Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

carlo and 1 Guest are viewing this topic.

Samro

Ik ben benieuwd welke Dynaudio (zuilmodel) een mooie combinatie zou kunnen zijn voor mijn Leema Tucana2. De versterker is 2x150W bij 8 ohm, en 2x290 bij 4 ohm. Ik zoek dus luidsprekers die een rustige klank hebben waar je niet luistermoe van wordt. Er staat al veel beschreven op dit topic, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mvg, Samro 

Richi

Quote from: Samro on May 16, 2021, 23:22:47
Ik ben benieuwd welke Dynaudio (zuilmodel) een mooie combinatie zou kunnen zijn voor mijn Leema Tucana2. De versterker is 2x150W bij 8 ohm, en 2x290 bij 4 ohm. Ik zoek dus luidsprekers die een rustige klank hebben waar je niet luistermoe van wordt. Er staat al veel beschreven op dit topic, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mvg, Samro
Dat is een heel algemene vraag waarbij het antwoord afhankelijk is van meerdere factoren. Maar mijn Dynaudio Contours voldoen wel aan wat jij beschrijft. Ik denk dat een Contour vloerstaander goed zou passen bij jouw versterker.

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Vhond

Quote from: Vhond on April 13, 2021, 11:32:07
En wat wordt bedoeld met een middelgrote ruimte?
Hebben de contour 30i's nog beperkingen tov de afstand tot de achterwand?

Niemand ervaring met een 30i??

addesmo

Quote from: Samro on May 16, 2021, 23:22:47
Ik ben benieuwd welke Dynaudio (zuilmodel) een mooie combinatie zou kunnen zijn voor mijn Leema Tucana2. De versterker is 2x150W bij 8 ohm, en 2x290 bij 4 ohm. Ik zoek dus luidsprekers die een rustige klank hebben waar je niet luistermoe van wordt. Er staat al veel beschreven op dit topic, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mvg, Samro
Mits je een vrij normale maat kamer hebt lijkt mij de versterker nul problemo. En met Dynaudio heb je mijns inziens een prima aan je wensen voldoende speaker.
Veel meer is de vraag: wat is je budget en wil jeook wel gebruikt.
Verwacht dat er dan wel tips komen.

Samro

Is dat een gesloten systeem? Gesloten systemen geven een mooie  stabiele bas namelijk.
Quote from: Richi on May 16, 2021, 23:29:28
Dat is een heel algemene vraag waarbij het antwoord afhankelijk is van meerdere factoren. Maar mijn Dynaudio Contours voldoen wel aan wat jij beschrijft. Ik denk dat een Contour vloerstaander goed zou passen bij jouw versterker.

Mvg,
Richard

Samro

2000 euro ongeveer. Anderen hier zijn niet zo blij met mijn dure audio aankopen namelijk. Ik wil dus  2de hands gaan kopen.
Quote from: addesmo on May 17, 2021, 09:36:18
Mits je een vrij normale maat kamer hebt lijkt mij de versterker nul problemo. En met Dynaudio heb je mijns inziens een prima aan je wensen voldoende speaker.
Veel meer is de vraag: wat is je budget en wil jeook wel gebruikt.
Verwacht dat er dan wel tips komen.

Richi

Quote from: Samro on May 17, 2021, 10:50:29
Is dat een gesloten systeem? Gesloten systemen geven een mooie  stabiele bas namelijk.
Nee, het is geen gesloten systeem, maar de afstemming van de baspoort is zodanig dat je weinig last met plaatsing hebt. Bij mij staan ze zo'n 25 cm van de achterwand schat ik, maar heb ze ook dichterbij en verderaf gehad. Voor de laagweergave maakte het weinig verschil, voor de ruimtelijkheid van de weergave wel, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het TV meubel dat tussen de luidsprekers in staat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Quote from: Samro on May 17, 2021, 10:54:20
2000 euro ongeveer. Anderen hier zijn niet zo blij met mijn dure audio aankopen namelijk. Ik wil dus  2de hands gaan kopen.
Voor iets meer, vr pr 2700, op mp, Dynaudio Contour 3.4 S LE

bramsat


Whatshifi gaf bij het uit testen van mijn boxen  (evo 4.4) exact weer hoe die klanmatig is en was.

Bij het onderstaand review van de dynaudio evoke 50 word uitgebreid verteld wat deze box zoal kan klangmatig kan.

Je maakt bij whatshifi dat mee wat andere tester nalaten,dus een uitgebreid diepgaand onderzoek.

En let wel daar moet je de tijd voor nemen.....met dat lezen dan ;D

https://www.whathifi.com/us/reviews/dynaudio-evoke-50
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Richi

Quote from: addesmo on May 17, 2021, 13:16:36
Voor iets meer, vr pr 2700, op mp, Dynaudio Contour 3.4 S LE
Die zag ik ook net ja. Wel duidelijk boven de 2000 maar moeten voor 2400 te krijgen zijn, mits de kleur je aanstaat natuurlijk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

#1010
Zou ook gelijk de aangeboden luidsprekerkabels in de deal betrekken! Veel beter gaat het voor dat geld niet worden ;D

Vhond


Richi

Gehoord op een beurs in Hamburg een keer. Klonk toen erg goed. Maar zelf geen ervaring mee.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

marcush

#1013
Quote from: Samro on May 16, 2021, 23:22:47
Ik ben benieuwd welke Dynaudio (zuilmodel) een mooie combinatie zou kunnen zijn voor mijn Leema Tucana2. De versterker is 2x150W bij 8 ohm, en 2x290 bij 4 ohm. Ik zoek dus luidsprekers die een rustige klank hebben waar je niet luistermoe van wordt. Er staat al veel beschreven op dit topic, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mvg, Samro

Aan jouw versterker zal het niet liggen, je ruimte is veel bepalender. Zonder enige kennis hierover, vraag ik me af waarom je geen Dynaudio monitoren meeneemt in jouw overweging. Ik denk dat je versteld zult staan van wat een Contour monitor aan geluid kan leveren. Geldt ook voor een Confidence, maar die zal buiten budget liggen.

Gezien je angst voor luistermoeheid, welke ik zeker herken, zou ik eens gaan kijken/luisteren naar een Contour 3.0 (zuil) of Contour 1.3 SE (monitor). Deze zullen ongetwijfeld binnen budget passen en hebben een werkelijk zijdezacht hoog. De 1.8 en 1.3MkII zou ik links laten liggen, minder zijdezacht in vergelijk.

En als je er een kunt vinden: Contour 2.8, gesloten kast met de Esotar tweeter. Wel wat duurder en ligt niet voor het oprapen. Maar dan heb je wel wat bijzonders.

Richi

#1014
Quote from: marcush on May 18, 2021, 20:21:05
En als je er een kunt vinden: Contour 2.8, gesloten kast met de Esotar tweeter. Wel wat duurder en ligt niet voor het oprapen. Maar dan heb je wel wat bijzonders.
Op HifiShark zie ik dat ze regelmatig voorbij komen, ook op Marktplaats. Maar ze zijn erg gewild, want binnen 1-2 dagen zijn ze al weer weg.

https://www.hifishark.com/model/dynaudio-contour-2-8
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Samro

De Dynaudio countour 2.8 lijken me super gaaf  :inlove:
Quote from: Richi on May 18, 2021, 20:55:51
Op HifiShark zie ik dat ze regelmatig voorbij komen, ook op Marktplaats. Maar ze zijn erg gewild, want binnen 1-2 dagen zijn ze al weer weg.

https://www.hifishark.com/model/dynaudio-contour-2-8

Samro

Ik heb al heel wat mooie suggesties gekregen zie ik. Ik ga het bekijken en zien wat ik bij de Leema ga kopen. Bedankt voor het meedenken!

B-art

#1017
Nieuwe kat rekt zich lekker uit op luidspreker. Heb speakerdoek er voor maar ze kan er toch bij. Had dit al gezien en steeds beschermkapje van dynaudio er maar op gedaan die je voor transport gebruikt voor als ik niet in de kamer ben. Paar keer vergeten. Zit in rechter tweeter nu twee gaatjes. Vervangen  of zo laten? Ik denk dat er nu stof in gaat lopen en daarna niet meer naar behoren gaat werken. Bij vervangen beide gelijk vanwege de match? Gaat om dynaudio contour S 3.4. Niet de LE versie.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

twani

Mmm balen Bart.....

Duur geintje. Als je t niet hoort zou ik t nog even lekker laten zitten ;).

En vwb het stof..  stuk is ie toch al.....  Lekker spelen gewoon.

B-art

#1019
Weet jij hoeveel zo'n d280 esotec kost per stuk? Ik schat zelf zo'n 450 euro voor twee. Ik geloof dat ze alleen maar per paar verkocht worden door dynaudio en dat de oude retour moeten omdat ze niet aan doe het zelf bouw willen leveren. Vraag is wel nog vervangen of zo laten of loopt de tweeter vol stof nu en werkt ie dan niet meer...
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

MAW

Zeker als de kat dit vaker doet zou ik het eerst even laten.. wel alvast prijs opvragen maar pas vervangen als je hoorbaar verschil merkt. Of als je weet dat het niet weer gaat gebeuren.
Gr. Martijn

B-art

Heb besloten doek er niet meer voor te doen en telkens die beschermdopjes er op af ik niet meer luister. Dan moet het niet meer kunnen gebeuren. Ga ze toch maar laten vervangen denk ik, ik zal morgen ook mijn dealer eens raadplegen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Vhond

Quote from: B-art on May 24, 2021, 09:58:35
Weet jij hoeveel zo'n d280 esotec kost per stuk? Ik schat zelf zo'n 450 euro voor twee. Ik geloof dat ze alleen maar per paar verkocht worden door dynaudio en dat de oude retour moeten omdat ze niet aan doe het zelf bouw willen leveren. Vraag is wel nog vervangen of zo laten of loopt de tweeter vol stof nu en werkt ie dan niet meer...

Misschien Total Speaker Repair even benaderen

Vb van geslaagde reparatie:https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162426.0

Verder veel positieve reviews via Google te vinden.

B-art

#1023
Thanks voor de tip, zit nota bene 12 minuten bij mij vandaan zie ik
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#1024
Sound Gallery al opdracht gegeven zojuist. Ga ze zelf ook niet verwisselen, dat doet hij voor me. Tempting doek is weg en dopjes er op. Moet na reparatie niet meer kunnen gebeuren.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note