 10.1 maar wegens gebrek aan aansluitingen en een hogere prijs voor vergelijkbare prestaties ging die al snel van haar lijstje.

Het was een mooie aanbieding bij Dynabyte: inclusief Acer beschermhoes en Acer dock (wordt nageleverd) kostte de set EUR 349. Na 2 updates, waar het apparaat zelf mee kwam, draait hij nu op Android 3.2.

De "experience" van deze Acer is vergelijkbaar met mijn iPad: het scherm reageert snel, vloeiende graphics en uit de ingebouwde speakertjes komt nog best een aardig geluid. Vooraf stond vast dat ze een Android tablet wilde, omdat ze ook een Android telefoon heeft. Ik koos destijds voor de iPad vanwege mijn iPhone: ik heb aardig wat betaalde apps en vond het zonde om die nogmaals aan te schaffen. Hetzelfde speelde dus voor haar met Android. 

Ondertussen kan ik uit eigen ervaring zeggen dat beide systemen m.i. niet voor elkaar onder doen: zo'n Android tab is gewoon ook helemaal prima. Qua user interface hebben beide een eigen benadering, terwijl het ook weer aardig op elkaar lijkt. In het kader van "vrijheid blijheid" ofwel het apparaat naar je eigen hand zetten is Android naar mijn idee de beste keuze. Maar aangezien ik op Android gebied redelijk blanco ben, zal ik mij daar eens in gaan verdiepen.
Groeten,
Edwin

Kwabbernoot

Prima spul die Tegra2 tabletjes. Binnenkort zal ICS wel verschijnen en dan wordt het (schijnbaar) nog beter. Mw. One van harte gefeliciteerd.

Groeten...

Crissis

Citaat van: skank1 op december 22, 2011, 12:51:12
Helaas niet nee...
Ik moet dringend eens een contact maken in NL, iemand die zich geroepen voelt? :)

Ik wil best wel eentje voor je halen en verzekerd naar je toesturen, kleine moeite....
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

skank1

Ik ga nog even wachten tot na de kerst, dan zijn het koopjes :)
Misschien moet ik die acer ook wel in het oog houden dan?
Incl dock voor 350 euro? ohhh mooi !
Is die acer beter dan de asus transformer?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: Crissis op december 24, 2011, 11:14:42
Ik wil best wel eentje voor je halen en verzekerd naar je toesturen, kleine moeite....

Op hoeveel zou het dan komen?
Je zou het dan wel moeten voorschieten incl cashback...
Want de actie loopt maar tot deze nacht..
Op hoeveel komt het dan incl verzekerd toesturen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Crissis

Ik wist niet dat het op zo'n korte termijn moest.... dat gaat helaas niet lukken... Sorry...  :(
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

skank1

Geen probleem hoor...
Heb ik nog tijd om te kiezen eventueel en van andere kortingen te genieten !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kwabbernoot

Citaat van: skank1 op december 24, 2011, 11:16:18
<knip>
Is die acer beter dan de asus transformer?
Het zijn beide Tegra 2 tablets en hebben dus dezelfde specs. De Acer heeft het voordeel van een USB aansluiting op de tab zelf waar de Transformer die op de dock heeft. Ook heeft de Acer een flitser. Daar staat tegenover dat de ASUS een veel beter beeldscherm heeft en sneller zijn software updates krijgt. De dock van de acer is trouwens niet te vergelijken met de ASUS dock wat van de tab een "compleet" netbook maakt.
Softwarematig zijn ze beide nagenoeg standaard Honeycomb.

Groeten...

skank1

Citaat van: Kwabbernoot op december 24, 2011, 11:27:25
Het zijn beide Tegra 2 tablets en hebben dus dezelfde specs. De Acer heeft het voordeel van een USB aansluiting op de tab zelf waar de Transformer die op de dock heeft. Ook heeft de Acer een flitser. Daar staat tegenover dat de ASUS een veel beter beeldscherm heeft en sneller zijn software updates krijgt. De dock van de acer is trouwens niet te vergelijken met de ASUS dock wat van de tab een "compleet" netbook maakt.
Softwarematig zijn ze beide nagenoeg standaard Honeycomb.

Groeten...

Flitser is niet belangrijk voor mij , usb aansluiting wel

Als ik het dan zo voor mezelf lees:

Acer voordeel : usb aansluiting
Asus: Beter beeldscherm, snellere updates

Dan wordt het voor mij asus
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Cyrus·

@Kwabber: thanks! Nu nog even rooten  :bigsmile:

@skank: de dock is meer oplaadstation annex "opbergplek" en permanente verbinding voor audio, niet te vergelijken met de Asus Transformer dock.
Groeten,
Edwin

Kwabbernoot

Citaat van: CyrusOne op december 24, 2011, 17:01:51
@Kwabber: thanks! Nu nog even rooten  :bigsmile:

@skank: de dock is meer oplaadstation annex "opbergplek" en permanente verbinding voor audio, niet te vergelijken met de Asus Transformer dock.

Voor het gebruik van de link hoef je niet te rooten. Het is geen Apple.  ;D

Groeten...

Cyrus·

Groeten,
Edwin

Pjotr27

Weet iemand of er een USB-Spdif converter bestaat die werkt op een Android tablet?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

danielo

Citaat van: Kwabbernoot op december 24, 2011, 17:14:10
Voor het gebruik van de link hoef je niet te rooten. Het is geen Apple.  ;D

Groeten...

Bezit zowel een iOS and een android tablet en dit is echt onzin, audio output is een stuk eenvoudiger op de iOS devices. Zowel via kabels als wifi/bluetooth.

Ik neem aan dat er audio loopt via de hdmi poort voor de meeste android devices zal dat eens testen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kwabbernoot

Citaat van: danielo op december 27, 2011, 00:25:06
Bezit zowel een iOS and een android tablet en dit is echt onzin, audio output is een stuk eenvoudiger op de iOS devices. Zowel via kabels als wifi/bluetooth.

Ik neem aan dat er audio loopt via de hdmi poort voor de meeste android devices zal dat eens testen.

Daniel.
Fanboy alert!  :laugh:

Effe serieus, ik heb Cyrus een link gestuurd naar apps buiten de Android market om. Om die apps te gebruiken heb je geen root-access nodig. Voor zover ik weet moet je bij Apple de keet wel ge-jailbreaked hebben om dergelijke apps te installeren. Daar ging de tekst over.  ;)

Groeten...


danielo

Citaat van: Kwabbernoot op december 27, 2011, 10:30:27
Fanboy alert!  :laugh:

Effe serieus, ik heb Cyrus een link gestuurd naar apps buiten de Android market om. Om die apps te gebruiken heb je geen root-access nodig. Voor zover ik weet moet je bij Apple de keet wel ge-jailbreaked hebben om dergelijke apps te installeren. Daar ging de tekst over.  ;)

Groeten...


Nou nou, zoals ik al zei ik bezit beide. Volgens mij was de vraag of je audio makkelijk kan linken of mis ik iets ? Mijn ervaring (jailbreaken of niet) is dat dit met iOS eenvoudig gaat op meerdere manieren. Je hoeft helemaal niets 'de keet wel gejailbreaked hebben om dergelijke apps te installeren' Indien ik iets mis in de discussie prima maar als ik het terug lees zie ik dat niet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kwabbernoot

 ;D
Er is een pb van mij richting Cyrus gegaan. Daar had die tekst mee te maken. Dus ja, je hebt wat gemist maar van de andere kant heb je ook geen kans gehad om het wel te weten. Niet handig van mij natuurlijk maar achteraf best grappig, vind ik dan. Daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn. Loat goan.

Groeten...

Cyrus·

Citaat van: Kwabbernoot op december 27, 2011, 10:30:27
Fanboy alert!  :laugh:

:D

@Kwabber: inderdaad dient je iOS-apparaat gejailbreakt te zijn om iets buiten de Apple-store om te kunnen installeren. Dan krijg je te maken met Cydia, een alternatieve AppStore waar veel leuks te vinden is. Maar ook daar is sprake van ballotage wat betreft het wel/niet toelaten van apps. Nogal betuttelend allemaal. Het voordeel is wel dat je vrijwel zeker geen apps met de verkeerde bedoelingen kunt installeren (100% zekerheid heb je uiteraard nooit)

Android kent wat dat betreft veel meer vrijheid en dat is voor de keuze en het gevoel wel zo prettig. Met als keerzijde dat er meer kaf onder het koren zit. Maar goed, als je gewoon goed oplet wat je installeert, gaat dat allemaal wel goed. In ieder geval ben ik blij met je tips, ga daar één dezer dagen eens mee verder.
Groeten,
Edwin

danielo

#372
Citaat van: Kwabbernoot op december 27, 2011, 10:56:45
;D
Er is een pb van mij richting Cyrus gegaan. Daar had die tekst mee te maken. Dus ja, je hebt wat gemist maar van de andere kant heb je ook geen kans gehad om het wel te weten. Niet handig van mij natuurlijk maar achteraf best grappig, vind ik dan. Daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn. Loat goan.

Groeten...

Prima ik vond de reactie wat overdreven, ik begrijp nu als ik gok dat je een speciale app nodig hebt voor de manier waarop je de audio eruit wilt halen ? Als apple de app geweigerd heeft vraag ik mij af welke manier ze gebruiken tot nu toe het gevoel dat ze op dat gebied redelijk alles toelaten (je ziet de meest maffe apps via de 30pins connector). Terug dan maar een nieuwe vraag heeft iemand al getest of geluid via hdmi beetje goed geluid geeft onder 3.2 en/of 4.0 ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

Deze morgen 5 min tijd gehad om de 2tablets te vergelijken , de acer iconia 500 en de asus transformer 101
De asus is qua looks net iets mooier, maar woog volgens mijn gevoel iets meer dan de transformer
Qua beeldgrootte zag ik echt geen verschil, want volgens de reviews zou de asus iets minder bezel hebben... maar ik zie geen verschil
Ook qua prestaties leken ze identiek (voor zover ik de tijd had om te testen)
De dock lag er ook bij maar zou ik dus in eerste instantie niet erbij nemen.
En toch neig ik meer naar de asus..
Nog even prijzen afwachten in januari in de solden..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jeroen de Waal

Citaat van: skank1 op december 30, 2011, 13:25:32
De asus is qua looks net iets mooier, maar woog volgens mijn gevoel iets meer dan de transformer

Wat moet ik hier nu omdraaien? ;-)


Jeroen.