Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gaeje

Probeer eens een recente macbook met multi touch gestures... Het is echt heel intuïtief!

J.A.F._Doorhof

Gebruik hem heel vaak en maar met 1 hand. 2 is echt niet nodig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Softpower

Ik was altjjd anti apple en anti touchpad.. Maar goed ergens is er iets misgegaan.. Heb nu imac.. Maar ook windows 7 machine. Voor beiden is wat te zeggen. Maar dat magic trackpad.. Wil niet anders meer.. Alleen voor excel gebruik ik nog de muis want dan is het sneller met multi selecties e.d.

Maar surfen/bladeren editten is het top...

Misschien als je veel programmeert wint de muis het.. Althans dat denk ik afgaande op mijn ervaringen...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

jowi

Citaat van: Softpower op september  6, 2011, 20:14:20
Misschien als je veel programmeert wint de muis het.. Althans dat denk ik afgaande op mijn ervaringen...
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, er valt niet veel met "gestures" te doen in een programmeertaal denk ik. Je zit toch veel te typen en je werkt veel met keyboard shortcuts over het algemeen. Maar als ik er een keer 1 zie zal ik het zeker eens proberen, maar als het niet anders is dan het touchpad op een gemiddelde laptop zie ik weinig toevoeging. Ik kan op mijn HP laptop ook met allerlei gestures werken, ik heb er echter nog nooit gebruik van gemaakt. Al denk ik wel dat Apple dit iets beter zal implementeren, het feit dat het ding stukken groter is dan op een laptop bied natuurlijk wel mogelijkheden. Maar voor mijn soort werk ben ik bang dat het niets toevoegt...

danielo

Citaat van: jowi op september  6, 2011, 20:22:27
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, er valt niet veel met "gestures" te doen in een programmeertaal denk ik. Je zit toch veel te typen en je werkt veel met keyboard shortcuts over het algemeen. Maar als ik er een keer 1 zie zal ik het zeker eens proberen, maar als het niet anders is dan het touchpad op een gemiddelde laptop zie ik weinig toevoeging. Ik kan op mijn HP laptop ook met allerlei gestures werken, ik heb er echter nog nooit gebruik van gemaakt. Al denk ik wel dat Apple dit iets beter zal implementeren, het feit dat het ding stukken groter is dan op een laptop bied natuurlijk wel mogelijkheden. Maar voor mijn soort werk ben ik bang dat het niets toevoegt...

Misschien ben ik een vreemde developer maar als je het eenmaal gewend ben (vooral op een laptop, andere computers gebruik ik normaal niet meer) dan hoef je ook je handen niet meer zover te verplaatsen. De pure afstand tussen je trackpad en toetsen is klein. De externe trackpad is vooral voor htpc gebruik waarbij de gestures handig kunnen zijn maar volgens mij de meeste apps nog wel wat meer kunnen doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

#355
Een letter intikken met 1 aanslag lijkt me toch stukken handiger dan het karakter tekenen op een pad... om over hele woorden en teksten nog maar te zwijgen...

Ik krijg op een laptop altijd last van mijn polsen met een touchpad. Maar dat kan ook omdat deze niet los naast je tobo staat... ook het rubberachtige gevoel aan mijn vingertoppen is na een tijdje niet prettig, dat zal op het glazen trackpad wel anders zijn neem ik aan.

Ben trouwens wel benieuwd naar wat/waarmee je dan ontwikkeld op apple? Xcode?

danielo

#356
Citaat van: jowi op september  6, 2011, 22:03:10
Een letter intikken met 1 aanslag lijkt me toch stukken handiger dan het karakter tekenen op een pad... om over hele woorden en teksten nog maar te zwijgen...

Ik krijg op een laptop altijd last van mijn polsen met een touchpad. Maar dat kan ook omdat deze niet los naast je tobo staat... ook het rubberachtige gevoel aan mijn vingertoppen is na een tijdje niet prettig, dat zal op het glazen trackpad wel anders zijn neem ik aan.

Ben trouwens wel benieuwd naar wat/waarmee je dan ontwikkeld op apple? Xcode?

Ik ben geen fan van object-c en doe in principe geen iOS apps. Meestal zit ik of in vi (old school) en de commandline of in een versie van eclipse ergens van. Misschien als ik helemaal stop met zelf programmeren ik nog een poging ga doen om te wennen aan object-c als privé ding. Zoals ik al eerder aangaf voor mij is osx een unix met wat eyecandy, hiervoor gebruikte ik meestal sun machines (vooral omdat ik ze meestal gratis kreeg van sun :) en de enigste 'portable' sun die ik van sun had was een sun voyager en als je die in google opzoekt zie je dat portable een relatief begrip is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

#357
Ik vermoedde al zoiets ;) maar ik kan me dus absoluut niets voorstellen bij hoe je een touchpad of zelfs een muis, bij een command line of vi editor gebruikt...   :blink: maar goed... als jij het makkelijk vind, prima :D

danielo

Citaat van: jowi op september  6, 2011, 22:34:56
Ik vermoedde al zoiets ;) maar ik kan me dus absoluut niets voorstellen bij hoe je een touchpad of zelfs een muis, bij een command line of vi editor gebruikt... :wub: maar goed... als jij het makkelijk vind, prima :D

Bij eclipse natuurlijk wat meer, maar je moet toch je htforum checken soms, mail, schetsen maken (doe ik meestal in keynote). Skype sessies met developers etc etc. Binnen vi is de touchpad niet echt nodig dat is correct *grin*.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

EJ

Let op dat Safari de DigiNotar rootcertificaten nog vertrouwt. Dat gebeurt niet meer bij de grote browserleveranciers (IE, Firefox, Chrome). Slechte zaak.

Aiko

Ik moet zeggen dat ik binnen VI toch nog wel eens mn muis gebruik om het e.e.a. te kopiëren

jowi

Zojuist een Mac Mini besteld bij de Apple store... het instapmodel i5 2.3GHZ, 500GB, 2GB memory. Ben benieuwd!

VlisChris

Haha, geweldig. Ga je plezier aan beleven!
Nu dan op naar een osx versie van je Frutselizer ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jowi

Citaat van: Christiaan S op september 15, 2011, 12:57:23
Haha, geweldig. Ga je plezier aan beleven!
Nu dan op naar een osx versie van je Frutselizer ;)
Zou zomaar kunnen ;) een versie voor de iPad is sneller te doen, al zou het zomaar kunnen dat Apple een dergelijk app weigert...

CoSo

Citaat van: jowi op september 15, 2011, 13:02:52
Zou zomaar kunnen ;) een versie voor de iPad is sneller te doen, al zou het zomaar kunnen dat Apple een dergelijk app weigert...
kan je hem altijd nog aanbieden via de Cedia store

jowi

Ik zie nu alleen dat ik vergeten ben om aan te klikken dat ik een engelstalig OS wil, nu krijg ik natuurlijk zo'n krom vertaalde NL variant. Went uiteindelijk wel maar ik had liever de engelse versie gehad. Of is dat on the fly om te switchen in OSX?

Gaeje


jowi

Dat is mooi. Ik zie nu dat de optie in de Apple store gaat over een gebruikershandleiding. Het staat er een beetje cryptisch:

"Mac OS-taal: Uw Mac mini geeft informatie weer in de taal van het land waarin de computer is aangeschaft.
Mogelijk worden ook andere talen dan de standaardtaal van uw land aangeboden.
"
^Hier zou ik uit opmaken dat het gaat om de taal van het OS... staat er ook expliciet, 'OS-taal'...
Maar dan kun je kiezen uit:

"Meer informatie
- Gebruikershandleiding (Nederlands)
- Gebruikershandleiding (Engelse)
"

... maar hier hebben ze het dus over de taal van de gebruikershandleiding???

Nosferatu

In 'systeemvoorkeuren' ga je naar 'taal & tekst' en sleep je bij 'taal' english boven nederlands. Even uitloggen, opnieuw inloggen en klaar. Apple-tje eitje.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

jowi


Gaeje

hoe komt het dat je'm niet gewoon gaan halen bent in een store? dan had je hem nu al?

jowi

Dit is veel makkelijker. Hoef ik de stad niet in met al zijn ongemakken. Morgen wordt ie bezorgd op mijn werk. Bijkomend voordeel, kunnen ze daar ook meteen zien dat ik van meer markten thuis ben :D

Cyrus·

Leuk, Jowi!

Geheugen upgraden is simpel: aan de onderkant dekseltje opendraaien, 2x SO-DIMM er uit, 2x nieuwe SO-DIMM er in. Voor rond de € 40 heb je 8GB van Kingston, wat gewoon prima werkt in de MacMini.

Ik kan niet wachten tot de Frutselizer op OSX uitkomt  :P
Groeten,
Edwin

jowi

De Mac Mini is zojuist bezorgd hier op de zaak. Doen ze lekker snel! Van het weekend eens mee spelen :)

Cyrus·

Zeg, je gaat toch niet ineens enthousiast worden hè?  ;)
Groeten,
Edwin