Android tablet topic

Gestart door Kwabbernoot, juni 21, 2011, 17:39:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AbZ

@Hans:  netbook van 250 euri heeft 10" scherm en 80x zoveel opslag (320Gb) en SD slot en USB en toetsenbord en ...

@Raphie:  precies.

AbZ

Citaat van: AbZ op oktober 18, 2011, 12:59:13Vraagje:  Asus 1015PX en 1015BX kosten evenveel en specs zijn vrijwel identiek behalve de processor
(Intel N570 op 1660MHz versus AMD M50 op 1GHz) maar wat zegt het verschil in kloksnelheid hier?
Als de Intel versie idd stukken sneller is dan is de keuze wel heel simpel...
Iemand hier nog antwoord op?  Bij voorbaat dank!  :worship:

HJ

Citaat van: AbZ op oktober 18, 2011, 16:08:48
@Hans:  netbook van 250 euri heeft 10" scherm en 80x zoveel opslag (320Gb) en SD slot en USB en toetsenbord en ...

@Raphie:  precies.

hmmm, uigel*ld ;D
jullie hebben helemaal gelijk maar er kleeft 1 nadeel aan zo'n net boek, een tablet kun je gewoon op z'n kant houden om te lezen en foto's te bekijken, een netbook heeft altijd het totsenbord eraan geplakt...
ik heb namelijk al een laptop met 17" scherm, de tablet kan die gewoon (nog)niet vervangen.

dus de vraag blijft ;) 

HJ

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2011, 16:05:46
Hogere prijssegment is sowieso niet aantrekkelijk, waarom zou je 400 euro uitgeven voor een oversized smartphone die niet kan bellen als je daarvoor ook een i3 of i5 based laptop kan kopen met véél betere specs en ergonomie? zon tablet mag 150 <> 200 kosten meer echt niet...

en daarbij gaan de ontwikkelingen in een heel rap tempo, volgend jaar koop je voor dezelfde prijs iets wat veel meer mogelijkheden heeft.

AbZ

Citaat van: hans. op oktober 18, 2011, 16:17:44
en daarbij gaan de ontwikkelingen in een heel rap tempo, volgend jaar koop je voor dezelfde prijs iets wat veel meer mogelijkheden heeft.
Dat is al zo sinds de eighties en blijft ook zo...

Hanky Panky

Citaat van: hans. op oktober 18, 2011, 16:03:13
ik ben me ook aan het orienteren op een tablet en de ipad is erg mooi maar zoals gezegt met de vele beperkingen. liever zoek ik wat anders met android maar ja er zijn er zoveel waarbij de betere meteen ook in een hoger prijssegment vallen.
zowiso moet hij (minimaal) 10" zijn en capacitief scherm hebben.

nu zie ik bij bartsmit een leuke aanbieding :)
de qware tablet pro2

http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-10-inch-581522.html?PathCatalog=nl_ga_tablet

10" capacitief TFT scherm, android 2.2, usb, micro SD en de mogelijkheid om er een usb keyboard op aan te sluiten ;)
nadeel is de matige 4GB opslag maar er kan een sdkaart in waarmee je nog een behoorlijk eind komt.
dit alles voor 200euro, dit is fors minder dan de ipad of de galaxy tab.
zou het wat kunnen zijn of is het sowiso niets?

Ik zou alleen iets nemen dat op 3.0 of hoger draait, dat is geoptimaliseerd voor tablet gebruik.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Denk dat de resolutie van de 17" ook een stuk groter is, dus waarom zou je willen draaien? helemaal op zo'n butt scherm met lagere resolutie
Citaat van: hans. op oktober 18, 2011, 16:15:50
hmmm, uigel*ld ;D
jullie hebben helemaal gelijk maar er kleeft 1 nadeel aan zo'n net boek, een tablet kun je gewoon op z'n kant houden om te lezen en foto's te bekijken, een netbook heeft altijd het totsenbord eraan geplakt...
ik heb namelijk al een laptop met 17" scherm, de tablet kan die gewoon (nog)niet vervangen.

dus de vraag blijft ;) 
JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Een aantal eisen die voor mij doorslaggevend zijn:

-Capacitief scherm 7 of 10 inch
Aansluitmogelijkheden
-Minimaal Android 2.2. liever hoger
-Licht in gewicht
-Ondersteuning in software updates    van fabriekant of beter nog van een
een community als XDA
-minimaal 1 ghz en 512mb. uitbreidbaar geheugen
-grafisch snel genoeg
-moet minimaal 2 jaar meegaan (batterij)

De zojuist genoemde tablet lijkt op bijna alle punten te voldoen

En dan koop je over 2 jaar weer een nieuwe/betere...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HJ

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2011, 16:29:54
Denk dat de resolutie van de 17" ook een stuk groter is, dus waarom zou je willen draaien? helemaal op zo'n butt scherm met lagere resolutie

waarom een butt scherm? de resolutie zal minder zijn maar het scherm is ook kleiner dus het beeld kan best nog mooi zijn, kijk naar de ipad en galaxy tab.
en draaien lijkt me makkelijk als je pdf, kranten etc wil lezen.

HJ

Citaat van: KillerbeeNL op oktober 18, 2011, 17:20:35
Een aantal eisen die voor mij doorslaggevend zijn:

-Capacitief scherm 7 of 10 inch
Aansluitmogelijkheden
-Minimaal Android 2.2. liever hoger
-Licht in gewicht
-Ondersteuning in software updates    van fabriekant of beter nog van een
een community als XDA
-minimaal 1 ghz en 512mb. uitbreidbaar geheugen
-grafisch snel genoeg
-moet minimaal 2 jaar meegaan (batterij)

De zojuist genoemde tablet lijkt op bijna alle punten te voldoen

En dan koop je over 2 jaar weer een nieuwe/betere...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

lijkt mij ook alleen wat is de scherm en batterij kwaliteit? ik kan daar helemaal niets over vinden.
verder zou deze prima voldoen om te surfen op inet etc.

Ejorne

#185
Citaat van: AbZ op oktober 18, 2011, 12:59:13
maar dubbele prijs voor halve performance is onzin  :dry:  Het wordt dus gewoon een Asus netbook denk ik  :smile:  

De mensen die ik ken die een tablet hebben gebruiken deze veel meer dan hun mini, midi of maxi laptop.
Zo'n tablet ligt bij je op de bank of op tafel. De laptop voorheen ook, echter dat zit daar een beetje te wiebelen op je schoot of op de kussens van de bank en al balancerend loop je een muisvinger op door dat irritante 'voelplekje'.
Maar toen de tablet daar was, waren een hoop ergernissen verdwenen, dat ding hoeft niet op te starten en zo snel je dat ding in je handen pakt zo snel zit je ook online. Ja, een latop hoef je ook niet op te starten als hij op slaapstand staat maar opstarten of ontwaken duurt beide lang op die windhoos gevallen. Ik weet niet hoe Linux dat op een laptop doet, als dat wel direct online is, is dat mooi meegenomen. Maar de ergonomie van een latop op schoot blijft mi toch ver ondermaats.

Ik vind de tablet een zeer welkome aanvulling in computerland. Erg prettig om even op de bank de fora langs te gaan, mail te checken en wat te surfen. Maar ook het posten op fora, mail antwoorden en dergelijke gaat als een speer wanneer je een beetje met swype bekend raakt.

Latop versus tablet? Voor mij zonder twijfel een tablet. En voor het echte computerwerk, als ik mijn foto's ga editten en zo, dan kruip ik wel achter mijn vaste pc...  
(heb je nog geen laptop of pc, tja dan kun je misschien beter voor een laptop gaan want een tablet is (nog) geen complete vervanger.)  

Raphie

#186
Dan ben je echt oude gebakkies gewend, zelfs een 2 jaar oude core2duo met een SSD en win7 is INSTANT ON
deksel open en gaan, en vanaf dat moment natuurlijk véél sneller als een pad, sneller surfen, maar ook ff snel je torrents en newsgroups managen
emailen met attachments etc. etc.

of een berichtje posten hier, is toch een redelijke bevalling op een pad.
Moet je die pad weer op je schoot leggen om met 2 handen te kunnen typen. met je wijsvinger van 1 hand en met de andere hand vasthouden, dat is pas kudt...

een laptop is gewoon veel ergonomischer. yes een PAD is even sexy, omdat het nieuw is, maar handig?
JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2011, 21:49:52

Moet je die pad weer op je schoot leggen om met 2 handen te kunnen typen. met je wijsvinger van 1 hand en met de andere hand vasthouden, dat is pas kudt.

Kijk en daar is het levende bewijs dat bigger niet altijd better is.
Vandaar mijn keuze voor een 7 inch tablet en dus lekker typen met je 2 duimen
in de landscape of portret stand.

Ieder zijn eisen en overwegingen

sent from my Dropad A8 Genesis 2.4
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

AbZ

#188
Alweer 2x Re erbij in de topictitel dankzij jouw tablet ;D
Heb het ff gecorrigeerd voor je  ;)

Netbook kan gewoon eindeloos veel meer.  Ergonomisch hebben ze allebei voordelen. 
Tablet is handzamer buitenshuis, onderweg, enz.  Die Sony Tablets zijn wel erg mooi (rest valt af)
dus ik twijfel nog ff...   :lookaround:  of toch wachten op de volgende generatie,
als de beperkingen net wat minder zijn geworden, maar dat houdt nooit op...

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2011, 21:49:52
of een berichtje posten hier, is toch een redelijke bevalling op een pad.
Moet je die pad weer op je schoot leggen om met 2 handen te kunnen typen. met je wijsvinger van 1 hand en met de andere hand vasthouden, dat is pas kudt...

Op een laptop die op je schoot bungelt bedoel je? Ja, dat is inderdaad een redelijke bevalling.
In de ene hand de tablet en met de handere hand swype en je 'typt' sneller dan menigeen op een ragplankie kan...

AbZ

Citaat van: Ejorne op oktober 18, 2011, 22:45:33
Op een laptop die op je schoot bungelt bedoel je? Ja, dat is inderdaad een redelijke bevalling.
In de ene hand de tablet en met de handere hand swype en je 'typt' sneller dan menigeen op een ragplankie kan...
Touch  toetsenbord gaat wel van je scherm af he.  Echt toetsenbord is dus handiger als je meer wil, maar het typen vind ik sowieso geen keuzecriterium, want Transformer en Sony kunnen allebei ook met toetsenbord gebruikt worden.

jasjenl

Nog wat extra pluspunten van een tablet boven een netbook of laptop:
- een tablet is 100% stil
- een tablet wordt niet of nauwelijks warm
- accu gaat over het algemeen veel langer mee
- een touchscreen werkt veel fijner dan een mousepad
- veel tablets hebben een beter (ips) scherm dan de meeste note/netbooks (die vaak tn schermen hebben)

Natuurlijk is een tablet nog geen volwaardige vervanging van een gewone pc maar voor even tussendoor snel internetten op de bank vind ik het toch wel een stuk fijner dan een netbook (die ik ook heb).
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kwabbernoot

Effe op de laatste drie posts reageren (althans toen ik begon met typen. Nu zijn er alweer enkele posten bijgekomen. Fraai is dat.) want ik lees nogal veel onzin (in mijn ogen dan).

@Raphie: een netbook is natuurlijk sneller maar ook torrents, nieuwsgroepen, attachements en weet ik veel wat, het kan tegenwoordig allemaal prima op een tablet. Via Remote desktop applicaties kun je zelfs de rest ook op de gewone computer maar met het voordeel van een touchscreen en het nadeel van een klote typ toetsenbordje. Daar helpt het toetsenbordje van de transformer ook niet bij. Dat is net zo'n bordje als bij die 10" netboekjes, weinig ideaal dus.

Berichten posten op een Android tablet is op elk forum een hel tenzij je Tapatalk gebruikt. Erg veel lag nog steeds en één van de grote nadelen van een android tab. Ik heb geen idee trouwens of een iPad dat beter doet.

Typen met twee handen is op zich geen probleem als je hem op je schoot legt. Dat werkt verbazingwekkend goed met multitouch. Daarnaast moet je een netbook ook op je schoot leggen.

Daarnaast heeft een android tablet voor mij het grote voordeel dat er allerlei apps voor zijn die het geheel een stuk gemakkelijker maken dan een netbook. Een voorbeeld is bv een voetbal app waarmee je nagenoeg direct de tussenstanden ziet zonder dat je een browser moet aanslingeren en een website moet opzoeken. Oké, dat kan ook op je smartphone maar het grote scherm maakt het toch een stuk praktischer.

@KillerBeeNL: als je et twee duimen wilt typen kan dat ook prima op een 10" tablet. Daarvoor bestaan andere toetsenbordjes zoals Thumb keyboard of Swiftkey. Daarnaast kun je bv ook swypen op een klein toetsenbordje mocht je dat willen. Dat werkt ook perfect.

@AbZ: Volgens mij zijn er niet zo heel veel dingen meer die een netbook nog beter doen dan tabs (of ik kan ze niet zo snel bedenken). En de gaten die er nog zijn in het software aanbod worden verrassend snel opgevuld. Op het gebied van ondersteuning van externe hardware (bv wacom pad, dvd schrijver etc) loopt een tab nog wel hopeloos achter. Ook de snelheid van een netbook is nog veel beter.

Groeten...

AbZ

#193
Citaat van: Kwabbernoot op oktober 18, 2011, 23:02:56
@AbZ: Volgens mij zijn er niet zo heel veel dingen meer die een netbook nog beter doen dan tabs (of ik kan ze niet zo snel bedenken). En de gaten die er nog zijn in het software aanbod worden verrassend snel opgevuld. Op het gebied van ondersteuning van externe hardware (bv wacom pad, dvd schrijver etc) loopt een tab nog wel hopeloos achter. Ook de snelheid van een netbook is nog veel beter.
Interne hardware is al genoemd:  netbook 320Gb versus tablet 32Gb (1/10 van de capaciteit voor de dubbele prijs).  Connectiviteit is idd een drama bij tablets.  Alle bezigheden waar je extra software en/of extra hardware voor nodig hebt (vaak gaat dat samen) zijn lastig op een tablet.  Toetsenbord van 10" vind ik overigens heel werkbaar. 

Software 'beloften' moeten nog waargemaakt worden.  Daar kan je nu geen hardware op kiezen, want die is over een half jaar al verouderd.  Ik denk dat een tablet vooral handig is voor het consumeren van informatie en minder voor het creëren, bewerken, enzovoort.  Als je even geen internet hebt blijft er niet veel van de functionaliteit over, behalve als iPod, eReader, dat soort dingen.

p.s. Kritiek is natuurlijk niet specifiek voor Android.  Voor iPad zal er voorlopig wel wat meer software zijn maar de hardware is weer veel meer beperkt.  Dat lijkt me op dit moment nog minder aantrekkelijk.

AbZ

Citaat van: jasjenl op oktober 18, 2011, 22:58:03
Nog wat extra pluspunten van een tablet boven een netbook of laptop:
- een tablet is 100% stil
- een tablet wordt niet of nauwelijks warm
- accu gaat over het algemeen veel langer mee
Heeft direct te maken met de hoeveelheid werk die zulke dingen verzetten.
Als je niets doet ben je stiller, word je niet warm, en krijg je geen honger.

AbZ

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 18, 2011, 23:02:56Berichten posten op een Android tablet is op elk forum een hel tenzij je Tapatalk gebruikt. Erg veel lag nog steeds en één van de grote nadelen van een android tab. Ik heb geen idee trouwens of een iPad dat beter doet.
Hoe zit dat?  Minder posten zou soms mischien wel goed zijn  :)
maar heb je dit probleem ook met web-based email?

Kwabbernoot

Ik ben het met je eens dat een tab voornamelijk voor consumeren is. Echter zou ik ook geen netbook gebruiken indien ik iets zou moeten creëren.
Ik gebruik de pad voornamelijk voor internet en email. Daarnaast nog voor het lezen van strips, spelletjes, newsreader, pdf viewer en AB voor de squeezebox en xbmc. Het is voor mij wel duidelijk, de desktop kan nog niet weg. Als aanvulling daarop heb ik liever een pad dan een netbook. Voor binnenshuis gebruik is trouwens 32 gig voor mij wel genoeg met wifi en nas ter beschikking.

Groeten...

Kwabbernoot

#197
Citaat van: AbZ op oktober 19, 2011, 00:12:45
Hoe zit dat?  Minder posten zou soms mischien wel goed zijn  :)
maar heb je dit probleem ook met web-based email?
Ik heb geen idee. Ik heb dat nog niet geprobeerd. Ik zal het eens testen bij gmail.

Groeten...

PS: Hmmm, gmail werkt dus absoluut niet in de browser. Is natuurlijk ook niet nodig maar het is wel vrømd

AbZ

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 19, 2011, 00:23:14
Ik heb geen idee. Ik heb dat nog niet geprobeerd. Ik zal het eens testen bij gmail.

Groeten...

PS: Hmmm, gmail werkt dus absoluut niet in de browser. Is natuurlijk ook niet nodig maar het is wel vrømd

Zou wel heel vreemd en onhandig zijn voor velen. 
Zou leuk zijn als je met een tablet ook op Google docs kan werken.
(Samsung Chrome netbook is hier min of meer voor gemaakt, cloud office.)

Raphie

#199
ik zou ook geen netbook nemen, maar gewoon volwaardige 14" i5 laptop
alle mooie laptops hebben ook IPS scherm
gisteren nog weer ff met ipad kunnen spelen, maar op je schoot leggen in comfortable type positie werkt dus niet wanneer je lekker op de bank hangt.
tevens krijg ik bijna RSI omdat continu met 1 hand vasthouden en vingergymnastiek met je andere hand terwijl de arm verheven is en niet rust op palmen zoals bij een laptop is ERG vermoeiend.

in een openbare gelegenheid lijkt het me wel makkelijker, bijv gate of vliegtuig, ivm ruimte en hanteerbaarheid, maar thuis languit op de bank, of 's avonds nog ff in bed gaat het voor mij nog niet worden.

Heb nog een beetje het gevoel van het is cool "omdat het moet" ipv écht handig, beetje voor het type mensen dat ook graag in hun sig zet van welke device met welke client ze nu weer een berichtje verzonden hebben, wat interesseert iemand anders dat nou ?!?
JBL PRX Power!