Android tablet topic

Gestart door Kwabbernoot, juni 21, 2011, 17:39:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: riwi op oktober 26, 2011, 20:19:00
De Asus laad wel met een USB kabel naar de PC als je de tablet uit zet.
Als de tablet aan staat dan laad ie niet via USB naar de PC, maar wel met USB naar de adapter die in de 230V zit met het korte snoertje  ;)

Ik zie wel dat er een travel set te koop is voor 30 euro met allerlei fancy/internationale schuko varianten.

Ik heb bij mijn Transformer een USB 3.0 verleng-kabel van 2 meter gekocht zoals hierboven werd aangeraden en voila: met het originele oplaadplugje en de verlengkabel in de lader laadt hij ook op tijdens gebruikt en hoef ik niet met een 230V stekkerdoos op schoot te zitten  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

pfff samsung heeft zich weer eens bedacht, de 7plus komt toch niet in nederland uit. Ben al tijdje aan het zoeken naar een 7" normale android voor testen. De android wereld is een puinhoop in aankondigen en dan wel of niet komen of toch met oude versies van het os etc etc...

Mompel wachten op de 7.7 dan maar weer waar ook geen duidelijke datum voor is maanden na de aankondiging.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Heeft iemand toevallig een los te bestellen laadkabeltje voor de Transformer gespot ?

Ik zie alleen maar een travelkit voor 4 tientjes inclusief verzenden, dat zijn Apple prijzen  :D

Een 230V usb ding heb ik zelf wel.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bart_M

Ebay en dealextreme bekeken?

Hanky Panky

djep
Citaat van: Bart_M op november 17, 2011, 19:32:50
Ebay en dealextreme bekeken?

Jep, net zo duur of duurder als je de invoer en verzendkosten meetelt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HJ

#305
binnenkort heeft aldi een leuke tablet met android 3.2 ;)
Medion Lifetab P9514 (MD 99000)

Pjotr27

Citaat van: hans. op december  7, 2011, 15:35:28
binnenkort heeft aldi een leuke tablet met android 3.2 ;)
Medion Lifetab P9514 (MD 99000)

Ja maar voor die prijs zou ik nooit een Medion kopen. Een Motorola Xoom kost hetzelfde of iets meer en dan heb je wel een a merk...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HJ

die kost nog altijd 50 euris meer. voordeel bij aldi is dat je hem gewoon terug kunt brengen als hij je niet bevalt en je krijgt je geld terug.

KillerbeeNL

Citaat van: hans. op december  7, 2011, 16:21:21
die kost nog altijd 50 euris meer. voordeel bij aldi is dat je hem gewoon terug kunt brengen als hij je niet bevalt en je krijgt je geld terug.

een tablet in deze prijsklasse zal best een topmodel zijn maaarrrr ondersteuning en nieuwe firmware zoals ICS (android 4.0) ben ik persoonlijk sceptisch ingesteld.

Aldi heeft inderdaad wel een zeer goed beleid als het om geld terug etc gaat.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Ejorne

Ik denk dat ikzelf die paar tientjes wel zou uitgeven aan een populairder merk. Met name om gebruikerservaringen te kunnen wisselen maar ook omdat er voor de populaire modellen ook veelal gemod wordt, een tweak hier en een custom rom daar. Het is nog maar de vraag inderdaad of er vanuit Medion zelf wel voldoende ondersteuning is/komt en al helemaal vanuit de community. Maar misschien is deze medion wel een populair apparaat met een ander naamlabeltje. Dat is volgens mij ook zo met die aldi aanbieding van vorige maand, een 7" capacitief 2.3 android pad. Jammer dat ik die gemist heb die was wel goedkoop. (maar niet te vergelijken met deze tabblet natuurlijk) 

HJ

Citaat van: Ejorne op december  7, 2011, 16:47:40
Ik denk dat ikzelf die paar tientjes wel zou uitgeven aan een populairder merk. Met name om gebruikerservaringen te kunnen wisselen maar ook omdat er voor de populaire modellen ook veelal gemod wordt, een tweak hier en een custom rom daar. Het is nog maar de vraag inderdaad of er vanuit Medion zelf wel voldoende ondersteuning is/komt en al helemaal vanuit de community. Maar misschien is deze medion wel een populair apparaat met een ander naamlabeltje. Dat is volgens mij ook zo met die aldi aanbieding van vorige maand, een 7" capacitief 2.3 android pad. Jammer dat ik die gemist heb die was wel goedkoop. (maar niet te vergelijken met deze tabblet natuurlijk) 

de aanbieding opzich is heel mooi van aldi maar zoals je aangeeft is de ondersteuning nog belangrijker.
een custom rom is eigenlijk een must, misschien nog wat overclock etc. ik weet niet of de aldi
tablets zo favouriet zijn bij de tweakers... wel iets om bij stil te staan.
aan de andere kant, als een tablet goed werkt waarom zou je er dan wat aan veranderen, de apps werken dan toch prima?

EJ

Waarom is overclocking een must? Heb je nog niet gemerkt dat de linux varianten (eigenlijk *nix, dus ook de bsd's) veel gevoeliger zijn voor timing fouten/problemen dan windows? Waar je met windows vaak weg komt met overclocking gaat dat bij linux vaak fout. Er is ook absoluut geen noodzaak: waarom een stabiel systeem in gevaar brengen voor de paar procent extra performance? Ik heb dat nooit begrepen...

XanaduNL

Hij zei dat een custom rom een must is, niet overclocking. ;)

Ejorne

#313
Citaat van: EJ op december  8, 2011, 15:17:41
Waarom is overclocking een must? Heb je nog niet gemerkt dat de linux varianten (eigenlijk *nix, dus ook de bsd's) veel gevoeliger zijn voor timing fouten/problemen dan windows? Waar je met windows vaak weg komt met overclocking gaat dat bij linux vaak fout. Er is ook absoluut geen noodzaak: waarom een stabiel systeem in gevaar brengen voor de paar procent extra performance? Ik heb dat nooit begrepen...

Overclock evenals custom roms zijn natuurlijk geen must. Maar voor mij wel belangrijk omdat ik het leuk vind om te prutsen met dat spul. Ik heb oveigens goede ervaring met overclock op mijn viewpad7. Standaard 600MHz maar nu op 864MHz. Geen stabiliteitsproblemen, sterker nog het draait stabieler dan de originele rom. Maar dat kan natuurlijk per type verschillen...

KillerbeeNL

mijn android draait standaard op 1ghz maar met een custom rom op 1.2 ghz (1149 Mhz om precies te zijn) en draait stabiel..geen bsod (nooit !!! ) gehad en super stabiel.

dropad 7inch capacitief scherm met Samsung processor

er komen steeds nieuwe en verbeterde roms op xda uit die meer functies hebben etc.

flashen is eenvoudig en apps zijn met 10 min weer teruggezet met titanium backup.

beetje hobby (voor de liefhebbers)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HJ

Citaat van: Ejorne op december  8, 2011, 16:09:25
Overclock evenals custom roms zijn natuurlijk geen must. Maar voor mij wel belangrijk omdat ik het leuk vind om te prutsen met dat spul. Ik heb oveigens goede ervaring met overclock op mijn viewpad7. Standaard 600MHz maar nu op 864MHz. Geen stabiliteitsproblemen, sterker nog het draait stabieler dan de originele rom. Maar dat kan natuurlijk per type verschillen...

dat bedoel ik 8) het blijft gewoon leuk om ermee te klooien. en vaak is het niet een kwestie van een paar procent meer snelheid, vaak toch ergens in de buurt van 20 a30%, daar betaal je flink voor als je een snellere processor wil hebben.
zelf heb ik op m'n HD2 diverse custom android roms gedraaid (en nog) en overclock van 1ghz naar 1,2ghz en eigenlijk nooit problemen. ;)
was dus een W6.5 foon en nu een android, dat opzich al een hele goede rede om een custom rom te draaien.

Kwabbernoot

Mijn ASUS transformer is nu al een tijdje overgeklokt van 1GHz naar 1,4 GHz. Tot nu toe nog steeds stabiel. Ik heb de mogelijkheid om hem tot 1,6 GHz te overklokken. Daar heb ik echter wel eens problemen mee gehad, doen we dus maar niet meer.

Groeten...

Hanky Panky

Citaat van: Kwabbernoot op december  8, 2011, 22:53:41
Mijn ASUS transformer is nu al een tijdje overgeklokt van 1GHz naar 1,4 GHz. Tot nu toe nog steeds stabiel. Ik heb de mogelijkheid om hem tot 1,6 GHz te overklokken. Daar heb ik echter wel eens problemen mee gehad, doen we dus maar niet meer.

Groeten...

Wat merk je daar nu van in de dagelijkse praktijk ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kwabbernoot

Betere benchmark scores natuurlijk.  :headbanging:

Maar serieus, het openen van apps gaat sneller en alles lijkt soepeler te gaan. Beetje meer een Apple experience zeg maar. Daarnaast worden (lijken?) mkv bestanden iets vloeiender afgespeeld.
Is het nodig? Nêh, niet echt maar ik vind de ervaring van de tab zo wel prettiger. Dat is ook de reden waarom ik bv de standaard launcher niet gebruik maar de ADW ex launcher. Sneller door de homescreens scrollen lijkt wellicht niet zo interessant maar het draagt een belangrijke steen toe aan de algehele experience.

Groeten...

treky22

Hoe zet je eigenlijk een custom rom op de Transformeren ?
Ik zie bij XDA van alles voorbij komen, maar ik kan niet de stap-voor-stap uitleg vinden
hoe te floten naar een andere rom.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

KillerbeeNL

Citaat van: treky22 op december  9, 2011, 06:11:26Hoe zet je eigenlijk een custom rom op de Transformeren ?
Ik zie bij XDA van alles voorbij komen, maar ik kan niet de stap-voor-stap uitleg vinden
hoe te floten naar een andere rom.

kijk hier eens

http://artikelen.foobie.nl/computers/de-asus-eee-pad-transformer-voorzien-van-de-prime-custom-rom/

PS tijd voor een custom toetsenbord :D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kwabbernoot

De methode die daar beschreven wordt werkt alleen op oude transformers (B40-B50-B60 series en de eerste B70, zie de sticker op de transformer om te zien welke versie jij hebt).

Groeten...

Hanky Panky

Citaat van: Kwabbernoot op december  8, 2011, 23:40:39
Betere benchmark scores natuurlijk.  :headbanging:

Maar serieus, het openen van apps gaat sneller en alles lijkt soepeler te gaan. Beetje meer een Apple experience zeg maar. Daarnaast worden (lijken?) mkv bestanden iets vloeiender afgespeeld.
Is het nodig? Nêh, niet echt maar ik vind de ervaring van de tab zo wel prettiger. Dat is ook de reden waarom ik bv de standaard launcher niet gebruik maar de ADW ex launcher. Sneller door de homescreens scrollen lijkt wellicht niet zo interessant maar het draagt een belangrijke steen toe aan de algehele experience.

Groeten...

@ Kwabbernoot: Hoe zit het met de accu duur ? Veranderd die positief of negatief ?

Ik heb bij een webshop (vier-launch  :D) een travel charger kit besteld voor mijn transformer, die is ongeveer 2 euro duurder dan de goedkoopste originele sync/charge kabel die ik kon vinden ....  8)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kwabbernoot

Ik zie daar eerlijk gezegd niet al te veel verschil in. De custom rom (prime 2.1.1) is wel zuiniger dan de stock rom. Door het overklokken zie ik niet heel veel verschil in batterij-tijd. Maar uiteindelijk ligt hij toch standaard om de dag 's nachts aan het infuus.

Groeten...

Ejorne

Heb jij ook een viewpad? Zo ja, wat doe je er nog mee wanneer je ook een transformer hebt?