Samsung galaxy S2 discussie

Gestart door Dirc, mei 17, 2011, 20:21:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirc

Wie heeft hem al / wat zijn de ervaring etc. etc. etc.

WickedGame

Citaat van: Dirc op mei 17, 2011, 20:21:02
Wie heeft hem al / wat zijn de ervaring etc. etc. etc.

Heb hem gisteren bij mijn verlenging besteld. Als het goed is krijg ik hem tussen de 4 tot 10 werkdagen. Er is echt een complete run op die Galaxy S2.

RonG

Idd, heb 9 Mei besteld en verwacht hem hopelijk ergens volgende week.

WickedGame

Heb hem binnen de S2, en moet zeggen wat een snelheid heeft dit apparaat. Het android OS doet precies wat je wilt, enige nadeel misschien is de meuk die samsung erop zet. Gelukkig is de telefoon makkelijk van andere roms te voorzien. Hij is erg licht, maar wel heel degelijk gebouwd. De battery drain heb ik nog niet ervaren ondanks dat ik al heel wat zaken actief heb staan.

Nu kom ik van windows mobile en is dit uberhaupt wel een verbetering. Voorlopig nog veel uitproberen en testen. Tot nu toe en dat is eerste indruk een erg mooie goede telefoon.

Martinus

mss kan iemand hem ook vergelijken met een ip4. Ik heb naast mn iphone ook een htc desire hd gehad. Daar was ik na een week of 3 flauw van, vanwege battery veeeeel te klein en net niet smooth. Hoop dat deze beter is, want dan koop ik hem ook.
............

WickedGame

Citaat van: Martinus op juni  2, 2011, 12:18:18
mss kan iemand hem ook vergelijken met een ip4. Ik heb naast mn iphone ook een htc desire hd gehad. Daar was ik na een week of 3 flauw van, vanwege battery veeeeel te klein en net niet smooth. Hoop dat deze beter is, want dan koop ik hem ook.

Qua snelheid is de IP4 geen partij voor de S2. De S2 is overigens wel groter, en dat moet je wel prettig vinden. Qua batterij ik draai er nu 1,5 dag mee zonder op te laden, het is nog geen zekerheid maar hij houd het al langer vol dan mijn sony ericsson xperia die ik hiervoor had. Denk dat batterijduur ook afhankelijk is wat je ermee doet. Ga je flink gamen dan zal geen enkele telefoon het lang uithouden.

Qua scherm kan ik kort zijn, de superamoled+ is wel een erg mooi scherm. Er zijn overigens op internet genoeg threads te vinden met S2 vs IP4 vergelijkingen.

MovieMax

Ik was toe aan een nieuwe telefoon en een nieuwe GPS navigator. De iphone 4 is wel mooi maar duur: 650 euro voor het toestel en nog eens 80 euro voor TomTom. Sinds TomTom op de beurs zit is het niets meer. TT probeert zijn klanten aan alle kanten uit te melken. Ik ben zeer tevreden met verschillende Ipod's en binnenkort komt een Ipad 2 eraan. Helaas betaal je bij Apple continu de hoofdprijs, terwijl een mobiel een wegwerp artikel is geworden. Een mobiel gaat maar hooguit twee jaar mee bij mij. Tijd om eens aan Android te wagen.

Ik heb de S2 twee weken geleden besteld. Ik kreeg een email dat er een back order is van 50.000 stuks en dat de S2 daarom alleen mondjesmaat kan worden uitgeleverd. Zelf krijgt de leverancier 100  :blink: S2's. Dan maar wachten.

In de tussentijd een Galaxy mini gescoord bij de Aldi om de wachttijd te overbruggen. Helaas werd de mini geconfisceerd door de managing director.  :omg:

Maar ik heb nog kunnen spelen met de Mini. Ik kan de mini alleen vergelijken met mijn Ipod. Wat meteen opvalt is dat de hoeveelheid en de variatie van de appz veel groter is bij Android. Apple is veels te restrictief en roomt 30% van de inkomsten af. Als de mini representatief is voor de S2 dan ligt er iets moois in het verschiet.

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

WickedGame

Goed ik denk dat ik nu wel een gedegen advies kan schrijven over de Samsung Galaxy S2. Wil eigenlijk meteen beginnen met, als je in de markt bent voor een dergelijk toestel twijfel dan niet en schaf hem aan. Heb het toestel nu intensief in gebruik en alles werkt als een zonnetje. De snelheid waarmee het allemaal gaat, en het gebruiksgemak is top. Dan de beruchte battery drain waar blijkbaar een aantal last van hebben. Die heb ik niet met mijn toestel, draai er gemiddeld 2 tot 2,5 dag mee op een accu en dat is gezien het grote scherm, de synch van mail/facebook etc en het gebruik van background apps als Whatsapp een erg nette score.

Zijn er nog nadelen te benoemen? Ja ik vind bijvoorbeeld dat als Samsung praat over Gorilla glas en dit vrijwel krasvrij is bij normaal gebruik je dan mag verwachten dat het dan ook echt krasvrij is als je normaal je toestel in je zak draagt zonder andere spullen erbij. Nou je raad het al ik heb een kras op mijn scherm. Zonde maar goed heb het al opgelost door een screenprotector erop te zetten.

Ander nadeel is misschien juist wel Android, nu zal je denken huh android. Het OS is top niks mis mee, maar mist naar mijn mening nog wat functionaliteit die door apps aangevuld moeten worden. Opzich niet erg als je een beetje thuis ben in de android market, maar als complete leek kan je zoeken tot je een ons weegt. Er is altijd kritiek op de Apple market omdat die alles checken, maar eigenlijk mogen ze dat bij android ook doen. Wat een ontiegelijke meuk staat erop waardoor het onoverzichtelijk is.

De minpuntjes wegen voor mij niet zo zwaar en kan gerust zeggen dat dit toch wel het beste toestel is op de markt tot nu toe.

Dirc

Ik heb mijn galaxy 2 op het moment al een aantal keer geflashed. Draai nu de KF1 firmware waardoor in ieder geval de delay weg is van de home button.
En het voordeel dan weer van android is dat er veel meer mensen ontwikkelen en testen.

Tot nu toe prima ding.

WickedGame

Citaat van: Dirc op juni 15, 2011, 08:51:19
Ik heb mijn galaxy 2 op het moment al een aantal keer geflashed. Draai nu de KF1 firmware waardoor in ieder geval de delay weg is van de home button.
En het voordeel dan weer van android is dat er veel meer mensen ontwikkelen en testen.

Tot nu toe prima ding.

Flashen ja leuke hobby :D Vooral als je je kernel flasht voor rooten en het gaat mis (overkwam mij) gelukkig kreeg ik de S2 nog aan de praat maar ik kneep hem wel even. Anyway het flashen nog niet geprobeerd, wacht even tot er echt een top rom uitkomt zoals ook de Galaxy had met Cyanogenmod, deze komt nu ook voor de S2 en is volop in ontwikkeling.

Dirc

 :devil:

klopt maar je kan altijd de pit file gebruiken....al zou ik dat niet te snel doen.
Root was geen probleem...

Ghosty J

Hey topic gemist!

Heb nu de SII al 3 of 4 weken.
Erg prettig ding. ik draai met een Lite'ning Rom V1.4 XWKF1
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/17863-rom-litening-rom-v1-4-xwkf1-fast-litening.html
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

Heb hem vorige week woensdag besteld, zou gisteren binnen zijn maar je raad het al... "Hij is niet aan te slepen". Over de vergelijking met de IP4 kun je al snel zijn, je wordt iig niet opgelicht met peper duur geheugen! Echt associaal dat je zoveel moet betalen voor een simpele flash chip die hun een paar dollar kost. Lekker een micro SD kaartje kopen en je hebt maximaal geheugen :)

Ik ben benieuwd wanneer die van mij wél binnen is, hou jullie op de hoogte ;)

RonG

Ik vind het wifi bereik erg tegenvallen, daar waar ik met de ipad en laptop gewoon een goede verbinding heb heeft de galaxy s 2 hier soms moeit mee.
Dit heb ik thuis zowel als op het werk ervaart.

Voor de rest super toestel.

Er staat nog de originele software op, zie nog geen nut om hem te rooten.

MovieMax

Ladies & gentlemen: We got'em!

Zowaar. Na een hoop onheilspellende mails en zelfs een aanbod van de belboer om een buitenlandse S2 te krijgen kwam het ding afgelopen zaterdag met de post.

Eerste indruk: heel mooi ding. Alleen de bijgeleverde accessoires zijn nogal mager. Een prul hoofdtelefoonje, een boekske met een summiere quickstart guide, een micro usb lader en een batterij. Bij de mini kreeg je nog een 2 gig microSD en een SD adapter. Gelukkig had ik met vooruitziende blik een 16 gig microSD kaartje gescoord voor de navigatie kaarten. En op ebay meteen een rubberen condoom aangeschaft.

Het ding is heel licht en dun, mede door de plastic achterwand. Dit geeft wel een ielig gevoel in de hand. Door het condoom ligt het wat beter in de hand en geeft wat meer grip. Nadeel is dat om bij de microSD kaart te komen moet het deksel er van af en de batterij eruit. Bij de mini zit de microSD achter een klepje waar je van buiten bij kan. Dit is bij de mini beter opgelost.

Het scherm is in 1 woord adembenemend. Het contrast en zwartwerking is heel intens. Het beeld is vlijmscherp. De scroll snelheid formule 1 kwaliteit. Alleen heb ik de batterij in 1 dag compleet leeg.

Meteen Whatsapp en upnpplayer erop. De geluidskwaliteit met de library op de PC en streamen via foobar is zeer goed. Schaf een andere hoofdtelefoonset aan. Bellen gaat met een heel duidelijk stemgeluid. Verwarrend is dat bij een lang gesprek de gespreksknoppen niet meer zichtbaar zijn.

Google en Samsung hebben een hele hoop shitzooi op de telefoon gezet. Je bent min of meer verplicht om een google account te nemen. Alle uitgebreide opties werken in eerste instantie nogal verwarrend. Om terug te gaan moet je op de rechterknop drukken terwijl ik de neiging heb om naar links en rechts te swypen. Het invoer swypen heb ik maar uitgezet omdat het automatisch aanvullen altijd met de suggesties komt die je niet wilt hebben. Dan maar net zoals bij een blackberry letter voor letter intikken.

De GPS ontvanger werkt zeer goed en krijgt een goed signaal zelfs door een hitte werende voorruit.

Ik heb de S2 nog te kort om alle functies te kunnen doorgronden. Het is wel even wennen aan Android, zeker als je appels bent gewend. De S2 is een aanrader voor de veeleisende gadget liefhebber. Voor de casual beller is de S2 een gigantische overkill.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

JCL

Even een vraagje tussendoor.

Ik heb een gmail adres, maar als ik daarmee wil inloggen op de "market" krijg ik een foutmelding: "Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen". Hierdoor kan ik dus geen apps downloaden, niet echt handig dus ;). Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Als ik een nieuwe account wil maken gebeurt hetzelfde. Internet doet het wel, ook via de "Samsung apps" kan ik apps downloaden, alleen daar staat bijna niets. Wie weet welke instelling ik moet hebben?

Ghosty J

wat ik zo lees moet een hard reset het probleem oplossen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

reza

Hoi, ik heb het toestel nu een paar dagen.Man man wat een ding in 1 woord geweldig.
Hij is super snel. Heel gebruiks vriendelijk.zelfs vóór een noob als mij. Ik krijg alleen emai l niet helemaal
Werkend.  Ma ar voor de rest niets op aan te merken :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Hoe is het met jullie wifi signaal?

WickedGame

Citaat van: RonG op juni 16, 2011, 09:58:12
Hoe is het met jullie wifi signaal?

Is bij mij perfect, althans geen probleem mee. Qua ontvangst in het huis overal dezelfde dekking als mijn Ipad.

JCL

#20
Citaat van: Ghosty J op juni 15, 2011, 23:53:01
wat ik zo lees moet een hard reset het probleem oplossen.

Bedankt! Hij doet het. Snelheid blijft verbazen, ongelovelijk veel sneller dan de ipod touche 3 die ik heb.


Dirc

vanavond even de cognition rom flashen denk...

RonG

Wanneer men een de gsm root moet men dan alle al geïnstalleerde software opnieuw downloaden en installeren? Wat is het voordeel hiervan en wat is dan een goede rom?

Wat is een goede upnp app voor icm met mijn playon HD mini?

thnx,

Ron

Dirc

Als je puur root niet.
Als je je rom flashed vaak wel. De market installeerd alles automatisch terug, maar zaken die je via een andere weg geinstalleerd hebt zul je weer terug moeten zetten.

Het voordeel van root is dat je gemachtigd bent om systeembestanden aan te passen, wat standaard niet is. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een custom battery icon installeren.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"