Android tablet topic

Gestart door Kwabbernoot, juni 21, 2011, 17:39:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roland p

Citaat van: Raphie op oktober 19, 2011, 07:37:41Heb nog een beetje het gevoel van het is cool "omdat het moet" ipv écht handig, beetje voor het type mensen dat ook graag in hun sig zet van welke device met welke client ze nu weer een berichtje verzonden hebben, wat interesseert iemand anders dat nou ?!?
Ik dacht dat dat een nieuwe vorm van sluikreclame was...

sent with my asus UL30A notebook using keyboard
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

RonG

Citaat van: Raphie op oktober 19, 2011, 07:37:41
Heb nog een beetje het gevoel van het is cool "omdat het moet" ipv écht handig, beetje voor het type mensen dat ook graag in hun sig zet van welke device met welke client ze nu weer een berichtje verzonden hebben, wat interesseert iemand anders dat nou ?!?

Dit had ik meteen uit mijn Ipad en S2 gehaald, beetje onzinnig en zoals je zegt zie ik het ook als "kijk eens wat ik heb".

Sent from my company Dell pc :D

Raphie

Citaat van: roland p op oktober 19, 2011, 08:06:48
Ik dacht dat dat een nieuwe vorm van sluikreclame was...

sent with my asus UL30A notebook using keyboard
Sent with my BFL using Chrome 14.0.835.202 m on Win7 x64 sp1 UK, while drinking coffee without sugar..... (who the fuck cares......)

Dit soort footnotes zijn voor mannetjes die zichzelf nogal erg interessant vinden FAUT FAUT owhh zooo ontzettend FAUT.....  :clapping:
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: roland p op oktober 19, 2011, 08:06:48
Ik dacht dat dat een nieuwe vorm van sluikreclame was...
Nee want er staan wel eens Nederlandse typo's in (send ipv sent)  :D

Raphie

#204
Citaat van: RonG op oktober 19, 2011, 08:10:51
Dit had ik meteen uit mijn Ipad en S2 gehaald, beetje onzinnig en zoals je zegt zie ik het ook als "kijk eens wat ik heb".

Sent from my company Dell pc :D
bij m'n BB was m'n sig gewoon leeg? ik vond het 5 jaar geleden al triest bij BB users, maar nu iedere boerenlul het in z'n sig heeft staan slaat het echt volledig de plank mis, i.d.d. heel hoog "kijk mij eens gehalte" spot on!
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op oktober 19, 2011, 07:37:41
ik zou ook geen netbook nemen, maar gewoon volwaardige 14" i5 laptop
alle mooie laptops hebben ook IPS scherm
gisteren nog weer ff met ipad kunnen spelen, maar op je schoot leggen in comfortable type positie werkt dus niet wanneer je lekker op de bank hangt.
tevens krijg ik bijna RSI omdat continu met 1 hand vasthouden en vingergymnastiek met je andere hand terwijl de arm verheven is en niet rust op palmen zoals bij een laptop is ERG vermoeiend.

in een openbare gelegenheid lijkt het me wel makkelijker, bijv gate of vliegtuig, ivm ruimte en hanteerbaarheid, maar thuis languit op de bank, of 's avonds nog ff in bed gaat het voor mij nog niet worden.

Heb nog een beetje het gevoel van het is cool "omdat het moet" ipv écht handig, beetje voor het type mensen dat ook graag in hun sig zet van welke device met welke client ze nu weer een berichtje verzonden hebben, wat interesseert iemand anders dat nou ?!?
De hanteerbaarheid buitenshuis is belangrijk voor mij dus een i5 laptop vind ik hier nog geen alternatief, behalve als ik een Sony Vaio Z neem of zo.  Wel mooi maar zoiets kost bijna 2k en dat kan je ook anders besteden:  het is genoeg voor een normale laptop +netbook +tablet. 

Mijn ervaring met netbook is dat je niet aarzelt om 'm in je tas te stoppen (weegt bijna niets) en met een grote laptop is dat toch altijd weer een keuze (ga ik 'm meeslepen of niet).  Vandaar ook mijn interesse in tablets.  Risico met een tablet is dat ik daarbij dan toch nog een netbook ga meeslepen.

T_I

Citaat van: roland p op oktober 19, 2011, 08:06:48Ik dacht dat dat een nieuwe vorm van sluikreclame was...

Is het ook, standaard sig op alles. (heeft dat Samsung kreng dat zich telefoon durft te noemen van m'n baas ook.

Sent from my Das Keyboard rammelplank. (zonder opdruk, gestroomlijnd voor het snellere typwerk :D )


Back on topic. De pad is leuk, maar ik vind het 'm net niet. Je kan browsen, spelletjes spelen e.d., maar zelf typen, ik vind het op de Galaxy S2 in elk geval bagger. Ondanks dat ik een belbudget heb van de werkgever gebruik ik dat ding niet, ook niet om te internetten. Na enkele maanden die foon te hebben weet ik dat een tablet voor mij alleen interessant is als ik vanwege het ontbreken van boeken echt over moet op een ebook reader. Zelfs de pc's gaan hier binnenkort naar een hobbykamer, zodat we niet fulltime achter interweb zitten.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Kwabbernoot

#207
Citaat van: AbZ op oktober 19, 2011, 00:38:04
Zou wel heel vreemd en onhandig zijn voor velen. 
Zou leuk zijn als je met een tablet ook op Google docs kan werken.
(Samsung Chrome netbook is hier min of meer voor gemaakt, cloud office.)

Ik zie niet in waarom het onhandig is dat je niet in gmail in de browser kunt typen. Lezen kan trouwens wel. Webmail is toch voornamelijk voor derden die even je tab zouden willen lenen. Voor jezelf zijn er prima applicaties aanwezig voor email of gmail.
Met je tab kun je wel op google docs werken. Dat gaat echt prima.

Groeten...

@T_I: een S2 is natuurlijk ook geen tab. Ik vind een tab wel een echte internet beleving geven (muv het typen in fora dan) en een telefoon dus absoluut niet.

T_I

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 19, 2011, 08:48:57@T_I: een S2 is natuurlijk ook geen tab. Ik vind een tab wel een echte internet beleving geven (muv het typen in fora dan) en een telefoon dus absoluut niet.

Voor mij is internet meer dan duf kijken naar wat anderen plaatsen op het interweb. Typen hoort er voor mij bij, dus ongeacht hoe mooi het beeld is, zonder fatsoenlijk invoer te kunnen leveren is de beleving niet compleet.

P.S. Ik heb het web in '94 'ontdekt' en sinds 1996 meegewerkt aan het opzetten/onderhouden van de infrastrastructuur. Op meekijken was ik na 2 jaar al uitgekeken. Meedoen vind ik belangrijker. (wat met welke foon/pad/tab dan ook niet fatsoenlijk te doen is)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

RonG

Zo zie je dat ieder er anders tegen aankijkt en is prima natuurlijk.
In mijn geval was het zo dat sinds ik de ipad heb de laptop niet meer aangeraakt heb. Voor het serieuzere werk heb ik nog altijd de pc.

De keuze voor mij was, omdat de laptop al wat jaartje oud is, wat zal ik nemen. Of een nieuwe laptop of een tablet. Hierna ben ik gaan overwegen van wat doe ik en mijn vrouw eigenlijk met de laptop.
Resultaat was, ik surf ermee en e-mailing enz. veel meer niet. Zodoende ben ik voor de tablet gegaan en heb er geen spijt van tot nu toe en mijn vrouw ook niet en zij was zeer sceptisch.

Maar wanneer ik bv geen pc erbij zou hebben zou ik het dus niet gedaan hebben en had ik de laptop vervangen voor een andere nieuwe laptop.

EJ

Citaat van: Raphie op oktober 19, 2011, 08:15:36
bij m'n BB was m'n sig gewoon leeg? ik vond het 5 jaar geleden al triest bij BB users, maar nu iedere boerenlul het in z'n sig heeft staan slaat het echt volledig de plank mis, i.d.d. heel hoog "kijk mij eens gehalte" spot on!

'Sent from my Apple ][e' of Sent 'from my sofa' vind ik dan nog wel gaan als sig. :D

roland p

Citaat van: EJ op oktober 19, 2011, 10:53:15
'Sent from my Apple ][e' of Sent 'from my sofa' vind ik dan nog wel gaan als sig. :D
Sent from my 1979 Atari 800 lijkt me ook wel cool...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

skank1

Citaat van: RonG op oktober 19, 2011, 10:43:47
Zo zie je dat ieder er anders tegen aankijkt en is prima natuurlijk.
In mijn geval was het zo dat sinds ik de ipad heb de laptop niet meer aangeraakt heb. Voor het serieuzere werk heb ik nog altijd de pc.

De keuze voor mij was, omdat de laptop al wat jaartje oud is, wat zal ik nemen. Of een nieuwe laptop of een tablet. Hierna ben ik gaan overwegen van wat doe ik en mijn vrouw eigenlijk met de laptop.
Resultaat was, ik surf ermee en e-mailing enz. veel meer niet. Zodoende ben ik voor de tablet gegaan en heb er geen spijt van tot nu toe en mijn vrouw ook niet en zij was zeer sceptisch.

Maar wanneer ik bv geen pc erbij zou hebben zou ik het dus niet gedaan hebben en had ik de laptop vervangen voor een andere nieuwe laptop.

Ik begrijp je.
Kijk ik had vroeger een laptop en een vaste pc boven.
De laptop is ondertussen gesneuveld, en nu hebben we enkel de vaste over.
Mis ik de laptop? Gohja soms wel, omdat je nu naar boven moet om eens je mails te lezen, te surfen enz
maaar soms ook helemaal niet, het is meer een gewoonte.
Ik heb nu een smartphone, en gebruik die om eens vlug te mailen enz in de zetel.

De vraag is nu , de laptop vervangen door opnieuw een laptop of toch een tablet?
Waarvoor gebruik je de laptop, wel simpel gewoon om eens wat te surfen, te mailen, en te bankieren...
Dit kan ook met een tablet, dus ik neig ook om in de toekomst een tablet te kiezen
Maar langs de andere kant kun je je dan ook afvragen of je niet beter een netbook neemt....
Ik zou de tablet ook willen gebruiken als draagbare dvd speler voor in de auto, hoewel ik er beter 2 zou hebben dan voor de kids... dus nog niet zeker of je die wel kan volwaardig vervangen door zo'n tablet
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

KillerbeeNL

Citaat van: Raphie op oktober 19, 2011, 08:12:43Sent with my BFL using Chrome 14.0.835.202 m on Win7 x64 sp1 UK, while drinking coffee without sugar..... (who the fuck cares......)

Dit soort footnotes zijn voor mannetjes die zichzelf nogal erg interessant vinden FAUT FAUT owhh zooo ontzettend FAUT.....  :clapping:


Jeeeeee zeg, bescheiden zoals altijd...

Erg nuttige post trouwens...

Ik heb het even veranderd met een minder "kijk mij nou" gehalte.


sent OTA with a cheap device
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

skank1

Bart smit verkoopt ook tablets

De interessantse lijkt mij de Tomtec 8 inch met capacitief scherm voor 150 euro
je hebt een 10 inch ook maar die is resistief....

iemand al met zo'n tomtec gespeeld?
ok het is geen samsung of ipad, maar wat wil je voor die prijs...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

KillerbeeNL

Citaat van: skank1 op oktober 19, 2011, 13:29:10Bart smit verkoopt ook tablets

De interessantse lijkt mij de Tomtec 8 inch met capacitief scherm voor 150 euro
je hebt een 10 inch ook maar die is resistief....

iemand al met zo'n tomtec gespeeld?
ok het is geen samsung of ipad, maar wat wil je voor die prijs...

Tomtec 10 inch van een kennis heb ik de firmware naar "uberdroid" geflashed maar deze was beslist niet snel genoeg om bv angry birds te spelen.Angry birds verscheen als een dia voorstelling op het scherm.

Wel leuk voor online dingen maar dan houd het verder wel op.

Wat belangrijk is welke processor er in zit en misschien is deze Tomtec wel snel genoeg.

Oh nee.. geen sign meer
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

skank1

Citaat van: KillerbeeNL op oktober 19, 2011, 13:48:41
Tomtec 10 inch van een kennis heb ik de firmware naar "uberdroid" geflashed maar deze was beslist niet snel genoeg om bv angry birds te spelen.Angry birds verscheen als een dia voorstelling op het scherm.

Wel leuk voor online dingen maar dan houd het verder wel op.

Wat belangrijk is welke processor er in zit en misschien is deze Tomtec wel snel genoeg.

Oh nee.. geen sign meer

die  tablet 8 is een 1,2 ghz processor, dus daar moet het wel mee lukken
mijn smartphone is een 800mhz en daar lukt het ook op

specs van de tablet 8

Deze 8 inch (20,5 cm doorsnede) Android 2.3 Tablet is van alle mogelijke software voor dagelijks gebruik voorzien.


•Snel het scherm verkleinen en vergroten met je vingers!
•4GB geheugen, uitbreidbaar tot 32GB via MicroSD kaart (niet bijgeleverd).
•De schermweergave draait automatisch mee met het kantelen van de tablet.
•8 inch (20,5 cm doorsnede) capacitief scherm (4:3). Snelle bediening door aanraking met je vinger.
•Inclusief ingebouwde 0.3 megapixel webcam.
•Ingebouwde 5000 mAh accu met een batterijduur bij intensief gebruik van 2 tot 3 uur.
•Helder geluid en goed volume.
•Ingebouwde 2.0 megapixel camera.
•2 USB aansluitingen
•Uitstekende video- en fotoweergave.
•Simpel om Android Market te downloaden en te installeren
•Mogelijkheid tot surfen op het internet en e-mailen.
•Compleet met voorgeïnstalleerde internetbrowser en e-mail programma.
•Veel extra apps te downloaden.
•Wi-Fi, dus gemakkelijk te koppelen aan een draadloos netwerk.
•Lichtgewicht, slechts 472 gram!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HJ

Citaat van: skank1 op oktober 19, 2011, 13:58:51
die  tablet 8 is een 1,2 ghz processor, dus daar moet het wel mee lukken
mijn smartphone is een 800mhz en daar lukt het ook op

specs van de tablet 8

Deze 8 inch (20,5 cm doorsnede) Android 2.3 Tablet is van alle mogelijke software voor dagelijks gebruik voorzien.


•Snel het scherm verkleinen en vergroten met je vingers!
•4GB geheugen, uitbreidbaar tot 32GB via MicroSD kaart (niet bijgeleverd).
•De schermweergave draait automatisch mee met het kantelen van de tablet.
•8 inch (20,5 cm doorsnede) capacitief scherm (4:3). Snelle bediening door aanraking met je vinger.
•Inclusief ingebouwde 0.3 megapixel webcam.
•Ingebouwde 5000 mAh accu met een batterijduur bij intensief gebruik van 2 tot 3 uur.
•Helder geluid en goed volume.
•Ingebouwde 2.0 megapixel camera.
•2 USB aansluitingen
•Uitstekende video- en fotoweergave.
•Simpel om Android Market te downloaden en te installeren
•Mogelijkheid tot surfen op het internet en e-mailen.
•Compleet met voorgeïnstalleerde internetbrowser en e-mail programma.
•Veel extra apps te downloaden.
•Wi-Fi, dus gemakkelijk te koppelen aan een draadloos netwerk.
•Lichtgewicht, slechts 472 gram!
ik zou dan eerder gaan  voor de tab van intertoys. die is 10inch.

vwb de sig, kan weleens makkelijk  zijn om te laten weten dat je kort antwoord Omdat je van een mob.foon antwoord.

skank1

Citaat van: hans. op oktober 19, 2011, 14:10:52
ik zou dan eerder gaan  voor de tab van intertoys. die is 10inch.

vwb de sig, kan weleens makkelijk  zijn om te laten weten dat je kort antwoord Omdat je van een mob.foon antwoord.

beide zijn van intertoys ;) die 10 inch is wel lager van specs (lagere cpu, slechter scherm enz)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

KillerbeeNL

Citaat van: skank1 op oktober 19, 2011, 14:41:37beide zijn van intertoys ;) die 10 inch is wel lager van specs (lagere cpu, slechter scherm enz)

Die 8 inch tablet lijkt mij een zeer geschikt ding.
Die van mij draait ook op 1.2 ghz (geen dualcore) en een spel of applicatie die hier niet vloeiend op loopt moet ik nog tegenkomen.

De 10 inch zou ik laten liggen,zeker als het dezelfde is die ik in handen heb gehad.

P.s  de Re'tjes kan ik nu voor de "liefhebbers" handmatig verwijderen


oh no ! ! no sign
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HJ

Citaat van: skank1 op oktober 19, 2011, 14:41:37
beide zijn van intertoys ;) die 10 inch is wel lager van specs (lagere cpu, slechter scherm enz)

waaruit maak je op dat het scherm slechter is? er worden nergens spec opgegeven bij die van intertoys.

HJ

Citaat van: KillerbeeNL op oktober 19, 2011, 17:24:30
Die 8 inch tablet lijkt mij een zeer geschikt ding.
Die van mij draait ook op 1.2 ghz (geen dualcore) en een spel of applicatie die hier niet vloeiend op loopt moet ik nog tegenkomen.

De 10 inch zou ik laten liggen,zeker als het dezelfde is die ik in handen heb gehad.

welke 10" heb je dan in handen gehad en waarom laten liggen? die nu op de intertoys site staat ligt nu pas in de winkels als ik het goed heb.

skank1

Citaat van: hans. op oktober 19, 2011, 19:59:32
waaruit maak je op dat het scherm slechter is? er worden nergens spec opgegeven bij die van intertoys.

10 inch is een tft  resistive scherm, de 8 inch een capacitief
specs staan er wel bij en zeker in het bart smit boekje
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HJ

Citaat van: skank1 op oktober 19, 2011, 20:30:05
10 inch is een tft  resistive scherm, de 8 inch een capacitief
specs staan er wel bij en zeker in het bart smit boekje

dan nogmaals de link ;)
http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-10-inch-581522.html

dan is deze toch echt anders dan van de bart smit.
10inch capacitief, alleen de resolutie staat er niet bij :-\

skank1

Citaat van: hans. op oktober 19, 2011, 21:11:35
dan nogmaals de link ;)
http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-10-inch-581522.html

dan is deze toch echt anders dan van de bart smit.
10inch capacitief, alleen de resolutie staat er niet bij :-\

die is inderdaad anders dan die van bart smit, deze is een qware tablet, die v bart smit een tomtec
deze heeft ook een 1ghz proc, de 8inch van tomtec een 1,2 ghz
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii