Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bramsat

Quote from: B-art on May 24, 2021, 09:12:32
Nieuwe kat rekt zich lekker uit op luidspreker. Heb speakerdoek er voor maar ze kan er toch bij. Had dit al gezien en steeds beschermkapje van dynaudio er maar op gedaan die je voor transport gebruikt voor als ik niet in de kamer ben. Paar keer vergeten. Zit in rechter tweeter nu twee gaatjes. Vervangen  of zo laten? Ik denk dat er nu stof in gaat lopen en daarna niet meer naar behoren gaat werken. Bij vervangen beide gelijk vanwege de match? Gaat om dynaudio contour S 3.4. Niet de LE versie.

Dat beluister je echt niet,mocht het jouw visueel dwarzitten kun je ze dichten ....teminste als je handig bent.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Deleted User

Quote from: bramsat on May 24, 2021, 13:49:11
Dat beluister je echt niet,mocht het jouw visueel dwarzitten kun je ze dichten ....teminste als je handig bent.
Als je verder leest, dan lees je dat ze gerepareerd gaan worden.

Ik zou zelf nooit prutsen, maar ze vakkundig laten vervangen. Ook met het oog als ze ooit eens verkocht of ingeruild worden...

Richi

Jeetje, dat is balen. Ik heb begrepen dat Dynaudio van alle speakers die ze uitleveren de metingen bewaren in een database. Dat stelt ze in staat om bij vervanging een nieuwe tweeter terug te plaatsen die matcht met de oude. Geen idee of dit allemaal waar is, maar lijkt me wel iets om via Dynaudio te laten lopen dmv het serienummer van je luidspreker.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

Quote from: Richi on May 24, 2021, 14:11:10
Jeetje, dat is balen. Ik heb begrepen dat Dynaudio van alle speakers die ze uitleveren de metingen bewaren in een database. Dat stelt ze in staat om bij vervanging een nieuwe tweeter terug te plaatsen die matcht met de oude. Geen idee of dit allemaal waar is, maar lijkt me wel iets om via Dynaudio te laten lopen dmv het serienummer van je luidspreker.

Dankje ik zal SG deze mailen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Quote from: Jazzman on May 24, 2021, 14:02:51
Als je verder leest, dan lees je dat ze gerepareerd gaan worden.

Ik zou zelf nooit prutsen, maar ze vakkundig laten vervangen. Ook met het oog als ze ooit eens verkocht of ingeruild worden...

Dat is precies de reden
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Quote from: B-art on May 24, 2021, 09:58:35
Weet jij hoeveel zo'n d280 esotec kost per stuk? Ik schat zelf zo'n 450 euro voor twee. Ik geloof dat ze alleen maar per paar verkocht worden door dynaudio en dat de oude retour moeten omdat ze niet aan doe het zelf bouw willen leveren. Vraag is wel nog vervangen of zo laten of loopt de tweeter vol stof nu en werkt ie dan niet meer...

Dynaudio Benelux gevraagd. Kost 460 per tweeter. Oei. Ga het toch maar doen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Krijg je nog geld voor de tweeters die je terugstuurt ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

#1032
Nee dus. Ga het proberen via de kostbaarheden verzekering te vergoeden. Ga het ze voorleggen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Bobbyklus

Het zou ook goed kunnen dat ze de oude tweeters terug willen hebben omdat ze daar dan alleen de faceplate met diafragma van hoeven te vervangen en dan als nieuw terugsturen. Dan is samen bijna 1000 euro veel geld..
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

B-art

Ze zijn in 2010 gestopt met leveren aan doe het zelvers, is meer de reden denk ik
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Wat doen hun er dan mee ? Want je stuurt, als ik het goed begrijp, ook een werkende terug. Is toch 406 euro.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

Zal het dynaudio benelux vragen komende week
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bramsat

Quote from: chansig on May 29, 2021, 09:01:49
Wat doen hun er dan mee ? Want je stuurt, als ik het goed begrijp, ook een werkende terug. Is toch 406 euro.

Gr. Hans

Hans denkt aan zijn aankomende box en denkt............ :blush:  dus pak jouw kans 8)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Ja dat zal het zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Quote from: B-art on May 28, 2021, 18:04:34
Dynaudio Benelux gevraagd. Kost 460 per tweeter. Oei. Ga het toch maar doen

Oef....
Hoeveel en vaak ik geen discussies gehad heb met mijn vriendin over katten.
Nee, ze beschadigen je bank/stoelen/luidsprekers niet!

Haar bank in haar appartement destijds bewees overigens het tegendeel  ;D

Balen man... hoop dat je ze tip top terugkrijgt
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

KayaRahnee

"find a dealer" werkt niet op de Dynaudio website ... waar zitten Dynaudio verkopers?
Zoek vooral dealers in België en/of Nederland aan de grens van Belgisch Limburg.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bert50

Audioexpert in Den Bosch daar kan je goed zaken doen.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Rusher

Quote from: bert50 on June  6, 2021, 17:55:34
Audioexpert in Den Bosch daar kan je goed zaken doen.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mee eens! Nog steeds zo blij als een kind met mijn Dynaudio's die ik bij AudioExpert als smetteloze occasions heb gekocht (en naar later bleek van Bert te zijn geweest).

KayaRahnee

Quote from: Rusher on June  6, 2021, 19:26:46
Mee eens! Nog steeds zo blij als een kind met mijn Dynaudio's die ik bij AudioExpert als smetteloze occasions heb gekocht (en naar later bleek van Bert te zijn geweest).
Quote from: bert50 on June  6, 2021, 17:55:34
Audioexpert in Den Bosch daar kan je goed zaken doen.[emoji106][emoji106]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een thuisdemo in België zou dus bespreekbaar / mogelijk zijn ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bert50

Klopt helemaal Rusher.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Rusher

Quote from: KayaRahnee on June  6, 2021, 19:59:22
Een thuisdemo in België zou dus bespreekbaar / mogelijk zijn ...
Oei, dat weet ik niet. Ik heb een uurtje naar Den Bosch gereden en een fijne luistersessie gehad. Ik woon in NL.

Deleted User

Quote from: KayaRahnee on June  6, 2021, 13:14:08
"find a dealer" werkt niet op de Dynaudio website ... waar zitten Dynaudio verkopers?
"Find a dealer" werkt niet als je locatie voor een desbetreffende website geblokkeerd wordt door je browser. Wanneer je toestemming geeft om je locatie te kennen dan werkt 'Find a dealer". Althans zo werkt mijn Brave browser.

Kantuit

Gisteren eventjes over ende weer richting Roemond voor de aanschaf van 1 set Dynaudio Contour 20 (met Dynaudio stands 20) in Piano Black Laquer.
En -nu we toch bezig zijn- meteen een Hegel H120 gescoord.




Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

B-art

#1049
Oei wat mooi! Toch poulissen geworden dus.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note