op zoek naar integrated met pre-out & power-in

Started by Dirk, April 24, 2011, 16:22:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: AbZ on April 25, 2011, 09:49:33
Ik zie mijn scepticisme over jouw 'rust' (zie showcase) bevestigd.  Een nieuwe aankoop lijkt me niet echt de manier om te stoppen.  Om te stoppen hoef je namelijk niets te doen.  Bovendien vind je het veel te leuk.  Ook erg leuk om te volgen!
;D
ik vind/denk toch dat ik de "drang" aardig aan het afbouwen ben, komende van een surround setup met 3 eindtrappen en aparte DAC(s)  :D
ik hoop echt dat die rust een beetje komt, want ik merk zelf dat het genieten vd muziek gewoon zo leuk is...op voorwaarde dat ie echt lekker klinkt.
op dat vlak ben ik nu dus wel tevreden, maar ik wil mezelf een stapje voor zijn als ik straks bvb weer een hard to resist Klimax eindtrap zie voorbijkomen ofzo, ik ken mezelf intussen een beetje (heeft wslk ook wat met ouder worden te maken enzo ;))
ik las hier een tijdje terug (kan ook op een ander forum geweest zijn) de stelling dat je voor je eigen gemoedsrust inzake het upgraden het best ófwel het beste kan kopen voor een bepaalde prijs (maw binnen een beperkt budget het absoluut onderste uit de kan halen), zodat je nooit het gevoel krijgt van "had ik voor dat geld niet beter die andere gekocht", óf je gaat voor het beste wat er op de markt te vinden is, want dan ga je je nooit afvragen of je toch niet beter dat modelletje hoger had gekocht (dat laatste gevoel overkomt me zelf vrij veel merk ik)
met die stelling ben ik het intussen wel behoorlijk eens, dus ik ga qua bron nu voor (in mijn ogen) het beste wat er is en qua versterking wil ik ook niet teveel consessies doen, zolang het maar een integrated is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Dynky on April 25, 2011, 06:55:19
ff de superkorte lijst die er tot nu is, in willekeurige volgorde ;
* Lyngdorf TDAI (bijkomend voordeel is dat er al een uitgebreide crossover in deze amp zit, wat mijn externe cross overbodig maakt...én RP is als -gelukkig enige- optie te verkrijgen)
* Naim Supernait (voor- en tegelijkertijd nadeel dat er meteen weer een upgradepad bestaat, maar gelukkig houdt dat al op bij een voedingkje van zo'n 4000€  :D)
* Plinius 9200 (ben niet wild van de looks, maar in het zilver valt ie wel mee..jaja ik zei zilver  8))

Hey, ik realiseer me net dat dit wel eens de eerste aankoop (sinds heeel lange tijd) zou kunnen worden van een "nieuw" toestel, want geen van deze 3 vind je snel op de tweedehandsmarkt.
voordeel hiervan is dat ik dan wel rustig de kandidaten kan en zal gaan beluisteren (ook op demo in de eigen set), wat bij tweedehands vaak onmogelijk was.
11 uur (en veel muziek) later kom ik inmiddels op volgend lijstje  ;D:
* VTL IT-85
* Naim Supernait
* Bryston B100
* Lyngdorf TDAI

en nog een kleine update/toevoeging :
* NAD M3
* Accuphase E550/560
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

inmiddels kwam ik nog een amp tegen die (althans op papier) alles heeft wat ik zoek, maar ik heb echt 0,0 (luister)ervaring met Luxman as such.

kent iemand deze SQ-38u ? ...of Luxman buizenversterkers in het algemeen ?
qua prijsklasse zit ie +- gelijk met de VTL, dus ik denk dat deze op een 2e plaatsje gaat komen in de "zeker te beluisteren amps"  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on May 18, 2011, 21:28:50
inmiddels kwam ik nog een amp tegen die (althans op papier) alles heeft wat ik zoek, maar ik heb echt 0,0 (luister)ervaring met Luxman as such.

kent iemand deze SQ-38u ? ...of Luxman buizenversterkers in het algemeen ?
qua prijsklasse zit ie +- gelijk met de VTL, dus ik denk dat deze op een 2e plaatsje gaat komen in de "zeker te beluisteren amps"  ;)

Luxman van vroeger: rust... Heerlijk muziek luisteren.
De M03 eindbak en C03 vv in combinatie met BNS Evolution...... Ultiem!!!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

ok, de shortlist is wat ingekort (ik ga Thijs niet achterna ;))
...nu nog een dealer vinden bij wie ik de Luxman(s) kan beluisteren, al moet ik er wel meteen aan toevoegen dat de N°3 eigenlijk boven budget zit, al heb ik dat in het verleden ook al wel eens durven bijstellen :D

1) VTL IT-85


2) Luxman SQ-38u


3) Luxman L-590A MK2


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea