Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CineSmurf

Voor Netgear is een nieuwe beta release beschikbaar van raidiator. Ik ga 'm vanavond wel even installeren. http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=55155
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

EJ

Aangezien ik niet van plan ben een creditcard aan te schaffen en eigenlijk mezelf ook niet wil inschrijven bij de appstore van apple: is er iemand die (wel een officiele licentie!) de download wil doen voor me zodat ik mijn appeltje via een usb stick of een dvd kan upgraden/herinstalleren met lion?

Nosoforos

#127
Maar als iemand de download legaal voor jou wil doen, heb je toch wel een account nodig. Kun je niet op een andere manier (zonder creditcard) kopen in de App store?
edit: zonder creditcard kun je dus wel een account maken, http://support.apple.com/kb/ht2534
Maar een legale kopie van software is gekoppeld aan jouw account. Je kunt voor zover ik weet dus niet Lion krijgen als jij geen account wil hebben voor de Mac App Store/ iTunes Store/ App Store.

EJ

Lees en huiver over de appstore zonder credit card. No way.

GH

Niet moeilijk doen en gewoon een creditcard aanvragen... je heb toch ook vast een bankpas?

-madison-

#130
Ik heb ook geen creditcard, bij mij worden de aankopen gewoon afgeschreven van m'n bankrekening!

Edit: http://www.weekapp.nl/betaalde-itunes-account-zonder-creditcard.html
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Nosoforos

Citaat van: EJ op augustus  1, 2011, 12:39:03
Lees en huiver over de appstore zonder credit card. No way.
Wat bedoel je? Dat het ingewikkeld is? Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn broer wel en die heeft er volgens mij geen problemen mee. Ik zelf ben blij met mijn creditcard.

EJ

Ik wil geen itunes account. Ik wil niet bekend zijn bij apple. Ik stel prijs op mijn privacy.

Jeroen de Waal


EJ

Er zijn in Nederland ook prepaid credit cards te koop, maar ik wil echt geen user credentials via de appstore achter laten. Het gaat ze gewoon niet aan wat ik gebruik en hoe ik het gebruik. Dit is vendor lock-in van de bovenste plank.

Nosoforos

Tja, dan kan je volgens mij ook geen Lion gebruiken (kan natuurlijk wel, maar niet officieel). Ik begrijp dat je je privacy wil beschermen, maar hoeveel weet Apple nou van je als je een simpele account hebt? Zeker als je geen creditcard gebruikt. Ik vind dat wat overdreven, dan kun je beter helemaal niet internetten. Of reizen, dat is nog veel erger. Maar goed, to each his own.

EJ

Apple kijkt enthousiast met je mee met alles wat je doet. Het verhaal over de locatie van de iphone lijkt me duidelijk genoeg. Ze zeiden dat ze niet meekeken, terwijl bewijsbaar ieder half uur de locatie werd geupload.

Ach, dan maar *bsd of linux of zelfs windows 7 op het ding zetten. Wordt hij vast bruikbaarder van. ;)

Nosoforos

Hmm ja, dat locatie verhaal werd wel nogal opgeblazen hè, vergeet dat niet. Maar is vervolgens met een fix opgelost, want het sloeg bepaalde gegevens idd te lang op. Maar goed, ik vind het toch een beetje spookverhalen en maak me er zelf totaal geen zorgen over (Facebook en Google vind ik een stuk linker).


Pjotr

#138
Je kunt natuurlijk ook via een iTunes Gift Card een versie van Lion uit de AppStore kopen. Dan maak je een AppleID aan waarin je niet al je privégegevens prijsgeeft. Apple checkt dit toch niet. Even een tijdelijk mailadresje aanmaken en klaar!
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

EJ

Dat is wel een goed idee! Deze week maar eens even kijken. ;)

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nosoforos

Ja, dat kan ook, heb je gelijk een back-up  ;)

EJ


bmateijsen

Citaat van: EJ op augustus  1, 2011, 13:46:38
Apple kijkt enthousiast met je mee met alles wat je doet. Het verhaal over de locatie van de iphone lijkt me duidelijk genoeg. Ze zeiden dat ze niet meekeken, terwijl bewijsbaar ieder half uur de locatie werd geupload.

Ach, dan maar *bsd of linux of zelfs windows 7 op het ding zetten. Wordt hij vast bruikbaarder van. ;)

Ik denk dan nou en.... ik surf ook niet anoniem en gebruik overal mijn pinas (om maar 2 voorbeelden te geven), verder ook een bonuskaart en airmiles, en weet ik allemaal nog meer. Mijn gedrag wordt überhaupt in de gaten gehouden en 'who cares' ::)

EJ

Weer iemand die vindt dat hij niets te verbergen heeft? Ik vind dat zo'n ontzettend naieve instelling... En ja, ik care...

Audiofiel

Dan ga je toch terug Windows gebruiken? :clapping:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Citaat van: EJ op augustus  1, 2011, 16:27:12
Weer iemand die vindt dat hij niets te verbergen heeft? Ik vind dat zo'n ontzettend naieve instelling... En ja, ik care...

Wat zou ik te verbergen moeten hebben? Al mijn pincodes, passwords zijn goed verzonnen en met creativiteit. De rest vind ik inderdaad dus niet belangrijk. En alle 'conspiracy theorieën' op het internet, kunnen mij niet overtuigen van ander gedrag ;).

Nosoforos

Bij mensen die bang zijn dat ze worden gevolgd/afgeluisterd etc. denk ik altijd aan het einde van een gedicht van G. Reve:

(...)klaagt Hugo R. luid tot mij voort:
'Mijn lijn wordt afgetapt. Al maanden.'
'Je wàt wordt afgetapt?'
'Mijn telefoon. Ik word afgeluisterd: het klikt.'
'Ongehoord,' zeg ik, terwijl ik denk:
'Wat valt er bij jou af te luisteren?'
;D

EJ

#148
Citaat van: Audiofiel op augustus  1, 2011, 16:53:22
Dan ga je toch terug Windows gebruiken? :clapping:
Terug? Beter andere posts lezen. Dan zou je weten dat ik hardcore unix gebruiker ben. OpenBSD enzo...

EJ

Citaat van: bmateijsen op augustus  1, 2011, 17:11:56
Wat zou ik te verbergen moeten hebben? Al mijn pincodes, passwords zijn goed verzonnen en met creativiteit. De rest vind ik inderdaad dus niet belangrijk. En alle 'conspiracy theorieën' op het internet, kunnen mij niet overtuigen van ander gedrag ;).
Ach, misschien is dit lijstje leerzaam: http://www.security.nl/artikel/35027/1/Ik_heb_toch_niets_te_verbergen_-_checklist.html
en vergeet niet dat de usa en de in de usa gevestigde bedrijven niets om privacy geven tenzij ze daar hard op gewezen zijn (zoals wel met google maar nog niet apple is gebeurd).

Neemt niet weg dat we off-topic gaan. Hoe zijn de ervaringen nu, na enige dagen gebruik van lion? Ik zie nogal wisselende berichten.